SME
reklama

Hyundai Trajet 2,7 V6 – nenápadný klasik

Novinkou v ponuke Hyundai na Slovensku je veľkopriestorový sedemmiestny Trajet. S menším z dvoch zážihových motorov, dvojlitrovým štvorvalcom (102 kW/139 k) sa radí k cenovo najvýhodnejším v triede MPV, turbodieselom rovnakého objemu zasa k úspornejším



(83 kW/112 k). Tretí v rade, šesťvalec 2,7 V6, mal pod kapotou Trajet, ktorý sme mali možnosť vyskúšať v redakčnom teste. S týmto, i predchádzajúcimi dvomi pohnnými jednotkami sa importér Hyundai Motor Slovakia usiluje vklíniť do segmentu, v ktorom v súčasnosti u nás dominujú európske značky. Aj preto bolo zaujímavé a lákavé zviesť sa ňom.

Hyundai predstavil Trajet ako novinku pred dvoma rokmi na autosalóne vo Frankfurte. Má pomerne nenápadnú karosériu veľmi vyváženú tvarov. Úlohu vytvoriť klasický van si kórejskí konštruktéri splnili na sto percent. Klasiku okrem tvarov prezentujú aj bočné lišty na bokoch karosérie, elegantná maska chladiča s chrómovaným rámom a tradičné kľučky dverí. Modernu zasa dvojice hlavných svetlometov pod spoločným čírym krytom,. Netypické, zato veľmi praktické sú veľkoplošné vonkajšie spätné zrkadlá ovládané elektricky. Prekrytie stĺpikov B a C čiernymi plastovými krytmi karosériu zasa opticky predlžuje, čo v kombinácii s hliníkovými päťlúčovými diskami kolies dodáva Trajetu príťažlivý vzhľad.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veľkosťou i vybavením sa Trajet radí medzi vany strednej triedy. Má priestranný a variabilný interiér, v celom priestore rovnú podlahu, primerane veľkú vnútornú výšku a vzadu veľký vstupný otvor s nízkou nakladacou hranou po vyklopení piatych dverí. Pri rázvore náprav 2830 mm ponúka Trajet v troch radoch sedem miest na samostatných sedadlách s rozmiestnením 2+3+2. Ich sklápanie a pretvorenie na pracovný stolík, na druhej strane jednoduché a rýchle vyberanie umožňuje zväčšovanie batožinového priestoru. Interiér svojim vybavením ponúka komfort osobnej limuzíny. Počnúc štvorramenným volantom, palubnou doskou, pohodlným anatomicky tvarovaným sedadlami, čalúnením z kvalitných materiálov, dielenským spracovaním a končiac množstvom odkladacích priestorov. Výhľad z vozidla dopredu i do strán je dobrý, lepšiemu výhľadu dozadu bráni les hlavových opierok dvoch radov zadných sedadiel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pohonnou jednotkou testovaného automobilu bol šesťvalec s valcami do V. Objem 2657 cm3 a výkon 127 kW/173 k je aj pre 1777 kg ťažký automobil dostatočný na to, aby takto početné stádočko koní sa pri zošliapnutí plynového pedálu prejavilo ako harmonická sila na poháňaných predných kolesách. A to aj napriek tomu, že jej prenášanie na kolesá vykonáva samočinná štvorstupňová prevodovka, inak s mimoriadne rýchlym a plynulým radením. Komfort z takejto jazdy, najmä na dlhšie trasy, znásobuje možnosť využívania tempomatu. Nad bezpečnou jazdou s výkonným motorom držia patronát kotúčové brzdy na všetkých kolesách a protiblokovací systém ABS. Jazdné vlastnosti sú veľmi dobré, treba mať však na zreteli vyššiu hmotnosť i rozmery Trajeta. Aj keď sme rátali s nižšou spotrebou, ani priemerná testovaná tesne nad 10 l/100 km nie je vysoká. Ak sa však nikam neponáhľame, vie byť aj okolo 8 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Technické údaje:

Hyundai Traget 2,7 V6

Motor
Vpredu priečne uložený vidlicový zážihový šesťvalec s  rozvodom 2xDOHC. Zdvihový objem 2656 cm3, vŕtanie a zdvih 86,7 x 75,0 mm. Kompresný pomer 10,0:1. Najväčší výkon 127 kW/173 k pri otáčkach 5900 min-1. Najvyšší krútiaci moment 250 Nm pri otáčkach 4000 min-1. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej zliatiny.  Štyrikrát uložený kľukový hriadeľ. Pohon vačkových hriadeľov ozubeným remeňom/reťazou. Štyri ventily v každom valci. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie. Bezdotykové zapaľovanie. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom, trojcestný riadený katalyzátor s lambda sondou.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka s tanierovou pružinou. Štvorstupňová samočinná prevodovka. Prevodové stupne 2,84 - 1,50 - 1,00 - 0,73, R 2,72. Stály prevod 4,02.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Predné kolesá zavesené na spodných priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson. Priečny skrutný stabilizátor. Vzadu tuhá náprava ustavená pozdĺžnymi vlečenými ramenami spojenými skrutnou tyčou. Odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, ABS, vpredu i vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením,. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 215/65 R 15.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4695/1840/1710 mm, rázvor náprav 2830 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1565/1565 mm. Pohotovostná hmotnosť 1777 kg, užitočná 663 kg. Objem palivovej nádrže 75 l.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 192 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 11,5 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 15,8/8,7/11,3 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová, päťdverová,  sedemmiestna typu minivan.

Cena: 1 089 900 Sk

Namerané hodnoty: Akcelerácia 0 – 100 km/h 11,5 s

Zrýchľovanie: 60 – 90 km/h  5,2 s  90 – 120 km/h 6,5 s

Max.  rýchlosť:  190 km/h

Spotreba priemerná: 10,6 l/100 km


Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Ford Galaxy 2,3 Flight (Ghia)
Zdvih. objem 2295 cm³
Výkon 107 kW/145 k
Krút. mom. 203/2500 Nm.min-1
0 – 100 km/h 12,3 s
Max. rých. 196 km/h
Spotreba mesto 14,0 l/100 km
 mimo mesta 7,8 l/100 km
kombinovaná 10,1 l/100 km
Cena 1 081 700 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

SEAT Alhambra Sport 2,8i V6
Zdvih. objem 2792 cm³
Výkon 150 kW/204 k
Krút. mom. 265/3400 Nm.min-1
0 – 100 km/h 9,9 s
Max. rých. 217 km/h
Spotreba mesto 14,6 l/100 km
 mimo mesta 8,3 l/100 km
kombinovaná 10,6 l/100 km
Cena 1 216 900 Sk                                   

Volkswagen Sharan 2,8 Comfortline
Zdvih. objem 2792 cm³
Výkon 150 kW/204 k
Krút. mom. 265/3400 Nm.min-1
0 – 100 km/h 9,9 s
Max. rých. 217 km/h
Spotreba mesto 14,6 l/100 km
 mimo mesta 8,3 l/100 km
kombinovaná 10,6 l/100 km
Cena 1 266 800 Sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 696
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 553
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 065
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 876
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 612
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 9 935
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 099
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 116
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Dvadsať rokov v NATO.
  2. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  3. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  4. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  5. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  6. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  8. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 231
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 681
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 494
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 10 715
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 419
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 398
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 499
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 375
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu