REDAKČNÝ TEST:

Hyundai Trajet 2,7 V6 – nenápadný klasik

Novinkou v ponuke Hyundai na Slovensku je veľkopriestorový sedemmiestny Trajet. S menším z dvoch zážihových motorov, dvojlitrovým štvorvalcom (102 kW/139 k) sa radí k cenovo najvýhodnejším v triede MPV, turbodieselom rovnakého objemu zasa k úspornejším



(83 kW/112 k). Tretí v rade, šesťvalec 2,7 V6, mal pod kapotou Trajet, ktorý sme mali možnosť vyskúšať v redakčnom teste. S týmto, i predchádzajúcimi dvomi pohnnými jednotkami sa importér Hyundai Motor Slovakia usiluje vklíniť do segmentu, v ktorom v súčasnosti u nás dominujú európske značky. Aj preto bolo zaujímavé a lákavé zviesť sa ňom.

Hyundai predstavil Trajet ako novinku pred dvoma rokmi na autosalóne vo Frankfurte. Má pomerne nenápadnú karosériu veľmi vyváženú tvarov. Úlohu vytvoriť klasický van si kórejskí konštruktéri splnili na sto percent. Klasiku okrem tvarov prezentujú aj bočné lišty na bokoch karosérie, elegantná maska chladiča s chrómovaným rámom a tradičné kľučky dverí. Modernu zasa dvojice hlavných svetlometov pod spoločným čírym krytom,. Netypické, zato veľmi praktické sú veľkoplošné vonkajšie spätné zrkadlá ovládané elektricky. Prekrytie stĺpikov B a C čiernymi plastovými krytmi karosériu zasa opticky predlžuje, čo v kombinácii s hliníkovými päťlúčovými diskami kolies dodáva Trajetu príťažlivý vzhľad.

Veľkosťou i vybavením sa Trajet radí medzi vany strednej triedy. Má priestranný a variabilný interiér, v celom priestore rovnú podlahu, primerane veľkú vnútornú výšku a vzadu veľký vstupný otvor s nízkou nakladacou hranou po vyklopení piatych dverí. Pri rázvore náprav 2830 mm ponúka Trajet v troch radoch sedem miest na samostatných sedadlách s rozmiestnením 2+3+2. Ich sklápanie a pretvorenie na pracovný stolík, na druhej strane jednoduché a rýchle vyberanie umožňuje zväčšovanie batožinového priestoru. Interiér svojim vybavením ponúka komfort osobnej limuzíny. Počnúc štvorramenným volantom, palubnou doskou, pohodlným anatomicky tvarovaným sedadlami, čalúnením z kvalitných materiálov, dielenským spracovaním a končiac množstvom odkladacích priestorov. Výhľad z vozidla dopredu i do strán je dobrý, lepšiemu výhľadu dozadu bráni les hlavových opierok dvoch radov zadných sedadiel.

Pohonnou jednotkou testovaného automobilu bol šesťvalec s valcami do V. Objem 2657 cm3 a výkon 127 kW/173 k je aj pre 1777 kg ťažký automobil dostatočný na to, aby takto početné stádočko koní sa pri zošliapnutí plynového pedálu prejavilo ako harmonická sila na poháňaných predných kolesách. A to aj napriek tomu, že jej prenášanie na kolesá vykonáva samočinná štvorstupňová prevodovka, inak s mimoriadne rýchlym a plynulým radením. Komfort z takejto jazdy, najmä na dlhšie trasy, znásobuje možnosť využívania tempomatu. Nad bezpečnou jazdou s výkonným motorom držia patronát kotúčové brzdy na všetkých kolesách a protiblokovací systém ABS. Jazdné vlastnosti sú veľmi dobré, treba mať však na zreteli vyššiu hmotnosť i rozmery Trajeta. Aj keď sme rátali s nižšou spotrebou, ani priemerná testovaná tesne nad 10 l/100 km nie je vysoká. Ak sa však nikam neponáhľame, vie byť aj okolo 8 l/100 km.


Technické údaje:

Hyundai Traget 2,7 V6

Motor
Vpredu priečne uložený vidlicový zážihový šesťvalec s  rozvodom 2xDOHC. Zdvihový objem 2656 cm3, vŕtanie a zdvih 86,7 x 75,0 mm. Kompresný pomer 10,0:1. Najväčší výkon 127 kW/173 k pri otáčkach 5900 min-1. Najvyšší krútiaci moment 250 Nm pri otáčkach 4000 min-1. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej zliatiny.  Štyrikrát uložený kľukový hriadeľ. Pohon vačkových hriadeľov ozubeným remeňom/reťazou. Štyri ventily v každom valci. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie. Bezdotykové zapaľovanie. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom, trojcestný riadený katalyzátor s lambda sondou.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka s tanierovou pružinou. Štvorstupňová samočinná prevodovka. Prevodové stupne 2,84 - 1,50 - 1,00 - 0,73, R 2,72. Stály prevod 4,02.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Predné kolesá zavesené na spodných priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson. Priečny skrutný stabilizátor. Vzadu tuhá náprava ustavená pozdĺžnymi vlečenými ramenami spojenými skrutnou tyčou. Odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, ABS, vpredu i vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením,. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 215/65 R 15.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4695/1840/1710 mm, rázvor náprav 2830 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1565/1565 mm. Pohotovostná hmotnosť 1777 kg, užitočná 663 kg. Objem palivovej nádrže 75 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 192 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 11,5 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 15,8/8,7/11,3 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová, päťdverová,  sedemmiestna typu minivan.

Cena: 1 089 900 Sk

Namerané hodnoty: Akcelerácia 0 – 100 km/h 11,5 s

Zrýchľovanie: 60 – 90 km/h  5,2 s  90 – 120 km/h 6,5 s

Max.  rýchlosť:  190 km/h

Spotreba priemerná: 10,6 l/100 km


Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Ford Galaxy 2,3 Flight (Ghia)
Zdvih. objem 2295 cm³
Výkon 107 kW/145 k
Krút. mom. 203/2500 Nm.min-1
0 – 100 km/h 12,3 s
Max. rých. 196 km/h
Spotreba mesto 14,0 l/100 km
 mimo mesta 7,8 l/100 km
kombinovaná 10,1 l/100 km
Cena 1 081 700 Sk                                   

SEAT Alhambra Sport 2,8i V6
Zdvih. objem 2792 cm³
Výkon 150 kW/204 k
Krút. mom. 265/3400 Nm.min-1
0 – 100 km/h 9,9 s
Max. rých. 217 km/h
Spotreba mesto 14,6 l/100 km
 mimo mesta 8,3 l/100 km
kombinovaná 10,6 l/100 km
Cena 1 216 900 Sk                                   

Volkswagen Sharan 2,8 Comfortline
Zdvih. objem 2792 cm³
Výkon 150 kW/204 k
Krút. mom. 265/3400 Nm.min-1
0 – 100 km/h 9,9 s
Max. rých. 217 km/h
Spotreba mesto 14,6 l/100 km
 mimo mesta 8,3 l/100 km
kombinovaná 10,6 l/100 km
Cena 1 266 800 Sk

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 802
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 791
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 033
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 697
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 148
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 006
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 645
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 584
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 345
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 760

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.