REDAKČNÝ TEST:

Hyundai Trajet 2,7 V6 – nenápadný klasik

Novinkou v ponuke Hyundai na Slovensku je veľkopriestorový sedemmiestny Trajet. S menším z dvoch zážihových motorov, dvojlitrovým štvorvalcom (102 kW/139 k) sa radí k cenovo najvýhodnejším v triede MPV, turbodieselom rovnakého objemu zasa k úspornejším



(83 kW/112 k). Tretí v rade, šesťvalec 2,7 V6, mal pod kapotou Trajet, ktorý sme mali možnosť vyskúšať v redakčnom teste. S týmto, i predchádzajúcimi dvomi pohnnými jednotkami sa importér Hyundai Motor Slovakia usiluje vklíniť do segmentu, v ktorom v súčasnosti u nás dominujú európske značky. Aj preto bolo zaujímavé a lákavé zviesť sa ňom.

Hyundai predstavil Trajet ako novinku pred dvoma rokmi na autosalóne vo Frankfurte. Má pomerne nenápadnú karosériu veľmi vyváženú tvarov. Úlohu vytvoriť klasický van si kórejskí konštruktéri splnili na sto percent. Klasiku okrem tvarov prezentujú aj bočné lišty na bokoch karosérie, elegantná maska chladiča s chrómovaným rámom a tradičné kľučky dverí. Modernu zasa dvojice hlavných svetlometov pod spoločným čírym krytom,. Netypické, zato veľmi praktické sú veľkoplošné vonkajšie spätné zrkadlá ovládané elektricky. Prekrytie stĺpikov B a C čiernymi plastovými krytmi karosériu zasa opticky predlžuje, čo v kombinácii s hliníkovými päťlúčovými diskami kolies dodáva Trajetu príťažlivý vzhľad.

Veľkosťou i vybavením sa Trajet radí medzi vany strednej triedy. Má priestranný a variabilný interiér, v celom priestore rovnú podlahu, primerane veľkú vnútornú výšku a vzadu veľký vstupný otvor s nízkou nakladacou hranou po vyklopení piatych dverí. Pri rázvore náprav 2830 mm ponúka Trajet v troch radoch sedem miest na samostatných sedadlách s rozmiestnením 2+3+2. Ich sklápanie a pretvorenie na pracovný stolík, na druhej strane jednoduché a rýchle vyberanie umožňuje zväčšovanie batožinového priestoru. Interiér svojim vybavením ponúka komfort osobnej limuzíny. Počnúc štvorramenným volantom, palubnou doskou, pohodlným anatomicky tvarovaným sedadlami, čalúnením z kvalitných materiálov, dielenským spracovaním a končiac množstvom odkladacích priestorov. Výhľad z vozidla dopredu i do strán je dobrý, lepšiemu výhľadu dozadu bráni les hlavových opierok dvoch radov zadných sedadiel.

Pohonnou jednotkou testovaného automobilu bol šesťvalec s valcami do V. Objem 2657 cm3 a výkon 127 kW/173 k je aj pre 1777 kg ťažký automobil dostatočný na to, aby takto početné stádočko koní sa pri zošliapnutí plynového pedálu prejavilo ako harmonická sila na poháňaných predných kolesách. A to aj napriek tomu, že jej prenášanie na kolesá vykonáva samočinná štvorstupňová prevodovka, inak s mimoriadne rýchlym a plynulým radením. Komfort z takejto jazdy, najmä na dlhšie trasy, znásobuje možnosť využívania tempomatu. Nad bezpečnou jazdou s výkonným motorom držia patronát kotúčové brzdy na všetkých kolesách a protiblokovací systém ABS. Jazdné vlastnosti sú veľmi dobré, treba mať však na zreteli vyššiu hmotnosť i rozmery Trajeta. Aj keď sme rátali s nižšou spotrebou, ani priemerná testovaná tesne nad 10 l/100 km nie je vysoká. Ak sa však nikam neponáhľame, vie byť aj okolo 8 l/100 km.


Technické údaje:

Hyundai Traget 2,7 V6

Motor
Vpredu priečne uložený vidlicový zážihový šesťvalec s  rozvodom 2xDOHC. Zdvihový objem 2656 cm3, vŕtanie a zdvih 86,7 x 75,0 mm. Kompresný pomer 10,0:1. Najväčší výkon 127 kW/173 k pri otáčkach 5900 min-1. Najvyšší krútiaci moment 250 Nm pri otáčkach 4000 min-1. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej zliatiny.  Štyrikrát uložený kľukový hriadeľ. Pohon vačkových hriadeľov ozubeným remeňom/reťazou. Štyri ventily v každom valci. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie. Bezdotykové zapaľovanie. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom, trojcestný riadený katalyzátor s lambda sondou.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka s tanierovou pružinou. Štvorstupňová samočinná prevodovka. Prevodové stupne 2,84 - 1,50 - 1,00 - 0,73, R 2,72. Stály prevod 4,02.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Predné kolesá zavesené na spodných priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson. Priečny skrutný stabilizátor. Vzadu tuhá náprava ustavená pozdĺžnymi vlečenými ramenami spojenými skrutnou tyčou. Odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, ABS, vpredu i vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením,. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 215/65 R 15.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4695/1840/1710 mm, rázvor náprav 2830 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1565/1565 mm. Pohotovostná hmotnosť 1777 kg, užitočná 663 kg. Objem palivovej nádrže 75 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 192 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 11,5 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 15,8/8,7/11,3 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová, päťdverová,  sedemmiestna typu minivan.

Cena: 1 089 900 Sk

Namerané hodnoty: Akcelerácia 0 – 100 km/h 11,5 s

Zrýchľovanie: 60 – 90 km/h  5,2 s  90 – 120 km/h 6,5 s

Max.  rýchlosť:  190 km/h

Spotreba priemerná: 10,6 l/100 km


Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Ford Galaxy 2,3 Flight (Ghia)
Zdvih. objem 2295 cm³
Výkon 107 kW/145 k
Krút. mom. 203/2500 Nm.min-1
0 – 100 km/h 12,3 s
Max. rých. 196 km/h
Spotreba mesto 14,0 l/100 km
 mimo mesta 7,8 l/100 km
kombinovaná 10,1 l/100 km
Cena 1 081 700 Sk                                   

SEAT Alhambra Sport 2,8i V6
Zdvih. objem 2792 cm³
Výkon 150 kW/204 k
Krút. mom. 265/3400 Nm.min-1
0 – 100 km/h 9,9 s
Max. rých. 217 km/h
Spotreba mesto 14,6 l/100 km
 mimo mesta 8,3 l/100 km
kombinovaná 10,6 l/100 km
Cena 1 216 900 Sk                                   

Volkswagen Sharan 2,8 Comfortline
Zdvih. objem 2792 cm³
Výkon 150 kW/204 k
Krút. mom. 265/3400 Nm.min-1
0 – 100 km/h 9,9 s
Max. rých. 217 km/h
Spotreba mesto 14,6 l/100 km
 mimo mesta 8,3 l/100 km
kombinovaná 10,6 l/100 km
Cena 1 266 800 Sk

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 497
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 422
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 252
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 113
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 866
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 642
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 641
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 233
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 991
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 866

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.