SME
Sobota, 25. jún, 2022 | Meniny má Tadeáš

Torro s uzdou

SEAT Leon Cupra R je vrcholom ponuky modelového radu Leon. Najsilnejší, najrýchlejší a zatiaľ najnovší z radu by mal byť príkladom toho, ako zo športového auta urobiť poctivo športiak čistokrvný. S akým úspechom sa to podarilo, sledovala Automedia v ...


Foto – autor

SEAT Leon Cupra R je vrcholom ponuky modelového radu Leon. Najsilnejší, najrýchlejší a zatiaľ najnovší z radu by mal byť príkladom toho, ako zo športového auta urobiť poctivo športiak čistokrvný. S akým úspechom sa to podarilo, sledovala Automedia v redakčnom teste.

Exteriér

Zmeny oproti základu sú funkčné a agresívne súčasne. Mohutný spoiler vpredu. Nízke posadenie nad cestou kontrastuje s veľkými (18“) kolesami. Krásny pohľad na veľké brzdy Brembo s červenými strmeňmi. Vzadu výrazný spoiler hornej hrany okna. Päť dverí však agresivitu príjemne zmäkčuje a naznačuje variabilitu.

Interiér

Červeno-čierna kreácia. Polopretekárske sedadlá Recaro hovoria jasnou rečou. Vzadu poctivé dve. Modifikované prístroje, koža na volante a radiacej páke. Hliníkové pedály a veľká opierka na ľavú nohu. Neraz prišla v zákrutách vhod!

Ergonómia

Zošportovením zostala nedotknutá. Príjemne, až nemecky jednoduché a jednoznačné ovládanie. Prístroje prehľadné a čitateľné. Variabilita interiéru na vysokej úrovni „normálneho“ vozidla.

Motor

Dvadsaťventilový benzínový štvorvalec turbo sa dá nájsť v mnohých produktoch koncernu. V našom prípade ponúka 210 k a 270 Nm. Pokojne každodenný v nízkych, razantne agresívny vo vyšších otáčkach. V oboch režimoch primerane hospodárny.

Prevodovka

Šesťstupňový manuál nepodľahol populizmu príliš ťažkých vyšších prevodových pomerov. Aj na päťke a šestke vozidlo stále razantne zrýchľuje. Radenie tradične presné a dráhy radenia nie dlhé.

Jazda

Superšportiak na každý deň. Tichý, ale nie sterilný. Pohodlný, ale dostatočne tuhý a nekompromisný. Prepáči chyby neskúseným, poteší a podporí aj poriadnych divochov. Stabilný a rýchly.

Bezpečnosť

Veľmi dobrá stabilita, razantné brzdy. ESP (vypínateľné). Čelné a bočné airbagy, päť trojbodových pásov.

Záver

SEAT Leon Cupra R je razantný športový automobil, bez problémov využiteľný aj v každodennom živote. Vrtký, variabilný, relatívne hospodárny, no ak treba aj tuhý, agresívny a nekompromisný.

Auto aj pre tých, ktorí nechcú dve – jedno malé a slabé na všedný deň, druhé tvrdé a športové výlučne pre potešenie.

Dalibor Klíma

plus

* jazdné vlastnosti

* univerzálnosť

* atraktivita

mínus

* prinízky predný spojler

Seat Leon Cupra R

Cena: 999 900 Sk

Koncepcia: športový automobil nižšej strednej triedy, šesťstupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 1781 cm3

Max. výkon: 154 kW (210 k)/5800 min-1

Max. krút. moment: 270 Nm/2100 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor):

418,5 x 174 x 146 x 251,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1320 kg

Priemer otáčania: 11,2 m

Spotreba (mesto/mimo):

11,7/6,5 l/100 km

Objem pal. nádrže: 55 l

Objem bat. priestoru: 340 l

Max. rýchlosť: 237 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 7,2 s

Uvedenie na trh: jeseň 2002

Ford Focus ST 170

Cena: 1 049 000 Sk

Koncepcia: športový automobil nižšej strednej triedy, šesťstupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 1988 cm3

Max. výkon: 125 kW (170 k)/7000 min-1

Max. krút. moment: 197 Nm/5500 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor):

417 x 170 x 148 x 261,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1210 kg

Priemer otáčania: 10,9 m

Spotreba (mesto/mimo):

12,4/7,2 l/100 km

Objem pal. nádrže: 55 l

Objem bat. priestoru: 350 l

Max. rýchlosť: 216 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 8,2 s

Uvedenie na trh: jeseň 1998

Škoda Octavia RS

Cena: 794 900 Sk

Koncepcia: športový automobil nižšej strednej triedy, päťstupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 1781 cm3

Max. výkon: 132 kW (180 k)/5500 min-1

Max. krút. moment: 235 Nm/1950 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor):

451 x 173 x 143 x 251 cm

Pohot. hmotnosť: 1325 kg

Priemer otáčania: 10,8 m

Spotreba (mesto/mimo):

10,8/6,4 l/100 km

Objem pal. nádrže: 55 l

Objem bat. priestoru: 530 l

Max. rýchlosť: 235 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 7,9 s

Uvedenie na trh: jar 1998

Honda Civic Type-R

Cena: 1 049 000 Sk

Koncepcia: športový automobil nižšej strednej triedy, šesťstupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 1998 cm3

Max. výkon: 147 kW (200 k)/7400 min-1

Max. krút. moment: 196 Nm/5900 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor):

414 x 169,5 x 142,5 x 257,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1195 kg

Priemer otáčania: 12,2 m

Spotreba (mesto/mimo):

12,3/7,0 l/100 km

Objem pal. nádrže: 50 l

Objem bat. priestoru: 315 l

Max. rýchlosť: 235 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 6,8 s

Uvedenie na trh: jar 2001

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  3. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  5. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  6. Inovatívna diagnostika - moderná budúcnosť zdravotníctva
  7. Slovákov láka zakladanie fondov, no väčšina preferuje zahraničie
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny
  1. Na čo slúžia bubnové kosačky a ako vybrať tú správnu?
  2. V Košiciach vznikla inkluzívna škola s finančnou podporou grantu
  3. Lekár U19: „Majstrovstvá Európy sú pre nás vyvrcholením"
  4. Tatra banka získala 2 prestížne ocenenia
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  7. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  8. BILLA vstupuje do sveta e-commerce
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 27 364
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 9 444
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 5 812
  4. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 4 952
  5. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 837
  6. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 763
  7. Jedinečný rodinný All Inclusive hotel vás privíta aj toto leto! 3 085
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 599
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Šéf rodinnej firmy Unipas Maroš Kara

Rodinná firma Unipas z Hornej Nitry má tridsaťročnú tradíciu a klientov od protinožcov.


23. jún
Michal Kaščák

Festival Pohoda oslavuje 25 rokov od svojho vzniku.


23. jún
Igor Matovič na tlačovej konferencii.

Ani Heger si nemyslí, že sa Matovič zmení, vraví politológ Baboš.


6 h
Ilustračná fotografia.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 21 h

Neprehliadnite tiež

Ford Focus Kombi Active

Posledný kus zíde z linky v roku 2025.


23. jún
Podcast Klik.

Kľúčová výhoda je ľahká škálovateľnosť.


a 2 ďalší 23. jún
BMW M1 Group 4 Andy Warhol

Na dielo minul šesť kíl farby.


22. jún
Peugeot 408

Naftový motor sa v ponuke neobjaví.


22. jún

Blogy SME

  1. Robert Puk: Keď sa poskok Šípoš pletie do Bratislavy
  2. Lubomir Zahora: Reforma zdravotníctva po rakúsky
  3. Jozef Černek: Deň prvý, hotel
  4. Věra Tepličková: My pracujeme i v sobotě, soudružko
  5. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu
  6. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam
  7. Věra Tepličková: Já jsem duhová víla,
  8. Erik Kriššák: Aj žraloky sú tu od prvohôr - zbierka
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 191
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 149
  3. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 6 752
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 845
  5. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 790
  6. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 5 727
  7. Monika Vojčíkova: Nie je Pavlínka ako Pawlinka 5 372
  8. Rastislav Profant: Putin už prehral, ale nikto mu to ešte neoznámil, pretože sa všetci boja o svoj život 2 535
  1. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  3. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  5. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu