SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Dva týždne za volantom

Herec a bývalý automobilový pretekár Michal Dočolomanský sa nedávno objavoval za volantom parádnej dynamickej limuzíny BMW 530 diA. Je totiž jej krstným otcom. Spolu s herečkou Zdenkou Studénkovou boli pri jej slávnostnom uvedení do života. Neskôr prijali

ponuku vyskúšať si ju. Pod kapotou nového BMW radu 5 je vznetový motor a auto má automatickú prevodovku.

MICHAL DOČOLOMANSKÝ hovorí:

„Bol som veľmi rád, že som si toto auto mohol vyskúšať a dva týždne ním jazdiť. Je to výnimočné auto a mám predstavu, že si doň človek môže sadnúť len v kravate. Aj keď mojou krvnou skupinou sú trocha iné vozidlá, dokonale som si ho za tie dva týždne vychutnal. Za jeho volantom som sa cítil veľmi dobre, mal som celkom iný pocit ako vo svojom aute. Myslím si dokonca, že takému autu by sa malo vykať. Je také nádherné, tak dokonale technicky urobené, že mu niet čo vyčítať. V lepšom som ešte nesedel. Bolo pre mňa slávnostným zážitkom jazdiť v ňom.“

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Vraj nie ste priveľmi priaznivcom počítačov. Nové BMW je plné elektroniky. Ako ste si rozumeli v tejto oblasti?

„Mal som auto dosť krátko na to, aby som musel rozumieť palubnému počítaču a všetkým technickým vymoženostiam. Ale vedel som si pustiť rádio alebo prehrať CD. Auto má aj navigačný systém, zatiaľ sa však, žiaľ, v našich končinách nedá využiť. A priznám sa, že neviem, či by som to vedel. Nepoužíval som ani zabudovaný telefón, hoci som mohol. Spoľahol som sa na svoj mobil. Inak, medzi nami, veľmi som ocenil parkovací systém, ktorý vám ukáže na obrazovke, pokiaľ ešte môžete cúvať, aby ste auto neoškreli a keď je zle, začne pípať. Auto kričí, aj keď sa zabudnete pripútať a ja sa občas zabúdam. Takto som sa musel. Výborná vecička! Jednoducho to auto má veľa užitočných technických vymožeností.“

Skryť Vypnúť reklamu

Takéto auto nie je určené na krátke jazdy na chalupu, kam najradšej chodíte.

„Samozrejme, že som s ním bol aj na chalupe, ale jazdil som aj na dlhších trasách, aby som si ho vyskúšal. Zaujal ma veľký kufor. Keď som ho otvoril, som tým známy a som na to zaťažený, hneď mi ako prvé napadlo, koľko vriec cementu sa tam asi zmestí.“

Aj ste to vyskúšali?

„Kdeže, nič také som tam nevozil, bolo by mi veľmi ľúto premeniť také luxusné auto na nákladiak. To by som v žiadnom prípade neurobil. Prekvapila ma však veľkosť miesta na batožiny. Naozaj sa tam vojde veľmi veľa.“

Ste skôr priaznivcom benzínových alebo vznetových motorov?

„Skôr benzínových. Toto je síce ‘nafťák‘, ale ja som si vôbec neuvedomoval, že je to vznetový motor. Je tichý, nevibruje, ani poriadne nemáte ako zistiť, čo je pod kapotou. Skôr mi zo začiatku robila ‘problém‘ automatická prevodovka, Ale rýchlo som si zvykol, najmä v meste to bolo výborné. Horšie to bolo pri prechode späť do môjho auta, keď som neraz zabudol, že mám radiť rýchlosti. Vtedy som pochopil, aká to bola paráda jazdiť v novom päťkovom BMW.“

Skryť Vypnúť reklamu

Keď s odstupom času zhodnotíte vaše spolužitie s BMW 530diA, boli by ste rád, keby vám hovorilo pane?

„Treba zvažovať aj racionálne a ekonomicky. Nepodľahnúť len emóciám, ktoré by jednoznačne boli za. Pohybujem sa prevažne v meste a na chalupu mám zhruba 50 kilometrov. Na takéto účely je to veľké a luxusné auto. Je určené skôr na dlhé cesty, na veľa kilometrov, kde sa človek nielen môže, ale aj cíti absolútne perfektne. Pre mňa by to bol priveľký luxus.“

Ale celkom príjemný.

„No samozrejme. A ešte ako! Viem si predstaviť, že by som takéto auto mal. Hoci je trocha veľké, výborne sa s ním manévruje. Každému, kto také auto chce, ho vrelo odporúčam.“

Teraz sa obráťme na vašu kolegyňu, herečku ZDENU STUDENKOVÚ. Ako sa vám páčilo nové BMW?

„Mám z tohto dieťaťa dobrý pocit, lebo je veľmi vydarené.“

Skryť Vypnúť reklamu

Páči sa vám aj za volantom?

„Myslím si, že každý, kto má rád autá, skonštatuje, že je senzačné. Je to auto na naše podmienky nadštandardné, ale už by sme si všetci želali mať len také autá. Pri práci, ktorú robíme a cestujeme pri tom, je dôležitý pocit bezpečia. A toto auto ho môže zaručiť. Neviem presne pomenovať všetky technické názvy, ktoré má. Ale cítila som sa veľmi bezpečne a komfortne. Keď som potrebovala predbehnúť auto pred sebou, výborne akcelerovalo, pritom drží na ceste, je stabilné. Navyše má dobré polohovanie sedadiel, ich vykurovanie aj vetranie a navyše masáž. Vôbec ma nebolel chrbát. Klimatizácia sa dá nastaviť na každú stranu zvlášť, výhodou je aj sklápanie spätných zrkadiel pri cúvaní a zvukový aj obrazový signál, keď ste blízko iných áut. Je to jednoducho veľmi komfortné a pohodlné auto a blahoželám každému, kto ho má, alebo bude mať.“

Skryť Vypnúť reklamu

Túžite aj vy po takomto aute?

„Kto by netúžil? Prijala by som také auto, aj keď viem, že ho nebudem mať. Je to auto pre ľudí, ktorí viac cestujú. V meste, kde sa väčšinou pohybujem, by som sa oň bála. Keby mi ho niekto poškriabal klincom, či inak poškodil, ronila by som horké slzy.“

Zistili ste, aký motor ste mali v požičanom vozidle? Vznetový, naftový alebo zážihový, teda benzínový?

„Viete, že ani nie? Pamätám si, že niekedy sa hovorilo, že naftové sú pomalšie. Ale tu som to vôbec nezistila. Bola som práve veľmi prekvapená, keď mi povedali, že tento motor ide na naftu. Veď je rýchle ako čert a navyše nie je vôbec hlučné, ako ‘nafťáky‘ občas bývali. Neviem, prečo je to tak, ale oproti benzínovému motoru som nezistila žiadny rozdiel.“

Bola automatická prevodovka vaším spojencom, alebo skôr prekážala?

Skryť Vypnúť reklamu

„Na začiatku som z nej bola zmätená. Som naučená na pedáloch stále ‘stepovať‘ pri preraďovaní rýchlostí. Zrazu som mala jednu nohu akoby navyše. Je to nezvyk. Ale bolo to aj dobré, lebo keď si ju odložíte, oddychuje. A pri dlhých cestách, keď som napríklad cestovala do Prahy, odohrala predstavenie a potom znova cestovala späť, je to veľmi príjemné. Navyše, keď ešte použijete tempomat a nastavíte si dobrú polohu sedadla, je to, akoby ste sedeli v kresle v obývačke.“

Uprednostňujete menšie autá, najmä kvôli parkovaniu. O nejaký čas budú možno mať niektoré z nich technické vymoženosti tých väčších.

„Bolo by to príjemné, elektronika ide veľmi dopredu. A hoci jej neveľmi rozumiem, uľahčuje nám život, možno sa postupne presunie aj z tohto elektronicko-automatického zázraku na kolesách aj do menších áut.“

Skryť Vypnúť reklamu

Čo by ste chceli, ako krstná mama, zaželať tomuto autu na slovenských cestách a jeho majiteľom?

„V prvom rade šťastnú cestu. Pred časom som sa rozhodla, že sa za volantom budem správať aj cítiť bezpečne. A to isté želám aj všetkým tým, ktorí budú mať toto BMW. Želám im, aby nevyužívali jeho silu na nebezpečnú jazdu, ale aby boli príjemným osviežením na našich cestách. Aby boli tým autom, ktoré keď okolo vás prefičí, nebudete naň zazerať a nadávať na jeho vodiča, ale budete si želať mať také auto aj vy.“

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  6. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  10. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 488
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 682
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 966
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 981
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 103
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 618
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 741
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 710
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 584
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 9 093
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Samuela Marca

Keď príde šialenec a všetko zmení (píše Samo Marec)

Čo všetko je možné, keď ľudia uveria, že možné je všetko.

Marcelo Bielsa.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.