Slovensko zaostáva v spracovaní autovrakov

Podbanské 14. septembra (TASR) - Jedným z najslabších miest spracovania druhotných surovín - kovov na Slovensku je zabezpečenie recyklácie autovrakov.

Uvádza sa v záveroch trojdňovej konferencie venovanej metalurgickému využívaniu kovových druhotných surovín, ktorá sa skončila dnes v hoteli Permon v rekreačnom stredisku Podbanské.

Slovensko sa napriek niektorým nedostatkom vyskytujúcich sa v zbere a spracovania druhotných surovín môže úspešne porovnávať s vyspelými štátmi. Povedal pre TASR predseda organizačného výboru konferencie Gabriel Kunhalma. Ďalej dodal, že na podujatí sa zúčastnili aj zástupcovia spoločnosti U.S. Steel Košice. Podľa nich lepšie využívanie kovového odpadu nielen zlacňuje výrobu, ale predovšetkým sa tým zvyšuje ochrana životného prostredia.

Na konferencii o využívaní druhotných surovín - kovov v Podbanskom sa zúčastnilo približne 60 odborníkov z ôsmich európskych krajín, napríklad z Českej republiky, Nemecka, Rakúska, Španielska. Slovensko zastupovali predstavitelia vzdelávacích a vedeckých inštitúcií, ako aj metalurgických podnikov.

Konferenciu pripravili okrem iných Slovenská hutnícka spoločnosť v Košiciach, Hutnícka fakulta Technickej univerzity v Košiciach a Zväz hutníctva, ťažobného priemyslu a geológie SR v Bratislave.

* tš bam zll

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 34 828
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 176
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 888
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 14 855
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 847
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 334
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 149
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 523
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 767
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 689

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

ŠPORT

Sagan skončil v štrnástej etape štvrtý, po skvelom závere vyhral Fraile

Opäť zvýšil náskok v bodovacej súťaži.

Stĺpček Osmelené

Od mladosti mám problém s alkoholom a neviem si pomôcť

Som abstinent, aj keď nemusím.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.