
FOTO – AUTOR
Exteriér
Novinkou ostatnej generácie je predovšetkým vzhľad prednej časti. Väčšie reflektory, väčšia, tvarovo nová mriežka pre vstup vzduchu. Výsledok: pôsobia dôstojnejšie aj konzervatívnejšie. Auto ako celok je nenápadné, moderné. Tvarom nesľubuje nič, čo nemôže splniť.
Interiér
Najmä na predných sedadlách je nadpriemerne veľa miesta. Odkladacích možností je až priveľa, niektoré na nie najvhodnejších miestach (v hornej časti prístrojového panelu). Batožinový priestor je primeraný, dobre prístupný. Dobrý prístup je aj na všetky sedadlá. Použité materiály nie sú špičkové, no niet čo vyčítať. Štyria dospelí sa bez problémov odvezú aj na dlhšiu vzdialenosť. Samozrejme, aj v meste.
Ergonómia
Výškovo nastaviteľný volant i sedadlo vodiča. Vonkajšie zrkadlá sa nastavujú manuálne. Prístroje sú prehľadné.
Motor
Diesel Multijet, zapôsobil tým najlepším dojmom. Tichý, hospodárny. Nie dravý, no má dobrý ťah v širokom rozsahu otáčok. Ani jazda pri plnom zaťažení na dynamiku takmer nemala vplyv a napodiv ani na spotrebu. Motoru teda patrí plné uznanie. Celý pohonný agregát (motor, prevodovka, rozvodovka, hnaná náprava…) pracuje bez problémov a vodičovu pozornosť ničím nezaťažuje.
Prevodovka
Bezproblémová. „Päťka“ by mohla byť sprevodovaná ešte viac do rýchla.
Bezpečnosť
Dva čelné airbagy a dva bočné v stĺpikoch sú najmarkantnejším z výbavy pasívnej bezpečnosti. Brzdy pracujú bez problémov, ABS za príplatok. Štyri hviezdičky v hodnotení Euro NCAP.
Jazda
Pohodlie jazdy primerané veľkosti a určeniu vozidla. Príjemný nízky hluk motora. O čosi tichší by mohol byť podvozok. Režim City posilňovača riadenia výrazne uľahčuje manipuláciu. Vozidlo ako celok sa správa v normálnych jazdných režimoch prívetivo a nezákerne. Neozývajú sa žiadne pazvuky a vôbec celkový dojem kvality je o dosť vyšší, než u doterajších modelov.
Spotreba podľa palubného počítača: mesto 5,3, diaľnica 5,8, mimo mesto 5,1 l/100 km. Jedny z najlepších výsledkov spomedzi áut, ktoré Automedia testovala.
Celkové hodnotenie
Multijet vlieva do žíl Punta novú krv. Diesely v tejto kategórii však nie sú lacné. Sú vhodné pre toho, kto s malým autom veľa najazdí. Dojem z vozidla ako celku je priaznivý, najlepší z Fiatov Punto, ktoré doteraz Automedia testovala.
DALIBOR KLÍMA