SME
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Fiat Punto 1,3 JTD Multijet

Práve desať rokov po príchode na trh dostal FIAT Punto nový, technicky do istej miery revolučný, malý dieselový motor 1,3 JTD Multijet. Automedia využila možnosť otestovať najnovšiu verziu obľúbeného vozidla.


FOTO – AUTOR

Exteriér

Novinkou ostatnej generácie je predovšetkým vzhľad prednej časti. Väčšie reflektory, väčšia, tvarovo nová mriežka pre vstup vzduchu. Výsledok: pôsobia dôstojnejšie aj konzervatívnejšie. Auto ako celok je nenápadné, moderné. Tvarom nesľubuje nič, čo nemôže splniť.

Interiér

Najmä na predných sedadlách je nadpriemerne veľa miesta. Odkladacích možností je až priveľa, niektoré na nie najvhodnejších miestach (v hornej časti prístrojového panelu). Batožinový priestor je primeraný, dobre prístupný. Dobrý prístup je aj na všetky sedadlá. Použité materiály nie sú špičkové, no niet čo vyčítať. Štyria dospelí sa bez problémov odvezú aj na dlhšiu vzdialenosť. Samozrejme, aj v meste.

Ergonómia

Výškovo nastaviteľný volant i sedadlo vodiča. Vonkajšie zrkadlá sa nastavujú manuálne. Prístroje sú prehľadné.

Motor

Diesel Multijet, zapôsobil tým najlepším dojmom. Tichý, hospodárny. Nie dravý, no má dobrý ťah v širokom rozsahu otáčok. Ani jazda pri plnom zaťažení na dynamiku takmer nemala vplyv a napodiv ani na spotrebu. Motoru teda patrí plné uznanie. Celý pohonný agregát (motor, prevodovka, rozvodovka, hnaná náprava…) pracuje bez problémov a vodičovu pozornosť ničím nezaťažuje.

Prevodovka

Bezproblémová. „Päťka“ by mohla byť sprevodovaná ešte viac do rýchla.

Bezpečnosť

Dva čelné airbagy a dva bočné v stĺpikoch sú najmarkantnejším z výbavy pasívnej bezpečnosti. Brzdy pracujú bez problémov, ABS za príplatok. Štyri hviezdičky v hodnotení Euro NCAP.

Jazda

Pohodlie jazdy primerané veľkosti a určeniu vozidla. Príjemný nízky hluk motora. O čosi tichší by mohol byť podvozok. Režim City posilňovača riadenia výrazne uľahčuje manipuláciu. Vozidlo ako celok sa správa v normálnych jazdných režimoch prívetivo a nezákerne. Neozývajú sa žiadne pazvuky a vôbec celkový dojem kvality je o dosť vyšší, než u doterajších modelov.

Spotreba podľa palubného počítača: mesto 5,3, diaľnica 5,8, mimo mesto 5,1 l/100 km. Jedny z najlepších výsledkov spomedzi áut, ktoré Automedia testovala.

Celkové hodnotenie

Multijet vlieva do žíl Punta novú krv. Diesely v tejto kategórii však nie sú lacné. Sú vhodné pre toho, kto s malým autom veľa najazdí. Dojem z vozidla ako celku je priaznivý, najlepší z Fiatov Punto, ktoré doteraz Automedia testovala.

DALIBOR KLÍMA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  2. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  5. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  6. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  7. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  2. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  5. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  6. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  7. Modernizácia VÚSCH rozšíri a skvalitní zdravotnú starostlivosť
  8. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 204
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 356
  3. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 5 216
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 953
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 752
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 149
  7. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 1 738
  8. ČSOB hľadá zamestnancov: Skvelá kampaň, chystajte životopis! 1 190
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Bývalá štátna tajomníčka Monika Jankovská.

Trnavský súd zatiaľ nepovedal, či ju bude súdiť napriek zlej psychike.


12 h
Súkromné lietadlo od spoločnosti Wheels Up

Je to efekt pandémie, šéfovia si presadili luxusnú formu cestovania.


11 h
Notre Dame má obklopovať zeleň.

Katedrálu chcú verejnosti opätovne sprístupniť o dva roky.


8 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


5 h

Blogy SME

  1. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  2. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo byváleho krajského predsedu OĽANO v Žiline
  4. Irena Šimuneková: Trenčiansky luh a okolie
  5. Vladimír Krátky: Šialenstvo raketové vs. šialenstvá iné ?
  6. Vladimír Krátky: Kam sa hrabe Wiener šniceľ na naše bryndzáky !
  7. Tomáš Bilik: Ako sa mesto (ne) rozvíja ?
  8. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 465
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 431
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 894
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 921
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 544
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 3 535
  7. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 3 256
  8. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 193
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu