zákona o pozemných komunikáciách, ukladajúcu povinnosť používať zimné pneumatiky, schválila Národná rada SR na návrh skupiny poslancov ešte v júli tohto roku.
Návrh na zrušenie tejto povinnosti predkladá poslanec Jirko Malchárek, jeden z predkladateľov novely, ktorá ju zaviedla. Cieľom povinného používania zimných pneumatík bolo podľa predkladateľov zvýšenie bezpečnosti cestnej premávky v zimnom období. Jedným z hlavných problémom pri uvedení zákona do praxe však bola presná definícia pneumatík zo zimným dezénom. V porovnaní so zákonom definovanými typmi sa totiž používajú aj iné druhy zimných pneumatík, ako aj tzv. univerzálne pneumatiky. Obavy verejnosti vyvolal aj krátky časový priestor medzi nadobudnutím účinnosti zákona 1. augusta a termínom začiatku jeho uplatňovania.
Výrazné problémy by podľa poslanca Malchárka platnosť zákona spôsobila najmä prevádzkovateľom autobusovej dopravy. Ekonomický riaditeľ Slovenskej autobusovej dopravy (SAD) Bratislava Ľudovít Štiglic odhadol náklady spojené s prezutím vozidlového parku spoločnosti na približne 25 mil. Sk. Vzhľadom na vyťaženosť autobusov by prezutie z letných na zimné pneumatiky trvalo dva mesiace a opätovné prezutie ďalšie dva mesiace. Ďalším problémom by podľa Štiglica bolo skladovanie, keďže kvôli požiarnej bezpečnosti a zabráneniu ich opotrebovania sa pneumatiky v lete nedajú skladovať vonku, ale mali by sa skladovať najlepšie v klimatizovaných priestoroch.