SME
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Elegantný rýchlik – BMW 530i

Nová generácia päťkového radu zdedila väčšinu z rysov väčšieho a staršieho súrodenca radu sedem. Mnohí pripúšťajú, že je takmer jeho vernou zmenšeninou. BMW 530i, ktoré sme mali možnosť vyskúšať, sa na sedmičku podobá nielen vonkajším vzhľadom. Veľa ...


foto

Nová generácia päťkového radu zdedila väčšinu z rysov väčšieho a staršieho súrodenca radu sedem. Mnohí pripúšťajú, že je takmer jeho vernou zmenšeninou. BMW 530i, ktoré sme mali možnosť vyskúšať, sa na sedmičku podobá nielen vonkajším vzhľadom. Veľa spoločných znakov nájdeme aj vo vnútri auta. Napriek tomu je nové BMW radu päť svojský originál.

Exteriér

Novinka sa na sedmičku ponáša, určenie je iné. Charakteristickým tvarom v zadnej časti je „dvojposchodové“ veko batožinového priestoru. Vpredu typické „ľadvinky“ otvorov chladiča. Celý štýl karosérie je luxusnejší. Prevláda robustnosť, masívnosť tvarov. Svetlomety sú pretiahnuté do bočných plôch predných blatníkov. Oproti predchodcom sa zväčšili rozmery vo všetkých smeroch.

Interiér

Typický členitý tvar palubnej dosky natočenej k vodičovi ustúpil. K slovu prišli triezve línie futuristickej elegancie. Množstvo ostrých hrán. Jednoznačná inšpirácia čistými, jednoduchými líniami sedmičkového BMW. Interiér je v zadnej časti priestrannejší.

Ergonómia

Ovládanie funkcií zjednodušeným systémom iDrive. Ostatné ovládače na dosah, rozmiestnené ergonomicky. Kožené sedadlá vpredu aj vzadu s vyhrievaním. Predné aj s ventiláciou a masážou sedacej časti. Parkovacie snímače s akustickou signalizáciou a grafickým zobrazením.

Motor

Trojlitrový radový zážihový šesťvalec. Výkon 170 kW, široký rozsah krútiaceho momentu od 1500 do 6000 otáčok vďaka systému VANOS (variabilné riadenie ventilov s plynulou zmenou času otvorenia a zavretia ventilov). Dynamický, mimo mesta primerane úsporný.

Prevodovka

Šesťstupňový automat s ručným sekvenčným radením. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h iba o dve desatiny sekundy pomalšie, ako pri manuálnej. Automatický režim preraďuje rýchlo smerom hore aj nadol.

Jazda

Vďaka aktívnej regulačnej sústave podvozku Dynamic Drive v zákrutách takmer žiadne nakláňanie. Jazda stabilná, dynamická a rýchla. Novinka - aktívne riadenie. Pri nižších rýchlostiach malá potreba natočenia volantu. Pri vyšších rýchlostiach sa upraví na normál.

Bezpečnosť

Stabilizačný systém DSC, osem airbagov, kotúčové brzdy s vnútorným chladením vrátane ABS, systémy ASC, DBS, EBV, automatická kontrola tlaku v pneumatikách.

Záver

Aj na zadných sedadlách primerane veľké auto, komfort aj športový duch. Bohaté sériové vybavenie, rozsiahla príplatková výbava. Onedlho v ponuke premietanie základných údajov na predné sklo pred vodiča. Má čo predviesť. Všetko, čo vie, ukazuje nasledovníkom. Technologicky etalón v triede.

plus

l jazdné vlastnosti, komfort,

špičková výbava

mínus

l komplikované ovládanie cez iDrive

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  3. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  4. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  5. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  6. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  7. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  2. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  3. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  4. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  5. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  6. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  7. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  8. Modernizácia VÚSCH rozšíri a skvalitní zdravotnú starostlivosť
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 217
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 363
  3. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 6 868
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 4 869
  5. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 4 380
  6. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 960
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 764
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 157
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Súkromné lietadlo od spoločnosti Wheels Up

Zuckerberg prelietal v tryskáči 1,6 milióna a emisie prudko rastú.


19 h
Klimatológ Pavol Faško.

Záhorie má podľa klimatológa najvyššiu pravdepodobnosť vzniku tornád.


3 h
Bývalá štátna tajomníčka Monika Jankovská.

Trnavský súd zatiaľ nepovedal, či ju bude súdiť napriek zlej psychike.


19 h

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 6 ďalší 12 h

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Pštrosi v písku
  2. Kristína Jakubičková: Kráľovná zdravých raňajok
  3. Ján Raclavský: Slepí kresťanskí bojovníci
  4. Vladimír Krátky: Šialenstvo raketové vs. šialenstvá iné ?
  5. Tomáš Jacko: Mala by sa prezidentka stretávať s extrémistami?
  6. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline
  7. Irena Šimuneková: Trenčiansky luh a okolie
  8. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 238
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 6 324
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 5 511
  4. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 045
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 991
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 614
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 216
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 126
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu