Elegantný rýchlik – BMW 530i

Nová generácia päťkového radu zdedila väčšinu z rysov väčšieho a staršieho súrodenca radu sedem. Mnohí pripúšťajú, že je takmer jeho vernou zmenšeninou. BMW 530i, ktoré sme mali možnosť vyskúšať, sa na sedmičku podobá nielen vonkajším vzhľadom. Veľa ...


foto

Nová generácia päťkového radu zdedila väčšinu z rysov väčšieho a staršieho súrodenca radu sedem. Mnohí pripúšťajú, že je takmer jeho vernou zmenšeninou. BMW 530i, ktoré sme mali možnosť vyskúšať, sa na sedmičku podobá nielen vonkajším vzhľadom. Veľa spoločných znakov nájdeme aj vo vnútri auta. Napriek tomu je nové BMW radu päť svojský originál.

Exteriér

Novinka sa na sedmičku ponáša, určenie je iné. Charakteristickým tvarom v zadnej časti je „dvojposchodové“ veko batožinového priestoru. Vpredu typické „ľadvinky“ otvorov chladiča. Celý štýl karosérie je luxusnejší. Prevláda robustnosť, masívnosť tvarov. Svetlomety sú pretiahnuté do bočných plôch predných blatníkov. Oproti predchodcom sa zväčšili rozmery vo všetkých smeroch.

Interiér

Typický členitý tvar palubnej dosky natočenej k vodičovi ustúpil. K slovu prišli triezve línie futuristickej elegancie. Množstvo ostrých hrán. Jednoznačná inšpirácia čistými, jednoduchými líniami sedmičkového BMW. Interiér je v zadnej časti priestrannejší.

Ergonómia

Ovládanie funkcií zjednodušeným systémom iDrive. Ostatné ovládače na dosah, rozmiestnené ergonomicky. Kožené sedadlá vpredu aj vzadu s vyhrievaním. Predné aj s ventiláciou a masážou sedacej časti. Parkovacie snímače s akustickou signalizáciou a grafickým zobrazením.

Motor

Trojlitrový radový zážihový šesťvalec. Výkon 170 kW, široký rozsah krútiaceho momentu od 1500 do 6000 otáčok vďaka systému VANOS (variabilné riadenie ventilov s plynulou zmenou času otvorenia a zavretia ventilov). Dynamický, mimo mesta primerane úsporný.

Prevodovka

Šesťstupňový automat s ručným sekvenčným radením. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h iba o dve desatiny sekundy pomalšie, ako pri manuálnej. Automatický režim preraďuje rýchlo smerom hore aj nadol.

Jazda

Vďaka aktívnej regulačnej sústave podvozku Dynamic Drive v zákrutách takmer žiadne nakláňanie. Jazda stabilná, dynamická a rýchla. Novinka - aktívne riadenie. Pri nižších rýchlostiach malá potreba natočenia volantu. Pri vyšších rýchlostiach sa upraví na normál.

Bezpečnosť

Stabilizačný systém DSC, osem airbagov, kotúčové brzdy s vnútorným chladením vrátane ABS, systémy ASC, DBS, EBV, automatická kontrola tlaku v pneumatikách.

Záver

Aj na zadných sedadlách primerane veľké auto, komfort aj športový duch. Bohaté sériové vybavenie, rozsiahla príplatková výbava. Onedlho v ponuke premietanie základných údajov na predné sklo pred vodiča. Má čo predviesť. Všetko, čo vie, ukazuje nasledovníkom. Technologicky etalón v triede.

plus

l jazdné vlastnosti, komfort,

špičková výbava

mínus

l komplikované ovládanie cez iDrive

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Talent - vzdelanie - úspech
  3. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  4. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  6. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  7. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  8. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  9. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  10. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  1. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  2. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
  3. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  4. Príbeh tradičného družstva - príbeh Antonína Kvapila
  5. V Botanickej záhrade SPU otvorili jedinečnú výstavu orchideí
  6. Noc architektúry 2018
  7. V súťaži Záhrada, Park a Detail roka uspeli absolventi SPU
  8. Mieru spracovania odpadu zvyšujú automatizované linky
  9. Talent - vzdelanie - úspech
  10. Príbeh tradičného družstva - príbeh Iva Hlisnikovského
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 27 737
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 19 765
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 13 143
  4. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 6 499
  5. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 6 413
  6. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 5 701
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 3 642
  8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 3 426
  9. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 3 133
  10. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 100

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Hovorili sme s Babindolčanmi: Bohatí susedia ich prekvapili

Ľuďom v Babindole sa nepáči, ak sa o nich hovorí ako o bohatej dedine. Zbohatlo podľa nich len pár jednotlivcov.

KOMENTÁRE

Snaha o minimalizáciu škody

Hlavní aktéri babindolskej kauzy nasadili špecialistov na krízovú komunikáciu.

ŠPORT

Za megapodvod minidištanc? Rusov možno na olympiáde omilostia

Rusi túžia kráčať pod svojou vlajkou.

Neprehliadnite tiež

Nové Volvo V60 pokračuje v tradícii rodinných kombi zo Švédska

Popri benzíne a nafte ponúkne dva plug-in hybridné motory.

Ako sa darí predajom elektromobilov v Európe? Renault poráža Nissan

Medziročne došlo v k 33-percentnému nárastu v predaji elektromobilov.

Opel Insignia Country Tourer nie je len o plastoch navyše (prvá jazda)

Zdvihnutie podvozka o 25 milimetrov je na rozbitých cestách citeľné zlepšenie.

BMW M oslavuje tridsať rokov bez strechy limitovanou edíciou

Špeciálna edícia M4 30 Jahre vznikne v počte 300 kusov, na modely z minulosti odkazuje exkluzívnymi farbami.

Tesla Roadster má 10 rokov. Ako vzniklo prvé auto vyslané do vesmíru?

Na začiatku nebol Musk, ani snaha postaviť od základov vlastné auto.