
foto
Nová generácia päťkového radu zdedila väčšinu z rysov väčšieho a staršieho súrodenca radu sedem. Mnohí pripúšťajú, že je takmer jeho vernou zmenšeninou. BMW 530i, ktoré sme mali možnosť vyskúšať, sa na sedmičku podobá nielen vonkajším vzhľadom. Veľa spoločných znakov nájdeme aj vo vnútri auta. Napriek tomu je nové BMW radu päť svojský originál.
Exteriér
Novinka sa na sedmičku ponáša, určenie je iné. Charakteristickým tvarom v zadnej časti je „dvojposchodové“ veko batožinového priestoru. Vpredu typické „ľadvinky“ otvorov chladiča. Celý štýl karosérie je luxusnejší. Prevláda robustnosť, masívnosť tvarov. Svetlomety sú pretiahnuté do bočných plôch predných blatníkov. Oproti predchodcom sa zväčšili rozmery vo všetkých smeroch.
Interiér
Typický členitý tvar palubnej dosky natočenej k vodičovi ustúpil. K slovu prišli triezve línie futuristickej elegancie. Množstvo ostrých hrán. Jednoznačná inšpirácia čistými, jednoduchými líniami sedmičkového BMW. Interiér je v zadnej časti priestrannejší.
Ergonómia
Ovládanie funkcií zjednodušeným systémom iDrive. Ostatné ovládače na dosah, rozmiestnené ergonomicky. Kožené sedadlá vpredu aj vzadu s vyhrievaním. Predné aj s ventiláciou a masážou sedacej časti. Parkovacie snímače s akustickou signalizáciou a grafickým zobrazením.
Motor
Trojlitrový radový zážihový šesťvalec. Výkon 170 kW, široký rozsah krútiaceho momentu od 1500 do 6000 otáčok vďaka systému VANOS (variabilné riadenie ventilov s plynulou zmenou času otvorenia a zavretia ventilov). Dynamický, mimo mesta primerane úsporný.
Prevodovka
Šesťstupňový automat s ručným sekvenčným radením. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h iba o dve desatiny sekundy pomalšie, ako pri manuálnej. Automatický režim preraďuje rýchlo smerom hore aj nadol.
Jazda
Vďaka aktívnej regulačnej sústave podvozku Dynamic Drive v zákrutách takmer žiadne nakláňanie. Jazda stabilná, dynamická a rýchla. Novinka - aktívne riadenie. Pri nižších rýchlostiach malá potreba natočenia volantu. Pri vyšších rýchlostiach sa upraví na normál.
Bezpečnosť
Stabilizačný systém DSC, osem airbagov, kotúčové brzdy s vnútorným chladením vrátane ABS, systémy ASC, DBS, EBV, automatická kontrola tlaku v pneumatikách.
Záver
Aj na zadných sedadlách primerane veľké auto, komfort aj športový duch. Bohaté sériové vybavenie, rozsiahla príplatková výbava. Onedlho v ponuke premietanie základných údajov na predné sklo pred vodiča. Má čo predviesť. Všetko, čo vie, ukazuje nasledovníkom. Technologicky etalón v triede.
plus
l jazdné vlastnosti, komfort,
špičková výbava
mínus
l komplikované ovládanie cez iDrive