Elegantný rýchlik – BMW 530i

Nová generácia päťkového radu zdedila väčšinu z rysov väčšieho a staršieho súrodenca radu sedem. Mnohí pripúšťajú, že je takmer jeho vernou zmenšeninou. BMW 530i, ktoré sme mali možnosť vyskúšať, sa na sedmičku podobá nielen vonkajším vzhľadom. Veľa ...


foto

Nová generácia päťkového radu zdedila väčšinu z rysov väčšieho a staršieho súrodenca radu sedem. Mnohí pripúšťajú, že je takmer jeho vernou zmenšeninou. BMW 530i, ktoré sme mali možnosť vyskúšať, sa na sedmičku podobá nielen vonkajším vzhľadom. Veľa spoločných znakov nájdeme aj vo vnútri auta. Napriek tomu je nové BMW radu päť svojský originál.

Exteriér

Novinka sa na sedmičku ponáša, určenie je iné. Charakteristickým tvarom v zadnej časti je „dvojposchodové“ veko batožinového priestoru. Vpredu typické „ľadvinky“ otvorov chladiča. Celý štýl karosérie je luxusnejší. Prevláda robustnosť, masívnosť tvarov. Svetlomety sú pretiahnuté do bočných plôch predných blatníkov. Oproti predchodcom sa zväčšili rozmery vo všetkých smeroch.

Interiér

Typický členitý tvar palubnej dosky natočenej k vodičovi ustúpil. K slovu prišli triezve línie futuristickej elegancie. Množstvo ostrých hrán. Jednoznačná inšpirácia čistými, jednoduchými líniami sedmičkového BMW. Interiér je v zadnej časti priestrannejší.

Ergonómia

Ovládanie funkcií zjednodušeným systémom iDrive. Ostatné ovládače na dosah, rozmiestnené ergonomicky. Kožené sedadlá vpredu aj vzadu s vyhrievaním. Predné aj s ventiláciou a masážou sedacej časti. Parkovacie snímače s akustickou signalizáciou a grafickým zobrazením.

Motor

Trojlitrový radový zážihový šesťvalec. Výkon 170 kW, široký rozsah krútiaceho momentu od 1500 do 6000 otáčok vďaka systému VANOS (variabilné riadenie ventilov s plynulou zmenou času otvorenia a zavretia ventilov). Dynamický, mimo mesta primerane úsporný.

Prevodovka

Šesťstupňový automat s ručným sekvenčným radením. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h iba o dve desatiny sekundy pomalšie, ako pri manuálnej. Automatický režim preraďuje rýchlo smerom hore aj nadol.

Jazda

Vďaka aktívnej regulačnej sústave podvozku Dynamic Drive v zákrutách takmer žiadne nakláňanie. Jazda stabilná, dynamická a rýchla. Novinka - aktívne riadenie. Pri nižších rýchlostiach malá potreba natočenia volantu. Pri vyšších rýchlostiach sa upraví na normál.

Bezpečnosť

Stabilizačný systém DSC, osem airbagov, kotúčové brzdy s vnútorným chladením vrátane ABS, systémy ASC, DBS, EBV, automatická kontrola tlaku v pneumatikách.

Záver

Aj na zadných sedadlách primerane veľké auto, komfort aj športový duch. Bohaté sériové vybavenie, rozsiahla príplatková výbava. Onedlho v ponuke premietanie základných údajov na predné sklo pred vodiča. Má čo predviesť. Všetko, čo vie, ukazuje nasledovníkom. Technologicky etalón v triede.

plus

l jazdné vlastnosti, komfort,

špičková výbava

mínus

l komplikované ovládanie cez iDrive

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 599
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 791
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 475
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 267
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 207
  6. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 126
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 103
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 072
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 600
  10. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 1 556

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My jediní máme Boha. Patrí iba nám a robí všetko, čo chceme

Slovenský Boh nám poslal slovenského Ježiša cez jeho slovenskú matku, aby nás chránil.

KOMENTÁRE

Rok 1995: Keď Mečiar zabával vtipmi na úrovni piatej cenovej skupiny

Slovensko preniklo medzi hokejovú elitu.

Neprehliadnite tiež

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.