Elegantný rýchlik – BMW 530i

Nová generácia päťkového radu zdedila väčšinu z rysov väčšieho a staršieho súrodenca radu sedem. Mnohí pripúšťajú, že je takmer jeho vernou zmenšeninou. BMW 530i, ktoré sme mali možnosť vyskúšať, sa na sedmičku podobá nielen vonkajším vzhľadom. Veľa ...


foto

Nová generácia päťkového radu zdedila väčšinu z rysov väčšieho a staršieho súrodenca radu sedem. Mnohí pripúšťajú, že je takmer jeho vernou zmenšeninou. BMW 530i, ktoré sme mali možnosť vyskúšať, sa na sedmičku podobá nielen vonkajším vzhľadom. Veľa spoločných znakov nájdeme aj vo vnútri auta. Napriek tomu je nové BMW radu päť svojský originál.

Exteriér

Novinka sa na sedmičku ponáša, určenie je iné. Charakteristickým tvarom v zadnej časti je „dvojposchodové“ veko batožinového priestoru. Vpredu typické „ľadvinky“ otvorov chladiča. Celý štýl karosérie je luxusnejší. Prevláda robustnosť, masívnosť tvarov. Svetlomety sú pretiahnuté do bočných plôch predných blatníkov. Oproti predchodcom sa zväčšili rozmery vo všetkých smeroch.

Interiér

Typický členitý tvar palubnej dosky natočenej k vodičovi ustúpil. K slovu prišli triezve línie futuristickej elegancie. Množstvo ostrých hrán. Jednoznačná inšpirácia čistými, jednoduchými líniami sedmičkového BMW. Interiér je v zadnej časti priestrannejší.

Ergonómia

Ovládanie funkcií zjednodušeným systémom iDrive. Ostatné ovládače na dosah, rozmiestnené ergonomicky. Kožené sedadlá vpredu aj vzadu s vyhrievaním. Predné aj s ventiláciou a masážou sedacej časti. Parkovacie snímače s akustickou signalizáciou a grafickým zobrazením.

Motor

Trojlitrový radový zážihový šesťvalec. Výkon 170 kW, široký rozsah krútiaceho momentu od 1500 do 6000 otáčok vďaka systému VANOS (variabilné riadenie ventilov s plynulou zmenou času otvorenia a zavretia ventilov). Dynamický, mimo mesta primerane úsporný.

Prevodovka

Šesťstupňový automat s ručným sekvenčným radením. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h iba o dve desatiny sekundy pomalšie, ako pri manuálnej. Automatický režim preraďuje rýchlo smerom hore aj nadol.

Jazda

Vďaka aktívnej regulačnej sústave podvozku Dynamic Drive v zákrutách takmer žiadne nakláňanie. Jazda stabilná, dynamická a rýchla. Novinka - aktívne riadenie. Pri nižších rýchlostiach malá potreba natočenia volantu. Pri vyšších rýchlostiach sa upraví na normál.

Bezpečnosť

Stabilizačný systém DSC, osem airbagov, kotúčové brzdy s vnútorným chladením vrátane ABS, systémy ASC, DBS, EBV, automatická kontrola tlaku v pneumatikách.

Záver

Aj na zadných sedadlách primerane veľké auto, komfort aj športový duch. Bohaté sériové vybavenie, rozsiahla príplatková výbava. Onedlho v ponuke premietanie základných údajov na predné sklo pred vodiča. Má čo predviesť. Všetko, čo vie, ukazuje nasledovníkom. Technologicky etalón v triede.

plus

l jazdné vlastnosti, komfort,

špičková výbava

mínus

l komplikované ovládanie cez iDrive

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  6. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  2. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  3. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  4. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  5. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  6. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  9. Vysoká hra o súdne trovy
  10. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 14 426
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 7 477
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 407
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 385
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 2 119
  6. Splnený sen 1 722
  7. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 1 319
  8. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 1 257
  9. Ako na refinancovanie hypotéky 1 031
  10. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 896

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Babiš: Nie som darebák, pozrite sa na Berlusconiho či Chiraca

Čapí hnízdo je pomsta, hovorí o kauze možný budúci český premiér Andrej Babiš.

SVET

Trump urazil matku padlého vojaka. Navyše vraj klame

Vedel, do čoho ide, povedal o zabitom vojakovi prezident.

KULTÚRA

Müllerovo turné s Adelou vyvolalo veľký potlesk. Dostal ho saxofón

Koncert naznačil, že dokument neklamal.

Neprehliadnite tiež

Motory v autách by mohli dostať turbo pre každý valec, pomôže to odozve

Konštruktéri snívajú o trojvalci s tromi turbami a šiestimi škrtiacimi klapkami.

Honda Civic jazdí lahodne a konečne vyzerá dobre (test)

Dojem trochu kazí ovládanie elektroniky na palube.

Malé autá sú čoraz drahšie, ľudia chcú výbavu z veľkých áut

Zákazníci si aj pri kompaktných autách radi priplatia za bohatú výbavu a možnosť prispôsobiť si vzhľad.

Jazdené auto sa samo nepredá. Ako mu pomôcť

Atraktivitu auta môžete zvýšiť už za pár eur.