Montoya - nové meno medzi víťazmi F 1

Len 15 pretekov potreboval na svoje prvé víťazstvo vo formule 1 Kolumbijčan Juan Pablo Montoya, v nedeľu triumfoval na Veľkej cene Talianska. Preteky v Monze mali byť pôvodne veľkou oslavou titulu majstra sveta Michaela Schumachera...



Len 15 pretekov potreboval na svoje prvé víťazstvo vo formule 1 Kolumbijčan Juan Pablo Montoya, v nedeľu triumfoval na Veľkej cene Talianska. Preteky v Monze mali byť pôvodne veľkou oslavou titulu majstra sveta Michaela Schumachera a víťazného tímu Ferrari v Pohári konštruktérov, ale tragické udalosti po teroristickom útoku v Amerike zmenili tradičný ráz veľkej ceny. "Chvalabohu, že to už máme za sebou," sucho poznamenal M. Schumacher, ktorý tentoraz nedosiahol na stupeň víťazov (4. miesto). V sobotu prišla z nemeckého Lausitzringu ďalšia smutná správa o havárii Taliana Zanardiho. Tím Ferrari štartoval bez nápisov svojich sponzorov, hlavný sponzor Phillip Morris z USA si neželal logo Marlboro. Barrichello aj M. Schumacher mali štartové čísla nastriekané na čiernej farbe.


Monza je spolu s Hockenheimom najrýchlejšia z tratí F 1, čo najviac vyhovuje vozidlám Williams so silnými motormi BMW. Už v kvalifikácii bol najrýchlejší Montoya (tretí raz v tejto sezóne). Štartoval z pole position a vedúcu priečku si udržal aj po nebezpečnej prvej šikane, za ním sa zoradili Barrichello, M. Schumacher a R. Schumacher. Tím Williams stavil na jednu zastávku v depe, Ferrari na dve. Nezvyčajne dlhé tankovanie pri prvom pitstope Barrichella (16,7) možno pripravilo Brazílčana o víťazstvo. Čierny víkend prežil tím McLaren, z pretekov vypadli Coulthard aj Häkkinen, ktorý vravel, že sa mu bude ľahšie odchádzať na ročnú prestávku (na budúci rok ho nahradí krajan Räikkönen). Solídnym 12. miestom sa pri svojej premiére zapísal prvý Čech vo formule 1 Tomáš Enge za volantom Prostu. "Neurobil som žiadnu chybu, auto išlo ako hodinky. Som spokojný," uviedol 25-ročný pretekár z Liberca. Či Enge dostane príležitosť aj v ďalšej veľkej cene, závisí od zdravotného stavu Brazílčana Burtiho.

Hlasy v cieli:


Montoya: "Teším sa, aj smútim. Už niekoľkokrát v sezóne som mal šancu na víťazstvo, ale vždy do toho niečo prišlo. Nebol som z toho nervózny, vravel som si, že sa to stane, keď sa to má stať."
Barrichello: "Neviem, čo sa stalo, že pri prvom pitstope ma mechanici, ktorí tankovali palivo, tak dlho zdržali. Náš technický šéf Ross Brawn sa rozhodol pre taktiku dvoch zastávok, bola to jediná možnosť, ako zdolať v Monze vozidlá Williams. Málo chýbalo a bolo by sa nám to podarilo."
R. Schumacher: "Počas víkendu sme mali problémy s pneumatikami, ale tím vedel vždy správne reagovať."
VC Talianska (53 kôl na okruhu dlhom 5,793 km, 306,749 km):
1. Montoya (Kol., Williams-BMW) 1:16:58,493 h (239,103 km/h), 2. Barrichello (Braz., Ferrari) + 5,175 s, 3. R. Schumacher (Nem., Williams-BMW) + 17,335, 4. M. Schumacher (Nem., Ferrari) + 24,991, 5. De la Rosa (Šp., Jaguar) + 1:14,984 min, 6. Villeneuve (Kan., BAR-Honda) 1:22,469.
Ďalšie poradie: Räikkönen (Fín., Sauber-Petronas) + 1:23,107, 8. Alesi (Fr., - Jordan-Honda) + 1 kolo, 9. Panis (Fr., BAR-Honda) + 1 kolo, 10. Fisichella (Tal., Benetton-Renault), 11. Heidfeld (Nem., Sauber-Petronas), 12. Enge (ČR, Prost-Acer) 1 kolo, 13. Alonso (Šp., European-Minardi) + 2 kolá.
Nedokončili: 1. kolo - Trulli (Tal., Jordan-Honda) hodiny), 4 - Button (V. Brit., Benetton-Renault) motor, 7 - Coulthard (V. Brit., McLaren-Mercedes) motor, 15 - Irvine (V. Brit., Jaguár-Cosworth) motor, 20 - Häkkinen (Fín., McLaren-Mercedes) prevodovka, 26 - Verstappen (Hol., Arrows-Asiatech) motor, 29 - Frentzen (Nem., Prost-Acer) elektronika, 45 - Yoong (Malaj.-European-Minardi) hodiny, 47 - Bernoldi (Braz., Arrows-Asiatech) motor.
Najrýchlejšie kolo: R. Schumacher1:25,073 min (39. kolo - 245,140 km/h).
Poradie jazdcov po 15 pretekoch: 1. M Schumacher 107 - majster sveta, 2. Coulthard 57, 3. Barrichello 54, 4. R. Schumacher 48, 5. Montoya 25, 6. Häkkinen 24.
Súťaž konštruktérov: 1. Ferrari 161 - majstri sveta, 2. McLaren-Mercedes 81, 3. Williams-BMW 73, 4. Sauber-Petronas 20, 5. BAR-Honda 17.
Najbližšie sa 30. septembra ide Veľká cena USA v Indianapolise.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 213
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 3 313
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 138
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 625
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 856
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 190
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 115
  8. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 111
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 061
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 936

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Milióny na jeho plat? Výskumy ukázali, že Sagan sa oplatí

Tím Bora-Hansgrohe má za sebou prvú sezónu v najvyššej lige. Očakávali sme viac, ale nebolo to zlé, hovorí šéf tímu Ralph Denk.

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Vek 25 rokov je akoby 18 z minulosti.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.