Montoya - nové meno medzi víťazmi F 1

Len 15 pretekov potreboval na svoje prvé víťazstvo vo formule 1 Kolumbijčan Juan Pablo Montoya, v nedeľu triumfoval na Veľkej cene Talianska. Preteky v Monze mali byť pôvodne veľkou oslavou titulu majstra sveta Michaela Schumachera...



Len 15 pretekov potreboval na svoje prvé víťazstvo vo formule 1 Kolumbijčan Juan Pablo Montoya, v nedeľu triumfoval na Veľkej cene Talianska. Preteky v Monze mali byť pôvodne veľkou oslavou titulu majstra sveta Michaela Schumachera a víťazného tímu Ferrari v Pohári konštruktérov, ale tragické udalosti po teroristickom útoku v Amerike zmenili tradičný ráz veľkej ceny. "Chvalabohu, že to už máme za sebou," sucho poznamenal M. Schumacher, ktorý tentoraz nedosiahol na stupeň víťazov (4. miesto). V sobotu prišla z nemeckého Lausitzringu ďalšia smutná správa o havárii Taliana Zanardiho. Tím Ferrari štartoval bez nápisov svojich sponzorov, hlavný sponzor Phillip Morris z USA si neželal logo Marlboro. Barrichello aj M. Schumacher mali štartové čísla nastriekané na čiernej farbe.


Monza je spolu s Hockenheimom najrýchlejšia z tratí F 1, čo najviac vyhovuje vozidlám Williams so silnými motormi BMW. Už v kvalifikácii bol najrýchlejší Montoya (tretí raz v tejto sezóne). Štartoval z pole position a vedúcu priečku si udržal aj po nebezpečnej prvej šikane, za ním sa zoradili Barrichello, M. Schumacher a R. Schumacher. Tím Williams stavil na jednu zastávku v depe, Ferrari na dve. Nezvyčajne dlhé tankovanie pri prvom pitstope Barrichella (16,7) možno pripravilo Brazílčana o víťazstvo. Čierny víkend prežil tím McLaren, z pretekov vypadli Coulthard aj Häkkinen, ktorý vravel, že sa mu bude ľahšie odchádzať na ročnú prestávku (na budúci rok ho nahradí krajan Räikkönen). Solídnym 12. miestom sa pri svojej premiére zapísal prvý Čech vo formule 1 Tomáš Enge za volantom Prostu. "Neurobil som žiadnu chybu, auto išlo ako hodinky. Som spokojný," uviedol 25-ročný pretekár z Liberca. Či Enge dostane príležitosť aj v ďalšej veľkej cene, závisí od zdravotného stavu Brazílčana Burtiho.

Hlasy v cieli:


Montoya: "Teším sa, aj smútim. Už niekoľkokrát v sezóne som mal šancu na víťazstvo, ale vždy do toho niečo prišlo. Nebol som z toho nervózny, vravel som si, že sa to stane, keď sa to má stať."
Barrichello: "Neviem, čo sa stalo, že pri prvom pitstope ma mechanici, ktorí tankovali palivo, tak dlho zdržali. Náš technický šéf Ross Brawn sa rozhodol pre taktiku dvoch zastávok, bola to jediná možnosť, ako zdolať v Monze vozidlá Williams. Málo chýbalo a bolo by sa nám to podarilo."
R. Schumacher: "Počas víkendu sme mali problémy s pneumatikami, ale tím vedel vždy správne reagovať."
VC Talianska (53 kôl na okruhu dlhom 5,793 km, 306,749 km):
1. Montoya (Kol., Williams-BMW) 1:16:58,493 h (239,103 km/h), 2. Barrichello (Braz., Ferrari) + 5,175 s, 3. R. Schumacher (Nem., Williams-BMW) + 17,335, 4. M. Schumacher (Nem., Ferrari) + 24,991, 5. De la Rosa (Šp., Jaguar) + 1:14,984 min, 6. Villeneuve (Kan., BAR-Honda) 1:22,469.
Ďalšie poradie: Räikkönen (Fín., Sauber-Petronas) + 1:23,107, 8. Alesi (Fr., - Jordan-Honda) + 1 kolo, 9. Panis (Fr., BAR-Honda) + 1 kolo, 10. Fisichella (Tal., Benetton-Renault), 11. Heidfeld (Nem., Sauber-Petronas), 12. Enge (ČR, Prost-Acer) 1 kolo, 13. Alonso (Šp., European-Minardi) + 2 kolá.
Nedokončili: 1. kolo - Trulli (Tal., Jordan-Honda) hodiny), 4 - Button (V. Brit., Benetton-Renault) motor, 7 - Coulthard (V. Brit., McLaren-Mercedes) motor, 15 - Irvine (V. Brit., Jaguár-Cosworth) motor, 20 - Häkkinen (Fín., McLaren-Mercedes) prevodovka, 26 - Verstappen (Hol., Arrows-Asiatech) motor, 29 - Frentzen (Nem., Prost-Acer) elektronika, 45 - Yoong (Malaj.-European-Minardi) hodiny, 47 - Bernoldi (Braz., Arrows-Asiatech) motor.
Najrýchlejšie kolo: R. Schumacher1:25,073 min (39. kolo - 245,140 km/h).
Poradie jazdcov po 15 pretekoch: 1. M Schumacher 107 - majster sveta, 2. Coulthard 57, 3. Barrichello 54, 4. R. Schumacher 48, 5. Montoya 25, 6. Häkkinen 24.
Súťaž konštruktérov: 1. Ferrari 161 - majstri sveta, 2. McLaren-Mercedes 81, 3. Williams-BMW 73, 4. Sauber-Petronas 20, 5. BAR-Honda 17.
Najbližšie sa 30. septembra ide Veľká cena USA v Indianapolise.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 308
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 957
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 109
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 485
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 754
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 612
  7. Kam do tepla v januári? 1 961
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 793
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 614
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 975

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Opäť si zavaril. Trump nevie skrývať, že je rasista

Trump útočí na Mexičanov, nemá rád Afroameričanov. Prezidentovi neveria, že nie je rasista.

KOMENTÁRE

Trumpova Amerika prichádza o líderstvo

Neschopnosť a nepredvídateľnosť Trumpa je dôvodom pádu povesti USA.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.