Peugeot 307 CC

Najnovšou novinkou značky Peugeot typu Coupé-Cabriolet je 307 CC. Premiéra sa konala v septembri na Frankfurtskom autosalóne, prvá možnosť jazdy pre novinárov začiatkom októbra v Provence.


foto

Peugeot 307 CC stavia na úspechoch základného typu, teda hatchbacku 307. Má ambície byť skutočným 4-miestnym kabrioletom a skutočným 4-miestnym kupé. Ako na to? Podlahová plošina, samozrejme, zostala. Tým aj rázvor 261 cm, dobrý predpoklad pre dostatok vnútorného priestoru. Skladacia strecha, relatívne dlhá, však potrebuje miesto na uloženie. Zadný previs preto narástol o 14 cm, celková dĺžka pritom zostáva rozumná: 434 cm. Nevyhnutnosťou je vystuženie karosérie, ktorá absenciou strechy stráca prirodzenú tuhosť priestorovej klietky. Podarilo sa, o čom svedčia nielen objektívne merania, ale aj subjektívne pocity z jazdy. Karoséria nevydáva zvuky naznačujúce nedostatočnú tuhosť ani v ostro prechádzaných zákrutách, ani na nerovnostiach. Rovnako chýbajú akékoľvek rušivé vibrácie. Ďalším plusom je, že to platí aj pre zložitý mechanizmus obsluhujúci strechu. Po predný stĺpik je prakticky zachovaná identita so základným modelom. Prvé, čo zaujme pozorovateľa, je velikánske a veľmi šikmé čelné okno. Pohľad potom doslova skĺzne po jemnej krivke strechy elegantného kupé (ak je zatvorená). Aj technická daň systému CC, pomerne dlhá zadná časť, pôsobí viac upokojujúco, ako rušivo. Zadné čelo osloví nielen decentným prelisom a spojlerom, ale aj novými svetlami, efektne využívajúcimi tvarové možnosti svetlo emitujúcich diód (LED). Elektrohydraulické ovládanie umožní pretvoriť kupé na kabriolet (a naopak) za necelých 25 sekúnd. Vozidlo pritom nemusí stáť, rýchlosť však nesmie prekročiť 10 km/h. Potešiteľné je, že objem batožinového priestoru aj pri zloženej streche je 204 l, v polohe kupé dokonca 350 l. Peugeot 307 CC je vynikajúci aj po bezpečnostnej stránke. Za operadlami zadných sedadiel sú vysúvateľné bezpečnostné oblúky z oceľových rúrok. Z dlhého zoznamu vyberáme ešte adaptívne čelné airbagy, bočné airbagy a systém ESP, s možnosťou vypnutia.

K dispozícii budú na začiatok dva benzínové dvojlitrové motory s výkonmi 100 a 130 kW, 5-stupňová manuálne ovládaná a 4-stupňová automatická prevodovka.

Predné okno zasahuje hlboko dozadu, no pri nastupovaní neprekáža. Poloha za volantom je bezproblémová, hoci výhľad nový. Pod predným oknom multifunkčný displej neharmonizuje tvarom, no poteší funkčnosťou. Pri spúšťaní strechy treba ovládač medzi prednými sedadlami podržať počas celého procesu. Prvé dojmy z jazdy: komfort, žiadna dráma z otvorenej strechy. Pri rýchlosti nad 80 km/h príde vhod doplnkový kryt zadných sedadiel s aerodynamickou ochranou. Reguláciou výšky okien sa dá nečakane komfortne cestovať aj 140-kou. Iste, hektických pocitov z jazdy s čistokrvným roadsterom sa nedočkáme, ale toto nie je roadster, ale luxusný kabriolet. Alebo kupé: za 25 sekúnd je strecha naspäť a všetky pocity príjemnosťou jazde v kupé zodpovedajú. Aj slabší motor umožňuje veľa (207 km/h, 0-100 10,9 s). Silnejší má však krajší zvuk a je predsa len razantnejší, najmä pri športovej jazde zákrutami (225, 10,0). Podvozok a správanie sa auta (s nižším a lepšie umiestneným ťažiskom) nabádajú skúsiť, čo dokáže vodič.

Peugeot 307 CC je autom pre radosť z jazdy. Prináša však aj vysokú dávku komfortu, športovosti a úžitkových vlastností. Mal by dokonca slúžiť ako základ pre budúci najostrejší Peugeot na MS v rallye WRC.

A kto by mal byť typickým majiteľom? DINKS, teda bezdetné alebo už bezdetné páry s dvoma platmi (Double Income No Child).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  5. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  10. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 19 957
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 874
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 772
  4. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 397
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 277
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 152
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 737
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 656
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 493
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 237

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súdy v Trenčíne odmietajú riešiť Galkovu kauzu odpočúvania

Obžaloba na bývalého šéfa Vojenského obranného spravodajstva Pavla Brychtu leží na súde od februára 2016. Najvyšší súd mu teraz prikázal konať.

KOMENTÁRE

Česi mieria do čiernej diery Európy. Všetko pre korunu

Je možné, že šanca ľahkého vstupu do eurozóny zmizne.

AUTO

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace.

Neprehliadnite tiež

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Blogy SME


  1. Karolína Olšavská: V nemocnici
  2. Jozef Drahovský: Mesto Košice začalo používať taktiku šmejdov
  3. Miroslav Makyta: Skorumpovaný Smer
  4. Silvia Zeumerová: Ako sme písali ikony (1/2)
  5. Andrej Šverha: Čergov na sklonku leta
  6. Tatiana Repková: Prečo sme single?
  7. Andrea Legényová: rozchodové dilema
  8. Iniciatíva slovenských učiteľov: Spoločne proti korupcii
  1. Stanislav Martinčko: Aj ty Brutus, Kiska aj ty? 12 222
  2. Miroslav Žiak: Neuveríte, koľko peňazí získalo Slovensko z poľnohospodárskych dotácií 11 260
  3. INEKO: Máme priveľa magistrov a inžinierov, dlho študujeme a neodmeňujeme úspech 11 059
  4. Čo je nové na sme.sk: SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana 10 403
  5. Orsolya Véghová: Maďarka 8 842
  6. Stanislav Martinčko: Hlavné mesto Slovenska Palermo?? 7 004
  7. Saša Grodecká: Bipolárna 6 795
  8. Jaroslav Hoško: Prečo sa (ne)zabaviť v klube? 6 740