Peugeot 307 CC

Najnovšou novinkou značky Peugeot typu Coupé-Cabriolet je 307 CC. Premiéra sa konala v septembri na Frankfurtskom autosalóne, prvá možnosť jazdy pre novinárov začiatkom októbra v Provence.


foto

Peugeot 307 CC stavia na úspechoch základného typu, teda hatchbacku 307. Má ambície byť skutočným 4-miestnym kabrioletom a skutočným 4-miestnym kupé. Ako na to? Podlahová plošina, samozrejme, zostala. Tým aj rázvor 261 cm, dobrý predpoklad pre dostatok vnútorného priestoru. Skladacia strecha, relatívne dlhá, však potrebuje miesto na uloženie. Zadný previs preto narástol o 14 cm, celková dĺžka pritom zostáva rozumná: 434 cm. Nevyhnutnosťou je vystuženie karosérie, ktorá absenciou strechy stráca prirodzenú tuhosť priestorovej klietky. Podarilo sa, o čom svedčia nielen objektívne merania, ale aj subjektívne pocity z jazdy. Karoséria nevydáva zvuky naznačujúce nedostatočnú tuhosť ani v ostro prechádzaných zákrutách, ani na nerovnostiach. Rovnako chýbajú akékoľvek rušivé vibrácie. Ďalším plusom je, že to platí aj pre zložitý mechanizmus obsluhujúci strechu. Po predný stĺpik je prakticky zachovaná identita so základným modelom. Prvé, čo zaujme pozorovateľa, je velikánske a veľmi šikmé čelné okno. Pohľad potom doslova skĺzne po jemnej krivke strechy elegantného kupé (ak je zatvorená). Aj technická daň systému CC, pomerne dlhá zadná časť, pôsobí viac upokojujúco, ako rušivo. Zadné čelo osloví nielen decentným prelisom a spojlerom, ale aj novými svetlami, efektne využívajúcimi tvarové možnosti svetlo emitujúcich diód (LED). Elektrohydraulické ovládanie umožní pretvoriť kupé na kabriolet (a naopak) za necelých 25 sekúnd. Vozidlo pritom nemusí stáť, rýchlosť však nesmie prekročiť 10 km/h. Potešiteľné je, že objem batožinového priestoru aj pri zloženej streche je 204 l, v polohe kupé dokonca 350 l. Peugeot 307 CC je vynikajúci aj po bezpečnostnej stránke. Za operadlami zadných sedadiel sú vysúvateľné bezpečnostné oblúky z oceľových rúrok. Z dlhého zoznamu vyberáme ešte adaptívne čelné airbagy, bočné airbagy a systém ESP, s možnosťou vypnutia.

K dispozícii budú na začiatok dva benzínové dvojlitrové motory s výkonmi 100 a 130 kW, 5-stupňová manuálne ovládaná a 4-stupňová automatická prevodovka.

Predné okno zasahuje hlboko dozadu, no pri nastupovaní neprekáža. Poloha za volantom je bezproblémová, hoci výhľad nový. Pod predným oknom multifunkčný displej neharmonizuje tvarom, no poteší funkčnosťou. Pri spúšťaní strechy treba ovládač medzi prednými sedadlami podržať počas celého procesu. Prvé dojmy z jazdy: komfort, žiadna dráma z otvorenej strechy. Pri rýchlosti nad 80 km/h príde vhod doplnkový kryt zadných sedadiel s aerodynamickou ochranou. Reguláciou výšky okien sa dá nečakane komfortne cestovať aj 140-kou. Iste, hektických pocitov z jazdy s čistokrvným roadsterom sa nedočkáme, ale toto nie je roadster, ale luxusný kabriolet. Alebo kupé: za 25 sekúnd je strecha naspäť a všetky pocity príjemnosťou jazde v kupé zodpovedajú. Aj slabší motor umožňuje veľa (207 km/h, 0-100 10,9 s). Silnejší má však krajší zvuk a je predsa len razantnejší, najmä pri športovej jazde zákrutami (225, 10,0). Podvozok a správanie sa auta (s nižším a lepšie umiestneným ťažiskom) nabádajú skúsiť, čo dokáže vodič.

Peugeot 307 CC je autom pre radosť z jazdy. Prináša však aj vysokú dávku komfortu, športovosti a úžitkových vlastností. Mal by dokonca slúžiť ako základ pre budúci najostrejší Peugeot na MS v rallye WRC.

A kto by mal byť typickým majiteľom? DINKS, teda bezdetné alebo už bezdetné páry s dvoma platmi (Double Income No Child).

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 230
  2. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 440
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 193
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 549
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 187
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 573
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 494
  8. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 4 248
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 816
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 350