Peugeot 307 CC

Najnovšou novinkou značky Peugeot typu Coupé-Cabriolet je 307 CC. Premiéra sa konala v septembri na Frankfurtskom autosalóne, prvá možnosť jazdy pre novinárov začiatkom októbra v Provence.


foto

Peugeot 307 CC stavia na úspechoch základného typu, teda hatchbacku 307. Má ambície byť skutočným 4-miestnym kabrioletom a skutočným 4-miestnym kupé. Ako na to? Podlahová plošina, samozrejme, zostala. Tým aj rázvor 261 cm, dobrý predpoklad pre dostatok vnútorného priestoru. Skladacia strecha, relatívne dlhá, však potrebuje miesto na uloženie. Zadný previs preto narástol o 14 cm, celková dĺžka pritom zostáva rozumná: 434 cm. Nevyhnutnosťou je vystuženie karosérie, ktorá absenciou strechy stráca prirodzenú tuhosť priestorovej klietky. Podarilo sa, o čom svedčia nielen objektívne merania, ale aj subjektívne pocity z jazdy. Karoséria nevydáva zvuky naznačujúce nedostatočnú tuhosť ani v ostro prechádzaných zákrutách, ani na nerovnostiach. Rovnako chýbajú akékoľvek rušivé vibrácie. Ďalším plusom je, že to platí aj pre zložitý mechanizmus obsluhujúci strechu. Po predný stĺpik je prakticky zachovaná identita so základným modelom. Prvé, čo zaujme pozorovateľa, je velikánske a veľmi šikmé čelné okno. Pohľad potom doslova skĺzne po jemnej krivke strechy elegantného kupé (ak je zatvorená). Aj technická daň systému CC, pomerne dlhá zadná časť, pôsobí viac upokojujúco, ako rušivo. Zadné čelo osloví nielen decentným prelisom a spojlerom, ale aj novými svetlami, efektne využívajúcimi tvarové možnosti svetlo emitujúcich diód (LED). Elektrohydraulické ovládanie umožní pretvoriť kupé na kabriolet (a naopak) za necelých 25 sekúnd. Vozidlo pritom nemusí stáť, rýchlosť však nesmie prekročiť 10 km/h. Potešiteľné je, že objem batožinového priestoru aj pri zloženej streche je 204 l, v polohe kupé dokonca 350 l. Peugeot 307 CC je vynikajúci aj po bezpečnostnej stránke. Za operadlami zadných sedadiel sú vysúvateľné bezpečnostné oblúky z oceľových rúrok. Z dlhého zoznamu vyberáme ešte adaptívne čelné airbagy, bočné airbagy a systém ESP, s možnosťou vypnutia.

K dispozícii budú na začiatok dva benzínové dvojlitrové motory s výkonmi 100 a 130 kW, 5-stupňová manuálne ovládaná a 4-stupňová automatická prevodovka.

Predné okno zasahuje hlboko dozadu, no pri nastupovaní neprekáža. Poloha za volantom je bezproblémová, hoci výhľad nový. Pod predným oknom multifunkčný displej neharmonizuje tvarom, no poteší funkčnosťou. Pri spúšťaní strechy treba ovládač medzi prednými sedadlami podržať počas celého procesu. Prvé dojmy z jazdy: komfort, žiadna dráma z otvorenej strechy. Pri rýchlosti nad 80 km/h príde vhod doplnkový kryt zadných sedadiel s aerodynamickou ochranou. Reguláciou výšky okien sa dá nečakane komfortne cestovať aj 140-kou. Iste, hektických pocitov z jazdy s čistokrvným roadsterom sa nedočkáme, ale toto nie je roadster, ale luxusný kabriolet. Alebo kupé: za 25 sekúnd je strecha naspäť a všetky pocity príjemnosťou jazde v kupé zodpovedajú. Aj slabší motor umožňuje veľa (207 km/h, 0-100 10,9 s). Silnejší má však krajší zvuk a je predsa len razantnejší, najmä pri športovej jazde zákrutami (225, 10,0). Podvozok a správanie sa auta (s nižším a lepšie umiestneným ťažiskom) nabádajú skúsiť, čo dokáže vodič.

Peugeot 307 CC je autom pre radosť z jazdy. Prináša však aj vysokú dávku komfortu, športovosti a úžitkových vlastností. Mal by dokonca slúžiť ako základ pre budúci najostrejší Peugeot na MS v rallye WRC.

A kto by mal byť typickým majiteľom? DINKS, teda bezdetné alebo už bezdetné páry s dvoma platmi (Double Income No Child).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 29 583
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 136
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 452
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 915
  5. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 612
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 559
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 533
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 335
  9. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 313
  10. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 105

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

DOMOV

Kaliňák prečkáva Plavčana v zahraničí, dosiaľ šlo o jeho hlavu

Minister vnútra je už dlhšie na dovolenke. Či by bol za odvolanie Plavčana, dosiaľ nepovedal.

Autorská strana Petra Schutza

Obama nechal Trumpovi problém

Nevypočítateľný a cholerický premiér, ktorý mení pozície cez noc, nie je lepši než bláznivý predseda parlamentu.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.