SME
Sobota, 2. júl, 2022 | Meniny má Berta

Peugeot 307 CC

Najnovšou novinkou značky Peugeot typu Coupé-Cabriolet je 307 CC. Premiéra sa konala v septembri na Frankfurtskom autosalóne, prvá možnosť jazdy pre novinárov začiatkom októbra v Provence.


foto

Peugeot 307 CC stavia na úspechoch základného typu, teda hatchbacku 307. Má ambície byť skutočným 4-miestnym kabrioletom a skutočným 4-miestnym kupé. Ako na to? Podlahová plošina, samozrejme, zostala. Tým aj rázvor 261 cm, dobrý predpoklad pre dostatok vnútorného priestoru. Skladacia strecha, relatívne dlhá, však potrebuje miesto na uloženie. Zadný previs preto narástol o 14 cm, celková dĺžka pritom zostáva rozumná: 434 cm. Nevyhnutnosťou je vystuženie karosérie, ktorá absenciou strechy stráca prirodzenú tuhosť priestorovej klietky. Podarilo sa, o čom svedčia nielen objektívne merania, ale aj subjektívne pocity z jazdy. Karoséria nevydáva zvuky naznačujúce nedostatočnú tuhosť ani v ostro prechádzaných zákrutách, ani na nerovnostiach. Rovnako chýbajú akékoľvek rušivé vibrácie. Ďalším plusom je, že to platí aj pre zložitý mechanizmus obsluhujúci strechu. Po predný stĺpik je prakticky zachovaná identita so základným modelom. Prvé, čo zaujme pozorovateľa, je velikánske a veľmi šikmé čelné okno. Pohľad potom doslova skĺzne po jemnej krivke strechy elegantného kupé (ak je zatvorená). Aj technická daň systému CC, pomerne dlhá zadná časť, pôsobí viac upokojujúco, ako rušivo. Zadné čelo osloví nielen decentným prelisom a spojlerom, ale aj novými svetlami, efektne využívajúcimi tvarové možnosti svetlo emitujúcich diód (LED). Elektrohydraulické ovládanie umožní pretvoriť kupé na kabriolet (a naopak) za necelých 25 sekúnd. Vozidlo pritom nemusí stáť, rýchlosť však nesmie prekročiť 10 km/h. Potešiteľné je, že objem batožinového priestoru aj pri zloženej streche je 204 l, v polohe kupé dokonca 350 l. Peugeot 307 CC je vynikajúci aj po bezpečnostnej stránke. Za operadlami zadných sedadiel sú vysúvateľné bezpečnostné oblúky z oceľových rúrok. Z dlhého zoznamu vyberáme ešte adaptívne čelné airbagy, bočné airbagy a systém ESP, s možnosťou vypnutia.

K dispozícii budú na začiatok dva benzínové dvojlitrové motory s výkonmi 100 a 130 kW, 5-stupňová manuálne ovládaná a 4-stupňová automatická prevodovka.

Predné okno zasahuje hlboko dozadu, no pri nastupovaní neprekáža. Poloha za volantom je bezproblémová, hoci výhľad nový. Pod predným oknom multifunkčný displej neharmonizuje tvarom, no poteší funkčnosťou. Pri spúšťaní strechy treba ovládač medzi prednými sedadlami podržať počas celého procesu. Prvé dojmy z jazdy: komfort, žiadna dráma z otvorenej strechy. Pri rýchlosti nad 80 km/h príde vhod doplnkový kryt zadných sedadiel s aerodynamickou ochranou. Reguláciou výšky okien sa dá nečakane komfortne cestovať aj 140-kou. Iste, hektických pocitov z jazdy s čistokrvným roadsterom sa nedočkáme, ale toto nie je roadster, ale luxusný kabriolet. Alebo kupé: za 25 sekúnd je strecha naspäť a všetky pocity príjemnosťou jazde v kupé zodpovedajú. Aj slabší motor umožňuje veľa (207 km/h, 0-100 10,9 s). Silnejší má však krajší zvuk a je predsa len razantnejší, najmä pri športovej jazde zákrutami (225, 10,0). Podvozok a správanie sa auta (s nižším a lepšie umiestneným ťažiskom) nabádajú skúsiť, čo dokáže vodič.

Peugeot 307 CC je autom pre radosť z jazdy. Prináša však aj vysokú dávku komfortu, športovosti a úžitkových vlastností. Mal by dokonca slúžiť ako základ pre budúci najostrejší Peugeot na MS v rallye WRC.

A kto by mal byť typickým majiteľom? DINKS, teda bezdetné alebo už bezdetné páry s dvoma platmi (Double Income No Child).

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 14 704
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 752
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 369
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 947
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 4 198
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 873
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 796
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 404
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


18 h

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Michala Guľasová: Martina Jakubová - Líštička
  2. Robert Štepaník: diel 70 - MDAD 2022 - Medzinárodný deň (alternatívnych) detí 2022
  3. Ľubomír Maretta: Zmena
  4. Eva Gallova: 1. júl určili za deň vtipov
  5. Kristína Jakubičková: Hej, frajer! Áno, ty, ktorý toto čítaš!
  6. Miriam Studeničová: Je zle! Bude horšie! Nezúfajte! Dôverujte!
  7. Ján Škerko: Chcel byť ako Peter, bude ako Lenin
  8. Štefan Vidlár: Barbar Vova
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 11 212
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 757
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 10 283
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 7 745
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 200
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 829
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 414
  8. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 157
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu