Praktický abstinent – Ford Fiesta 1,4 TDCi

Najnovšia generácia tradičného a dlhoročného modelu Fiesta vo výrobnom programe Forda sa predstavila začiatkom roka 2002. Vonkajšími rozmermi sa radí medzi malé vozidlá. Majú výhodu jednoduchého parkovania a dobrej obratnosti v mestskej premávke. Exteriér

Prvky dizajnového štýlu New Edge uplatnené na modeloch Focus, Mondeo a Galaxy cítiť aj na novinke. Typická maska chladiča, veľkoplošné predné svetlomety, klinovitá silueta, výrazné hrany. Vzadu veľké, vysokopostavené koncové svetlá, dobre viditeľné. Oproti predchádzajúcej verzii zväčšenie rozmerov vo všetkých smeroch, aj rázvor.

Interiér

Príjemné prostredie pre päť cestujúcich. Svetlé čalúnenie, nízka hrana okien a tretie bočné okno ho presvetľujú a dodávajú pocit voľnosti. Dobré využitie vnútorného priestoru v prospech pasažierov. Zadné sedadlo pevné, operadlá delené.

Ergonómia

Strohá a funkčne jednoduchá, ale prehľadná palubná doska. Jednoznačná pri ovládaní jednotlivých prvkov. Výškovo nastaviteľné sedadlo aj volant, prispôsobenie pre rôzne postavy. Elektricky ovládané a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá.

Motor

Kompaktný, ľahký, vodou chladený prepĺňaný radový štvorvalec s dvoma ventilmi na valec zo spolupráce s koncernom PSA. Vstrekovanie common rail. Dynamický od nízkych otáčok, úsporný v meste aj na diaľnici. Výrazný krútiaci moment a pokojný beh.

Prevodovka

Dobre odstupňovaná manuálna päťstupňová, pohon predných kolies. Krátke a presné dráhy radenia prevodových stupňov.

Jazda

V meste veľmi obratná, stopový priemer otáčania 9,8 metra. Na diaľnici stabilná vďaka predĺženému rázvoru. Podvozková skupina patrí k najprepracovanejším. Na ceste správanie predvídateľné, v zákrutách dobre drží, prejazdy cez nerovnosti tiché.

Bezpečnosť

Dva airbagy, päť trojbodových bezpečnostných pásov, predné výškovo nastaviteľné s predpínačmi, ABS na želanie.

Záver

Výzorom aj duchom mladá, osloví mladých (aj s rodinami), prípadne seniorov. Spoľahlivé auto (podľa ADAC patrí k najspoľahlivejším v triede) so širokou ponukou štandardnej výbavy, bezpečnosti a pohodlia. Solídnosť a prívetivá funkčnosť ovládania. x

plus

l jazdné vlastnosti

l nízka spotreba

Ford Fiesta 1,4 TDCi Comfort

Cena: 479 000 Sk

Koncepcia: malý päťdverový automobil, vznetový štvorvalec, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1399 cm3

Max. výkon: 50 kW (68 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 160 Nm/2000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 391,5 x 168 x 146 x 248,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1060 kg

Priemer otáčania: 10,3 m

Spotreba (mesto/mimo): 5,3/3,7 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 285/950 l

Max. rýchlosť: 164 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 14,9 s

Uvedenie na trh: začiatok 2002

Škoda Fabia 1,4 TDI Comfort

Cena: 496 990 Sk

Koncepcia: malý päťdverový automobil, vznetový trojvalec, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1422 cm3

Max. výkon: 55 kW (75 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 195 Nm/2200 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 396 x 164,5 x 145 x 246 cm

Pohot. hmotnosť: od 1130 kg

Priemer otáčania: 10,5 m

Spotreba (mesto/mimo): 5,6/4,0 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 260/1016 l

Max. rýchlosť: 168 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 14,2 s

Uvedenie na trh: leto 2003

Renault Clio 1,5 dCi Authentique

Cena: 444 900 Sk

Koncepcia: malý päťdverový automobil, vznetový štvorvalec, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1461 cm3

Max. výkon: 48 kW (65 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 160 Nm/2000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 377,5 x 164 x 142 x 247 cm

Pohot. hmotnosť: od 980 kg

Priemer otáčania: 10,7 m

Spotreba (mesto/mimo): 5,4/3,7 l/100 km

Objem pal. nádrže: 50 l

Objem bat. priestoru: 255/1037 l

Max. rýchlosť: 162 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 15,0 s

Uvedenie na trh: 2002

Peugeot 206 1,4 HDI X-line

Cena: od 466 200 Sk

Koncepcia: malý päťdverový automobil, vznetový štvorvalec, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1398 cm3

Max. výkon: 50 kW (68 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 150 Nm/1750 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 383,5 x 165 x 143 x 244 cm

Pohot. hmotnosť: od 975 kg

Priemer otáčania: 10,2 m

Spotreba (mesto/mimo): 5,5/3,6 l/100 km

Objem pal. nádrže: 50 l

Objem bat. priestoru: 245/1130 l

Max. rýchlosť: 168 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 14,7 s

Uvedenie na trh: leto 1998

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  9. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení
  1. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  2. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  3. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  5. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  6. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  9. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  10. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 404
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 4 268
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 083
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 721
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 198
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 550
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 508
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 306
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 287
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 055

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KULTÚRA

Rodičia zlyhávajú a vinia dieťa. Film Nina je drsnejší ako horor

Nový slovenský film sa nechce páčiť.

KOMENTÁRE

Keď je prezident Zeman bojovníkom za pravdu

Najnovšie ocenenie je mnohým Čechom na smiech.

Neprehliadnite tiež

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.