SME
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Praktický abstinent – Ford Fiesta 1,4 TDCi

Najnovšia generácia tradičného a dlhoročného modelu Fiesta vo výrobnom programe Forda sa predstavila začiatkom roka 2002. Vonkajšími rozmermi sa radí medzi malé vozidlá. Majú výhodu jednoduchého parkovania a dobrej obratnosti v mestskej premávke. Exteriér

Prvky dizajnového štýlu New Edge uplatnené na modeloch Focus, Mondeo a Galaxy cítiť aj na novinke. Typická maska chladiča, veľkoplošné predné svetlomety, klinovitá silueta, výrazné hrany. Vzadu veľké, vysokopostavené koncové svetlá, dobre viditeľné. Oproti predchádzajúcej verzii zväčšenie rozmerov vo všetkých smeroch, aj rázvor.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Interiér

Príjemné prostredie pre päť cestujúcich. Svetlé čalúnenie, nízka hrana okien a tretie bočné okno ho presvetľujú a dodávajú pocit voľnosti. Dobré využitie vnútorného priestoru v prospech pasažierov. Zadné sedadlo pevné, operadlá delené.

Ergonómia

Strohá a funkčne jednoduchá, ale prehľadná palubná doska. Jednoznačná pri ovládaní jednotlivých prvkov. Výškovo nastaviteľné sedadlo aj volant, prispôsobenie pre rôzne postavy. Elektricky ovládané a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá.

Motor

Kompaktný, ľahký, vodou chladený prepĺňaný radový štvorvalec s dvoma ventilmi na valec zo spolupráce s koncernom PSA. Vstrekovanie common rail. Dynamický od nízkych otáčok, úsporný v meste aj na diaľnici. Výrazný krútiaci moment a pokojný beh.

Prevodovka

SkryťVypnúť reklamu

Dobre odstupňovaná manuálna päťstupňová, pohon predných kolies. Krátke a presné dráhy radenia prevodových stupňov.

Jazda

V meste veľmi obratná, stopový priemer otáčania 9,8 metra. Na diaľnici stabilná vďaka predĺženému rázvoru. Podvozková skupina patrí k najprepracovanejším. Na ceste správanie predvídateľné, v zákrutách dobre drží, prejazdy cez nerovnosti tiché.

Bezpečnosť

Dva airbagy, päť trojbodových bezpečnostných pásov, predné výškovo nastaviteľné s predpínačmi, ABS na želanie.

Záver

Výzorom aj duchom mladá, osloví mladých (aj s rodinami), prípadne seniorov. Spoľahlivé auto (podľa ADAC patrí k najspoľahlivejším v triede) so širokou ponukou štandardnej výbavy, bezpečnosti a pohodlia. Solídnosť a prívetivá funkčnosť ovládania. x

plus

SkryťVypnúť reklamu

l jazdné vlastnosti

l nízka spotreba

Ford Fiesta 1,4 TDCi Comfort

Cena: 479 000 Sk

Koncepcia: malý päťdverový automobil, vznetový štvorvalec, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1399 cm3

Max. výkon: 50 kW (68 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 160 Nm/2000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 391,5 x 168 x 146 x 248,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1060 kg

Priemer otáčania: 10,3 m

Spotreba (mesto/mimo): 5,3/3,7 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 285/950 l

Max. rýchlosť: 164 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 14,9 s

Uvedenie na trh: začiatok 2002

Škoda Fabia 1,4 TDI Comfort

Cena: 496 990 Sk

Koncepcia: malý päťdverový automobil, vznetový trojvalec, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka

SkryťVypnúť reklamu

Zdvih. objem motora: 1422 cm3

Max. výkon: 55 kW (75 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 195 Nm/2200 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 396 x 164,5 x 145 x 246 cm

Pohot. hmotnosť: od 1130 kg

Priemer otáčania: 10,5 m

Spotreba (mesto/mimo): 5,6/4,0 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 260/1016 l

Max. rýchlosť: 168 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 14,2 s

Uvedenie na trh: leto 2003

Renault Clio 1,5 dCi Authentique

Cena: 444 900 Sk

Koncepcia: malý päťdverový automobil, vznetový štvorvalec, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1461 cm3

Max. výkon: 48 kW (65 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 160 Nm/2000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 377,5 x 164 x 142 x 247 cm

Pohot. hmotnosť: od 980 kg

SkryťVypnúť reklamu

Priemer otáčania: 10,7 m

Spotreba (mesto/mimo): 5,4/3,7 l/100 km

Objem pal. nádrže: 50 l

Objem bat. priestoru: 255/1037 l

Max. rýchlosť: 162 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 15,0 s

Uvedenie na trh: 2002

Peugeot 206 1,4 HDI X-line

Cena: od 466 200 Sk

Koncepcia: malý päťdverový automobil, vznetový štvorvalec, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1398 cm3

Max. výkon: 50 kW (68 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 150 Nm/1750 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 383,5 x 165 x 143 x 244 cm

Pohot. hmotnosť: od 975 kg

Priemer otáčania: 10,2 m

Spotreba (mesto/mimo): 5,5/3,6 l/100 km

Objem pal. nádrže: 50 l

Objem bat. priestoru: 245/1130 l

Max. rýchlosť: 168 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 14,7 s

Uvedenie na trh: leto 1998

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  2. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  3. Spacák na kozmetiku?
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  6. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  1. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 042
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 330
  3. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 7 695
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 947
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 696
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 117
  7. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 2 214
  8. ČSOB hľadá zamestnancov: Skvelá kampaň, chystajte životopis! 1 186
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: Kam sa hrabe Wiener šniceľ na naše bryndzáky !
  2. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  3. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  4. Tomáš Bilik: Ako sa mesto (ne) rozvíja ?
  5. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa)
  7. Peter Maroncik: Kúpili sme záhradku
  8. Jozef Sitko: Bude Slovensko krajinou nikoho?(2)
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 429
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 418
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 888
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 887
  5. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 3 798
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 457
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 185
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 108
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu