Luxusná alternatíva: Hyundai XG

Vlajková loď automobilky. Luxusná limuzína vyššej strednej triedy, modernizovaná verzia doterajšieho typu, predstaveného v roku 1999. Technicky dokonalejšia, vyspelejšia, krajšia a európskejšia. Hyundai, podobne ako väčšina Kórejčanov pochopil, že v ...


Foto – autor

Vlajková loď automobilky. Luxusná limuzína vyššej strednej triedy, modernizovaná verzia doterajšieho typu, predstaveného v roku 1999. Technicky dokonalejšia, vyspelejšia, krajšia a európskejšia. Hyundai, podobne ako väčšina Kórejčanov pochopil, že v Európe neuspeje s „autami na tri roky používania“, priemernou kvalitou a technikou.

Exteriér

Nami testovaný Hyundai XG bol v striebornej metalíze – luxusným limuzínam pristane. Na rozdiel od predchodcu má strieborné bočné smerové svetlá. Podobne „európskejšie“ sú predné hmlovky. Žltá patrí minulosti, dnes majú číre sklo. Pozmenil sa predný nárazník, zadná časť – Kórejčania prepracovali zadné združené svetlomety. Dojem elegancie, doplnenej o robustnosť, podčiarkujú šestnásťpalcové kolesá z ľahkej zliatiny. Patria k štandardnej výbave.

Interiér

Elektroluminiscenčný prístrojový panel s dobre čitateľnými ukazovateľmi. Dominuje do modra podfarbené autorádio, ktoré má po vyklopení pekný strieborný dizajn. Automatická klimatizácia. Automatické stierače s dažďovým senzorom. Zvislo i pozdĺžne elektricky nastaviteľný volant s dreveným obložením. Leštené drevo sa trochu šmýka a v lete veľmi páli.

Súčasťou štandardnej výbavy je palubný počítač, elektricky nastaviteľné sedadlá vodiča i spolujazdca s pamäťou, podobne ako vonkajšie spätné zrkadlá, tempomat a kožené doplnky, vyhrievanie predných sedadiel.

Podvozok dobre zdoláva aj priečne nerovnosti, o ktoré u nás nie je núdza.

Motor

Predchodca mal pod kapotou 2,5 alebo 3 l V6 motor. Nový Kórejčan šplhá vyššie. Vidlicový šesťvalec s objemom 3,5 litra šokuje už pri prečítaní nápisu na zadnej kapote. Dvadsaťštyri -ventilový rozvod a flexibilný systém riadenia, 200 k sa stará o dobrú dynamiku, výrazný ťah. Dobrý vrchol krútiaceho momentu 292 Nm pri 3500 otáčkach za minútu. Zrýchlenie z nuly na stovku za 8,6 s.

Prevodovka

Päťstupňová automatická s elektronickým riadením a možnosťou sekvenčnej voľby. Prvé štyri stupne podporujú športovú jazdu. Piaty je úsporný. Znižuje hlučnosť a spotrebu.

Hospodárnosť

Luxusné limuzíny nepatria k abstinentom. V meste sa spotreba vyšplhá až na takmer 18 l benzínu na 100 km. Po diaľnici sa uspokojí s necelými deviatimi litrami a priemer, ktorý z týchto hodnôt vyjde, je 12 litrov. V porovnaní s konkurenciou: zlatá stredná cesta.

Bezpečnosť

S bezpečnosťou mávajú kórejské značky problémy najmä v testoch Euro NCAP. Značke Hyundai sa im však darí čeliť. O bezpečnosť XG sa starajú štyri airbagy – dva predné, dva bočné, pričom sedadlo spolujazdca obsahuje snímač zaťaženia – ak je prázdne, airbag spolujazdca sa v prípade potreby neaktivuje. K štandardnej výbave patrí aj ABS spolu s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily EBD, ako aj systémom proti prešmykovaniu kolies TCS.

Záver

Modernizovaný Hyundai XG je alternatívou k luxusným limuzínam európskych renomovaných značiek, ako Audi, Mercedes, BMW. Ponúka podobný komfort, dynamiku, snaží sa priblížiť kvalitou a technikou. Rozdiel je v cene a imidži. Stojí dosť pre bežného smrteľníka, málo pre majiteľov firiem, úspešných manažérov, podnikateľov. Môžu si vyberať, ktorej značke dajú prednosť a prečo.

Miloš Dubovský

plus

* výbava

* vzhľad

mínus

* leštené drevo volantu

Hyundai XG 3,5 V6 24V

Cena: 1 290 900 Sk

Koncepcia: luxusná limuzína, motor vpredu, pohon predných kolies, päťstupňová automatická prevodovka

Zdvih. objem motora: 3497 cm3

Max. výkon: 145 kW (197 k) /5500 min-1

Max. krút. moment: 292 Nm/3500 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 487,5 x 182,5 x 142 x 275 cm

Pohot. hmotnosť: od 1675 kg

Priemer otáčania: 11,0 m

Spotreba (mesto/mimo): 17,1/8,7 l /100 km

Objem pal. nádrže: 70 l

Objem bat. priestoru: 453 l

Max. rýchlosť: 230 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 8,6 s

Uvedenie na trh: jar 2003

Škoda Superb 2,8 V6 30V

Cena: 1 191 990 Sk

Koncepcia: luxusná limuzína, motor vpredu, pohon predných kolies, päťstupňová automatická prevodovka

Zdvih. objem motora: 2771 cm3

Max. výkon: 142 kW (193 k) /6000 min-1

Max. krút. moment: 280 Nm/3200 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 480,3 x 176,5 x 147 x 280,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1500 kg

Priemer otáčania: 11,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 15,6/7,4 l /100 km

Objem pal. nádrže: 62 l

Objem bat. priestoru: 462 l

Max. rýchlosť: 232 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,4 s

Uvedenie na trh: jar 2002

Nissan Maxima QX 3,0 V6 24V

Cena: 1 339 000 Sk

Koncepcia: luxusná limuzína, motor vpredu, pohon predných kolies, štvorstupňová automatická prevodovka

Zdvih. objem motora: 2988 cm3

Max. výkon: 147 kW (200 k)/6400 min-1

Max. krút. moment: 271 Nm/3600 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 492 x 178 x 143,5 x 275 cm

Pohot. hmotnosť: od 1505 kg

Priemer otáčania: 10,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 15,1/7,8 l /100 km

Objem pal. nádrže: 70 l

Objem bat. priestoru: 520 l

Max. rýchlosť: 212 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,6 s

Uvedenie na trh: jar 2000

Peugeot 607 3,0 V6 24V

Cena: 1 585 000 Sk

Koncepcia: luxusná limuzína, motor vpredu, pohon predných kolies, štvorstupňová automatická prevodovka

Zdvih. objem motora: 2946 cm3

Max. výkon: 152 kW (210 k)/6000 min-1

Max. krút. moment: 285 Nm/3750 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 487,7 x 180 x 143,7 x 280 cm

Pohot. hmotnosť: od 1580 kg

Priemer otáčania: 12,0 m

Spotreba (mesto/mimo): 14,4/7,8 l/100 km

Objem pal. nádrže: 80 l

Objem bat. priestoru: 601 l

Max. rýchlosť: 232 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,9 s

Uvedenie na trh: jar 2000

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  1. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  2. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. Od septembra opäť po starom
  5. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  6. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  7. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  8. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  9. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  10. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 962
  2. Od septembra opäť po starom 5 563
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 581
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 2 853
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 813
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 795
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 225
  8. Ako sme jazdili v socializme 1 181
  9. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 079
  10. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 034

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Ramsaymu premiéra vyšla, slovenskí hokejisti zdolali v príprave Česko

Víťazstvo je dobré, ale vieme, že musíme hrať lepšie, priznal nový kouč Slovákov.

KOMENTÁRE

Podomový šmejd s jadrom Únie

Žiadna „super EÚ“ s jedným pevným jadrom sa nechystá.

EKONOMIKA

Kedy dostanete 13. a 14. plat? Fico podporil Dankov návrh

Koalícia sa zrejme dohodne na úľavách.

KOMENTÁRE

Odsedel si trest za protest proti okupácii ČSSR. Neľutuje

Zorjanov príbeh je ťažko uveriteľný.

Neprehliadnite tiež

Ferrari nečakane nahrádza Californiu modelom Portofino

Maximálna rýchlosť sa zvýšila na 320 kilometrov za hodinu.

Legendárny mikrobus od Volkswagenu sa vráti do výroby

Prví zákazníci sa ho dočkajú v roku 2022 v podobe elektromobilu.

Apple už nechce vyrobiť autonómne vozidlo

Spoločnosť sa chce sústrediť na samotnú technológiu autonómneho riadenia.

Čínska automobilka chce kúpiť americký Jeep

Great Wall má ambíciu byť najväčším výrobcom SUV na svete.