SME
Štvrtok, 15. apríl, 2021 | Meniny má FedorKrížovkyKrížovky

Luxusná alternatíva: Hyundai XG

Vlajková loď automobilky. Luxusná limuzína vyššej strednej triedy, modernizovaná verzia doterajšieho typu, predstaveného v roku 1999. Technicky dokonalejšia, vyspelejšia, krajšia a európskejšia. Hyundai, podobne ako väčšina Kórejčanov pochopil, že v ...


Foto – autor

Vlajková loď automobilky. Luxusná limuzína vyššej strednej triedy, modernizovaná verzia doterajšieho typu, predstaveného v roku 1999. Technicky dokonalejšia, vyspelejšia, krajšia a európskejšia. Hyundai, podobne ako väčšina Kórejčanov pochopil, že v Európe neuspeje s „autami na tri roky používania“, priemernou kvalitou a technikou.

Exteriér

Nami testovaný Hyundai XG bol v striebornej metalíze – luxusným limuzínam pristane. Na rozdiel od predchodcu má strieborné bočné smerové svetlá. Podobne „európskejšie“ sú predné hmlovky. Žltá patrí minulosti, dnes majú číre sklo. Pozmenil sa predný nárazník, zadná časť – Kórejčania prepracovali zadné združené svetlomety. Dojem elegancie, doplnenej o robustnosť, podčiarkujú šestnásťpalcové kolesá z ľahkej zliatiny. Patria k štandardnej výbave.

Interiér

Elektroluminiscenčný prístrojový panel s dobre čitateľnými ukazovateľmi. Dominuje do modra podfarbené autorádio, ktoré má po vyklopení pekný strieborný dizajn. Automatická klimatizácia. Automatické stierače s dažďovým senzorom. Zvislo i pozdĺžne elektricky nastaviteľný volant s dreveným obložením. Leštené drevo sa trochu šmýka a v lete veľmi páli.

Súčasťou štandardnej výbavy je palubný počítač, elektricky nastaviteľné sedadlá vodiča i spolujazdca s pamäťou, podobne ako vonkajšie spätné zrkadlá, tempomat a kožené doplnky, vyhrievanie predných sedadiel.

Podvozok dobre zdoláva aj priečne nerovnosti, o ktoré u nás nie je núdza.

Motor

Predchodca mal pod kapotou 2,5 alebo 3 l V6 motor. Nový Kórejčan šplhá vyššie. Vidlicový šesťvalec s objemom 3,5 litra šokuje už pri prečítaní nápisu na zadnej kapote. Dvadsaťštyri -ventilový rozvod a flexibilný systém riadenia, 200 k sa stará o dobrú dynamiku, výrazný ťah. Dobrý vrchol krútiaceho momentu 292 Nm pri 3500 otáčkach za minútu. Zrýchlenie z nuly na stovku za 8,6 s.

Prevodovka

Päťstupňová automatická s elektronickým riadením a možnosťou sekvenčnej voľby. Prvé štyri stupne podporujú športovú jazdu. Piaty je úsporný. Znižuje hlučnosť a spotrebu.

Hospodárnosť

Luxusné limuzíny nepatria k abstinentom. V meste sa spotreba vyšplhá až na takmer 18 l benzínu na 100 km. Po diaľnici sa uspokojí s necelými deviatimi litrami a priemer, ktorý z týchto hodnôt vyjde, je 12 litrov. V porovnaní s konkurenciou: zlatá stredná cesta.

Bezpečnosť

S bezpečnosťou mávajú kórejské značky problémy najmä v testoch Euro NCAP. Značke Hyundai sa im však darí čeliť. O bezpečnosť XG sa starajú štyri airbagy – dva predné, dva bočné, pričom sedadlo spolujazdca obsahuje snímač zaťaženia – ak je prázdne, airbag spolujazdca sa v prípade potreby neaktivuje. K štandardnej výbave patrí aj ABS spolu s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily EBD, ako aj systémom proti prešmykovaniu kolies TCS.

Záver

Modernizovaný Hyundai XG je alternatívou k luxusným limuzínam európskych renomovaných značiek, ako Audi, Mercedes, BMW. Ponúka podobný komfort, dynamiku, snaží sa priblížiť kvalitou a technikou. Rozdiel je v cene a imidži. Stojí dosť pre bežného smrteľníka, málo pre majiteľov firiem, úspešných manažérov, podnikateľov. Môžu si vyberať, ktorej značke dajú prednosť a prečo.

Miloš Dubovský

plus

* výbava

* vzhľad

mínus

* leštené drevo volantu

Hyundai XG 3,5 V6 24V

Cena: 1 290 900 Sk

Koncepcia: luxusná limuzína, motor vpredu, pohon predných kolies, päťstupňová automatická prevodovka

Zdvih. objem motora: 3497 cm3

Max. výkon: 145 kW (197 k) /5500 min-1

Max. krút. moment: 292 Nm/3500 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 487,5 x 182,5 x 142 x 275 cm

Pohot. hmotnosť: od 1675 kg

Priemer otáčania: 11,0 m

Spotreba (mesto/mimo): 17,1/8,7 l /100 km

Objem pal. nádrže: 70 l

Objem bat. priestoru: 453 l

Max. rýchlosť: 230 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 8,6 s

Uvedenie na trh: jar 2003

Škoda Superb 2,8 V6 30V

Cena: 1 191 990 Sk

Koncepcia: luxusná limuzína, motor vpredu, pohon predných kolies, päťstupňová automatická prevodovka

Zdvih. objem motora: 2771 cm3

Max. výkon: 142 kW (193 k) /6000 min-1

Max. krút. moment: 280 Nm/3200 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 480,3 x 176,5 x 147 x 280,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1500 kg

Priemer otáčania: 11,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 15,6/7,4 l /100 km

Objem pal. nádrže: 62 l

Objem bat. priestoru: 462 l

Max. rýchlosť: 232 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,4 s

Uvedenie na trh: jar 2002

Nissan Maxima QX 3,0 V6 24V

Cena: 1 339 000 Sk

Koncepcia: luxusná limuzína, motor vpredu, pohon predných kolies, štvorstupňová automatická prevodovka

Zdvih. objem motora: 2988 cm3

Max. výkon: 147 kW (200 k)/6400 min-1

Max. krút. moment: 271 Nm/3600 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 492 x 178 x 143,5 x 275 cm

Pohot. hmotnosť: od 1505 kg

Priemer otáčania: 10,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 15,1/7,8 l /100 km

Objem pal. nádrže: 70 l

Objem bat. priestoru: 520 l

Max. rýchlosť: 212 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,6 s

Uvedenie na trh: jar 2000

Peugeot 607 3,0 V6 24V

Cena: 1 585 000 Sk

Koncepcia: luxusná limuzína, motor vpredu, pohon predných kolies, štvorstupňová automatická prevodovka

Zdvih. objem motora: 2946 cm3

Max. výkon: 152 kW (210 k)/6000 min-1

Max. krút. moment: 285 Nm/3750 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 487,7 x 180 x 143,7 x 280 cm

Pohot. hmotnosť: od 1580 kg

Priemer otáčania: 12,0 m

Spotreba (mesto/mimo): 14,4/7,8 l/100 km

Objem pal. nádrže: 80 l

Objem bat. priestoru: 601 l

Max. rýchlosť: 232 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,9 s

Uvedenie na trh: jar 2000

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič
  2. Po celý rok ako na dovolenke. Tak sa žije v Čerešniach
  3. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  4. Kedysi rádio, dnes mozog auta. Poznáte históriu infotainmentu?
  5. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  6. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  7. Vyskúšajte pravidelné spravodajské emaily SME
  8. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  9. Slováci sú rekordéri, majú aj 20 vernostných programov súčasne
  10. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť!
  1. Reverzné inžinierstvo na FVT
  2. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  3. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  4. Vyskúšajte pravidelné spravodajské emaily SME
  5. Lesné plody - Sila zo samotného srdca prírody
  6. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  7. Slovník investora 05: Obchodovanie na burze
  8. Slováci sú rekordéri, majú aj 20 vernostných programov súčasne
  9. Po celý rok ako na dovolenke. Tak sa žije v Čerešniach
  10. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť!
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 49 631
  2. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 20 041
  3. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 16 169
  4. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 15 623
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 11 648
  6. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 8 684
  7. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 8 450
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 932
  9. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19 7 651
  10. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 4 932
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dušana Kováčika zadržala NAKA v Bratislave vo štvrtok 22. októbra 2020.

Ak prokuratúra nepožiada o predĺženie väzby, v máji by mohol ísť na slobodu.

18 h
Prezidentka Zuzana Čaputová.

Matovič tvrdil, že vakcínu preverilo nesprávne laboratórium.

3 h
Člen ĽSNS Anton Grňo na Najvyššom súde.

Pozdrav použil Grňo na chodbe súdu.

1 h

Neprehliadnite tiež

Škoda Enyaq iV 80

Head-up displej s rozšírenou realitou sa osvedčil v hustom daždi.

3 h
Renault Arkana

Manuálna prevodovka už nebude k dispozícii.

13. apr
Lexus IS Wax Edition

Špeciálny gramofón neskáče ani počas jazdy.

14. apr
Škoda Kodiaq

Sedadlá budú odvetrávané a s masážou.

13. apr