Luxusná alternatíva: Hyundai XG

Vlajková loď automobilky. Luxusná limuzína vyššej strednej triedy, modernizovaná verzia doterajšieho typu, predstaveného v roku 1999. Technicky dokonalejšia, vyspelejšia, krajšia a európskejšia. Hyundai, podobne ako väčšina Kórejčanov pochopil, že v ...


Foto – autor

Vlajková loď automobilky. Luxusná limuzína vyššej strednej triedy, modernizovaná verzia doterajšieho typu, predstaveného v roku 1999. Technicky dokonalejšia, vyspelejšia, krajšia a európskejšia. Hyundai, podobne ako väčšina Kórejčanov pochopil, že v Európe neuspeje s „autami na tri roky používania“, priemernou kvalitou a technikou.

Exteriér

Nami testovaný Hyundai XG bol v striebornej metalíze – luxusným limuzínam pristane. Na rozdiel od predchodcu má strieborné bočné smerové svetlá. Podobne „európskejšie“ sú predné hmlovky. Žltá patrí minulosti, dnes majú číre sklo. Pozmenil sa predný nárazník, zadná časť – Kórejčania prepracovali zadné združené svetlomety. Dojem elegancie, doplnenej o robustnosť, podčiarkujú šestnásťpalcové kolesá z ľahkej zliatiny. Patria k štandardnej výbave.

Interiér

Elektroluminiscenčný prístrojový panel s dobre čitateľnými ukazovateľmi. Dominuje do modra podfarbené autorádio, ktoré má po vyklopení pekný strieborný dizajn. Automatická klimatizácia. Automatické stierače s dažďovým senzorom. Zvislo i pozdĺžne elektricky nastaviteľný volant s dreveným obložením. Leštené drevo sa trochu šmýka a v lete veľmi páli.

Súčasťou štandardnej výbavy je palubný počítač, elektricky nastaviteľné sedadlá vodiča i spolujazdca s pamäťou, podobne ako vonkajšie spätné zrkadlá, tempomat a kožené doplnky, vyhrievanie predných sedadiel.

Podvozok dobre zdoláva aj priečne nerovnosti, o ktoré u nás nie je núdza.

Motor

Predchodca mal pod kapotou 2,5 alebo 3 l V6 motor. Nový Kórejčan šplhá vyššie. Vidlicový šesťvalec s objemom 3,5 litra šokuje už pri prečítaní nápisu na zadnej kapote. Dvadsaťštyri -ventilový rozvod a flexibilný systém riadenia, 200 k sa stará o dobrú dynamiku, výrazný ťah. Dobrý vrchol krútiaceho momentu 292 Nm pri 3500 otáčkach za minútu. Zrýchlenie z nuly na stovku za 8,6 s.

Prevodovka

Päťstupňová automatická s elektronickým riadením a možnosťou sekvenčnej voľby. Prvé štyri stupne podporujú športovú jazdu. Piaty je úsporný. Znižuje hlučnosť a spotrebu.

Hospodárnosť

Luxusné limuzíny nepatria k abstinentom. V meste sa spotreba vyšplhá až na takmer 18 l benzínu na 100 km. Po diaľnici sa uspokojí s necelými deviatimi litrami a priemer, ktorý z týchto hodnôt vyjde, je 12 litrov. V porovnaní s konkurenciou: zlatá stredná cesta.

Bezpečnosť

S bezpečnosťou mávajú kórejské značky problémy najmä v testoch Euro NCAP. Značke Hyundai sa im však darí čeliť. O bezpečnosť XG sa starajú štyri airbagy – dva predné, dva bočné, pričom sedadlo spolujazdca obsahuje snímač zaťaženia – ak je prázdne, airbag spolujazdca sa v prípade potreby neaktivuje. K štandardnej výbave patrí aj ABS spolu s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily EBD, ako aj systémom proti prešmykovaniu kolies TCS.

Záver

Modernizovaný Hyundai XG je alternatívou k luxusným limuzínam európskych renomovaných značiek, ako Audi, Mercedes, BMW. Ponúka podobný komfort, dynamiku, snaží sa priblížiť kvalitou a technikou. Rozdiel je v cene a imidži. Stojí dosť pre bežného smrteľníka, málo pre majiteľov firiem, úspešných manažérov, podnikateľov. Môžu si vyberať, ktorej značke dajú prednosť a prečo.

Miloš Dubovský

plus

* výbava

* vzhľad

mínus

* leštené drevo volantu

Hyundai XG 3,5 V6 24V

Cena: 1 290 900 Sk

Koncepcia: luxusná limuzína, motor vpredu, pohon predných kolies, päťstupňová automatická prevodovka

Zdvih. objem motora: 3497 cm3

Max. výkon: 145 kW (197 k) /5500 min-1

Max. krút. moment: 292 Nm/3500 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 487,5 x 182,5 x 142 x 275 cm

Pohot. hmotnosť: od 1675 kg

Priemer otáčania: 11,0 m

Spotreba (mesto/mimo): 17,1/8,7 l /100 km

Objem pal. nádrže: 70 l

Objem bat. priestoru: 453 l

Max. rýchlosť: 230 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 8,6 s

Uvedenie na trh: jar 2003

Škoda Superb 2,8 V6 30V

Cena: 1 191 990 Sk

Koncepcia: luxusná limuzína, motor vpredu, pohon predných kolies, päťstupňová automatická prevodovka

Zdvih. objem motora: 2771 cm3

Max. výkon: 142 kW (193 k) /6000 min-1

Max. krút. moment: 280 Nm/3200 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 480,3 x 176,5 x 147 x 280,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1500 kg

Priemer otáčania: 11,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 15,6/7,4 l /100 km

Objem pal. nádrže: 62 l

Objem bat. priestoru: 462 l

Max. rýchlosť: 232 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,4 s

Uvedenie na trh: jar 2002

Nissan Maxima QX 3,0 V6 24V

Cena: 1 339 000 Sk

Koncepcia: luxusná limuzína, motor vpredu, pohon predných kolies, štvorstupňová automatická prevodovka

Zdvih. objem motora: 2988 cm3

Max. výkon: 147 kW (200 k)/6400 min-1

Max. krút. moment: 271 Nm/3600 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 492 x 178 x 143,5 x 275 cm

Pohot. hmotnosť: od 1505 kg

Priemer otáčania: 10,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 15,1/7,8 l /100 km

Objem pal. nádrže: 70 l

Objem bat. priestoru: 520 l

Max. rýchlosť: 212 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,6 s

Uvedenie na trh: jar 2000

Peugeot 607 3,0 V6 24V

Cena: 1 585 000 Sk

Koncepcia: luxusná limuzína, motor vpredu, pohon predných kolies, štvorstupňová automatická prevodovka

Zdvih. objem motora: 2946 cm3

Max. výkon: 152 kW (210 k)/6000 min-1

Max. krút. moment: 285 Nm/3750 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 487,7 x 180 x 143,7 x 280 cm

Pohot. hmotnosť: od 1580 kg

Priemer otáčania: 12,0 m

Spotreba (mesto/mimo): 14,4/7,8 l/100 km

Objem pal. nádrže: 80 l

Objem bat. priestoru: 601 l

Max. rýchlosť: 232 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,9 s

Uvedenie na trh: jar 2000

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  3. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  6. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  7. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 311
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 6 091
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 854
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 305
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 197
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 013
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 913
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 784
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 660
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 326

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

S elektronickým receptom riskuje pacient tour po lekárňach

Čítačku kariet, ktorú potrebujú, aby sa pripojili do elektronického systému receptov, stále nemá 40 percent lekárnikov. Termíny už tlačia.

Neprehliadnite tiež

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.