Luxusná alternatíva: Hyundai XG

Vlajková loď automobilky. Luxusná limuzína vyššej strednej triedy, modernizovaná verzia doterajšieho typu, predstaveného v roku 1999. Technicky dokonalejšia, vyspelejšia, krajšia a európskejšia. Hyundai, podobne ako väčšina Kórejčanov pochopil, že v ...


Foto – autor

Vlajková loď automobilky. Luxusná limuzína vyššej strednej triedy, modernizovaná verzia doterajšieho typu, predstaveného v roku 1999. Technicky dokonalejšia, vyspelejšia, krajšia a európskejšia. Hyundai, podobne ako väčšina Kórejčanov pochopil, že v Európe neuspeje s „autami na tri roky používania“, priemernou kvalitou a technikou.

Exteriér

Nami testovaný Hyundai XG bol v striebornej metalíze – luxusným limuzínam pristane. Na rozdiel od predchodcu má strieborné bočné smerové svetlá. Podobne „európskejšie“ sú predné hmlovky. Žltá patrí minulosti, dnes majú číre sklo. Pozmenil sa predný nárazník, zadná časť – Kórejčania prepracovali zadné združené svetlomety. Dojem elegancie, doplnenej o robustnosť, podčiarkujú šestnásťpalcové kolesá z ľahkej zliatiny. Patria k štandardnej výbave.

Interiér

Elektroluminiscenčný prístrojový panel s dobre čitateľnými ukazovateľmi. Dominuje do modra podfarbené autorádio, ktoré má po vyklopení pekný strieborný dizajn. Automatická klimatizácia. Automatické stierače s dažďovým senzorom. Zvislo i pozdĺžne elektricky nastaviteľný volant s dreveným obložením. Leštené drevo sa trochu šmýka a v lete veľmi páli.

Súčasťou štandardnej výbavy je palubný počítač, elektricky nastaviteľné sedadlá vodiča i spolujazdca s pamäťou, podobne ako vonkajšie spätné zrkadlá, tempomat a kožené doplnky, vyhrievanie predných sedadiel.

Podvozok dobre zdoláva aj priečne nerovnosti, o ktoré u nás nie je núdza.

Motor

Predchodca mal pod kapotou 2,5 alebo 3 l V6 motor. Nový Kórejčan šplhá vyššie. Vidlicový šesťvalec s objemom 3,5 litra šokuje už pri prečítaní nápisu na zadnej kapote. Dvadsaťštyri -ventilový rozvod a flexibilný systém riadenia, 200 k sa stará o dobrú dynamiku, výrazný ťah. Dobrý vrchol krútiaceho momentu 292 Nm pri 3500 otáčkach za minútu. Zrýchlenie z nuly na stovku za 8,6 s.

Prevodovka

Päťstupňová automatická s elektronickým riadením a možnosťou sekvenčnej voľby. Prvé štyri stupne podporujú športovú jazdu. Piaty je úsporný. Znižuje hlučnosť a spotrebu.

Hospodárnosť

Luxusné limuzíny nepatria k abstinentom. V meste sa spotreba vyšplhá až na takmer 18 l benzínu na 100 km. Po diaľnici sa uspokojí s necelými deviatimi litrami a priemer, ktorý z týchto hodnôt vyjde, je 12 litrov. V porovnaní s konkurenciou: zlatá stredná cesta.

Bezpečnosť

S bezpečnosťou mávajú kórejské značky problémy najmä v testoch Euro NCAP. Značke Hyundai sa im však darí čeliť. O bezpečnosť XG sa starajú štyri airbagy – dva predné, dva bočné, pričom sedadlo spolujazdca obsahuje snímač zaťaženia – ak je prázdne, airbag spolujazdca sa v prípade potreby neaktivuje. K štandardnej výbave patrí aj ABS spolu s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily EBD, ako aj systémom proti prešmykovaniu kolies TCS.

Záver

Modernizovaný Hyundai XG je alternatívou k luxusným limuzínam európskych renomovaných značiek, ako Audi, Mercedes, BMW. Ponúka podobný komfort, dynamiku, snaží sa priblížiť kvalitou a technikou. Rozdiel je v cene a imidži. Stojí dosť pre bežného smrteľníka, málo pre majiteľov firiem, úspešných manažérov, podnikateľov. Môžu si vyberať, ktorej značke dajú prednosť a prečo.

Miloš Dubovský

plus

* výbava

* vzhľad

mínus

* leštené drevo volantu

Hyundai XG 3,5 V6 24V

Cena: 1 290 900 Sk

Koncepcia: luxusná limuzína, motor vpredu, pohon predných kolies, päťstupňová automatická prevodovka

Zdvih. objem motora: 3497 cm3

Max. výkon: 145 kW (197 k) /5500 min-1

Max. krút. moment: 292 Nm/3500 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 487,5 x 182,5 x 142 x 275 cm

Pohot. hmotnosť: od 1675 kg

Priemer otáčania: 11,0 m

Spotreba (mesto/mimo): 17,1/8,7 l /100 km

Objem pal. nádrže: 70 l

Objem bat. priestoru: 453 l

Max. rýchlosť: 230 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 8,6 s

Uvedenie na trh: jar 2003

Škoda Superb 2,8 V6 30V

Cena: 1 191 990 Sk

Koncepcia: luxusná limuzína, motor vpredu, pohon predných kolies, päťstupňová automatická prevodovka

Zdvih. objem motora: 2771 cm3

Max. výkon: 142 kW (193 k) /6000 min-1

Max. krút. moment: 280 Nm/3200 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 480,3 x 176,5 x 147 x 280,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1500 kg

Priemer otáčania: 11,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 15,6/7,4 l /100 km

Objem pal. nádrže: 62 l

Objem bat. priestoru: 462 l

Max. rýchlosť: 232 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,4 s

Uvedenie na trh: jar 2002

Nissan Maxima QX 3,0 V6 24V

Cena: 1 339 000 Sk

Koncepcia: luxusná limuzína, motor vpredu, pohon predných kolies, štvorstupňová automatická prevodovka

Zdvih. objem motora: 2988 cm3

Max. výkon: 147 kW (200 k)/6400 min-1

Max. krút. moment: 271 Nm/3600 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 492 x 178 x 143,5 x 275 cm

Pohot. hmotnosť: od 1505 kg

Priemer otáčania: 10,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 15,1/7,8 l /100 km

Objem pal. nádrže: 70 l

Objem bat. priestoru: 520 l

Max. rýchlosť: 212 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,6 s

Uvedenie na trh: jar 2000

Peugeot 607 3,0 V6 24V

Cena: 1 585 000 Sk

Koncepcia: luxusná limuzína, motor vpredu, pohon predných kolies, štvorstupňová automatická prevodovka

Zdvih. objem motora: 2946 cm3

Max. výkon: 152 kW (210 k)/6000 min-1

Max. krút. moment: 285 Nm/3750 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 487,7 x 180 x 143,7 x 280 cm

Pohot. hmotnosť: od 1580 kg

Priemer otáčania: 12,0 m

Spotreba (mesto/mimo): 14,4/7,8 l/100 km

Objem pal. nádrže: 80 l

Objem bat. priestoru: 601 l

Max. rýchlosť: 232 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,9 s

Uvedenie na trh: jar 2000

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  3. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  2. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  3. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  4. Kreditná karta – áno alebo nie
  5. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  6. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  8. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  9. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  10. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 27 364
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 23 529
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 18 122
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 17 433
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 945
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 513
  7. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 5 960
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 5 140
  9. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 5 044
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 058

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Aktivitou v parlamente nesrší, politickú budúcnosť má Kaliňák už spečatenú

V Smere je stále veľmi silný, hovorí o Robertovi Kaliňákovi politológ.

DOMOV

Minúta po minúte: Farmári chceli Pellegriniho, prijal ich prezident Kiska

Prijali aj ponuku ministerky Matečnej, chcú ísť ale všetci.

DOMOV

Traktory v Bratislave. V hlavnom meste protestujú farmári

Traktory sú už zaparkované pred prezidentským palácom.

Komentár Zuzany Kepplovej

Ani farmári, ani učitelia nie sú len malá hlučná skupinka

Protestujúci sa učia jeden od druhého. No a čo?

Neprehliadnite tiež

Britskému režisérovi vzbĺka Tesla za jazdy, príčina ostáva neznáma

Ide o prvý prípad bezdôvodného samovznietenia batérie Tesly.

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.

Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje viacero nehôd a kolóny

Situáciu môže skomplikovať aj jazda protestujúcich farmárov na traktoroch.

Čo kúpiť: Volkswagen Golf alebo konkurenciu?

V Európe je najpredávanejší Volkswagen Golf. Na Slovensku ho predbehla Škoda Octavia.