SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Fiat Idea

Novinky septembrového Frankfurtu sa dostávajú na cesty. Konštatovali sme to už viackrát. Ďalšou z nich je Fiat Idea. Jazdili sme v nej – kde inde – v Taliansku, v okolí Florencie.


FOTO - ARCHÍV

Pre Opel Meriva, Ford Fusion, Toyotu Yaris Verso či Hyundai Matrix narástla 393 cm dlhá konkurencia v podobe 166 cm vysokého mikrovanu Fiat Idea. Päťmiestnemu kompaktnému estétovi ušili Taliani dizajn s dominanciou vodorovných línií a dobrým koeficientom odporu vzduchu cx = 0,31. Strecha bez kopulovitého zaoblenia neuberá miesto na sedenie ani zadným pasažierom. Za ich chrbtami sa vo Fiate Idea vezie 320-litrový základný objem kufra. Môže narásť až na 1420 litrov. Variabilitu zabezpečujú posuvné a dopredu sklopné zadné sedadlá. S asistenciou plynových vzpier sa dajú „spakovať“ za predné operadlá. Zadné sedadlá sa teda nedajú vyberať z auta. Handicapom takéhoto riešenia je, že sklopením predného sedadla spolujazdca si nemožno vyrobiť malé letisko. Kladom interiéru je takmer rovná podlaha na nohy aj vzadu, iba s miernym prevýšením stredového tunela. Jasný interiér Fiatu Idea ešte viac presvetľuje melír slnečných lúčov, ktoré môžu do auta vnikať posuvnou strechou. Zaberá takmer celú plochu rovnej strechy. Strešné okno sa však nezasúva do obloženia, ale ako deflektor zostáva počas jazdy nápadne vysunuté dozadu. Ideu obklopuje presne 3,73 m2 skla, čo je 23 percent plochy vozidla.

Interiér je riešený „kokpitovo“, s dvoma akoby samostatnými oblúkmi – vodiča a spolujazdca. Dojem podporuje masívna stredová konzola prístrojovky. Úhľadná karoséria sa usmieva sympatickým šibalstvom oboch vonkajších spätných zrkadiel na stopkách. Záchrancovia by sa však mračili nad zapustenými kľučkami dverí. Automobilová bezpečnosť preferuje vystúpené, aby sa dvere dali rýchlo a poriadne chytiť. Sebaistá Idea však vie, čo robí – posádku chráni šesť airbagov, absolvovala 60 crashtestov.

Pohon zabezpečujú dva 16-ventilové benzínové agregáty 1,2 l a 1,4 l a dva diesle Multijet s priamym vstrekovaním nafty a objemom 1,3 l a 1,9 l. Náš potlesk patrí 16-ventilu 1,3 l Multijet, ktorý sme preverovali na testovacích jazdách v okolí Florencie. Pružný štvorvalec má výkon 70 k. Temperamentom ho zásobuje až 180-newtonmetrové krútiace maximum. Päťstupňový manuál sa presne radí a maximálka 159 km/h vyhovuje civilizovanému rodinnému jazdeniu. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu „mesto-diaľnica“ na úrovni lichotivých 5 l/100 km.

Fiat Idea je milý, pekný, ale nie výrazne inovatívny mikrovan. Takýchto áut sú už dnes tucty. Možno mu chýba hravosť nápadnejšej Pandy. Jazda v ňom je bezproblémová, rovnako pocity v aute. Ťažko niečo výrazne pochváliť, ťažko niečo vyčítať. Mladé páry alebo rodinky však ocenia na 99,5 percenta využitý obostavaný priestor, čo je údajne najviac v doterajšej histórii modelov Made in Fiat. IGOR DANIŠ

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  4. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  5. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  6. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  7. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  8. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  9. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  10. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  1. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  2. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  3. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  4. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  5. Aplikácia, kde z pohodlia domova zlikvidujete škodovú udalosť?
  6. Škola môže vyzerať aj inak!
  7. UNIQA preberá na Slovensku aj dôchodkové fondy AXA
  8. Využite dovoz tovaru do 24 hodín a zadarmo
  9. Dopad krízy na firmu zmierni strednodobý prenájom vozidla
  10. V Košickom kraji máme more aj neviditeľnú izbu: Objavte ich!
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 33 941
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 24 334
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 22 510
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 123
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 745
  6. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 11 816
  7. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 11 478
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 425
  9. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 561
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 541
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Boj o moc, ambície a pomsta. Kauza STU

Čo sa to dialo na Slovenskej technickej univerzite.

Podcast Dobré Ráno.
Komentár Petra Schutza

Najsilnejšie protipandemické opatrenie je osobný lockdown

Zabudli povedať najdôležitejšiu informáciu.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere navyše a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1