Šikovný partner: Suzuki Ignis

Na jar 2001 prišiel do Európy. V katalógoch ho označujú za zmes limuzíny a teréniaka. Suzuki v ňom vidí ideálne auto do mesta. Vyrába sa aj s pohonom všetkých kolies. Konkurovať by mal všetkým kompaktom. Automedia testovala päťdverovú verziu s pohonom ...

Na jar 2001 prišiel do Európy. V katalógoch ho označujú za zmes limuzíny a teréniaka. Suzuki v ňom vidí ideálne auto do mesta. Vyrába sa aj s pohonom všetkých kolies. Konkurovať by mal všetkým kompaktom. Automedia testovala päťdverovú verziu s pohonom prednej nápravy.

Exteriér

Pozorný divák zbadá genetický odkaz typu Wagon R+ (resp. Opel Agila). Agresívnejšie tvary vďaka výraznejším blatníkom, ochranným lištám, nárazníku a vyššej svetlej výške. Päťdverová verzia, navyše so strešnými nosičmi, pôsobí mierne off-roadovo. Tento dojem zmierňujú relatívne úzke pneumatiky.

Interiér

Vpredu prekvapujúco priestranný – vysoký, široký. Vzadu menej miesta na nohy. Materiály primerané cene. Príjemne veľa odkladacích miest. Dobrá prístupnosť piatimi dverami. Spracovanie niektorých detailov by mohlo byť dôkladnejšie, nemá však vplyv na funkčnosť a komfort. Na prvý pohľad jednoduché sedadlá sú príjemne tuhé a pohodlné. Batožinový priestor nie veľký (180 l, resp. 236 l) – daň za dĺžku a plytký – daň možnosti 4x4, no dobre prístupný a na bežné použitie dostatočný. Jednoduchým sklopením zadných sedadiel narastie na 526 l.

Ergonómia

Bezproblémová funkčnosť všetkých ovládačov. Mnohé prevzaté z Oplov. Tie na dverách by mohli byť osvetlené (otváranie okien, centrálne zamykania, ovládanie spätných zrkadiel). Výnimočne pohodlný pohyb do vozidla a z neho vďaka vyššej svetlej výške. Neobvyklé usporiadanie ovládania audiosústavy vtipné a praktické.

Motor

Šestnásťventilový štvorvalec 1,3 l sa ochotne krúti do vysokých otáčok. V nich sa cíti veľmi dobre. V aute je nenápadný a bezproblémový.

Prevodovka

Päťstupňový manuál, prekvapujúco krátke dráhy radenia (vzhľadom na dĺžku páky). Dosť tuhé, no presné radenie. Odstupňovanie primerané, relatívne krátke (najmä päťka).

Jazda

Je príjemná vo všetkých režimoch, najmä v meste. Auto je vrtké vďaka priemeru otáčania 9,8 m, ľahko ovládateľné vďaka posilňovaču riadenia a výbornému výhľadu z vyššieho posedu. Pohlcovanie ostrých priečnych nerovností len priemerné. Vo vysokých rýchlostiach (cca nad 130 km/h) cítiť krátky rázvor a svetlú výšku 18 cm.

Bezpečnosť

Stabilita na ceste bezproblémová. Brzdy boli vybavené ABS a EBD, na štandardnej úrovni. Dva čelné airbagy v základnej výbave všetkých verzií. Bočné airbagy v najvyššej výbave.

Záver

Suzuki Ignis je automobil vhodný do každodennej mestskej premávky vďaka vrtkosti, vyššiemu posedu, solídnej dynamike a dobre prístupnému interiéru. Problémom nie je ani prekonávanie veľkých vzdialeností. S istou dávkou imidžu športového či dokonca terénneho automobilu je vítaným spestrením v triede kompaktných vozidiel. Dalibor Klíma

plus

l obratnosť

l praktickosť

Suzuki Ignis 1,3

Cena: od 349 000 Sk

Koncepcia: malý päťdverový automobil, motor vpredu naprieč poháňa prednú nápravu, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvihový objem motora: 1328 cm3

Max. výkon: 68,6 kW ( 93 k) / 6000 min–1

Max. krút. moment: 118 Nm / 4100 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 377 x 163 x 1 605 x 236 cm

Pohot. hmotnosť: 955 kg

Priemer otáčania: 9,8 m

Spotreba (mesto / mimo): 8,3 / 5,5 l / 100 km

Objem palivovej nádrže: 41 l

Objem bat. priestoru: 236 / 526 l

Max. rýchlosť: 160 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h:

Uvedenie na trh: 2001

Ford Fusion 1,4 16V

Cena: 489 000 Sk

Koncepcia: malý automobil, motor vpredu, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1388 cm3

Max. výkon: 59 kW (80 k)/5700 min–1

Max. krút. moment: 124 Nm/3500 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 402 x 172 x 153 x 248,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1070 kg

Priemer otáčania: 10,3 m

Spotreba (mesto/mimo): 8,5/5,3 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 335/1175 l

Max. rýchlosť: 163 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,7 s

Uvedenie na trh: leto 2003

Mazda 2 1,4 16V

Cena: od 424 900 Sk

Koncepcia: malý automobil, motor vpredu, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1388 cm3

Max. výkon: 59 kW (80 k)/5700 min–1

Max. krút. moment: 124 Nm/3500 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 392,5 x 168 x 154,5 x 249 cm

Pohot. hmotnosť: 1070 kg

Priemer otáčania: 9,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 8,6/5,1 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 335/1050 l

Max. rýchlosť: 168 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,2 s

Uvedenie na trh: jar 2003

Škoda Fabia 1,4 16V

Cena: od 399 990 Sk

Koncepcia: malý automobil, motor vpredu, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1390 cm3

Max. výkon: 55 kW (75 k)/5000 min–1

Max. krút. moment: 126 Nm/3800 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 396 x 164,6 x 145,1 x 246 cm

Pohot. hmotnosť: 1060 kg

Priemer otáčania: 10,5 m

Spotreba (mesto/mimo): 8,9/5,3 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 260/1016 l

Max. rýchlosť: 167 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,8 s

Uvedenie na trh: jeseň 1999

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 390
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 774
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 077
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 049
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 167
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 651
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 637
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 429
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 426
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 055

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.