Šikovný partner: Suzuki Ignis

Na jar 2001 prišiel do Európy. V katalógoch ho označujú za zmes limuzíny a teréniaka. Suzuki v ňom vidí ideálne auto do mesta. Vyrába sa aj s pohonom všetkých kolies. Konkurovať by mal všetkým kompaktom. Automedia testovala päťdverovú verziu s pohonom ...

Na jar 2001 prišiel do Európy. V katalógoch ho označujú za zmes limuzíny a teréniaka. Suzuki v ňom vidí ideálne auto do mesta. Vyrába sa aj s pohonom všetkých kolies. Konkurovať by mal všetkým kompaktom. Automedia testovala päťdverovú verziu s pohonom prednej nápravy.

Exteriér

Pozorný divák zbadá genetický odkaz typu Wagon R+ (resp. Opel Agila). Agresívnejšie tvary vďaka výraznejším blatníkom, ochranným lištám, nárazníku a vyššej svetlej výške. Päťdverová verzia, navyše so strešnými nosičmi, pôsobí mierne off-roadovo. Tento dojem zmierňujú relatívne úzke pneumatiky.

Interiér

Vpredu prekvapujúco priestranný – vysoký, široký. Vzadu menej miesta na nohy. Materiály primerané cene. Príjemne veľa odkladacích miest. Dobrá prístupnosť piatimi dverami. Spracovanie niektorých detailov by mohlo byť dôkladnejšie, nemá však vplyv na funkčnosť a komfort. Na prvý pohľad jednoduché sedadlá sú príjemne tuhé a pohodlné. Batožinový priestor nie veľký (180 l, resp. 236 l) – daň za dĺžku a plytký – daň možnosti 4x4, no dobre prístupný a na bežné použitie dostatočný. Jednoduchým sklopením zadných sedadiel narastie na 526 l.

Ergonómia

Bezproblémová funkčnosť všetkých ovládačov. Mnohé prevzaté z Oplov. Tie na dverách by mohli byť osvetlené (otváranie okien, centrálne zamykania, ovládanie spätných zrkadiel). Výnimočne pohodlný pohyb do vozidla a z neho vďaka vyššej svetlej výške. Neobvyklé usporiadanie ovládania audiosústavy vtipné a praktické.

Motor

Šestnásťventilový štvorvalec 1,3 l sa ochotne krúti do vysokých otáčok. V nich sa cíti veľmi dobre. V aute je nenápadný a bezproblémový.

Prevodovka

Päťstupňový manuál, prekvapujúco krátke dráhy radenia (vzhľadom na dĺžku páky). Dosť tuhé, no presné radenie. Odstupňovanie primerané, relatívne krátke (najmä päťka).

Jazda

Je príjemná vo všetkých režimoch, najmä v meste. Auto je vrtké vďaka priemeru otáčania 9,8 m, ľahko ovládateľné vďaka posilňovaču riadenia a výbornému výhľadu z vyššieho posedu. Pohlcovanie ostrých priečnych nerovností len priemerné. Vo vysokých rýchlostiach (cca nad 130 km/h) cítiť krátky rázvor a svetlú výšku 18 cm.

Bezpečnosť

Stabilita na ceste bezproblémová. Brzdy boli vybavené ABS a EBD, na štandardnej úrovni. Dva čelné airbagy v základnej výbave všetkých verzií. Bočné airbagy v najvyššej výbave.

Záver

Suzuki Ignis je automobil vhodný do každodennej mestskej premávky vďaka vrtkosti, vyššiemu posedu, solídnej dynamike a dobre prístupnému interiéru. Problémom nie je ani prekonávanie veľkých vzdialeností. S istou dávkou imidžu športového či dokonca terénneho automobilu je vítaným spestrením v triede kompaktných vozidiel. Dalibor Klíma

plus

l obratnosť

l praktickosť

Suzuki Ignis 1,3

Cena: od 349 000 Sk

Koncepcia: malý päťdverový automobil, motor vpredu naprieč poháňa prednú nápravu, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvihový objem motora: 1328 cm3

Max. výkon: 68,6 kW ( 93 k) / 6000 min–1

Max. krút. moment: 118 Nm / 4100 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 377 x 163 x 1 605 x 236 cm

Pohot. hmotnosť: 955 kg

Priemer otáčania: 9,8 m

Spotreba (mesto / mimo): 8,3 / 5,5 l / 100 km

Objem palivovej nádrže: 41 l

Objem bat. priestoru: 236 / 526 l

Max. rýchlosť: 160 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h:

Uvedenie na trh: 2001

Ford Fusion 1,4 16V

Cena: 489 000 Sk

Koncepcia: malý automobil, motor vpredu, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1388 cm3

Max. výkon: 59 kW (80 k)/5700 min–1

Max. krút. moment: 124 Nm/3500 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 402 x 172 x 153 x 248,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1070 kg

Priemer otáčania: 10,3 m

Spotreba (mesto/mimo): 8,5/5,3 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 335/1175 l

Max. rýchlosť: 163 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,7 s

Uvedenie na trh: leto 2003

Mazda 2 1,4 16V

Cena: od 424 900 Sk

Koncepcia: malý automobil, motor vpredu, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1388 cm3

Max. výkon: 59 kW (80 k)/5700 min–1

Max. krút. moment: 124 Nm/3500 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 392,5 x 168 x 154,5 x 249 cm

Pohot. hmotnosť: 1070 kg

Priemer otáčania: 9,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 8,6/5,1 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 335/1050 l

Max. rýchlosť: 168 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,2 s

Uvedenie na trh: jar 2003

Škoda Fabia 1,4 16V

Cena: od 399 990 Sk

Koncepcia: malý automobil, motor vpredu, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1390 cm3

Max. výkon: 55 kW (75 k)/5000 min–1

Max. krút. moment: 126 Nm/3800 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 396 x 164,6 x 145,1 x 246 cm

Pohot. hmotnosť: 1060 kg

Priemer otáčania: 10,5 m

Spotreba (mesto/mimo): 8,9/5,3 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 260/1016 l

Max. rýchlosť: 167 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,8 s

Uvedenie na trh: jeseň 1999

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  4. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  5. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  6. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  7. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  8. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  1. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Alarica – new business project in the market of shoes
  7. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  8. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  9. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  10. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 8 263
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 133
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke 3 265
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 140
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 181
  6. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 2 137
  7. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 601
  8. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€ 1 560
  9. Kam do tepla v januári? 1 507
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 488

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Severná Kórea už na olympiádu útočila. Môže to zopakovať?

Soul chcel v roku 1988 letnou olympiádou zažiariť. Viedla k tomu krvavá cesta aj ústupky severnému susedovi.

KOMENTÁRE

Urazili ste môjho priateľa, pán premiér

Viem, nemenovali ste ho. Ale označili ste ho jeho náboženským vyznaním.

PLUS

Je z trinástich detí a nikto mu neveril. Dnes láme rekordy

Hovoria o ňom ako o novom Matejovi Tóthovi.

ŠPORT

Vlhová spravila chybu, v obrovskom slalome o pódium nebojovala

Víťazkou obrovského slalomu sa stala Nemka Viktoria Rebensburgová.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si, ako budú musieť dávať autá prednosť chodcom. Možno už budúci rok

Slovenské dopravné predpisy sa majú viac podobať na rakúske.

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.