Na jar 2001 prišiel do Európy. V katalógoch ho označujú za zmes limuzíny a teréniaka. Suzuki v ňom vidí ideálne auto do mesta. Vyrába sa aj s pohonom všetkých kolies. Konkurovať by mal všetkým kompaktom. Automedia testovala päťdverovú verziu s pohonom prednej nápravy.
Exteriér
Pozorný divák zbadá genetický odkaz typu Wagon R+ (resp. Opel Agila). Agresívnejšie tvary vďaka výraznejším blatníkom, ochranným lištám, nárazníku a vyššej svetlej výške. Päťdverová verzia, navyše so strešnými nosičmi, pôsobí mierne off-roadovo. Tento dojem zmierňujú relatívne úzke pneumatiky.
Interiér
Vpredu prekvapujúco priestranný – vysoký, široký. Vzadu menej miesta na nohy. Materiály primerané cene. Príjemne veľa odkladacích miest. Dobrá prístupnosť piatimi dverami. Spracovanie niektorých detailov by mohlo byť dôkladnejšie, nemá však vplyv na funkčnosť a komfort. Na prvý pohľad jednoduché sedadlá sú príjemne tuhé a pohodlné. Batožinový priestor nie veľký (180 l, resp. 236 l) – daň za dĺžku a plytký – daň možnosti 4x4, no dobre prístupný a na bežné použitie dostatočný. Jednoduchým sklopením zadných sedadiel narastie na 526 l.
Ergonómia
Bezproblémová funkčnosť všetkých ovládačov. Mnohé prevzaté z Oplov. Tie na dverách by mohli byť osvetlené (otváranie okien, centrálne zamykania, ovládanie spätných zrkadiel). Výnimočne pohodlný pohyb do vozidla a z neho vďaka vyššej svetlej výške. Neobvyklé usporiadanie ovládania audiosústavy vtipné a praktické.
Motor
Šestnásťventilový štvorvalec 1,3 l sa ochotne krúti do vysokých otáčok. V nich sa cíti veľmi dobre. V aute je nenápadný a bezproblémový.
Prevodovka
Päťstupňový manuál, prekvapujúco krátke dráhy radenia (vzhľadom na dĺžku páky). Dosť tuhé, no presné radenie. Odstupňovanie primerané, relatívne krátke (najmä päťka).
Jazda
Je príjemná vo všetkých režimoch, najmä v meste. Auto je vrtké vďaka priemeru otáčania 9,8 m, ľahko ovládateľné vďaka posilňovaču riadenia a výbornému výhľadu z vyššieho posedu. Pohlcovanie ostrých priečnych nerovností len priemerné. Vo vysokých rýchlostiach (cca nad 130 km/h) cítiť krátky rázvor a svetlú výšku 18 cm.
Bezpečnosť
Stabilita na ceste bezproblémová. Brzdy boli vybavené ABS a EBD, na štandardnej úrovni. Dva čelné airbagy v základnej výbave všetkých verzií. Bočné airbagy v najvyššej výbave.
Záver
Suzuki Ignis je automobil vhodný do každodennej mestskej premávky vďaka vrtkosti, vyššiemu posedu, solídnej dynamike a dobre prístupnému interiéru. Problémom nie je ani prekonávanie veľkých vzdialeností. S istou dávkou imidžu športového či dokonca terénneho automobilu je vítaným spestrením v triede kompaktných vozidiel. Dalibor Klíma
plus
l obratnosť
l praktickosť
Suzuki Ignis 1,3
Cena: od 349 000 Sk
Koncepcia: malý päťdverový automobil, motor vpredu naprieč poháňa prednú nápravu, päťstupňová manuálna prevodovka
Zdvihový objem motora: 1328 cm3
Max. výkon: 68,6 kW ( 93 k) / 6000 min–1
Max. krút. moment: 118 Nm / 4100 min–1
Rozmery (d x š x v x rázvor): 377 x 163 x 1 605 x 236 cm
Pohot. hmotnosť: 955 kg
Priemer otáčania: 9,8 m
Spotreba (mesto / mimo): 8,3 / 5,5 l / 100 km
Objem palivovej nádrže: 41 l
Objem bat. priestoru: 236 / 526 l
Max. rýchlosť: 160 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h:
Uvedenie na trh: 2001
Ford Fusion 1,4 16V
Cena: 489 000 Sk
Koncepcia: malý automobil, motor vpredu, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka
Zdvih. objem motora: 1388 cm3
Max. výkon: 59 kW (80 k)/5700 min–1
Max. krút. moment: 124 Nm/3500 min–1
Rozmery (d x š x v x rázvor): 402 x 172 x 153 x 248,5 cm
Pohot. hmotnosť: 1070 kg
Priemer otáčania: 10,3 m
Spotreba (mesto/mimo): 8,5/5,3 l/100 km
Objem pal. nádrže: 45 l
Objem bat. priestoru: 335/1175 l
Max. rýchlosť: 163 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,7 s
Uvedenie na trh: leto 2003
Mazda 2 1,4 16V
Cena: od 424 900 Sk
Koncepcia: malý automobil, motor vpredu, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka
Zdvih. objem motora: 1388 cm3
Max. výkon: 59 kW (80 k)/5700 min–1
Max. krút. moment: 124 Nm/3500 min–1
Rozmery (d x š x v x rázvor): 392,5 x 168 x 154,5 x 249 cm
Pohot. hmotnosť: 1070 kg
Priemer otáčania: 9,8 m
Spotreba (mesto/mimo): 8,6/5,1 l/100 km
Objem pal. nádrže: 45 l
Objem bat. priestoru: 335/1050 l
Max. rýchlosť: 168 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,2 s
Uvedenie na trh: jar 2003
Škoda Fabia 1,4 16V
Cena: od 399 990 Sk
Koncepcia: malý automobil, motor vpredu, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka
Zdvih. objem motora: 1390 cm3
Max. výkon: 55 kW (75 k)/5000 min–1
Max. krút. moment: 126 Nm/3800 min–1
Rozmery (d x š x v x rázvor): 396 x 164,6 x 145,1 x 246 cm
Pohot. hmotnosť: 1060 kg
Priemer otáčania: 10,5 m
Spotreba (mesto/mimo): 8,9/5,3 l/100 km
Objem pal. nádrže: 45 l
Objem bat. priestoru: 260/1016 l
Max. rýchlosť: 167 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,8 s
Uvedenie na trh: jeseň 1999