SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Šikovný partner: Suzuki Ignis

Na jar 2001 prišiel do Európy. V katalógoch ho označujú za zmes limuzíny a teréniaka. Suzuki v ňom vidí ideálne auto do mesta. Vyrába sa aj s pohonom všetkých kolies. Konkurovať by mal všetkým kompaktom. Automedia testovala päťdverovú verziu s pohonom ...

Na jar 2001 prišiel do Európy. V katalógoch ho označujú za zmes limuzíny a teréniaka. Suzuki v ňom vidí ideálne auto do mesta. Vyrába sa aj s pohonom všetkých kolies. Konkurovať by mal všetkým kompaktom. Automedia testovala päťdverovú verziu s pohonom prednej nápravy.

Exteriér

Pozorný divák zbadá genetický odkaz typu Wagon R+ (resp. Opel Agila). Agresívnejšie tvary vďaka výraznejším blatníkom, ochranným lištám, nárazníku a vyššej svetlej výške. Päťdverová verzia, navyše so strešnými nosičmi, pôsobí mierne off-roadovo. Tento dojem zmierňujú relatívne úzke pneumatiky.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Interiér

Vpredu prekvapujúco priestranný – vysoký, široký. Vzadu menej miesta na nohy. Materiály primerané cene. Príjemne veľa odkladacích miest. Dobrá prístupnosť piatimi dverami. Spracovanie niektorých detailov by mohlo byť dôkladnejšie, nemá však vplyv na funkčnosť a komfort. Na prvý pohľad jednoduché sedadlá sú príjemne tuhé a pohodlné. Batožinový priestor nie veľký (180 l, resp. 236 l) – daň za dĺžku a plytký – daň možnosti 4x4, no dobre prístupný a na bežné použitie dostatočný. Jednoduchým sklopením zadných sedadiel narastie na 526 l.

Ergonómia

Bezproblémová funkčnosť všetkých ovládačov. Mnohé prevzaté z Oplov. Tie na dverách by mohli byť osvetlené (otváranie okien, centrálne zamykania, ovládanie spätných zrkadiel). Výnimočne pohodlný pohyb do vozidla a z neho vďaka vyššej svetlej výške. Neobvyklé usporiadanie ovládania audiosústavy vtipné a praktické.

Skryť Vypnúť reklamu

Motor

Šestnásťventilový štvorvalec 1,3 l sa ochotne krúti do vysokých otáčok. V nich sa cíti veľmi dobre. V aute je nenápadný a bezproblémový.

Prevodovka

Päťstupňový manuál, prekvapujúco krátke dráhy radenia (vzhľadom na dĺžku páky). Dosť tuhé, no presné radenie. Odstupňovanie primerané, relatívne krátke (najmä päťka).

Jazda

Je príjemná vo všetkých režimoch, najmä v meste. Auto je vrtké vďaka priemeru otáčania 9,8 m, ľahko ovládateľné vďaka posilňovaču riadenia a výbornému výhľadu z vyššieho posedu. Pohlcovanie ostrých priečnych nerovností len priemerné. Vo vysokých rýchlostiach (cca nad 130 km/h) cítiť krátky rázvor a svetlú výšku 18 cm.

Bezpečnosť

Stabilita na ceste bezproblémová. Brzdy boli vybavené ABS a EBD, na štandardnej úrovni. Dva čelné airbagy v základnej výbave všetkých verzií. Bočné airbagy v najvyššej výbave.

Skryť Vypnúť reklamu

Záver

Suzuki Ignis je automobil vhodný do každodennej mestskej premávky vďaka vrtkosti, vyššiemu posedu, solídnej dynamike a dobre prístupnému interiéru. Problémom nie je ani prekonávanie veľkých vzdialeností. S istou dávkou imidžu športového či dokonca terénneho automobilu je vítaným spestrením v triede kompaktných vozidiel. Dalibor Klíma

plus

l obratnosť

l praktickosť

Suzuki Ignis 1,3

Cena: od 349 000 Sk

Koncepcia: malý päťdverový automobil, motor vpredu naprieč poháňa prednú nápravu, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvihový objem motora: 1328 cm3

Max. výkon: 68,6 kW ( 93 k) / 6000 min–1

Max. krút. moment: 118 Nm / 4100 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 377 x 163 x 1 605 x 236 cm

Pohot. hmotnosť: 955 kg

Priemer otáčania: 9,8 m

Skryť Vypnúť reklamu

Spotreba (mesto / mimo): 8,3 / 5,5 l / 100 km

Objem palivovej nádrže: 41 l

Objem bat. priestoru: 236 / 526 l

Max. rýchlosť: 160 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h:

Uvedenie na trh: 2001

Ford Fusion 1,4 16V

Cena: 489 000 Sk

Koncepcia: malý automobil, motor vpredu, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1388 cm3

Max. výkon: 59 kW (80 k)/5700 min–1

Max. krút. moment: 124 Nm/3500 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 402 x 172 x 153 x 248,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1070 kg

Priemer otáčania: 10,3 m

Spotreba (mesto/mimo): 8,5/5,3 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 335/1175 l

Max. rýchlosť: 163 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,7 s

Uvedenie na trh: leto 2003

Mazda 2 1,4 16V

Cena: od 424 900 Sk

Skryť Vypnúť reklamu

Koncepcia: malý automobil, motor vpredu, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1388 cm3

Max. výkon: 59 kW (80 k)/5700 min–1

Max. krút. moment: 124 Nm/3500 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 392,5 x 168 x 154,5 x 249 cm

Pohot. hmotnosť: 1070 kg

Priemer otáčania: 9,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 8,6/5,1 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 335/1050 l

Max. rýchlosť: 168 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,2 s

Uvedenie na trh: jar 2003

Škoda Fabia 1,4 16V

Cena: od 399 990 Sk

Koncepcia: malý automobil, motor vpredu, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1390 cm3

Max. výkon: 55 kW (75 k)/5000 min–1

Max. krút. moment: 126 Nm/3800 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 396 x 164,6 x 145,1 x 246 cm

Skryť Vypnúť reklamu

Pohot. hmotnosť: 1060 kg

Priemer otáčania: 10,5 m

Spotreba (mesto/mimo): 8,9/5,3 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 260/1016 l

Max. rýchlosť: 167 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,8 s

Uvedenie na trh: jeseň 1999

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vitajte v postapokalyptickom svete
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  5. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  6. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Úprava osobného motorového vozidla
  9. Important information for Brazilians living in Slovakia
  10. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 480
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 125
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 834
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 107
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 948
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 895
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 136
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 601
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 506
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 354
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Od soboty sa ulice vyprázdnia.
Premiér Igor Matovič.

Koronavírus: Slovensko má ďalších 19 úmrtí, Oravu a Bardejov čaká plošné testovanie(minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 33 602. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 117 obetí.

Ilustračné foto
Dobré ráno

Dobré ráno: Špeciálny prokurátor Kováčik defacto skončil

Slovenská justícia sa otriasa v základoch.

Podcast Dobré Ráno.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson