SME

Šikovný partner: Suzuki Ignis

Na jar 2001 prišiel do Európy. V katalógoch ho označujú za zmes limuzíny a teréniaka. Suzuki v ňom vidí ideálne auto do mesta. Vyrába sa aj s pohonom všetkých kolies. Konkurovať by mal všetkým kompaktom. Automedia testovala päťdverovú verziu s pohonom ...

Na jar 2001 prišiel do Európy. V katalógoch ho označujú za zmes limuzíny a teréniaka. Suzuki v ňom vidí ideálne auto do mesta. Vyrába sa aj s pohonom všetkých kolies. Konkurovať by mal všetkým kompaktom. Automedia testovala päťdverovú verziu s pohonom prednej nápravy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Exteriér

Pozorný divák zbadá genetický odkaz typu Wagon R+ (resp. Opel Agila). Agresívnejšie tvary vďaka výraznejším blatníkom, ochranným lištám, nárazníku a vyššej svetlej výške. Päťdverová verzia, navyše so strešnými nosičmi, pôsobí mierne off-roadovo. Tento dojem zmierňujú relatívne úzke pneumatiky.

SkryťVypnúť reklamu

Interiér

Vpredu prekvapujúco priestranný – vysoký, široký. Vzadu menej miesta na nohy. Materiály primerané cene. Príjemne veľa odkladacích miest. Dobrá prístupnosť piatimi dverami. Spracovanie niektorých detailov by mohlo byť dôkladnejšie, nemá však vplyv na funkčnosť a komfort. Na prvý pohľad jednoduché sedadlá sú príjemne tuhé a pohodlné. Batožinový priestor nie veľký (180 l, resp. 236 l) – daň za dĺžku a plytký – daň možnosti 4x4, no dobre prístupný a na bežné použitie dostatočný. Jednoduchým sklopením zadných sedadiel narastie na 526 l.

Ergonómia

Bezproblémová funkčnosť všetkých ovládačov. Mnohé prevzaté z Oplov. Tie na dverách by mohli byť osvetlené (otváranie okien, centrálne zamykania, ovládanie spätných zrkadiel). Výnimočne pohodlný pohyb do vozidla a z neho vďaka vyššej svetlej výške. Neobvyklé usporiadanie ovládania audiosústavy vtipné a praktické.

SkryťVypnúť reklamu

Motor

Šestnásťventilový štvorvalec 1,3 l sa ochotne krúti do vysokých otáčok. V nich sa cíti veľmi dobre. V aute je nenápadný a bezproblémový.

Prevodovka

Päťstupňový manuál, prekvapujúco krátke dráhy radenia (vzhľadom na dĺžku páky). Dosť tuhé, no presné radenie. Odstupňovanie primerané, relatívne krátke (najmä päťka).

Jazda

Je príjemná vo všetkých režimoch, najmä v meste. Auto je vrtké vďaka priemeru otáčania 9,8 m, ľahko ovládateľné vďaka posilňovaču riadenia a výbornému výhľadu z vyššieho posedu. Pohlcovanie ostrých priečnych nerovností len priemerné. Vo vysokých rýchlostiach (cca nad 130 km/h) cítiť krátky rázvor a svetlú výšku 18 cm.

Bezpečnosť

Stabilita na ceste bezproblémová. Brzdy boli vybavené ABS a EBD, na štandardnej úrovni. Dva čelné airbagy v základnej výbave všetkých verzií. Bočné airbagy v najvyššej výbave.

SkryťVypnúť reklamu

Záver

Suzuki Ignis je automobil vhodný do každodennej mestskej premávky vďaka vrtkosti, vyššiemu posedu, solídnej dynamike a dobre prístupnému interiéru. Problémom nie je ani prekonávanie veľkých vzdialeností. S istou dávkou imidžu športového či dokonca terénneho automobilu je vítaným spestrením v triede kompaktných vozidiel. Dalibor Klíma

plus

l obratnosť

l praktickosť

Suzuki Ignis 1,3

Cena: od 349 000 Sk

Koncepcia: malý päťdverový automobil, motor vpredu naprieč poháňa prednú nápravu, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvihový objem motora: 1328 cm3

Max. výkon: 68,6 kW ( 93 k) / 6000 min–1

Max. krút. moment: 118 Nm / 4100 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 377 x 163 x 1 605 x 236 cm

Pohot. hmotnosť: 955 kg

Priemer otáčania: 9,8 m

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spotreba (mesto / mimo): 8,3 / 5,5 l / 100 km

Objem palivovej nádrže: 41 l

Objem bat. priestoru: 236 / 526 l

Max. rýchlosť: 160 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h:

Uvedenie na trh: 2001

Ford Fusion 1,4 16V

Cena: 489 000 Sk

Koncepcia: malý automobil, motor vpredu, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1388 cm3

Max. výkon: 59 kW (80 k)/5700 min–1

Max. krút. moment: 124 Nm/3500 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 402 x 172 x 153 x 248,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1070 kg

Priemer otáčania: 10,3 m

Spotreba (mesto/mimo): 8,5/5,3 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 335/1175 l

Max. rýchlosť: 163 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,7 s

Uvedenie na trh: leto 2003

Mazda 2 1,4 16V

Cena: od 424 900 Sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Koncepcia: malý automobil, motor vpredu, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1388 cm3

Max. výkon: 59 kW (80 k)/5700 min–1

Max. krút. moment: 124 Nm/3500 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 392,5 x 168 x 154,5 x 249 cm

Pohot. hmotnosť: 1070 kg

Priemer otáčania: 9,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 8,6/5,1 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 335/1050 l

Max. rýchlosť: 168 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,2 s

Uvedenie na trh: jar 2003

Škoda Fabia 1,4 16V

Cena: od 399 990 Sk

Koncepcia: malý automobil, motor vpredu, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1390 cm3

Max. výkon: 55 kW (75 k)/5000 min–1

Max. krút. moment: 126 Nm/3800 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 396 x 164,6 x 145,1 x 246 cm

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pohot. hmotnosť: 1060 kg

Priemer otáčania: 10,5 m

Spotreba (mesto/mimo): 8,9/5,3 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 260/1016 l

Max. rýchlosť: 167 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,8 s

Uvedenie na trh: jeseň 1999

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 233
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 263
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 085
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 132
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 792
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 246
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 546
  8. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 504
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu