Šikovný partner: Suzuki Ignis

Na jar 2001 prišiel do Európy. V katalógoch ho označujú za zmes limuzíny a teréniaka. Suzuki v ňom vidí ideálne auto do mesta. Vyrába sa aj s pohonom všetkých kolies. Konkurovať by mal všetkým kompaktom. Automedia testovala päťdverovú verziu s pohonom ...

Na jar 2001 prišiel do Európy. V katalógoch ho označujú za zmes limuzíny a teréniaka. Suzuki v ňom vidí ideálne auto do mesta. Vyrába sa aj s pohonom všetkých kolies. Konkurovať by mal všetkým kompaktom. Automedia testovala päťdverovú verziu s pohonom prednej nápravy.

Exteriér

Pozorný divák zbadá genetický odkaz typu Wagon R+ (resp. Opel Agila). Agresívnejšie tvary vďaka výraznejším blatníkom, ochranným lištám, nárazníku a vyššej svetlej výške. Päťdverová verzia, navyše so strešnými nosičmi, pôsobí mierne off-roadovo. Tento dojem zmierňujú relatívne úzke pneumatiky.

Interiér

Vpredu prekvapujúco priestranný – vysoký, široký. Vzadu menej miesta na nohy. Materiály primerané cene. Príjemne veľa odkladacích miest. Dobrá prístupnosť piatimi dverami. Spracovanie niektorých detailov by mohlo byť dôkladnejšie, nemá však vplyv na funkčnosť a komfort. Na prvý pohľad jednoduché sedadlá sú príjemne tuhé a pohodlné. Batožinový priestor nie veľký (180 l, resp. 236 l) – daň za dĺžku a plytký – daň možnosti 4x4, no dobre prístupný a na bežné použitie dostatočný. Jednoduchým sklopením zadných sedadiel narastie na 526 l.

Ergonómia

Bezproblémová funkčnosť všetkých ovládačov. Mnohé prevzaté z Oplov. Tie na dverách by mohli byť osvetlené (otváranie okien, centrálne zamykania, ovládanie spätných zrkadiel). Výnimočne pohodlný pohyb do vozidla a z neho vďaka vyššej svetlej výške. Neobvyklé usporiadanie ovládania audiosústavy vtipné a praktické.

Motor

Šestnásťventilový štvorvalec 1,3 l sa ochotne krúti do vysokých otáčok. V nich sa cíti veľmi dobre. V aute je nenápadný a bezproblémový.

Prevodovka

Päťstupňový manuál, prekvapujúco krátke dráhy radenia (vzhľadom na dĺžku páky). Dosť tuhé, no presné radenie. Odstupňovanie primerané, relatívne krátke (najmä päťka).

Jazda

Je príjemná vo všetkých režimoch, najmä v meste. Auto je vrtké vďaka priemeru otáčania 9,8 m, ľahko ovládateľné vďaka posilňovaču riadenia a výbornému výhľadu z vyššieho posedu. Pohlcovanie ostrých priečnych nerovností len priemerné. Vo vysokých rýchlostiach (cca nad 130 km/h) cítiť krátky rázvor a svetlú výšku 18 cm.

Bezpečnosť

Stabilita na ceste bezproblémová. Brzdy boli vybavené ABS a EBD, na štandardnej úrovni. Dva čelné airbagy v základnej výbave všetkých verzií. Bočné airbagy v najvyššej výbave.

Záver

Suzuki Ignis je automobil vhodný do každodennej mestskej premávky vďaka vrtkosti, vyššiemu posedu, solídnej dynamike a dobre prístupnému interiéru. Problémom nie je ani prekonávanie veľkých vzdialeností. S istou dávkou imidžu športového či dokonca terénneho automobilu je vítaným spestrením v triede kompaktných vozidiel. Dalibor Klíma

plus

l obratnosť

l praktickosť

Suzuki Ignis 1,3

Cena: od 349 000 Sk

Koncepcia: malý päťdverový automobil, motor vpredu naprieč poháňa prednú nápravu, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvihový objem motora: 1328 cm3

Max. výkon: 68,6 kW ( 93 k) / 6000 min–1

Max. krút. moment: 118 Nm / 4100 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 377 x 163 x 1 605 x 236 cm

Pohot. hmotnosť: 955 kg

Priemer otáčania: 9,8 m

Spotreba (mesto / mimo): 8,3 / 5,5 l / 100 km

Objem palivovej nádrže: 41 l

Objem bat. priestoru: 236 / 526 l

Max. rýchlosť: 160 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h:

Uvedenie na trh: 2001

Ford Fusion 1,4 16V

Cena: 489 000 Sk

Koncepcia: malý automobil, motor vpredu, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1388 cm3

Max. výkon: 59 kW (80 k)/5700 min–1

Max. krút. moment: 124 Nm/3500 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 402 x 172 x 153 x 248,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1070 kg

Priemer otáčania: 10,3 m

Spotreba (mesto/mimo): 8,5/5,3 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 335/1175 l

Max. rýchlosť: 163 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,7 s

Uvedenie na trh: leto 2003

Mazda 2 1,4 16V

Cena: od 424 900 Sk

Koncepcia: malý automobil, motor vpredu, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1388 cm3

Max. výkon: 59 kW (80 k)/5700 min–1

Max. krút. moment: 124 Nm/3500 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 392,5 x 168 x 154,5 x 249 cm

Pohot. hmotnosť: 1070 kg

Priemer otáčania: 9,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 8,6/5,1 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 335/1050 l

Max. rýchlosť: 168 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,2 s

Uvedenie na trh: jar 2003

Škoda Fabia 1,4 16V

Cena: od 399 990 Sk

Koncepcia: malý automobil, motor vpredu, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1390 cm3

Max. výkon: 55 kW (75 k)/5000 min–1

Max. krút. moment: 126 Nm/3800 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 396 x 164,6 x 145,1 x 246 cm

Pohot. hmotnosť: 1060 kg

Priemer otáčania: 10,5 m

Spotreba (mesto/mimo): 8,9/5,3 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 260/1016 l

Max. rýchlosť: 167 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,8 s

Uvedenie na trh: jeseň 1999

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 218
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 23 999
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 510
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 519
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 016
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 521
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 4 055
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 209
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 963
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 2 957

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Brancov začali riešiť po rokoch, pozrie sa na nich prokuratúra

Minister obrany Gajdoš čaká, čo na polovojenskú organizáciu povie Generálna prokuratúra. Potom chce zmenu zákonov

ŠPORT

Írsky expert: Saganovi po zmene systému nemá kto konkurovať

Podľa žurnalistu je Slovák najlepším cyklistom sveta.

AUTORSKÁ STRANA PETRA TKAČENKA

Tri mýty o brexite

Briti už si hrozienka vyberať nebudú.

PEZINOK

V Limbašskej doline odhalili vinníkov čiernych skládok

Jedným z vinníkov je operný spevák z Bratislavy.

Neprehliadnite tiež

Kontroverzný šéf Fiatu je vážne chorý a predčasne končí vo funkcii

Zdravotný stav Sergia Marchionneho sa rapídne zhoršil.

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.