SME
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Kupujeme ojazdené auto: WV Polo

Od roku 1994 sa vyrába už tretia generácia Volkswagenu Polo. Oproti svojim predchodcom je o niečo väčšie, pohodlnejšie, bezpečnejšie, ale aj drahšie. Polo patrí spolu s väčším Golfom k najpredávanejším modelom značky Volkswagen



. Svedčí o tom aj viac ako 6,5 milióna vyrobených exemplárov v priebehu 26 rokov. Posledná generácia si aj vďaka dlhej tradícii vynikajúco počína v konkurencii malých automobilov. Najlepšie výsledky v tejto kategórii získalo v roku 1998, keď sa v štatistike poruchovosti umiestnilo na špici ako najspoľahlivejšie. Priemerne prejde technickou kontrolou bez problémov takmer 80 % trojročných automobilov, asi 14 % má drobné nedostatky a iba približne 7 % tvoria závažnejšie poruchy. Vo všeobecnosti sa Polo môže pochváliť dlhou životnosťou. Problémy s radením a netesnosťou motorov zanikli spolu s druhou generáciou. K typickým nedostatkom poslednej verzie možno zaradiť netesné hadice chladiacej sústavy, poruchový imobilizér, termostat a spojku. Často dochádza k pretrhnutiu spojkového lanka a ozubeného remeňa. Problémy môže spôsobovať aj centrálne uzamykanie. Pri kúpe z druhej ruky sú jednoznačne odporúčané modely poslednej generácie. Bohatá ponuka motorov a výbavy umožňuje každému dostatočný výber. Kvalitné dielenské spracovanie, bezpečné jazdné vlastnosti, úroveň pasívnej bezpečnosti a v neposlednom rade aj veľkosť spôsobujú, že Polo jednoznačne vyniká v konkurencii malých automobilov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Typické slabé miesta
ťažké radenie, opotrebovanie spojky, nepresný palivomer, korózia výfukovej sústavy

+
priestranná karoséria
bezpečné jazdné vlastnosti
komfortné pruženie
vysoká pasívna bezpečnosť
kvalita dielenského spracovania
pohodlné sedadlá

-
horšia manévrovateľnosť verzií bez posilňovača
malá základná výbava
relatívne vyššia spotreba benzínových motorov
Odporúčané druhy motorov
1,0 l benzínový s výkonom 45 k, základný motor, spotreba 7 l/100 km.
1,4 l benzínový s výkonom 60 k, kultivovaný a silnejší ako jednolitrový.
1,6 l benzínový s výkonom 75 k, temperamentný, spotreba 8,5 l/100 km.
1,7 l SDI diesel s výkonom 60 k, priame vstrekovanie bez turba, silný, ale hlučný, veľmi úsporný, spotreba 5 l/100 km.

CENY

Volkswagen Polo 1,4 5-dv.: posledná aktuálna cena: 376 400,- Sk
2000: 253 500,-
1999: 209 000,-
1998: 171 400,-
1997: 141 100,-
1996: 121 000,-

SkryťVypnúť reklamu

Uvedené ceny ojazdeného VW Polo platia pre Polo pred faceliftom. Aktuálna cena je cena nového, teda po facelifte.
Uvedené ceny platia pre model so základným motorom a výbavou, stav primeraný veku a počet najazdených kilometrov zodpovedajúci triede automobilov. Ceny sú platné za predpokladu, že vozidlo nie je po havárii, absolvovalo všetky predpísané prehliadky, má kompletnú servisnú knižku a bolo zakúpené u autorizovaného predajcu značky. Cenu možno zvýšiť o príplatkovú výbavu, ktorej hodnotu však tiež treba amortizovať. Veľkoobjemové benzínové motory a verzie s automatickou prevodovkou strácajú hodnotu rýchlejšie, naopak moderné dieselové motory pomalšie.

 


 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  2. Spacák na kozmetiku?
  3. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  6. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  1. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 005
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 325
  3. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 8 170
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 947
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 690
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 115
  7. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 2 288
  8. ČSOB hľadá zamestnancov: Skvelá kampaň, chystajte životopis! 1 188
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  2. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  3. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  4. Vladimír Krátky: Kam sa hrabe Wiener šniceľ na naše bryndzáky !
  5. Tomáš Bilik: Ako sa mesto (ne) rozvíja ?
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa)
  7. Peter Maroncik: Kúpili sme záhradku
  8. Jozef Sitko: Bude Slovensko krajinou nikoho?(2)
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 429
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 418
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 887
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 884
  5. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 3 798
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 446
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 185
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 108
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu