SME

Kupujeme ojazdené auto: WV Polo

Od roku 1994 sa vyrába už tretia generácia Volkswagenu Polo. Oproti svojim predchodcom je o niečo väčšie, pohodlnejšie, bezpečnejšie, ale aj drahšie. Polo patrí spolu s väčším Golfom k najpredávanejším modelom značky Volkswagen



. Svedčí o tom aj viac ako 6,5 milióna vyrobených exemplárov v priebehu 26 rokov. Posledná generácia si aj vďaka dlhej tradícii vynikajúco počína v konkurencii malých automobilov. Najlepšie výsledky v tejto kategórii získalo v roku 1998, keď sa v štatistike poruchovosti umiestnilo na špici ako najspoľahlivejšie. Priemerne prejde technickou kontrolou bez problémov takmer 80 % trojročných automobilov, asi 14 % má drobné nedostatky a iba približne 7 % tvoria závažnejšie poruchy. Vo všeobecnosti sa Polo môže pochváliť dlhou životnosťou. Problémy s radením a netesnosťou motorov zanikli spolu s druhou generáciou. K typickým nedostatkom poslednej verzie možno zaradiť netesné hadice chladiacej sústavy, poruchový imobilizér, termostat a spojku. Často dochádza k pretrhnutiu spojkového lanka a ozubeného remeňa. Problémy môže spôsobovať aj centrálne uzamykanie. Pri kúpe z druhej ruky sú jednoznačne odporúčané modely poslednej generácie. Bohatá ponuka motorov a výbavy umožňuje každému dostatočný výber. Kvalitné dielenské spracovanie, bezpečné jazdné vlastnosti, úroveň pasívnej bezpečnosti a v neposlednom rade aj veľkosť spôsobujú, že Polo jednoznačne vyniká v konkurencii malých automobilov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Typické slabé miesta
ťažké radenie, opotrebovanie spojky, nepresný palivomer, korózia výfukovej sústavy

+
priestranná karoséria
bezpečné jazdné vlastnosti
komfortné pruženie
vysoká pasívna bezpečnosť
kvalita dielenského spracovania
pohodlné sedadlá

-
horšia manévrovateľnosť verzií bez posilňovača
malá základná výbava
relatívne vyššia spotreba benzínových motorov
Odporúčané druhy motorov
1,0 l benzínový s výkonom 45 k, základný motor, spotreba 7 l/100 km.
1,4 l benzínový s výkonom 60 k, kultivovaný a silnejší ako jednolitrový.
1,6 l benzínový s výkonom 75 k, temperamentný, spotreba 8,5 l/100 km.
1,7 l SDI diesel s výkonom 60 k, priame vstrekovanie bez turba, silný, ale hlučný, veľmi úsporný, spotreba 5 l/100 km.

CENY

Volkswagen Polo 1,4 5-dv.: posledná aktuálna cena: 376 400,- Sk
2000: 253 500,-
1999: 209 000,-
1998: 171 400,-
1997: 141 100,-
1996: 121 000,-

SkryťVypnúť reklamu

Uvedené ceny ojazdeného VW Polo platia pre Polo pred faceliftom. Aktuálna cena je cena nového, teda po facelifte.
Uvedené ceny platia pre model so základným motorom a výbavou, stav primeraný veku a počet najazdených kilometrov zodpovedajúci triede automobilov. Ceny sú platné za predpokladu, že vozidlo nie je po havárii, absolvovalo všetky predpísané prehliadky, má kompletnú servisnú knižku a bolo zakúpené u autorizovaného predajcu značky. Cenu možno zvýšiť o príplatkovú výbavu, ktorej hodnotu však tiež treba amortizovať. Veľkoobjemové benzínové motory a verzie s automatickou prevodovkou strácajú hodnotu rýchlejšie, naopak moderné dieselové motory pomalšie.

 


 

Autor: Martina Skurková; pripravené v spolupráci s www.eurotax.sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  2. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  4. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  5. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  6. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  7. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  8. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 434
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 608
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 382
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 438
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 6 034
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 619
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 555
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 067
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu