Kupujeme ojazdené auto: WV Polo

Od roku 1994 sa vyrába už tretia generácia Volkswagenu Polo. Oproti svojim predchodcom je o niečo väčšie, pohodlnejšie, bezpečnejšie, ale aj drahšie. Polo patrí spolu s väčším Golfom k najpredávanejším modelom značky Volkswagen



. Svedčí o tom aj viac ako 6,5 milióna vyrobených exemplárov v priebehu 26 rokov. Posledná generácia si aj vďaka dlhej tradícii vynikajúco počína v konkurencii malých automobilov. Najlepšie výsledky v tejto kategórii získalo v roku 1998, keď sa v štatistike poruchovosti umiestnilo na špici ako najspoľahlivejšie. Priemerne prejde technickou kontrolou bez problémov takmer 80 % trojročných automobilov, asi 14 % má drobné nedostatky a iba približne 7 % tvoria závažnejšie poruchy. Vo všeobecnosti sa Polo môže pochváliť dlhou životnosťou. Problémy s radením a netesnosťou motorov zanikli spolu s druhou generáciou. K typickým nedostatkom poslednej verzie možno zaradiť netesné hadice chladiacej sústavy, poruchový imobilizér, termostat a spojku. Často dochádza k pretrhnutiu spojkového lanka a ozubeného remeňa. Problémy môže spôsobovať aj centrálne uzamykanie. Pri kúpe z druhej ruky sú jednoznačne odporúčané modely poslednej generácie. Bohatá ponuka motorov a výbavy umožňuje každému dostatočný výber. Kvalitné dielenské spracovanie, bezpečné jazdné vlastnosti, úroveň pasívnej bezpečnosti a v neposlednom rade aj veľkosť spôsobujú, že Polo jednoznačne vyniká v konkurencii malých automobilov.

Typické slabé miesta
ťažké radenie, opotrebovanie spojky, nepresný palivomer, korózia výfukovej sústavy

+
priestranná karoséria
bezpečné jazdné vlastnosti
komfortné pruženie
vysoká pasívna bezpečnosť
kvalita dielenského spracovania
pohodlné sedadlá

-
horšia manévrovateľnosť verzií bez posilňovača
malá základná výbava
relatívne vyššia spotreba benzínových motorov
Odporúčané druhy motorov
1,0 l benzínový s výkonom 45 k, základný motor, spotreba 7 l/100 km.
1,4 l benzínový s výkonom 60 k, kultivovaný a silnejší ako jednolitrový.
1,6 l benzínový s výkonom 75 k, temperamentný, spotreba 8,5 l/100 km.
1,7 l SDI diesel s výkonom 60 k, priame vstrekovanie bez turba, silný, ale hlučný, veľmi úsporný, spotreba 5 l/100 km.

CENY

Volkswagen Polo 1,4 5-dv.: posledná aktuálna cena: 376 400,- Sk
2000: 253 500,-
1999: 209 000,-
1998: 171 400,-
1997: 141 100,-
1996: 121 000,-

Uvedené ceny ojazdeného VW Polo platia pre Polo pred faceliftom. Aktuálna cena je cena nového, teda po facelifte.
Uvedené ceny platia pre model so základným motorom a výbavou, stav primeraný veku a počet najazdených kilometrov zodpovedajúci triede automobilov. Ceny sú platné za predpokladu, že vozidlo nie je po havárii, absolvovalo všetky predpísané prehliadky, má kompletnú servisnú knižku a bolo zakúpené u autorizovaného predajcu značky. Cenu možno zvýšiť o príplatkovú výbavu, ktorej hodnotu však tiež treba amortizovať. Veľkoobjemové benzínové motory a verzie s automatickou prevodovkou strácajú hodnotu rýchlejšie, naopak moderné dieselové motory pomalšie.

 


 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  4. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  5. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  6. Kam do tepla v januári?
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  8. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 15 801
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 933
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 660
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 960
  5. Kam do tepla v januári? 2 492
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 377
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 355
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 231
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 311
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 099

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.

DOMOV

Dobré ráno: Kto je Harabin a kto ho chce za prezidenta

Konšpirácie už nestačia, Harabina chcú za prezidenta

KOMENTÁRE

Profesionálni kresťania objavili novú diskrimináciu

Úrady si účtujú poplatok za akýsi administratívny úkon.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.