Kupujeme ojazdené auto: WV Polo

Od roku 1994 sa vyrába už tretia generácia Volkswagenu Polo. Oproti svojim predchodcom je o niečo väčšie, pohodlnejšie, bezpečnejšie, ale aj drahšie. Polo patrí spolu s väčším Golfom k najpredávanejším modelom značky Volkswagen



. Svedčí o tom aj viac ako 6,5 milióna vyrobených exemplárov v priebehu 26 rokov. Posledná generácia si aj vďaka dlhej tradícii vynikajúco počína v konkurencii malých automobilov. Najlepšie výsledky v tejto kategórii získalo v roku 1998, keď sa v štatistike poruchovosti umiestnilo na špici ako najspoľahlivejšie. Priemerne prejde technickou kontrolou bez problémov takmer 80 % trojročných automobilov, asi 14 % má drobné nedostatky a iba približne 7 % tvoria závažnejšie poruchy. Vo všeobecnosti sa Polo môže pochváliť dlhou životnosťou. Problémy s radením a netesnosťou motorov zanikli spolu s druhou generáciou. K typickým nedostatkom poslednej verzie možno zaradiť netesné hadice chladiacej sústavy, poruchový imobilizér, termostat a spojku. Často dochádza k pretrhnutiu spojkového lanka a ozubeného remeňa. Problémy môže spôsobovať aj centrálne uzamykanie. Pri kúpe z druhej ruky sú jednoznačne odporúčané modely poslednej generácie. Bohatá ponuka motorov a výbavy umožňuje každému dostatočný výber. Kvalitné dielenské spracovanie, bezpečné jazdné vlastnosti, úroveň pasívnej bezpečnosti a v neposlednom rade aj veľkosť spôsobujú, že Polo jednoznačne vyniká v konkurencii malých automobilov.

Typické slabé miesta
ťažké radenie, opotrebovanie spojky, nepresný palivomer, korózia výfukovej sústavy

+
priestranná karoséria
bezpečné jazdné vlastnosti
komfortné pruženie
vysoká pasívna bezpečnosť
kvalita dielenského spracovania
pohodlné sedadlá

-
horšia manévrovateľnosť verzií bez posilňovača
malá základná výbava
relatívne vyššia spotreba benzínových motorov
Odporúčané druhy motorov
1,0 l benzínový s výkonom 45 k, základný motor, spotreba 7 l/100 km.
1,4 l benzínový s výkonom 60 k, kultivovaný a silnejší ako jednolitrový.
1,6 l benzínový s výkonom 75 k, temperamentný, spotreba 8,5 l/100 km.
1,7 l SDI diesel s výkonom 60 k, priame vstrekovanie bez turba, silný, ale hlučný, veľmi úsporný, spotreba 5 l/100 km.

CENY

Volkswagen Polo 1,4 5-dv.: posledná aktuálna cena: 376 400,- Sk
2000: 253 500,-
1999: 209 000,-
1998: 171 400,-
1997: 141 100,-
1996: 121 000,-

Uvedené ceny ojazdeného VW Polo platia pre Polo pred faceliftom. Aktuálna cena je cena nového, teda po facelifte.
Uvedené ceny platia pre model so základným motorom a výbavou, stav primeraný veku a počet najazdených kilometrov zodpovedajúci triede automobilov. Ceny sú platné za predpokladu, že vozidlo nie je po havárii, absolvovalo všetky predpísané prehliadky, má kompletnú servisnú knižku a bolo zakúpené u autorizovaného predajcu značky. Cenu možno zvýšiť o príplatkovú výbavu, ktorej hodnotu však tiež treba amortizovať. Veľkoobjemové benzínové motory a verzie s automatickou prevodovkou strácajú hodnotu rýchlejšie, naopak moderné dieselové motory pomalšie.

 


 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  8. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 24 969
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 622
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 547
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 530
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 144
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 030
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 900
  8. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 851
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 687
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 676

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súboj v koalícii Danko rozpútal a aj naň doplatil

Šéf SNS zváži odchod z politiky. Politológ hovorí, že predvídateľnosť jeho krokov sa stále znižuje.

KOMENTÁRE

Politika ako Danko nikto nechce, demokrati ani oligarchovia

Definitívny politický pád Danka sme sledovali v priamom prenose.

EKONOMIKA

Štát otočil, vyššie dôchodky zaručí len na štyri roky

Prečo novinka bude trvať len istý čas, nie je jasné.

KOMENTÁRE

Ficov perfektný deň a Dankova estráda ega

Novinári sa museli prehrabávať v úlomkoch Dankovho poníženia.

Neprehliadnite tiež

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.

Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví o týždeň

Model T-Roc dizajnovo nadviaže na koncept z roku 2014.

S novým asfaltom vydržia cesty dlhšie, sú v ňom magnetické nanočastice

Rozpraskaný asfalt sa môže zahojiť, stačí pridať teplo a magnetickú silu.