Kupujeme ojazdené auto: WV Polo

Od roku 1994 sa vyrába už tretia generácia Volkswagenu Polo. Oproti svojim predchodcom je o niečo väčšie, pohodlnejšie, bezpečnejšie, ale aj drahšie. Polo patrí spolu s väčším Golfom k najpredávanejším modelom značky Volkswagen



. Svedčí o tom aj viac ako 6,5 milióna vyrobených exemplárov v priebehu 26 rokov. Posledná generácia si aj vďaka dlhej tradícii vynikajúco počína v konkurencii malých automobilov. Najlepšie výsledky v tejto kategórii získalo v roku 1998, keď sa v štatistike poruchovosti umiestnilo na špici ako najspoľahlivejšie. Priemerne prejde technickou kontrolou bez problémov takmer 80 % trojročných automobilov, asi 14 % má drobné nedostatky a iba približne 7 % tvoria závažnejšie poruchy. Vo všeobecnosti sa Polo môže pochváliť dlhou životnosťou. Problémy s radením a netesnosťou motorov zanikli spolu s druhou generáciou. K typickým nedostatkom poslednej verzie možno zaradiť netesné hadice chladiacej sústavy, poruchový imobilizér, termostat a spojku. Často dochádza k pretrhnutiu spojkového lanka a ozubeného remeňa. Problémy môže spôsobovať aj centrálne uzamykanie. Pri kúpe z druhej ruky sú jednoznačne odporúčané modely poslednej generácie. Bohatá ponuka motorov a výbavy umožňuje každému dostatočný výber. Kvalitné dielenské spracovanie, bezpečné jazdné vlastnosti, úroveň pasívnej bezpečnosti a v neposlednom rade aj veľkosť spôsobujú, že Polo jednoznačne vyniká v konkurencii malých automobilov.

Typické slabé miesta
ťažké radenie, opotrebovanie spojky, nepresný palivomer, korózia výfukovej sústavy

+
priestranná karoséria
bezpečné jazdné vlastnosti
komfortné pruženie
vysoká pasívna bezpečnosť
kvalita dielenského spracovania
pohodlné sedadlá

-
horšia manévrovateľnosť verzií bez posilňovača
malá základná výbava
relatívne vyššia spotreba benzínových motorov
Odporúčané druhy motorov
1,0 l benzínový s výkonom 45 k, základný motor, spotreba 7 l/100 km.
1,4 l benzínový s výkonom 60 k, kultivovaný a silnejší ako jednolitrový.
1,6 l benzínový s výkonom 75 k, temperamentný, spotreba 8,5 l/100 km.
1,7 l SDI diesel s výkonom 60 k, priame vstrekovanie bez turba, silný, ale hlučný, veľmi úsporný, spotreba 5 l/100 km.

CENY

Volkswagen Polo 1,4 5-dv.: posledná aktuálna cena: 376 400,- Sk
2000: 253 500,-
1999: 209 000,-
1998: 171 400,-
1997: 141 100,-
1996: 121 000,-

Uvedené ceny ojazdeného VW Polo platia pre Polo pred faceliftom. Aktuálna cena je cena nového, teda po facelifte.
Uvedené ceny platia pre model so základným motorom a výbavou, stav primeraný veku a počet najazdených kilometrov zodpovedajúci triede automobilov. Ceny sú platné za predpokladu, že vozidlo nie je po havárii, absolvovalo všetky predpísané prehliadky, má kompletnú servisnú knižku a bolo zakúpené u autorizovaného predajcu značky. Cenu možno zvýšiť o príplatkovú výbavu, ktorej hodnotu však tiež treba amortizovať. Veľkoobjemové benzínové motory a verzie s automatickou prevodovkou strácajú hodnotu rýchlejšie, naopak moderné dieselové motory pomalšie.

 


 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 34 931
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 221
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 752
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 14 945
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 840
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 344
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 110
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 520
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 777
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 685

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

ŠPORT

Sagan skončil v štrnástej etape štvrtý, po skvelom závere vyhral Fraile

Opäť zvýšil náskok v bodovacej súťaži.

Stĺpček Osmelené

Od mladosti mám problém s alkoholom a neviem si pomôcť

Som abstinent, aj keď nemusím.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.