stavil napríklad Ford - Fiestu, Citroën model C3, Daihatsu YRV Turbo, Honda Jazz, Fiat Stilo, ale svoje novinky prezentovali aj Audi, Alfa Romeo, BMW, Bugatti, Hyundai, Lamborghini.
Nissan
Podrobnejšie sme o nich písali pred týždňom v prvej časti referátu z frankfurtského autosalónu. Na ďalšie novinky z tohto významom druhého najväčšieho európskeho autosalónu sa pozrieme dnes. Európske, ale aj japonské a zámorské automobilky sa vo Frankfurte predstavili v najvyššom lesku a s rekordným počtom noviniek. Ako sme uviedli už minule, predstavilo sa tu až päťdesiatsedem svetových noviniek. Odbornú verejnosť, novinárov i návštevníkov zaujali rovnako produkčné modely pripravené do sériovej výroby, ale aj množstvo koncepčných modelov, ktoré naznačujú smerovanie automobilovej výroby v budúcich rokoch.
Mercedes
Netrpezlivo a s veľkým záujmom očakávanou novinkou vo Frankfurte po štúdii Montreaux, uvedenej na jar v Ženeve, bolo avizované predstavenie v doterajšej histórii najväčšieho automobilu českej Škody. Model pomenovali Superb, podľa predchodcovi, ktorý ako prekrásny veterán stál tiež v expozícii mladoboleslavskej automobilky. Ide o model, ktorý má byť pre manažérov a zaujať pozíciu v reprezentácii štátu, ale osloviť aj širší okruh zákazníkov. Na to ho má predurčovať aj cena, ktorá by sa u tohto automobilu vyššej strednej triedy mala odvíjať od hranice okolo 700-tisíc českých korún, pričom najluxusnejšie verzie by len mierne prekročili jeden milión korún. Superb sa bude vyrábať so štvorvalcovými i šesťvalcovými motormi s výkonmi od 85 kW/115 k až do 142 kW/193 k, vrátane moderných vznetových s priamym vstrekovaním Common Rail a čerpadlo - tryska. Výroba novej škody by sa mala rozbehnúť v druhom až treťom mesiaci budúceho roku.
Lancia
Novinkami sa vo Frankfurte predbiehali aj ďalší výrobcovia. Kórejská Kia predstavila van Carnival s benzínovým motorom 2,5 V6 s výkonom 150 k a vznetovým 2,9 l s priamym vstrekovaním Commom Rail. Lancia mala na stánku model Thesis, najluxusnejšiu limuzínu koncernu Fiat z kategórie vyššej strednej triedy. Maseratti zasa v duchu tradície značky výkonný a rýchly spider. Mazda inovované Premacy, známe kupé s rotačným motorom RX8 a roadster MX-5 MPS s pridaným výkonom. Nissan Primeru nových, odvážnych a netradičných tvarov, kombi rovnakého mena a štúdiu malého auta mme.
Opel štúdiu Signum2, úžitkové Combo a Corsu Eco, Peugeot kombi na báze 206 a 307, Porsche facelift Carrera a variantu Targa, Renault Vel Satis s cieľom novo definovať vyššiu strednú triedu a nahradiť vlajkovú loď Safrane, ale najmä štúdiu s menom Talisman s krídlovými výklopnými dverami. Saab vystavoval zaujímavú štúdiu s označením 9-x, inovovaný model 9-5 a pre svoju produkciu už aj modely so vznetovými motormi, ktoré chýbali v ponuke tejto švédskej značky. Seat sa predstavoval štúdiou Tango i účelovými verziami najmenšej Arosy. Subaru pridalo výkon motoru modelu Impreza a predstavilo hybridný koncept HM-01.
Suzuki oživilo svoju expozíciu štúdiou roadstera GSX-R/4, čo je niečo ako motocykel - automobil. Toyota uviedla Corollu, dokonca hneď v piatich verziách –troj- a päťdverový hatchback, štvordverový sedan, rodinné Verso a ešte kombi. Svetové premiéru mal aj model vyššej strednej triedy Toyota Camry. Volkswagen mal vo Frankfurte jednu svetovú premiéru – úplne nové Polo. Druhý švédsky výrobca, Volvo, predstavil v premiére ostatný model značky S60 AWD s pohonom všetkých štyroch kolies a viacero konceptov budúcich automobilov, napríklad Safety Concept Car.
K predstaveným novinkám sa v našej prílohe budeme vracať postupne a podrobnejšie.
Autor: JÁN GOLDBERGER, FRANKFURT-BRATISLAVA