VC Valencie: Poggiali, Katoh a Gibernau

Európsku časť MS cestných motocyklov uzavrela VC Valencie v Španielsku. Na okruhu dlhom 4,005 km sa jazdilo za premenlivých poveternostných podmienok

. Počasie zahralo do karát aj domácim jazdcom, na ktorých sa prišla pozrieť obrovská fanúšikovská základňa. Napätie na čele tabuľky MS sa črtá iba v najslabšej triede, v dvoch zvyšných si lídri udržujú slušný náskok. O dva týždne je na programe VC Pacifiku. Pole position si v stodvadsaťpäťkách vyjazdila aktuálna domáca hviezda Toni Elias.

Z víťazstva v pretekoch sa však Španiel netešil. A to aj napriek tomu, že do poslednej zákruty vchádzal na prvej pozícii. Lepšiu akceleráciu mal ale Manuel Poggiali, ktorý sa ziskom 25 bodov za tretie prvenstvo v sezóne priblížil Eliasovi v celkovom hodnotení. Nováčikom na pódiu bol Pedrosa. Prvých desať jazdcov prišlo do cieľa v rozpätí dvoch sekúnd.


Výsledky (25 kôl, 100,125 km): 1. Poggiali (S.M./Gilera) 42:45,422 min, 2. Elias  +0,022 s, 3. Pedrosa (obaja Šp./Honda) +0,263 s, 4. Ui (Jap./Derbi), 5. Borsoi, 6. Sanna (obaja Tal./Aprilia).
Priebežné poradie v MS: 1. Elias 178 bodov, 2. Poggiali 170, 3. Ui 132, 4. Cecchinello (Tal./Honda) 116, 5. Sanna 105, 6. Borsoi 105.
Tohtoročný „dominátor” triedy štvrťlitrov Japonec Katoh získal už ôsme prvenstvo z dvanástich podujatí a opäť suverénnym spôsobom. Jeho najbližší súper Harada zasa nemal naviac ako na druhé miesto. Tretím sa naopak zaskvel domáci Fonsi Nieto, keď už predtým v tréningu prekvapujúco zajazdil najrýchlejšie kolo. Preteky boli v 11. kole prerušené pre dážď a viaceré pády. Jedným z tých, čo skončili v štrku, bol aj Melandri, ktorému „pomohol” Nieto. Po novom štarte chvíľu viedol Harada, ale Katoh ho na čele rýchlo vystriedal.
Výsledky (27 kôl, 108,135 km): 1. Katoh (Honda) 44:01,853 min, 2. Harada (obaja Jap.) +4,943 s, 3. F.Nieto (obaja Aprilia) +12,371 s, 4. Alzamora (obaja Šp./Honda), 5. McWilliams (Sev.Ír./Aprilia), 6. Matsudo (Jap./Yamaha).
Priebežné poradie v MS: 1. Katoh 247 bodov, 2. Harada 198, 3. Melandri 169, 4. Rolfo (obaja Tal./Aprilia) 136, 5. F.Nieto 114, 6. Alzamora 97.
Preteky politrov boli dezertom pre nadšených domácich priaznivcov pri trati. Úplne nečakane totiž zvíťazil Španiel Sete Gibernau na Suzuki. Treba povedať, že výrazne mu napomohol správny výber pneumatík. Spolu s ním predštartovú dilemu (trať bola mokrá, ale nepršalo) najlepšie vyriešil jeho tímový druh a úradujúci šampión Kenny Roberts a tiež Brazílčan Barros. I keď v úvode viedol líder tabuľky Rossi, ale postupne sa prepadal dozadu a o triumfe sa rozhodovalo práve medzi Gibernauom, Barrosom a Robertsom. Napokon sa svojho premiérového prvenstva dočkal Gibernau a spolu s fanúšikmi si vychutnal radosť z úspechu. Najrýchlejší z tréningu Max Biaggi sa síce zmohol na predídenie rivala Rossiho, ale keďže skončili na 10., resp. 11. mieste, v tabuľke sa veľa nezmenilo. Roberts stál na “bedni” prvýkrát v tomto roku.
Výsledky (30 kôl, 120,150 km): 1. Gibernau (Šp./Suzuki) 54:39,391 min, 2. Barros (Br./Honda) +0,293 s, 3. Roberts (USA/Suzuki) +1,241 s, 4. Checa (Šp.), 5. Jacque (Fr./obaja Yamaha), 6. Ukawa (Jap./Honda).
Priebežné poradie v MS: 1. Rossi (Honda) 225 bodov, 2. Biaggi (Yamaha) 183, 3. Capirossi 147 (všetci Tal./Honda), 4. Barros 127, 5. Nakano 110, 6. Abe (obaja Jap./Yamaha) 108.

 

 

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 34 334
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 804
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 17 675
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 13 734
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 911
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 355
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 178
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 536
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 721
  10. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 560

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan skončil v štrnástej etape štvrtý, po skvelom závere vyhral Fraile

Slovenský cyklista opäť zvýšil svoj náskok v bodovacej súťaži.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

Dnes píše Jaroslav Rumpli

Trump je tým najhorším spojením Danka s Gašparovičom

Metafory zlyhávajú.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.