Variabilný luxus: Opel Signum

V posledných rokoch akoby v dizajnérskom oddelení Opla pracovali kúzelníci, zameraní na čarovanie s priestorom. Začalo sa to Zafirou (r. 1999)a jej systémom manipulovania so sedadlami Flex 7. V marci tohto roka debutovala naozaj vynikajúco riešená Meriva,


Foto ­ autor

teraz prichádza na trh niečo celkom iné: vozidlo vyššej strednej triedy s variabilitou interiéru väčšou, ako majú bežné kombi. Signum je pionierom. Objavuje cestu vpred alebo slepú ulicu?

Exteriér

Signum vyvoláva dojem takmer bežného päťdverového automobilu. Ale len na prvý pohľad a na fotografii. Celkom inak pôsobí vozidlo „naživo". Je veľké, majestátne. Niektoré línie sú možno až príliš jednoduché. S veľkými kolesami a čiernou farbou pôsobil testovaný kus až mierne brutálne. Krátky zadný a dlhší predný previs ho ženú opticky vpred. Dlhý rázvor sľubuje nadpriemerne rozmerný interiér. Exteriér poteší luxusuchtivých revolucionárov, menej však zazobaných klasikov. Veľká pochvala patrí dôkladnému tvarovému vypracovaniu mnohých detailov.

Interiér

Vpredu osloví predovšetkým účelnosťou, dostatkom priestoru, príjemne strohým dizajnom. Základný materiál prístrojového panelu neosloví každého, lišty s povrchom lešteného dreva plnia úlohu zútulnenia trocha násilne. Po stredný stĺpik je prakticky totožný s Vectrou. Zadná časť nadchne. Až prebytok miesta na nohy, výborný posed. Koncept Flex Space obsahuje tri zadné sedadlá: dve krajné samostatné, s nastaviteľným sedákom, sklonom operadiel a možnosťou pozdĺžneho posuvu. Stredné, užšie, možno zmeniť na širokú lakťovú opierku a odkladací priestor s držiakmi nápojov. V tejto konfigurácii je pohodlie vzadu výnimočné. Drobnou pozornosťou je množstvo odkladacích schránok uprostred pod strechou.

Ergonómia

Vynikajúca, v tom najlepšom zmysle slova nemecká. Všetko poruke, všetko viditeľné, čitateľné. Ovládanie smerových svetiel vždy sa vracajúcou páčkou je však inováciou za každú cenu. Ospravedlnením nech je, že sa týmto smerom orientujú aj niektoré superluxusné automobily.

Motor

Trojlitrový, šesťvalcový diesel. Tieto tri slová hovoria veľa o tom, ako „ťahá". Údaj 370 Nm / 1900 ot/min vykreslí detaily. Čerešnička: zvuk vo vyšších otáčkach podobný šesťvalcu benzínovému.

Prevodovka

V prípade testovaného auta 6-stupňový manuál. Radenie na štandardnej úrovni, odstupňovanie primerané krútiacemu momentu motora a šiestim prevodovým stupňom.

Bezpečnosť

K štandardnej výbave patria čelné, bočné a hlavové (závesové) airbagy, predpínače bezpečnostných pásov okrem stredného zadného sedadla, aktívne opierky hlavy, ESP a teda aj ABS a TC. Štyri kotúčové brzdy (vpredu ventilované) pracujú primerane. V nárazových testoch EuroNCAP získal Signum štyri hviezdičky výsledok veľmi dobrý, no nie najlepší možný.

Jazda

Taká, akú si vodič želá: dravo športová aj pokojne majestátna. Výkonová rezerva, dostatok priestoru, výborná odozva na všetky pokyny vodiča. Poctivá konštrukcia a vysoká kvalita spracovania si uctievajú pasažierov v každej jame, no aj na dobrom povrchu, v meste aj vo vysokých rýchlostiach. Na zadných sedadlách je radosť z jazdy rovnaká, ako za volantom.

Hospodárnosť

V meste a na diaľnici bola spotreba počas testu asi 9 9,5 l/100 km. Na diesel dosť, na trojlitrový šesťvalec s výkonom 177 k je to hodnota veľmi dobrá. Cena 939 000 1 549 900 je primeraná postaveniu značky na trhu. Nie príliš nízka, ale najmä na hornej hranici vôbec nie vysoká.

Záver

Opel Signum skúša, či zákazník, hľadajúci veľké, luxusné, osobné auto podľahne čaru variability veľkého vnútorného priestoru a praktickosti poctivých piatych dverí pre batožinový priestor. To všetko za relatívne rozumnú cenu. Ak má oslovený zazobanec čo len trochu zmyslu pre rodinu či bežný život podľahne. Lenže viete, ako je to s tými, čo pokojne dajú za auto o dosť viac, než milión.

Dalibor Klíma

plus

* vnútorný priestor

* kvalita spracovania

* motor

mínus

* nižšia obratnosť

Poznámka autora: Automobily, ktoré uvádzame v teste na porovnanie s testovaným vozidlom, nie sú vždy jeho bezpostrední konkurenti v technickom zmysle. Skôr sa snažíme naznačiť, ktorým smerom sa môžu uberať úvahy potenciálneho klienta so záujmom o testovaný automobil. Opel Signum 3.0 CD TiV6 Cosmo

Cena: 1549 900 Sk

Koncepcia: päťdverová limuzína, vyššia stredná trieda, 6-stupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 2962 cm3

Max. výkon: 130 kW (177 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 370 Nm/1900 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 463,5 x 179,8 x 146,6 x 283 cm

Pohot. hmotnosť: 1480 kg

Priemer otáčania: 11,9 m

Spotreba (mesto/mimo): 10,2/5,8 l/100 km

Objem pal. nádrže: 60 l

Objem bat. priestoru: 365 l

Max. rýchlosť: 221 km/h

Zrýchlenie 0 ­ 100 km/h: 9,4 s

Uvedenie na trh: jar 2003

Renault Vel Satis 3,0 dCi V6

Cena: 1 803 900 Sk

Koncepcia: päťdverová limuzína, luxusná trieda, päťstupňová automatická prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 2958 cm3

Max. výkon: 130 kW (177 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 350 Nm/1800 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 486 x 186 x 157,5 x 284 cm

Pohot. hmotnosť: 1740 kg

Priemer otáčania: 11,3 m

Spotreba (mesto/mimo): 12,0/6,8 l/100 km

Objem pal. nádrže: 80 l

Objem bat. priestoru: 460 l

Max. rýchlosť: 210 km/h

Zrýchlenie 0 ­ 100 km/h: 10,5 s

Uvedenie na trh: marec 2002

Škoda Superb 2,5 V6 24V TDI Elegance

Cena: 1 399 990 Sk

Koncepcia: štvordverová limuzína, vyššia stredná trieda, šesťstupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 2496 cm3

Max. výkon: 120 kW (163 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 350 Nm/1250 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 480,5 x 176,5 x 147 x 280,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1565 kg

Priemer otáčania: 11,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 10 / 5,4 l/100 km

Objem pal. nádrže: 62 l

Objem bat. priestoru: 460 l

Max. rýchlosť: 219 km/h

Zrýchlenie 0 ­100 km/h: 9,5 s

Uvedenie na trh: jeseň 2001

Audi A6 Avant 2,5 TDI V6

Cena: 1 674 700 Sk

Koncepcia: kombi, vyššia stredná trieda, 5-stupňový Tiptronic, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 2496 cm3

Max. výkon: 132 kW (180 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 310 Nm/1500 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 479,5 x 181 x 148 x 276 cm

Pohot. hmotnosť: 1650 kg

Priemer otáčania: 11,7 m

Spotreba (mesto/mimo): 11,3/6,2 l/100 km

Objem pal. nádrže: 70 l

Objem bat. priestoru: 455 l

Max. rýchlosť: 219 km/h

Zrýchlenie 0 ­ 100 km/h: 9,0 s

Uvedenie na trh: jar 2001

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 27 703
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 871
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 793
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 850
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 716
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 430
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 403
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 318
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 107
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 972

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Obľúbenejší ako Maradona v Neapole nikto nebol. Hamšík dokázal nevídanú vec

Slovák Marek Hamšík vyrovnal klubový rekord Diega Maradonu.

SVET

Brexit pokračuje. Druhá fáza môže skončiť aj referendom

Začínajú najväčšie obchodné rokovania histórie.

KOMENTÁRE

Pointou lyžovačky nie je obrat vlekárov

Keby sa Smer držal v týchto limitoch, žili by sme v šťastnej krajine.

EKONOMIKA

Premiér Fico otáča, odchod do penzie má dostať strop

V roku 2012 štát nastavil vek odchodu do dôchodku na strednú dĺžku dožitia.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.