SME
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Variabilný luxus: Opel Signum

V posledných rokoch akoby v dizajnérskom oddelení Opla pracovali kúzelníci, zameraní na čarovanie s priestorom. Začalo sa to Zafirou (r. 1999)a jej systémom manipulovania so sedadlami Flex 7. V marci tohto roka debutovala naozaj vynikajúco riešená Meriva,


Foto ­ autor

teraz prichádza na trh niečo celkom iné: vozidlo vyššej strednej triedy s variabilitou interiéru väčšou, ako majú bežné kombi. Signum je pionierom. Objavuje cestu vpred alebo slepú ulicu?

Exteriér

Signum vyvoláva dojem takmer bežného päťdverového automobilu. Ale len na prvý pohľad a na fotografii. Celkom inak pôsobí vozidlo „naživo". Je veľké, majestátne. Niektoré línie sú možno až príliš jednoduché. S veľkými kolesami a čiernou farbou pôsobil testovaný kus až mierne brutálne. Krátky zadný a dlhší predný previs ho ženú opticky vpred. Dlhý rázvor sľubuje nadpriemerne rozmerný interiér. Exteriér poteší luxusuchtivých revolucionárov, menej však zazobaných klasikov. Veľká pochvala patrí dôkladnému tvarovému vypracovaniu mnohých detailov.

Interiér

Vpredu osloví predovšetkým účelnosťou, dostatkom priestoru, príjemne strohým dizajnom. Základný materiál prístrojového panelu neosloví každého, lišty s povrchom lešteného dreva plnia úlohu zútulnenia trocha násilne. Po stredný stĺpik je prakticky totožný s Vectrou. Zadná časť nadchne. Až prebytok miesta na nohy, výborný posed. Koncept Flex Space obsahuje tri zadné sedadlá: dve krajné samostatné, s nastaviteľným sedákom, sklonom operadiel a možnosťou pozdĺžneho posuvu. Stredné, užšie, možno zmeniť na širokú lakťovú opierku a odkladací priestor s držiakmi nápojov. V tejto konfigurácii je pohodlie vzadu výnimočné. Drobnou pozornosťou je množstvo odkladacích schránok uprostred pod strechou.

Ergonómia

Vynikajúca, v tom najlepšom zmysle slova nemecká. Všetko poruke, všetko viditeľné, čitateľné. Ovládanie smerových svetiel vždy sa vracajúcou páčkou je však inováciou za každú cenu. Ospravedlnením nech je, že sa týmto smerom orientujú aj niektoré superluxusné automobily.

Motor

Trojlitrový, šesťvalcový diesel. Tieto tri slová hovoria veľa o tom, ako „ťahá". Údaj 370 Nm / 1900 ot/min vykreslí detaily. Čerešnička: zvuk vo vyšších otáčkach podobný šesťvalcu benzínovému.

Prevodovka

V prípade testovaného auta 6-stupňový manuál. Radenie na štandardnej úrovni, odstupňovanie primerané krútiacemu momentu motora a šiestim prevodovým stupňom.

Bezpečnosť

K štandardnej výbave patria čelné, bočné a hlavové (závesové) airbagy, predpínače bezpečnostných pásov okrem stredného zadného sedadla, aktívne opierky hlavy, ESP a teda aj ABS a TC. Štyri kotúčové brzdy (vpredu ventilované) pracujú primerane. V nárazových testoch EuroNCAP získal Signum štyri hviezdičky výsledok veľmi dobrý, no nie najlepší možný.

Jazda

Taká, akú si vodič želá: dravo športová aj pokojne majestátna. Výkonová rezerva, dostatok priestoru, výborná odozva na všetky pokyny vodiča. Poctivá konštrukcia a vysoká kvalita spracovania si uctievajú pasažierov v každej jame, no aj na dobrom povrchu, v meste aj vo vysokých rýchlostiach. Na zadných sedadlách je radosť z jazdy rovnaká, ako za volantom.

Hospodárnosť

V meste a na diaľnici bola spotreba počas testu asi 9 9,5 l/100 km. Na diesel dosť, na trojlitrový šesťvalec s výkonom 177 k je to hodnota veľmi dobrá. Cena 939 000 1 549 900 je primeraná postaveniu značky na trhu. Nie príliš nízka, ale najmä na hornej hranici vôbec nie vysoká.

Záver

Opel Signum skúša, či zákazník, hľadajúci veľké, luxusné, osobné auto podľahne čaru variability veľkého vnútorného priestoru a praktickosti poctivých piatych dverí pre batožinový priestor. To všetko za relatívne rozumnú cenu. Ak má oslovený zazobanec čo len trochu zmyslu pre rodinu či bežný život podľahne. Lenže viete, ako je to s tými, čo pokojne dajú za auto o dosť viac, než milión.

Dalibor Klíma

plus

* vnútorný priestor

* kvalita spracovania

* motor

mínus

* nižšia obratnosť

Poznámka autora: Automobily, ktoré uvádzame v teste na porovnanie s testovaným vozidlom, nie sú vždy jeho bezpostrední konkurenti v technickom zmysle. Skôr sa snažíme naznačiť, ktorým smerom sa môžu uberať úvahy potenciálneho klienta so záujmom o testovaný automobil. Opel Signum 3.0 CD TiV6 Cosmo

Cena: 1549 900 Sk

Koncepcia: päťdverová limuzína, vyššia stredná trieda, 6-stupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 2962 cm3

Max. výkon: 130 kW (177 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 370 Nm/1900 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 463,5 x 179,8 x 146,6 x 283 cm

Pohot. hmotnosť: 1480 kg

Priemer otáčania: 11,9 m

Spotreba (mesto/mimo): 10,2/5,8 l/100 km

Objem pal. nádrže: 60 l

Objem bat. priestoru: 365 l

Max. rýchlosť: 221 km/h

Zrýchlenie 0 ­ 100 km/h: 9,4 s

Uvedenie na trh: jar 2003

Renault Vel Satis 3,0 dCi V6

Cena: 1 803 900 Sk

Koncepcia: päťdverová limuzína, luxusná trieda, päťstupňová automatická prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 2958 cm3

Max. výkon: 130 kW (177 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 350 Nm/1800 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 486 x 186 x 157,5 x 284 cm

Pohot. hmotnosť: 1740 kg

Priemer otáčania: 11,3 m

Spotreba (mesto/mimo): 12,0/6,8 l/100 km

Objem pal. nádrže: 80 l

Objem bat. priestoru: 460 l

Max. rýchlosť: 210 km/h

Zrýchlenie 0 ­ 100 km/h: 10,5 s

Uvedenie na trh: marec 2002

Škoda Superb 2,5 V6 24V TDI Elegance

Cena: 1 399 990 Sk

Koncepcia: štvordverová limuzína, vyššia stredná trieda, šesťstupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 2496 cm3

Max. výkon: 120 kW (163 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 350 Nm/1250 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 480,5 x 176,5 x 147 x 280,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1565 kg

Priemer otáčania: 11,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 10 / 5,4 l/100 km

Objem pal. nádrže: 62 l

Objem bat. priestoru: 460 l

Max. rýchlosť: 219 km/h

Zrýchlenie 0 ­100 km/h: 9,5 s

Uvedenie na trh: jeseň 2001

Audi A6 Avant 2,5 TDI V6

Cena: 1 674 700 Sk

Koncepcia: kombi, vyššia stredná trieda, 5-stupňový Tiptronic, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 2496 cm3

Max. výkon: 132 kW (180 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 310 Nm/1500 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 479,5 x 181 x 148 x 276 cm

Pohot. hmotnosť: 1650 kg

Priemer otáčania: 11,7 m

Spotreba (mesto/mimo): 11,3/6,2 l/100 km

Objem pal. nádrže: 70 l

Objem bat. priestoru: 455 l

Max. rýchlosť: 219 km/h

Zrýchlenie 0 ­ 100 km/h: 9,0 s

Uvedenie na trh: jar 2001

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  2. Spacák na kozmetiku?
  3. Trápia Vás bolesti a únava? Máme skvelé riešenie k vám domov
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  6. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  1. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  8. Spacák na kozmetiku?
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 27 788
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 10 244
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 155
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 703
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 924
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 395
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 992
  8. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 1 403
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit
  2. Anna Miľanová: Cestovanie... 2021
  3. Jozef Sitko: Bude Slovensko krajinou nikoho?
  4. Lenka Filinová: Spomienka
  5. Ján Škerko: Smutný obraz Putinovho hanebného Ruska
  6. Martin Šuraba: Moje Košice
  7. Soňa Fröhlichová: Švajčiarske mesto Schaffhausen, neodolateľný Tom Cruise a hodinky IWC
  8. Irena Šimuneková: Tatranská klasika
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 289
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 358
  3. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 930
  4. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 866
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 697
  6. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 3 493
  7. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 3 401
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 075
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu