Variabilný luxus: Opel Signum

V posledných rokoch akoby v dizajnérskom oddelení Opla pracovali kúzelníci, zameraní na čarovanie s priestorom. Začalo sa to Zafirou (r. 1999)a jej systémom manipulovania so sedadlami Flex 7. V marci tohto roka debutovala naozaj vynikajúco riešená Meriva,


Foto ­ autor

teraz prichádza na trh niečo celkom iné: vozidlo vyššej strednej triedy s variabilitou interiéru väčšou, ako majú bežné kombi. Signum je pionierom. Objavuje cestu vpred alebo slepú ulicu?

Exteriér

Signum vyvoláva dojem takmer bežného päťdverového automobilu. Ale len na prvý pohľad a na fotografii. Celkom inak pôsobí vozidlo „naživo". Je veľké, majestátne. Niektoré línie sú možno až príliš jednoduché. S veľkými kolesami a čiernou farbou pôsobil testovaný kus až mierne brutálne. Krátky zadný a dlhší predný previs ho ženú opticky vpred. Dlhý rázvor sľubuje nadpriemerne rozmerný interiér. Exteriér poteší luxusuchtivých revolucionárov, menej však zazobaných klasikov. Veľká pochvala patrí dôkladnému tvarovému vypracovaniu mnohých detailov.

Interiér

Vpredu osloví predovšetkým účelnosťou, dostatkom priestoru, príjemne strohým dizajnom. Základný materiál prístrojového panelu neosloví každého, lišty s povrchom lešteného dreva plnia úlohu zútulnenia trocha násilne. Po stredný stĺpik je prakticky totožný s Vectrou. Zadná časť nadchne. Až prebytok miesta na nohy, výborný posed. Koncept Flex Space obsahuje tri zadné sedadlá: dve krajné samostatné, s nastaviteľným sedákom, sklonom operadiel a možnosťou pozdĺžneho posuvu. Stredné, užšie, možno zmeniť na širokú lakťovú opierku a odkladací priestor s držiakmi nápojov. V tejto konfigurácii je pohodlie vzadu výnimočné. Drobnou pozornosťou je množstvo odkladacích schránok uprostred pod strechou.

Ergonómia

Vynikajúca, v tom najlepšom zmysle slova nemecká. Všetko poruke, všetko viditeľné, čitateľné. Ovládanie smerových svetiel vždy sa vracajúcou páčkou je však inováciou za každú cenu. Ospravedlnením nech je, že sa týmto smerom orientujú aj niektoré superluxusné automobily.

Motor

Trojlitrový, šesťvalcový diesel. Tieto tri slová hovoria veľa o tom, ako „ťahá". Údaj 370 Nm / 1900 ot/min vykreslí detaily. Čerešnička: zvuk vo vyšších otáčkach podobný šesťvalcu benzínovému.

Prevodovka

V prípade testovaného auta 6-stupňový manuál. Radenie na štandardnej úrovni, odstupňovanie primerané krútiacemu momentu motora a šiestim prevodovým stupňom.

Bezpečnosť

K štandardnej výbave patria čelné, bočné a hlavové (závesové) airbagy, predpínače bezpečnostných pásov okrem stredného zadného sedadla, aktívne opierky hlavy, ESP a teda aj ABS a TC. Štyri kotúčové brzdy (vpredu ventilované) pracujú primerane. V nárazových testoch EuroNCAP získal Signum štyri hviezdičky výsledok veľmi dobrý, no nie najlepší možný.

Jazda

Taká, akú si vodič želá: dravo športová aj pokojne majestátna. Výkonová rezerva, dostatok priestoru, výborná odozva na všetky pokyny vodiča. Poctivá konštrukcia a vysoká kvalita spracovania si uctievajú pasažierov v každej jame, no aj na dobrom povrchu, v meste aj vo vysokých rýchlostiach. Na zadných sedadlách je radosť z jazdy rovnaká, ako za volantom.

Hospodárnosť

V meste a na diaľnici bola spotreba počas testu asi 9 9,5 l/100 km. Na diesel dosť, na trojlitrový šesťvalec s výkonom 177 k je to hodnota veľmi dobrá. Cena 939 000 1 549 900 je primeraná postaveniu značky na trhu. Nie príliš nízka, ale najmä na hornej hranici vôbec nie vysoká.

Záver

Opel Signum skúša, či zákazník, hľadajúci veľké, luxusné, osobné auto podľahne čaru variability veľkého vnútorného priestoru a praktickosti poctivých piatych dverí pre batožinový priestor. To všetko za relatívne rozumnú cenu. Ak má oslovený zazobanec čo len trochu zmyslu pre rodinu či bežný život podľahne. Lenže viete, ako je to s tými, čo pokojne dajú za auto o dosť viac, než milión.

Dalibor Klíma

plus

* vnútorný priestor

* kvalita spracovania

* motor

mínus

* nižšia obratnosť

Poznámka autora: Automobily, ktoré uvádzame v teste na porovnanie s testovaným vozidlom, nie sú vždy jeho bezpostrední konkurenti v technickom zmysle. Skôr sa snažíme naznačiť, ktorým smerom sa môžu uberať úvahy potenciálneho klienta so záujmom o testovaný automobil. Opel Signum 3.0 CD TiV6 Cosmo

Cena: 1549 900 Sk

Koncepcia: päťdverová limuzína, vyššia stredná trieda, 6-stupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 2962 cm3

Max. výkon: 130 kW (177 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 370 Nm/1900 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 463,5 x 179,8 x 146,6 x 283 cm

Pohot. hmotnosť: 1480 kg

Priemer otáčania: 11,9 m

Spotreba (mesto/mimo): 10,2/5,8 l/100 km

Objem pal. nádrže: 60 l

Objem bat. priestoru: 365 l

Max. rýchlosť: 221 km/h

Zrýchlenie 0 ­ 100 km/h: 9,4 s

Uvedenie na trh: jar 2003

Renault Vel Satis 3,0 dCi V6

Cena: 1 803 900 Sk

Koncepcia: päťdverová limuzína, luxusná trieda, päťstupňová automatická prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 2958 cm3

Max. výkon: 130 kW (177 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 350 Nm/1800 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 486 x 186 x 157,5 x 284 cm

Pohot. hmotnosť: 1740 kg

Priemer otáčania: 11,3 m

Spotreba (mesto/mimo): 12,0/6,8 l/100 km

Objem pal. nádrže: 80 l

Objem bat. priestoru: 460 l

Max. rýchlosť: 210 km/h

Zrýchlenie 0 ­ 100 km/h: 10,5 s

Uvedenie na trh: marec 2002

Škoda Superb 2,5 V6 24V TDI Elegance

Cena: 1 399 990 Sk

Koncepcia: štvordverová limuzína, vyššia stredná trieda, šesťstupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 2496 cm3

Max. výkon: 120 kW (163 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 350 Nm/1250 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 480,5 x 176,5 x 147 x 280,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1565 kg

Priemer otáčania: 11,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 10 / 5,4 l/100 km

Objem pal. nádrže: 62 l

Objem bat. priestoru: 460 l

Max. rýchlosť: 219 km/h

Zrýchlenie 0 ­100 km/h: 9,5 s

Uvedenie na trh: jeseň 2001

Audi A6 Avant 2,5 TDI V6

Cena: 1 674 700 Sk

Koncepcia: kombi, vyššia stredná trieda, 5-stupňový Tiptronic, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 2496 cm3

Max. výkon: 132 kW (180 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 310 Nm/1500 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 479,5 x 181 x 148 x 276 cm

Pohot. hmotnosť: 1650 kg

Priemer otáčania: 11,7 m

Spotreba (mesto/mimo): 11,3/6,2 l/100 km

Objem pal. nádrže: 70 l

Objem bat. priestoru: 455 l

Max. rýchlosť: 219 km/h

Zrýchlenie 0 ­ 100 km/h: 9,0 s

Uvedenie na trh: jar 2001

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Talent - vzdelanie - úspech
  3. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  4. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  6. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  7. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  8. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  9. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  10. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  1. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  2. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
  3. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  4. Príbeh tradičného družstva - príbeh Antonína Kvapila
  5. V Botanickej záhrade SPU otvorili jedinečnú výstavu orchideí
  6. Noc architektúry 2018
  7. V súťaži Záhrada, Park a Detail roka uspeli absolventi SPU
  8. Mieru spracovania odpadu zvyšujú automatizované linky
  9. Talent - vzdelanie - úspech
  10. Príbeh tradičného družstva - príbeh Iva Hlisnikovského
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 27 891
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 19 930
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 12 465
  4. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 6 575
  5. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 6 402
  6. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 5 910
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 3 722
  8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 3 321
  9. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 3 266
  10. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 104

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Vlhová dosiahla životný úspech, v kombinácii skončila piata

Zlato si vyjazdila Švajčiarka Michelle Gisinová.

DOMOV

Hovorili sme s Babindolčanmi: Bohatí susedia ich prekvapili

Ľuďom v Babindole sa nepáči, ak sa o nich hovorí ako o bohatej dedine.

KOMENTÁRE

Snaha o minimalizáciu škody

Hlavní aktéri babindolskej kauzy nasadili špecialistov na krízovú komunikáciu.

Neprehliadnite tiež

Rozlúčte sa s Partnerom, prichádza Peugeot Rifter

Okrem zmeny názvu prináša štýlovejší exteriér a prémiovejšiu kabínu.

Nové Volvo V60 pokračuje v tradícii rodinných kombi zo Švédska

Popri benzíne a nafte ponúkne dva plug-in hybridné motory.

Ako sa darí predajom elektromobilov v Európe? Renault poráža Nissan

Medziročne došlo v k 33-percentnému nárastu v predaji elektromobilov.

Opel Insignia Country Tourer nie je len o plastoch navyše (prvá jazda)

Zdvihnutie podvozka o 25 milimetrov je na rozbitých cestách citeľné zlepšenie.

BMW M oslavuje tridsať rokov bez strechy limitovanou edíciou

Špeciálna edícia M4 30 Jahre vznikne v počte 300 kusov, na modely z minulosti odkazuje exkluzívnymi farbami.