SME
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Novinka: Peugeot 407

Zrýchľovanie tempa života sa prejavilo aj v rýchlosti inovácie automobilov. Najmä u ázijských výrobcov je to v prípade niektorých typov aj menej ako tri roky. Vo svetle týchto faktov znie až neuveriteľne, že vydarený a úspešný, dnes už takmer klasický ...


FOTO - ARCHÍV AUTORA



Zrýchľovanie tempa života sa prejavilo aj v rýchlosti inovácie automobilov. Najmä u ázijských výrobcov je to v prípade niektorých typov aj menej ako tri roky. Vo svetle týchto faktov znie až neuveriteľne, že vydarený a úspešný, dnes už takmer klasický Peugeot 406, sa vyrába takmer deväť rokov.

Štvrtého decembra Peugeot zviezol do Paríža päťsto novinárov nielen z Európy a najvyšší bossovia spoločnosti im predstavili - respektíve ukázali (jazdiť sa nedalo) - nástupcu typu 406, logicky pomenovaného 407. Tradíciu neporušil ani fakt, že keď už sa Peugeot rozhodne pre nové číslo, ide o automobil úplne nový.

To je jasné na prvý pohľad. Vzhľad vozidla je v strednej triede originálny, jedinečný a až reakcia trhu ukáže, či nie až príliš smelý. Hoci využíva mnoho dizajnérskych detailov momentálne vyrábaných Peugeotov, je najmä dlhá predná časť (predný previs 1029 mm) magnetom pre oči. Zboku a zozadu pôsobí vozidlo veľmi moderným, no nie až takým nápadným dojmom.

Dĺžka 4,676 m (+ 76 mm oproti 406), šírka 1,811 m (+ 46 mm) a výška 1,445 m (+ 45 mm) naznačujú, že vnútorný priestor bude ešte väčší, ako v aj tomto smere vynikajúcej 406-ky. Nie je to celkom tak: subjektívne je na zadných sedadlách o čosi menej miesta nad hlavou a objektívne je batožinový priestor menší o 27 l (430 : 407 l). Má však lepší tvar a aj v celkom novom interiéri niet pochybností, že človek sedí vo vozidle o dve generácie mladšom, modernejšom, dokonalejšom a zrejme i kvalitnejšom. Pre úplnosť: rázvor narástol o 25 mm na 2,725 m.

Novinky pokračujú: 407 bude k dispozícii s 5- a 6-stupňovými manuálnymi, resp. 4- a 6-stupňovými automatickými prevodovkami. Pri príchode na trh, asi v druhom štvrťroku 2004, budú ako pohonné jednotky slúžiť štyri motory: benzínové 2,0 l (100 kW), 2,2 l (116 kW) a 3,0 l (115 kW) a dieselový 2,0 HDi (79 kW). Samozrejme, postupne pribudnú ďalšie. Určite zaujímavý bude 1,6 HDi, ktorý už bol na prezentácii v jednom z vozidiel.

Porovnávať 407 so 406 je však zrejme zbytočné. Čoraz jasnejšie to je pri prieniku do voľnému oku neviditeľných hĺbok konštrukcie karosérie, podvozka, elektroniky. Pevnostná štruktúra karosérie vychádza z najnovších poznatkov techniky a možností technológie. Výsledkom by mala byť na jednej strane vynikajúca pasívna bezpečnosť, na druhej strane jazdné vlastnosti a komfort jazdy na rovnako vysokej úrovni. Nové sú obidve nápravy, zadná navyše štvorprvková s takmer horizontálnymi tlmičmi a pružinami. V najvyššej výbave bude na palube až deväť airbagov.

Ako som už naznačil, prvé zoznámenie sa s jednou z posledných tohtoročných noviniek bolo statické, bez možností jazdiť. Aké sú subjektívne dojmy? Vozidlo je jednoducho krásne a nápadné. Vnútri pôsobí viac germánsky ako francúzsky - v dobrom zmysle tejto frázy. Kvalita, funkčnosť, hodnotné materiály. Nie som si však celkom istý vhodnosťou umiestnenia vetracej mriežky pod čelným oknom (zrkadlí sa v ňom, no platí to aj pre mnohé iné automobily). Kajúcne však priznávam - nemôžem sa zbaviť porovnávania s končiacou 406-kou. Jedno je isté: nový Peugeot 407 na budúci rok určite zamieša trhovými podielmi vo svojom segmente. Je ďalším dôkazom, že Peugeotu a v širšom poňatí koncernu PSA v súčasnosti „bije karta". Dalibor Klíma

Paríž - Bratislava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  2. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  3. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  4. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  5. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  6. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  7. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  2. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  3. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  4. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  5. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  6. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  7. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  8. Modernizácia VÚSCH rozšíri a skvalitní zdravotnú starostlivosť
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 215
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 362
  3. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 6 179
  4. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 4 514
  5. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 4 356
  6. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 959
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 762
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 157
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Súkromné lietadlo od spoločnosti Wheels Up

Zuckerberg prelietal v tryskáči 1,6 milióna a emisie prudko rastú.


18 h
Bývalá štátna tajomníčka Monika Jankovská.

Trnavský súd zatiaľ nepovedal, či ju bude súdiť napriek zlej psychike.


18 h
Klimatológ Pavol Faško.

Záhorie má podľa klimatológa najvyššiu pravdepodobnosť vzniku tornád.


2 h
Ruskí vojaci hliadkujú pred vstupom do hydroelektrárne na rieke Dneper v Chersonskej oblasti.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 6 ďalší 11 h

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Pštrosi v písku
  2. Ján Raclavský: Slepí kresťanskí bojovníci
  3. Tomáš Jacko: Mala by sa prezidentka stretávať s extrémistami?
  4. Kristína Jakubičková: Kráľovná zdravých raňajok
  5. Irena Šimuneková: Trenčiansky luh a okolie
  6. Vladimír Krátky: Šialenstvo raketové vs. šialenstvá iné ?
  7. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline
  8. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 421
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 6 635
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 316
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 5 162
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 987
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 597
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 213
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 121
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu