Novinka: Peugeot 407

Zrýchľovanie tempa života sa prejavilo aj v rýchlosti inovácie automobilov. Najmä u ázijských výrobcov je to v prípade niektorých typov aj menej ako tri roky. Vo svetle týchto faktov znie až neuveriteľne, že vydarený a úspešný, dnes už takmer klasický ...


FOTO - ARCHÍV AUTORA



Zrýchľovanie tempa života sa prejavilo aj v rýchlosti inovácie automobilov. Najmä u ázijských výrobcov je to v prípade niektorých typov aj menej ako tri roky. Vo svetle týchto faktov znie až neuveriteľne, že vydarený a úspešný, dnes už takmer klasický Peugeot 406, sa vyrába takmer deväť rokov.

Štvrtého decembra Peugeot zviezol do Paríža päťsto novinárov nielen z Európy a najvyšší bossovia spoločnosti im predstavili - respektíve ukázali (jazdiť sa nedalo) - nástupcu typu 406, logicky pomenovaného 407. Tradíciu neporušil ani fakt, že keď už sa Peugeot rozhodne pre nové číslo, ide o automobil úplne nový.

To je jasné na prvý pohľad. Vzhľad vozidla je v strednej triede originálny, jedinečný a až reakcia trhu ukáže, či nie až príliš smelý. Hoci využíva mnoho dizajnérskych detailov momentálne vyrábaných Peugeotov, je najmä dlhá predná časť (predný previs 1029 mm) magnetom pre oči. Zboku a zozadu pôsobí vozidlo veľmi moderným, no nie až takým nápadným dojmom.

Dĺžka 4,676 m (+ 76 mm oproti 406), šírka 1,811 m (+ 46 mm) a výška 1,445 m (+ 45 mm) naznačujú, že vnútorný priestor bude ešte väčší, ako v aj tomto smere vynikajúcej 406-ky. Nie je to celkom tak: subjektívne je na zadných sedadlách o čosi menej miesta nad hlavou a objektívne je batožinový priestor menší o 27 l (430 : 407 l). Má však lepší tvar a aj v celkom novom interiéri niet pochybností, že človek sedí vo vozidle o dve generácie mladšom, modernejšom, dokonalejšom a zrejme i kvalitnejšom. Pre úplnosť: rázvor narástol o 25 mm na 2,725 m.

Novinky pokračujú: 407 bude k dispozícii s 5- a 6-stupňovými manuálnymi, resp. 4- a 6-stupňovými automatickými prevodovkami. Pri príchode na trh, asi v druhom štvrťroku 2004, budú ako pohonné jednotky slúžiť štyri motory: benzínové 2,0 l (100 kW), 2,2 l (116 kW) a 3,0 l (115 kW) a dieselový 2,0 HDi (79 kW). Samozrejme, postupne pribudnú ďalšie. Určite zaujímavý bude 1,6 HDi, ktorý už bol na prezentácii v jednom z vozidiel.

Porovnávať 407 so 406 je však zrejme zbytočné. Čoraz jasnejšie to je pri prieniku do voľnému oku neviditeľných hĺbok konštrukcie karosérie, podvozka, elektroniky. Pevnostná štruktúra karosérie vychádza z najnovších poznatkov techniky a možností technológie. Výsledkom by mala byť na jednej strane vynikajúca pasívna bezpečnosť, na druhej strane jazdné vlastnosti a komfort jazdy na rovnako vysokej úrovni. Nové sú obidve nápravy, zadná navyše štvorprvková s takmer horizontálnymi tlmičmi a pružinami. V najvyššej výbave bude na palube až deväť airbagov.

Ako som už naznačil, prvé zoznámenie sa s jednou z posledných tohtoročných noviniek bolo statické, bez možností jazdiť. Aké sú subjektívne dojmy? Vozidlo je jednoducho krásne a nápadné. Vnútri pôsobí viac germánsky ako francúzsky - v dobrom zmysle tejto frázy. Kvalita, funkčnosť, hodnotné materiály. Nie som si však celkom istý vhodnosťou umiestnenia vetracej mriežky pod čelným oknom (zrkadlí sa v ňom, no platí to aj pre mnohé iné automobily). Kajúcne však priznávam - nemôžem sa zbaviť porovnávania s končiacou 406-kou. Jedno je isté: nový Peugeot 407 na budúci rok určite zamieša trhovými podielmi vo svojom segmente. Je ďalším dôkazom, že Peugeotu a v širšom poňatí koncernu PSA v súčasnosti „bije karta". Dalibor Klíma

Paríž - Bratislava

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 23 681
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 17 666
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 16 499
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 12 113
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 878
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 066
  7. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 4 000
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 244
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 2 542
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 033

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Čím je starší, tým je horší? Merčiak má zodpovednosť, akú si nikto neželá

Niekto má smolu, že jeho práca nie je anonymná.

Neprehliadnite tiež

Tri omyly o milovaní v aute

Čo robíte v aute, robíte na verejnosti.

Zapnutý bezpečnostný pás môže zachrániť život. Aj v autobuse

Niektoré miesta v autobuse sú bezpečnejšie ako iné, pás je povinný na všetkých.

Tesla podvádzala v Nemecku, zákazníkov to bude stáť 4000 eur

Auto s "Cenou od" si nikto nemohol kúpiť.

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.