SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Novinka: Peugeot 407

Zrýchľovanie tempa života sa prejavilo aj v rýchlosti inovácie automobilov. Najmä u ázijských výrobcov je to v prípade niektorých typov aj menej ako tri roky. Vo svetle týchto faktov znie až neuveriteľne, že vydarený a úspešný, dnes už takmer klasický ...


FOTO - ARCHÍV AUTORA



Zrýchľovanie tempa života sa prejavilo aj v rýchlosti inovácie automobilov. Najmä u ázijských výrobcov je to v prípade niektorých typov aj menej ako tri roky. Vo svetle týchto faktov znie až neuveriteľne, že vydarený a úspešný, dnes už takmer klasický Peugeot 406, sa vyrába takmer deväť rokov.

Štvrtého decembra Peugeot zviezol do Paríža päťsto novinárov nielen z Európy a najvyšší bossovia spoločnosti im predstavili - respektíve ukázali (jazdiť sa nedalo) - nástupcu typu 406, logicky pomenovaného 407. Tradíciu neporušil ani fakt, že keď už sa Peugeot rozhodne pre nové číslo, ide o automobil úplne nový.

To je jasné na prvý pohľad. Vzhľad vozidla je v strednej triede originálny, jedinečný a až reakcia trhu ukáže, či nie až príliš smelý. Hoci využíva mnoho dizajnérskych detailov momentálne vyrábaných Peugeotov, je najmä dlhá predná časť (predný previs 1029 mm) magnetom pre oči. Zboku a zozadu pôsobí vozidlo veľmi moderným, no nie až takým nápadným dojmom.

Dĺžka 4,676 m (+ 76 mm oproti 406), šírka 1,811 m (+ 46 mm) a výška 1,445 m (+ 45 mm) naznačujú, že vnútorný priestor bude ešte väčší, ako v aj tomto smere vynikajúcej 406-ky. Nie je to celkom tak: subjektívne je na zadných sedadlách o čosi menej miesta nad hlavou a objektívne je batožinový priestor menší o 27 l (430 : 407 l). Má však lepší tvar a aj v celkom novom interiéri niet pochybností, že človek sedí vo vozidle o dve generácie mladšom, modernejšom, dokonalejšom a zrejme i kvalitnejšom. Pre úplnosť: rázvor narástol o 25 mm na 2,725 m.

Novinky pokračujú: 407 bude k dispozícii s 5- a 6-stupňovými manuálnymi, resp. 4- a 6-stupňovými automatickými prevodovkami. Pri príchode na trh, asi v druhom štvrťroku 2004, budú ako pohonné jednotky slúžiť štyri motory: benzínové 2,0 l (100 kW), 2,2 l (116 kW) a 3,0 l (115 kW) a dieselový 2,0 HDi (79 kW). Samozrejme, postupne pribudnú ďalšie. Určite zaujímavý bude 1,6 HDi, ktorý už bol na prezentácii v jednom z vozidiel.

Porovnávať 407 so 406 je však zrejme zbytočné. Čoraz jasnejšie to je pri prieniku do voľnému oku neviditeľných hĺbok konštrukcie karosérie, podvozka, elektroniky. Pevnostná štruktúra karosérie vychádza z najnovších poznatkov techniky a možností technológie. Výsledkom by mala byť na jednej strane vynikajúca pasívna bezpečnosť, na druhej strane jazdné vlastnosti a komfort jazdy na rovnako vysokej úrovni. Nové sú obidve nápravy, zadná navyše štvorprvková s takmer horizontálnymi tlmičmi a pružinami. V najvyššej výbave bude na palube až deväť airbagov.

Ako som už naznačil, prvé zoznámenie sa s jednou z posledných tohtoročných noviniek bolo statické, bez možností jazdiť. Aké sú subjektívne dojmy? Vozidlo je jednoducho krásne a nápadné. Vnútri pôsobí viac germánsky ako francúzsky - v dobrom zmysle tejto frázy. Kvalita, funkčnosť, hodnotné materiály. Nie som si však celkom istý vhodnosťou umiestnenia vetracej mriežky pod čelným oknom (zrkadlí sa v ňom, no platí to aj pre mnohé iné automobily). Kajúcne však priznávam - nemôžem sa zbaviť porovnávania s končiacou 406-kou. Jedno je isté: nový Peugeot 407 na budúci rok určite zamieša trhovými podielmi vo svojom segmente. Je ďalším dôkazom, že Peugeotu a v širšom poňatí koncernu PSA v súčasnosti „bije karta". Dalibor Klíma

Paríž - Bratislava

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Budovanie zelenej značky
  5. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  6. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  7. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  8. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  9. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  10. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 43 504
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 24 066
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 831
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 223
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 780
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 692
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 542
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 444
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 440
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 297
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Daniel Lipšic.

Krajniak a Lipšic sa poznajú dekády.

5 h

Má jeden z kandidátov aj špeciálne zaobchádzanie?

2 h

Neprehliadnite tiež

Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

6 h
Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan