SME
Pondelok, 25. september, 2023 | Meniny má Vladislav
reklama

Novinka: Peugeot 407

Zrýchľovanie tempa života sa prejavilo aj v rýchlosti inovácie automobilov. Najmä u ázijských výrobcov je to v prípade niektorých typov aj menej ako tri roky. Vo svetle týchto faktov znie až neuveriteľne, že vydarený a úspešný, dnes už takmer klasický ...


FOTO - ARCHÍV AUTORA



Zrýchľovanie tempa života sa prejavilo aj v rýchlosti inovácie automobilov. Najmä u ázijských výrobcov je to v prípade niektorých typov aj menej ako tri roky. Vo svetle týchto faktov znie až neuveriteľne, že vydarený a úspešný, dnes už takmer klasický Peugeot 406, sa vyrába takmer deväť rokov.

Štvrtého decembra Peugeot zviezol do Paríža päťsto novinárov nielen z Európy a najvyšší bossovia spoločnosti im predstavili - respektíve ukázali (jazdiť sa nedalo) - nástupcu typu 406, logicky pomenovaného 407. Tradíciu neporušil ani fakt, že keď už sa Peugeot rozhodne pre nové číslo, ide o automobil úplne nový.

To je jasné na prvý pohľad. Vzhľad vozidla je v strednej triede originálny, jedinečný a až reakcia trhu ukáže, či nie až príliš smelý. Hoci využíva mnoho dizajnérskych detailov momentálne vyrábaných Peugeotov, je najmä dlhá predná časť (predný previs 1029 mm) magnetom pre oči. Zboku a zozadu pôsobí vozidlo veľmi moderným, no nie až takým nápadným dojmom.

Dĺžka 4,676 m (+ 76 mm oproti 406), šírka 1,811 m (+ 46 mm) a výška 1,445 m (+ 45 mm) naznačujú, že vnútorný priestor bude ešte väčší, ako v aj tomto smere vynikajúcej 406-ky. Nie je to celkom tak: subjektívne je na zadných sedadlách o čosi menej miesta nad hlavou a objektívne je batožinový priestor menší o 27 l (430 : 407 l). Má však lepší tvar a aj v celkom novom interiéri niet pochybností, že človek sedí vo vozidle o dve generácie mladšom, modernejšom, dokonalejšom a zrejme i kvalitnejšom. Pre úplnosť: rázvor narástol o 25 mm na 2,725 m.

Novinky pokračujú: 407 bude k dispozícii s 5- a 6-stupňovými manuálnymi, resp. 4- a 6-stupňovými automatickými prevodovkami. Pri príchode na trh, asi v druhom štvrťroku 2004, budú ako pohonné jednotky slúžiť štyri motory: benzínové 2,0 l (100 kW), 2,2 l (116 kW) a 3,0 l (115 kW) a dieselový 2,0 HDi (79 kW). Samozrejme, postupne pribudnú ďalšie. Určite zaujímavý bude 1,6 HDi, ktorý už bol na prezentácii v jednom z vozidiel.

Porovnávať 407 so 406 je však zrejme zbytočné. Čoraz jasnejšie to je pri prieniku do voľnému oku neviditeľných hĺbok konštrukcie karosérie, podvozka, elektroniky. Pevnostná štruktúra karosérie vychádza z najnovších poznatkov techniky a možností technológie. Výsledkom by mala byť na jednej strane vynikajúca pasívna bezpečnosť, na druhej strane jazdné vlastnosti a komfort jazdy na rovnako vysokej úrovni. Nové sú obidve nápravy, zadná navyše štvorprvková s takmer horizontálnymi tlmičmi a pružinami. V najvyššej výbave bude na palube až deväť airbagov.

Ako som už naznačil, prvé zoznámenie sa s jednou z posledných tohtoročných noviniek bolo statické, bez možností jazdiť. Aké sú subjektívne dojmy? Vozidlo je jednoducho krásne a nápadné. Vnútri pôsobí viac germánsky ako francúzsky - v dobrom zmysle tejto frázy. Kvalita, funkčnosť, hodnotné materiály. Nie som si však celkom istý vhodnosťou umiestnenia vetracej mriežky pod čelným oknom (zrkadlí sa v ňom, no platí to aj pre mnohé iné automobily). Kajúcne však priznávam - nemôžem sa zbaviť porovnávania s končiacou 406-kou. Jedno je isté: nový Peugeot 407 na budúci rok určite zamieša trhovými podielmi vo svojom segmente. Je ďalším dôkazom, že Peugeotu a v širšom poňatí koncernu PSA v súčasnosti „bije karta". Dalibor Klíma

Paríž - Bratislava

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Potrebujeme sa zbaviť nálepky montážnej dielne
  2. Také veľké kníhkupectvo ako na Obchodnej už neotvoríme
  3. Na nechránenom školskom dvore namerali v lete až 60 stupňov
  4. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy?
  5. Via Pribina spúšťa súťaž INOVÁTOR1
  6. Zamestnanci Mecomu súťažili na športových dňoch
  7. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka
  8. Kaufland postavený z dreva? Áno, Bratislava má európsky unikát
  1. OMV Slovensko rozvíja svoju stratégiu pre elektromobilitu
  2. Helping business on a global scale
  3. The visionary origins and global ambitions of the FMCU
  4. Samostatná volebná miestnosť pre jeden byt v Rači
  5. Skupina BizPartner Group presúva svoje služby pod jednu strechu
  6. 9. stredoeurópsky popáleninový kongres združil špecialistov
  7. Potrebujeme sa zbaviť nálepky montážnej dielne
  8. Zamestnanci Mecomu súťažili na športových dňoch
  1. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom 15 661
  2. Hladinka smeruje do Košíc! 7 209
  3. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 6 836
  4. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom 5 089
  5. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz 3 753
  6. 50-tisíc dovolenkárov si kúpilo zájazd cez SME 2 169
  7. Také veľké kníhkupectvo ako na Obchodnej už neotvoríme 2 136
  8. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka 2 042
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Šéf SNS Andrej Danko na tlačovke s predsedom Smeru Robertom Ficom po spoločnom stretnutí.

Po voľbách sa to našťastie všetko zmení a budú z nich lídri a štátnici, však?


24. sep
Ilustračné foto.

Problémy vychádzajú z rodín a spoločnosti.


10 h
Zuzana Kepplová.

KDH stojí pred najabsurdnejšou dilemou.


1 h
Novinár Jordi Évole spovedá šéfa ETA vo filme No me llame Ternera.

Ternera je prvým teroristom, ktorý dodržal sľub štátu.


2 h

Neprehliadnite tiež

SsangYong Torres

Dojem zásadne nekazí ani vyššia spotreba.


24. sep
Oldtimer Gallery v Ivanke pri Dunaji.

V nenápadnej hale pri Bratislave vznikol raj veteránov.


23. sep
Majiteľ reštaurácie Sypanec Peter Lenárt, ktorý si na rozvoz jedál kúpil plynovú Daciu Sandero

Auto robí denne rozvozy po zlých cestách.


Oliver Varchol 22. sep
Volkswagen Tiguan

Naposledy má širokú paletu spaľovacích motorov.


21. sep
reklama

Blogy SME

  1. Ľubomír Belák: Desať minút demokracie
  2. Marián Šumšala: Rusi sú zlí, my sme dobrí. Naozaj? 1/2
  3. Stano Sládek: Kam sme sa to dostali?
  4. Peter Frasch: Sekulárny konzervativizmus - čo nato umelá inteligencia?
  5. Juraj Gavora: Lennon alebo Lenin? (3/7)
  6. Vladimír Krátky: Pellegrini sa konečne vyfarbil ... .
  7. Anna Miľanová: p. p.
  8. Marián Šumšala: Novinári proti I. Matovičovi
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 64 428
  2. Peter Kollega: Pán GP M. Žilinka, oklamali ste 5,447 miliónov občanov, okamžite odstúpte 36 372
  3. Miroslav Lukáč: V predvolebných debatách sme počuli Génia. Bohužiaľ Zla. Netreba ho predstavovať. Všetci ho poznáte. V hazarde platí kontra, re, vabank. 35 908
  4. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 30 606
  5. Miroslav Lukáč: Mladí Vlci zo Smeru, ako sa sami nazvali, už vycerili tesáky a dokonca ich zaťali. 30 183
  6. Pavel Macko: Fico je naničhodník, ktorý sa môže hanbiť! 14 268
  7. Ján Šeďo: Generálmajor Ivan Pach dokonale a inteligentne zotrel Fica. 12 380
  8. Jana Plichtová: "Dobrák" Boris Kollár a jeho pomáhanie (si k majetku) 11 572
  1. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Po dvadsiatich dvoch rokoch som dostala výpoveď
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  5. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  7. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  8. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
SkryťZatvoriť reklamu