Novinka: Peugeot 407

Zrýchľovanie tempa života sa prejavilo aj v rýchlosti inovácie automobilov. Najmä u ázijských výrobcov je to v prípade niektorých typov aj menej ako tri roky. Vo svetle týchto faktov znie až neuveriteľne, že vydarený a úspešný, dnes už takmer klasický ...


FOTO - ARCHÍV AUTORA



Zrýchľovanie tempa života sa prejavilo aj v rýchlosti inovácie automobilov. Najmä u ázijských výrobcov je to v prípade niektorých typov aj menej ako tri roky. Vo svetle týchto faktov znie až neuveriteľne, že vydarený a úspešný, dnes už takmer klasický Peugeot 406, sa vyrába takmer deväť rokov.

Štvrtého decembra Peugeot zviezol do Paríža päťsto novinárov nielen z Európy a najvyšší bossovia spoločnosti im predstavili - respektíve ukázali (jazdiť sa nedalo) - nástupcu typu 406, logicky pomenovaného 407. Tradíciu neporušil ani fakt, že keď už sa Peugeot rozhodne pre nové číslo, ide o automobil úplne nový.

To je jasné na prvý pohľad. Vzhľad vozidla je v strednej triede originálny, jedinečný a až reakcia trhu ukáže, či nie až príliš smelý. Hoci využíva mnoho dizajnérskych detailov momentálne vyrábaných Peugeotov, je najmä dlhá predná časť (predný previs 1029 mm) magnetom pre oči. Zboku a zozadu pôsobí vozidlo veľmi moderným, no nie až takým nápadným dojmom.

Dĺžka 4,676 m (+ 76 mm oproti 406), šírka 1,811 m (+ 46 mm) a výška 1,445 m (+ 45 mm) naznačujú, že vnútorný priestor bude ešte väčší, ako v aj tomto smere vynikajúcej 406-ky. Nie je to celkom tak: subjektívne je na zadných sedadlách o čosi menej miesta nad hlavou a objektívne je batožinový priestor menší o 27 l (430 : 407 l). Má však lepší tvar a aj v celkom novom interiéri niet pochybností, že človek sedí vo vozidle o dve generácie mladšom, modernejšom, dokonalejšom a zrejme i kvalitnejšom. Pre úplnosť: rázvor narástol o 25 mm na 2,725 m.

Novinky pokračujú: 407 bude k dispozícii s 5- a 6-stupňovými manuálnymi, resp. 4- a 6-stupňovými automatickými prevodovkami. Pri príchode na trh, asi v druhom štvrťroku 2004, budú ako pohonné jednotky slúžiť štyri motory: benzínové 2,0 l (100 kW), 2,2 l (116 kW) a 3,0 l (115 kW) a dieselový 2,0 HDi (79 kW). Samozrejme, postupne pribudnú ďalšie. Určite zaujímavý bude 1,6 HDi, ktorý už bol na prezentácii v jednom z vozidiel.

Porovnávať 407 so 406 je však zrejme zbytočné. Čoraz jasnejšie to je pri prieniku do voľnému oku neviditeľných hĺbok konštrukcie karosérie, podvozka, elektroniky. Pevnostná štruktúra karosérie vychádza z najnovších poznatkov techniky a možností technológie. Výsledkom by mala byť na jednej strane vynikajúca pasívna bezpečnosť, na druhej strane jazdné vlastnosti a komfort jazdy na rovnako vysokej úrovni. Nové sú obidve nápravy, zadná navyše štvorprvková s takmer horizontálnymi tlmičmi a pružinami. V najvyššej výbave bude na palube až deväť airbagov.

Ako som už naznačil, prvé zoznámenie sa s jednou z posledných tohtoročných noviniek bolo statické, bez možností jazdiť. Aké sú subjektívne dojmy? Vozidlo je jednoducho krásne a nápadné. Vnútri pôsobí viac germánsky ako francúzsky - v dobrom zmysle tejto frázy. Kvalita, funkčnosť, hodnotné materiály. Nie som si však celkom istý vhodnosťou umiestnenia vetracej mriežky pod čelným oknom (zrkadlí sa v ňom, no platí to aj pre mnohé iné automobily). Kajúcne však priznávam - nemôžem sa zbaviť porovnávania s končiacou 406-kou. Jedno je isté: nový Peugeot 407 na budúci rok určite zamieša trhovými podielmi vo svojom segmente. Je ďalším dôkazom, že Peugeotu a v širšom poňatí koncernu PSA v súčasnosti „bije karta". Dalibor Klíma

Paríž - Bratislava

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 29 022
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 545
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 293
  4. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 948
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 753
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 744
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 477
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 458
  9. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 225
  10. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 179

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Michal Gučík o návšteve Danka: Možno mám len dobrý kávostroj

O vypovedaní koaličnej zmluvy som sa dozvedel z médií, tvrdí Gučík.

PLUS

SNS skúšajú posunúť slovenské "zvyklosti", doplatia na svoju nenažranosť

Peniaze na vedu sa na Slovensku rozdeľujú hlboko pod úrovňou civilizovaného sveta.

KOMENTÁRE

Počet superstarostov sa zvýšil o sto percent

Raslavický starosta je nový Vlado Ledecký.

KOMENTÁRE

Kam sa podelo Učiace sa Slovensko? Danka to netrápi

Kde je tá najväčšia reforma školstva z dielne Plavčana?

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.

Auto ako investícia? Na čo by ste si mali dať pozor pri výbere

Na cene začínajú rásť aj celkom obyčajné autá.