FOTO - ARCHÍV
Nové kombi Volvo V50 nezanedbáva osvedčené tvary, zadná časť pripomína XC90. Aby ponúklo viac miesta rodinne založeným majiteľom, predĺžilo sa oproti S40 o 4,6 cm. Vpredu sa S40 a V50 líšia detailmi: mriežka chladiča verzie kombi má zvislé pochrómované lišty a hmlové svetlá sú obdĺžnikové. Z limuzíny sa do kombi presťahovali priečne uložené motory, čo pri dobrej hodnote rázvoru 264 cm ponúka priestranné vnútro. Zadné sedadlá sú delené, operadlá sa dajú sklopiť a vytvoria rovnú ložnú plochu pre batožinu aj prepravované predmety. Kombi s elegantným a štýlovým tvarom budú poháňať štvorvalcové a päťvalcové motory. Trhovú premiéru začne ponukou päťvalcových motorov 2,4 a 2,4i (103 kW/140 k a 125 kW/170 k). Vznetovú úspornosť zastúpi štvorvalcový 2-litrový prepĺňaný vznetový motor (100 kW/136 k) zo spoločnej produkcie koncernov Ford a PSA. Špičkovú poháňaciu alternatívu ponúkne 2,5-litrový prepĺňaný päťvalec T5 (161 kW/219 k), kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Poháňacia sila sa bude z tohto motora prenášať na všetky štyri kolesá spojkou Haldex. Okrem spomenutých motorov budú postupne k dispozícii aj ďalšie. K vznetovému motoru pribudne príbuzný s menším zdvihovým objemom 1,6 l (74 kW/101 k), ponuka zážihových motorov bude bohatšia o dva štvorvalce - 1,6 l (74 kW/101 k) a 1,8 l (92 kW/125 k). Bilancia: celkovo bude vo Volve V50 päť zážihových motorov a dva vznetové agregáty. A príchod elegána? V prvej polovici budúceho roka pribudne na cesty 74-tisíc kusov severských kombi V50. Volvo S40 a V50 sa budú spolu vyrábať v belgickom Gente, z neho poputuje asi 15-tisíc V50 na nemecký trh, vo Švédsku začne po cestách jazdiť v roku 2004 asi 10-tisíc vozidiel. (dk)