Ostrý civil: Peugeot 206 RC

Okolnosti chceli, že posledné dva tohtoročné testy sú venované najvýkonnejším verziám aktuálnych vozidiel: pred dvoma týždňami relatívne veľké, 300-koňové Volvo S 60 R, dnes poriadne nabrúsený kompakt Peugeot 206 RC. Veľmi sa vtiera použitie skratky ...


foto



Okolnosti chceli, že posledné dva tohtoročné testy sú venované najvýkonnejším verziám aktuálnych vozidiel: pred dvoma týždňami relatívne veľké, 300-koňové Volvo S 60 R, dnes poriadne nabrúsený kompakt Peugeot 206 RC. Veľmi sa vtiera použitie skratky WRC. Samozrejme, RC s WRC nemá spoločné takmer nič. Má však k nemu najbližšie z ponuky dostupnej každému, kto na to má.

Exteriér

Zaujme na prvý pohľad. Neobyčajnú dynamiku avizujú najmä široké, veľké kolesá (17") s nízkoprofilovými pneumatikami a výrazný spoiler nad zadným oknom. Zmenených detailov je viac: koncovka výfuku, kryt palivovej nádrže, číre zadné svetlá. Na prvý pohľad je jasné, že táto 206-ka je tá najrýchlejšia.

Interiér

Okamžite upútajú takmer pretekárske sedadlá, nekompromisne anatomicky tvarované a elegantne potiahnuté. Výrazne tvarované sú aj zadné, jednoznačne definované pre dve osoby. Bohaté použitie kože, dokonca na „strieške" prístrojov. Pedále hliníkové, s pretekárskym vzhľadom. Hliníková hlavica radiacej páky - tvarovo bezchybná, po nočnom mraze strašne studená. Celkový dojem: zmes športovosti, luxusu, ale aj účelnosti a bezpečnosti.

Ergonómia

Sedadlá naozaj držia tak dobre, ako vyzerajú. Ovládače sú prakticky totožné s lacnejšími verziami, preto sú bezproblémovo rozmiestnené a ovládateľné. Vypínanie ESP treba chvíľu hľadať. Výrazne svietiace ručičky prístrojov dokresľujú atmosféru.

Motor

Dvojlitrový, 16-ventilový štvorvalec produkuje 130 kW (177 k) pri 7000 ot./min., najvyšší krútiaci moment 202 Nm pri 4750 ot./min. Práve medzi týmito hodnotami otáčok najlepšie ukáže, čo v ňom je. Maximum, 7300 ot./min., dosiahne bez problémov a rýchlo. Už pri 2000 ot./min. však produkuje 160 Nm. Nie je teda problém jazdiť uhladene a pomaly, nie je problém na to poriadne dupnúť. Veľmi zjednodušene: vďaka variabilnému časovaniu sacích ventilov.

Prevodovka

Nie že by nepotešila 6-stupňová, ale aj dodávaná 5-stupňová absolvovala pre športovú jazdu priaznivé zmeny: 1. stupeň je predĺžený a umožňuje pri 7000 ot./min. rýchlosť až 66 km/h, stovku umožňuje už dvojka. Radenie nie je čistokrvne športové, ale ničím neruší.

Bezpečnosť

Perfektne prispôsobený podvozok zabezpečuje stabilitu, nekompromisné brzdy krotia výkon, ESP (vypínateľné) koriguje v rámci fyzikálnych zákonov chyby vodiča. Inteligentné čelné, dvojité bočné airbagy, bezpečnostné pásy s predpínačmi a obmedzovačmi. Takmer vždy je len na temperamente a sebaovládaní vodiča, čo z toho využije.

Jazda

Prvý dojem luxusu po zošliapnutí plynu prekryje športovosť. Vynikajúco technicky pripravený automobil umožní veľmi veľa tomu, kto jazdiť vie, a pomôže jazdecky vyrásť tomu, kto dobre jazdiť chce. Aj ESP je naprogramované tak, aby dovolilo jazdu na hranici strachu, jeho vypnutím je vodičovi umožnené takmer všetko. Auto je vrtké, jeho správanie dobre čitateľné aj v extrémnych situáciách. Akustická kulisa vynikajúca. Napriek tomu by nezaškodil ešte strmší prevod riadenia. Rátať treba aj s veľmi tuhým nastavením pruženia. Na dobrých cestách je skvelé, v hrôze ciest Bratislavy na hranici akceptovateľnosti.

Záver

Peugeot 206 RC je razantný, nekompromisný športovec. Umožňuje však aj bezproblémovú a (najmä na slušných cestách) veľmi komfortnú každodennú jazdu. Nič v ňom nie je konštrukčne oklamané. Vysoké jazdné výkony umožňuje dosahovať v luxusnom prostredí a maximálne bezpečne.

Dalibor Klíma

Foto - autor

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  6. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  2. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  3. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  4. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  5. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  6. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  9. Vysoká hra o súdne trovy
  10. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 14 426
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 7 477
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 407
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 385
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 2 119
  6. Splnený sen 1 722
  7. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 1 319
  8. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 1 257
  9. Ako na refinancovanie hypotéky 1 031
  10. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 896

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Babiš: Nie som darebák, pozrite sa na Berlusconiho či Chiraca

Čapí hnízdo je pomsta, hovorí o kauze možný budúci český premiér Andrej Babiš.

SVET

Trump urazil matku padlého vojaka. Navyše vraj klame

Vedel, do čoho ide, povedal o zabitom vojakovi prezident.

Neprehliadnite tiež

Motory v autách by mohli dostať turbo pre každý valec, pomôže to odozve

Konštruktéri snívajú o trojvalci s tromi turbami a šiestimi škrtiacimi klapkami.

Honda Civic jazdí lahodne a konečne vyzerá dobre (test)

Dojem trochu kazí ovládanie elektroniky na palube.

Malé autá sú čoraz drahšie, ľudia chcú výbavu z veľkých áut

Zákazníci si aj pri kompaktných autách radi priplatia za bohatú výbavu a možnosť prispôsobiť si vzhľad.

Jazdené auto sa samo nepredá. Ako mu pomôcť

Atraktivitu auta môžete zvýšiť už za pár eur.