SME

Ostrý civil: Peugeot 206 RC

Okolnosti chceli, že posledné dva tohtoročné testy sú venované najvýkonnejším verziám aktuálnych vozidiel: pred dvoma týždňami relatívne veľké, 300-koňové Volvo S 60 R, dnes poriadne nabrúsený kompakt Peugeot 206 RC. Veľmi sa vtiera použitie skratky ...

foto

Okolnosti chceli, že posledné dva tohtoročné testy sú venované najvýkonnejším verziám aktuálnych vozidiel: pred dvoma týždňami relatívne veľké, 300-koňové Volvo S 60 R, dnes poriadne nabrúsený kompakt Peugeot 206 RC. Veľmi sa vtiera použitie skratky WRC. Samozrejme, RC s WRC nemá spoločné takmer nič. Má však k nemu najbližšie z ponuky dostupnej každému, kto na to má.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Exteriér

Zaujme na prvý pohľad. Neobyčajnú dynamiku avizujú najmä široké, veľké kolesá (17") s nízkoprofilovými pneumatikami a výrazný spoiler nad zadným oknom. Zmenených detailov je viac: koncovka výfuku, kryt palivovej nádrže, číre zadné svetlá. Na prvý pohľad je jasné, že táto 206-ka je tá najrýchlejšia.

SkryťVypnúť reklamu

Interiér

Okamžite upútajú takmer pretekárske sedadlá, nekompromisne anatomicky tvarované a elegantne potiahnuté. Výrazne tvarované sú aj zadné, jednoznačne definované pre dve osoby. Bohaté použitie kože, dokonca na „strieške" prístrojov. Pedále hliníkové, s pretekárskym vzhľadom. Hliníková hlavica radiacej páky - tvarovo bezchybná, po nočnom mraze strašne studená. Celkový dojem: zmes športovosti, luxusu, ale aj účelnosti a bezpečnosti.

Ergonómia

Sedadlá naozaj držia tak dobre, ako vyzerajú. Ovládače sú prakticky totožné s lacnejšími verziami, preto sú bezproblémovo rozmiestnené a ovládateľné. Vypínanie ESP treba chvíľu hľadať. Výrazne svietiace ručičky prístrojov dokresľujú atmosféru.

Motor

Dvojlitrový, 16-ventilový štvorvalec produkuje 130 kW (177 k) pri 7000 ot./min., najvyšší krútiaci moment 202 Nm pri 4750 ot./min. Práve medzi týmito hodnotami otáčok najlepšie ukáže, čo v ňom je. Maximum, 7300 ot./min., dosiahne bez problémov a rýchlo. Už pri 2000 ot./min. však produkuje 160 Nm. Nie je teda problém jazdiť uhladene a pomaly, nie je problém na to poriadne dupnúť. Veľmi zjednodušene: vďaka variabilnému časovaniu sacích ventilov.

SkryťVypnúť reklamu

Prevodovka

Nie že by nepotešila 6-stupňová, ale aj dodávaná 5-stupňová absolvovala pre športovú jazdu priaznivé zmeny: 1. stupeň je predĺžený a umožňuje pri 7000 ot./min. rýchlosť až 66 km/h, stovku umožňuje už dvojka. Radenie nie je čistokrvne športové, ale ničím neruší.

Bezpečnosť

Perfektne prispôsobený podvozok zabezpečuje stabilitu, nekompromisné brzdy krotia výkon, ESP (vypínateľné) koriguje v rámci fyzikálnych zákonov chyby vodiča. Inteligentné čelné, dvojité bočné airbagy, bezpečnostné pásy s predpínačmi a obmedzovačmi. Takmer vždy je len na temperamente a sebaovládaní vodiča, čo z toho využije.

Jazda

Prvý dojem luxusu po zošliapnutí plynu prekryje športovosť. Vynikajúco technicky pripravený automobil umožní veľmi veľa tomu, kto jazdiť vie, a pomôže jazdecky vyrásť tomu, kto dobre jazdiť chce. Aj ESP je naprogramované tak, aby dovolilo jazdu na hranici strachu, jeho vypnutím je vodičovi umožnené takmer všetko. Auto je vrtké, jeho správanie dobre čitateľné aj v extrémnych situáciách. Akustická kulisa vynikajúca. Napriek tomu by nezaškodil ešte strmší prevod riadenia. Rátať treba aj s veľmi tuhým nastavením pruženia. Na dobrých cestách je skvelé, v hrôze ciest Bratislavy na hranici akceptovateľnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Záver

Peugeot 206 RC je razantný, nekompromisný športovec. Umožňuje však aj bezproblémovú a (najmä na slušných cestách) veľmi komfortnú každodennú jazdu. Nič v ňom nie je konštrukčne oklamané. Vysoké jazdné výkony umožňuje dosahovať v luxusnom prostredí a maximálne bezpečne.

Dalibor Klíma

Foto - autor

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 94 328
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 930
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 618
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 461
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 753
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 355
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 262
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 693
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Úradujúci prezident USA Donald Trump počas Super Bowlu LIX.

Americký prezident ohlásil, že znižuje clá na 10 percent na tri mesiace.


15
Tlačová konferencia premiéra Fica a Tibora Gašpara.

Prvý prieskum v ére transakčnej dane meria Smeru pokles.


a 1 ďalší 8
Minister zdravotníctva Kamil Šaško.

Účasť odborníkov zrušili v poslednej chvíli.


7
Peter Schutz

Celosvetový chaos spôsobili voliči jedinej superveľmoci.


10
reklama
SkryťZatvoriť reklamu