Ostrý civil: Peugeot 206 RC

Okolnosti chceli, že posledné dva tohtoročné testy sú venované najvýkonnejším verziám aktuálnych vozidiel: pred dvoma týždňami relatívne veľké, 300-koňové Volvo S 60 R, dnes poriadne nabrúsený kompakt Peugeot 206 RC. Veľmi sa vtiera použitie skratky ...


foto



Okolnosti chceli, že posledné dva tohtoročné testy sú venované najvýkonnejším verziám aktuálnych vozidiel: pred dvoma týždňami relatívne veľké, 300-koňové Volvo S 60 R, dnes poriadne nabrúsený kompakt Peugeot 206 RC. Veľmi sa vtiera použitie skratky WRC. Samozrejme, RC s WRC nemá spoločné takmer nič. Má však k nemu najbližšie z ponuky dostupnej každému, kto na to má.

Exteriér

Zaujme na prvý pohľad. Neobyčajnú dynamiku avizujú najmä široké, veľké kolesá (17") s nízkoprofilovými pneumatikami a výrazný spoiler nad zadným oknom. Zmenených detailov je viac: koncovka výfuku, kryt palivovej nádrže, číre zadné svetlá. Na prvý pohľad je jasné, že táto 206-ka je tá najrýchlejšia.

Interiér

Okamžite upútajú takmer pretekárske sedadlá, nekompromisne anatomicky tvarované a elegantne potiahnuté. Výrazne tvarované sú aj zadné, jednoznačne definované pre dve osoby. Bohaté použitie kože, dokonca na „strieške" prístrojov. Pedále hliníkové, s pretekárskym vzhľadom. Hliníková hlavica radiacej páky - tvarovo bezchybná, po nočnom mraze strašne studená. Celkový dojem: zmes športovosti, luxusu, ale aj účelnosti a bezpečnosti.

Ergonómia

Sedadlá naozaj držia tak dobre, ako vyzerajú. Ovládače sú prakticky totožné s lacnejšími verziami, preto sú bezproblémovo rozmiestnené a ovládateľné. Vypínanie ESP treba chvíľu hľadať. Výrazne svietiace ručičky prístrojov dokresľujú atmosféru.

Motor

Dvojlitrový, 16-ventilový štvorvalec produkuje 130 kW (177 k) pri 7000 ot./min., najvyšší krútiaci moment 202 Nm pri 4750 ot./min. Práve medzi týmito hodnotami otáčok najlepšie ukáže, čo v ňom je. Maximum, 7300 ot./min., dosiahne bez problémov a rýchlo. Už pri 2000 ot./min. však produkuje 160 Nm. Nie je teda problém jazdiť uhladene a pomaly, nie je problém na to poriadne dupnúť. Veľmi zjednodušene: vďaka variabilnému časovaniu sacích ventilov.

Prevodovka

Nie že by nepotešila 6-stupňová, ale aj dodávaná 5-stupňová absolvovala pre športovú jazdu priaznivé zmeny: 1. stupeň je predĺžený a umožňuje pri 7000 ot./min. rýchlosť až 66 km/h, stovku umožňuje už dvojka. Radenie nie je čistokrvne športové, ale ničím neruší.

Bezpečnosť

Perfektne prispôsobený podvozok zabezpečuje stabilitu, nekompromisné brzdy krotia výkon, ESP (vypínateľné) koriguje v rámci fyzikálnych zákonov chyby vodiča. Inteligentné čelné, dvojité bočné airbagy, bezpečnostné pásy s predpínačmi a obmedzovačmi. Takmer vždy je len na temperamente a sebaovládaní vodiča, čo z toho využije.

Jazda

Prvý dojem luxusu po zošliapnutí plynu prekryje športovosť. Vynikajúco technicky pripravený automobil umožní veľmi veľa tomu, kto jazdiť vie, a pomôže jazdecky vyrásť tomu, kto dobre jazdiť chce. Aj ESP je naprogramované tak, aby dovolilo jazdu na hranici strachu, jeho vypnutím je vodičovi umožnené takmer všetko. Auto je vrtké, jeho správanie dobre čitateľné aj v extrémnych situáciách. Akustická kulisa vynikajúca. Napriek tomu by nezaškodil ešte strmší prevod riadenia. Rátať treba aj s veľmi tuhým nastavením pruženia. Na dobrých cestách je skvelé, v hrôze ciest Bratislavy na hranici akceptovateľnosti.

Záver

Peugeot 206 RC je razantný, nekompromisný športovec. Umožňuje však aj bezproblémovú a (najmä na slušných cestách) veľmi komfortnú každodennú jazdu. Nič v ňom nie je konštrukčne oklamané. Vysoké jazdné výkony umožňuje dosahovať v luxusnom prostredí a maximálne bezpečne.

Dalibor Klíma

Foto - autor

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 556
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 759
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 449
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 276
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 204
  6. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 151
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 110
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 080
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 1 599
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 597

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My jediní máme Boha. Patrí iba nám a robí všetko, čo chceme

Slovenský Boh nám poslal slovenského Ježiša cez jeho slovenskú matku, aby nás chránil.

KOMENTÁRE

Rok 1995: Keď Mečiar zabával vtipmi na úrovni piatej cenovej skupiny

Slovensko preniklo medzi hokejovú elitu.

EKONOMIKA

RTVS plánuje urobiť radikálne škrty vo vysielaní, ak sa nezvýšia príjmy

Súčasné príjmy sú vraj nedostatočné.

Neprehliadnite tiež

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.