SME
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Ostrý civil: Peugeot 206 RC

Okolnosti chceli, že posledné dva tohtoročné testy sú venované najvýkonnejším verziám aktuálnych vozidiel: pred dvoma týždňami relatívne veľké, 300-koňové Volvo S 60 R, dnes poriadne nabrúsený kompakt Peugeot 206 RC. Veľmi sa vtiera použitie skratky ...


foto



Okolnosti chceli, že posledné dva tohtoročné testy sú venované najvýkonnejším verziám aktuálnych vozidiel: pred dvoma týždňami relatívne veľké, 300-koňové Volvo S 60 R, dnes poriadne nabrúsený kompakt Peugeot 206 RC. Veľmi sa vtiera použitie skratky WRC. Samozrejme, RC s WRC nemá spoločné takmer nič. Má však k nemu najbližšie z ponuky dostupnej každému, kto na to má.

Exteriér

Zaujme na prvý pohľad. Neobyčajnú dynamiku avizujú najmä široké, veľké kolesá (17") s nízkoprofilovými pneumatikami a výrazný spoiler nad zadným oknom. Zmenených detailov je viac: koncovka výfuku, kryt palivovej nádrže, číre zadné svetlá. Na prvý pohľad je jasné, že táto 206-ka je tá najrýchlejšia.

Interiér

Okamžite upútajú takmer pretekárske sedadlá, nekompromisne anatomicky tvarované a elegantne potiahnuté. Výrazne tvarované sú aj zadné, jednoznačne definované pre dve osoby. Bohaté použitie kože, dokonca na „strieške" prístrojov. Pedále hliníkové, s pretekárskym vzhľadom. Hliníková hlavica radiacej páky - tvarovo bezchybná, po nočnom mraze strašne studená. Celkový dojem: zmes športovosti, luxusu, ale aj účelnosti a bezpečnosti.

Ergonómia

Sedadlá naozaj držia tak dobre, ako vyzerajú. Ovládače sú prakticky totožné s lacnejšími verziami, preto sú bezproblémovo rozmiestnené a ovládateľné. Vypínanie ESP treba chvíľu hľadať. Výrazne svietiace ručičky prístrojov dokresľujú atmosféru.

Motor

Dvojlitrový, 16-ventilový štvorvalec produkuje 130 kW (177 k) pri 7000 ot./min., najvyšší krútiaci moment 202 Nm pri 4750 ot./min. Práve medzi týmito hodnotami otáčok najlepšie ukáže, čo v ňom je. Maximum, 7300 ot./min., dosiahne bez problémov a rýchlo. Už pri 2000 ot./min. však produkuje 160 Nm. Nie je teda problém jazdiť uhladene a pomaly, nie je problém na to poriadne dupnúť. Veľmi zjednodušene: vďaka variabilnému časovaniu sacích ventilov.

Prevodovka

Nie že by nepotešila 6-stupňová, ale aj dodávaná 5-stupňová absolvovala pre športovú jazdu priaznivé zmeny: 1. stupeň je predĺžený a umožňuje pri 7000 ot./min. rýchlosť až 66 km/h, stovku umožňuje už dvojka. Radenie nie je čistokrvne športové, ale ničím neruší.

Bezpečnosť

Perfektne prispôsobený podvozok zabezpečuje stabilitu, nekompromisné brzdy krotia výkon, ESP (vypínateľné) koriguje v rámci fyzikálnych zákonov chyby vodiča. Inteligentné čelné, dvojité bočné airbagy, bezpečnostné pásy s predpínačmi a obmedzovačmi. Takmer vždy je len na temperamente a sebaovládaní vodiča, čo z toho využije.

Jazda

Prvý dojem luxusu po zošliapnutí plynu prekryje športovosť. Vynikajúco technicky pripravený automobil umožní veľmi veľa tomu, kto jazdiť vie, a pomôže jazdecky vyrásť tomu, kto dobre jazdiť chce. Aj ESP je naprogramované tak, aby dovolilo jazdu na hranici strachu, jeho vypnutím je vodičovi umožnené takmer všetko. Auto je vrtké, jeho správanie dobre čitateľné aj v extrémnych situáciách. Akustická kulisa vynikajúca. Napriek tomu by nezaškodil ešte strmší prevod riadenia. Rátať treba aj s veľmi tuhým nastavením pruženia. Na dobrých cestách je skvelé, v hrôze ciest Bratislavy na hranici akceptovateľnosti.

Záver

Peugeot 206 RC je razantný, nekompromisný športovec. Umožňuje však aj bezproblémovú a (najmä na slušných cestách) veľmi komfortnú každodennú jazdu. Nič v ňom nie je konštrukčne oklamané. Vysoké jazdné výkony umožňuje dosahovať v luxusnom prostredí a maximálne bezpečne.

Dalibor Klíma

Foto - autor

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  2. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  5. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  6. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  7. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Stredoškoláci z Trnavy vyražajú na Shell Eco-marathon
  2. Ďalší ekologický krok BILLA
  3. Vysoké Tatry: Úrazovosť v horách narastá
  4. Orange poskytne návštevníkom Pohody najlepšiu sieť
  5. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  6. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  7. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  8. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 238
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 11 225
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 8 406
  4. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 371
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 963
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 771
  7. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 312
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 163
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Soňa Bulbeck: Ale aj tak sú všetci iba amatéri v šklbaní...
  2. Štefan Vidlár: Vova boy, dokonaj boj
  3. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne?
  4. Juraj Halička: Zamerané na sivý zákal
  5. Andrij Pylypenko: Trvalo zatvorené
  6. Ján Raclavský: Slepí kresťanskí bojovníci
  7. Štefan Vidlár: Pštrosy v písku
  8. Tomáš Jacko: Mala by sa prezidentka stretávať s extrémistami?
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 227
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 7 248
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 5 704
  4. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 4 563
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 038
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 674
  7. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 3 394
  8. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 227
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu