Vodný motorizmus: Jubilejná desiata medaila Mariána Junga so zlatým puncom

Banská Bystrica 1. októbra (TASR) - Na majstrovstvách Európy vodných motoristov v Miláne na veslárskom štadióne si slovenský reprezentant Marián Jung ...

Banská Bystrica 1. októbra (TASR) - Na majstrovstvách Európy vodných motoristov v Miláne na veslárskom štadióne si slovenský reprezentant Marián Jung vybojoval jubilejnú desiatu medailu vo svojej kariére, navyše so zlatým leskom. Doteraz mu titul európskeho šampióna chýbal, zlato z majstrovstiev sveta ho ozdolilo v Anglicku už pred tromi rokmi.

Marián Jung, 27-ročný rodák z Malaciek, člen AŠK Dukla Banská Bystrica, sa vodnému motorizmu vážne venuje od 14-tich rokov a momentálne v kategórii OSY 400 patrí medzi absolútnu svetovú špičku. "Na Európu sme sa chystali už od mája, hneď po svetovom šampionáte v Bratislave, kde som získal bronz. Odvtedy sme zápasili s chybným motorom, ktorý dokonca ani Japonci z výrobnej firmy homologovaných motorov Yamato nedokázali opraviť. Len tri týždne pred začiatkom ME sme poruchu odstránili. Veľkú zásluhu má na tom, že sa už motor nezadieral a nepraskala chladiaca rúrka, môj mechanik Marián Srna. Napokon nám pomohol starý medzikus z 15-ročného motora."

Druhú dramatickú chvíľu zažil Marián Jung v tréningu, keď mu Maďarka Noemi Kohútová vrazila do člna a odtrhla celú bočnicu. Loď tri hodiny lepili a prežívali doslova infarktovú situáciu. "Na poslednom meranom tréningu nebolo lepidlo ešte vytvrdnuté, no napriek tomu, že som loď šetril, do cieľa som prišiel na treťom mieste.

V štyroch rozjazdách, z ktorých sa rátali tri najrýchlejšie, finišoval Jung na prvom, prvom, druhom a ôsmom mieste. "V prvej rozjazde sa mi na prilbe zarosil štít a nič som nevidel, až potom mi ho chlapci namastili jabĺčkom a zostal úplne čistý. Dvojnásobný majster sveta Brit Craig Speller bol zo mňa veľmi nervózny, jeho mechanici ma už nevolali po mene Marián, ale Mr. Jung a aj takýmto spôsobom prejavovali úctu."

Predseda Slovenského zväzu vodného motorizmu Otto Poláček si na ME v Miláne spomína s radosťou i s rozčarovaním. "Taliani sa prejavili ako katastrofálni organizátori. Keďže bolo hrozné upršané počasie, s humorom sa hovorilo, že aj nebesá nad nimi plakali. Zlatému Jungovi neboli schopní pustiť pri vyhlasovaní výsledkov hymnu, namiesto slovenskej viala česká zástava a ako perlička pôsobila vzdialenosť k toaletám dlhá až celý kilometer, takže kto potreboval, musel tam a späť prekonať až dva kilometre. Nečudo, že si všetci s nostalgiou spomínali na svetový šampionát v máji u nás v Bratislave."

Mariána Junga trénuje Ján Miškovič štvrtý rok. Ako povedal, Mariánove majstrovstvo pramení predovšetkým zo schopnosti vycítiť šancu a zdravo zariskovať. "Presne vie, čo môže od vody očakávať."

V blízkej budúcnosti túži Marián Jung na budúci rok zajazdiť si na majstrovstvá USA v Chicagu. "Pochopiteľne, lákajú ma aj majstrovstvá sveta, ktoré budú pri Talline. V Dukle som dva a pol roka, bolo by dobré, keby som sa jej za starostlivosť poďakoval titulom. Postupne sa s najväčšou pravdepodobnosťou preorientujem na triedu formuly štyri alebo dva."

Vodný motorimus je značne nákladný šport, financovanie sa zabezpečuje okrem hlavného garanta AŠK Dukla ďalšími združenými prostriedkami. "Je to ako bezozdná studňa, navyše za úspechmi na medzinárodnom poli nie sú finančné ohodnotenia," povedal Otto Poláček. "Jazdci si zaslúžia obdiv aj za námahu, po pretekoch sú dobití ako žito, nezriedka majú telo plné modrín, ktoré vznikajú od vĺn a nárazov na ne. Jazda v motorovom člne si vyžaduje obrovský fyzický fond, trpia pri nej ruky, chrbtica, potrebný je optimálny pitný režim, rekondičné masáže."

Marián Jung sa spolu so svojím partnerom Rakúšanom Oliverom Lucasom, ktorý skončil na ME v Miláne hneď za ním, podiela aj na vývoji materiálov, známe je ich testovanie karbonkevlarovej lode, aj za cenu čiastkových neúspechov, ktoré však teraz prináša vytúžené ovocie.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 480
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 881
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 712
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 691
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 796
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 588
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 277
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 276
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 188
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 790

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa Slovák z Terchovej stal veľkým reformátorom u Márie Terézie

Adam František Kollár, vedec a knihovník bol jedným z popredných osvietenských reformátorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.