Vedenie mníchovskej automobilky predstavilo prototyp takéhoto zariadenia, ktoré sa podľa predstaviteľa firmy bude môcť do piatich rokov sériovo vyrábať.
Palivová komora, ktorú BMW vyvíja so spoločnosťou Delphi Automotives, bude typu "solide oxid fuel cell - SOFC". V tejto komore sa pri teplote 800 stupňov Celzia bude vodík priamo premieňať na elektrickú energiu pri použití zirkonovo-oxičito-kermického prostredia. Pritom sa bude používať ešte štartovací a hlavný reformér rovnako s 800-stupňovou prevádzkovou teplotou, ktorá bude nasávať benzín a získavať z neho vodík.
Vodík sa bude zlučovať s kyslíkom zo stredného dúchadla, pritom bude vznikať elektrický prúd a ako "odpadový produkt" vznikne voda. Bezcenný plyn sa bude spaľovať. Teplo, ktoré pritom vznikne, sa použije na výhrev vzduchu pred jeho použitím v komore a reforméra, čo celkovú hospodárnosť zariadenia ešte viac zvýši.
Podľa expertov je premena benzínu na prúd takmer dvakrát účinnejšia ako kombinácia: motor - dynamo - batéria. Táto technická metóda bude veľmi výhodná najmä teraz, keď sa v automobiloch objavuje čoraz viac elektronických prístrojov. Výkonnosť palivovej komory je 42 voltov. Výskumné práce, ktoré sa už začínajú zaoberať sériovou výrobou týchto zariadení, sa teraz zameriavajú na zmenšenie ich objemu a optimalizáciu celého systému.
Palivová komora umožní, aby sa napríklad počas mrazivého obdobia ešte pred štartom očistili okná od námrazy. Získa sa energia aj pre výhrev sedadiel a volantu. Pri horúcom počasí môže klimatické zariadenie pracovať v optimálnom režime. Jeho chod aj pri vypnutom motore bude v porovnaní so súčasnými klimatickými zariadeniami potrebovať len štvrtinu energie.
BMW v súvislosti s rozvojom svojej výroby vidí budúcnosť vo vodíkových palivových komorách. General Motors sa orientuje na komory, v ktorých by sa spaľoval benzín, ktorý by mali nahradiť funkciu motora. Americký koncern spolu s ropným koncernom Exxon Mobil predstavil benzínový reformér. Mohol by zohrať úloha mosta medzi autom dneška a zajtrajška, v ktorom by sa používali už len palivové komory.