SME
Sobota, 15. máj, 2021 | Meniny má ŽofiaKrížovkyKrížovky

Renault Espace Long 2,2 dCi - Redakčný test

Model Espace francúzskej automobilky Renault mal premiéru v lete 1984 a stal sa priekopníkom novej triedy veľkopriestorových automobilov. Aj neskôr udával tón vývoja v segmente, ktorý bol niečím, čo nebolo ani veľkým kombi, ani mikrobusom, ale - minivanom

. V roku 1991 prišiel nový model druhej generácie, od roku 1996 už s priečne uloženým motorom a od jesene 1997 aj jeho predĺžená verzia Long. Po nových motoroch v roku 1998 pribudol koncom minulého roku aj doteraz najvýkonnejší vznetový s objemom 2,2 l s priamym vstrekovaním Common Rail a výkonom 95 kW/130 k, ktorý sme v minulých dňoch mali možnosť vyskúšať v redakčnom teste. Aj keď sa zaobľovali a zmäkčovali jeho tvary, charakteristické črty si zachovával. Predná kapota aj po rokoch plynulo naväzuje na čelné sklo, karoséria má vyvážené tvary a veľmi sa nezmenila ani strmo klesajúca zadná stena s piatymi dverami. Zvláštnosťou modela Espace je, že až doteraz jeho oceľový skelet pokrývajú plastové diely.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu


Testovaný automobil nechýbal luxus, aký majú luxusné limuzíny. Už prvé usadnutie za volant uchváti aj skúseného vodiča. Vzdialené, dosť šikmo sklopené čelné sklo spolu s neobvykle riešeným prístrojovým panelom skôr pripomína kokpit menšieho lietadla ako automobilu. Komfortné samostatné sedadlá z kvalitných materiálov tento pocit iba umocňujú. Okrem príjemného pocitu zo skutočne priestranného interiéru hrejú v Espace aj elektricky vyhrievané sedadlá vodiča i spolujazdca. Rovnako môže hriať v zime a chladiť v sparnom lete dvojzónová klimatizácia s oddelenou reguláciou a digitálnym nastavovaním.

Polohu sedadla si vodič nastavuje elektricky, spolujazdec mechanicky, počúvanie rádia zasa rukou na volante. Aby pohodlie bolo kompletné, na to slúžia sklápateľné lakťové opierky pre vodiča i spolujazdca. Pohodlné nastupovanie i vystupovanie a dobrý výhľad z vyššieho posedu dotvárajú prvé príjemné dojmy z veľkopriestorového modelu Espace Long, ktorého dominantnými prednosťami sú bohatosť vnútorného priestoru a jeho variabilita. Testovaný sedemmiestny model mal vybraný zadný rad sedadiel. Už základný 520-litrový batožinový priestor s rovnou podlahou, bez vystupujúcich bokov a s nízkou nakladacou hranou dovoľuje prepravovať bez demontáže sedadiel aj väčšie predmety. Pri väčšom nároku na priestor možno jednoduchými úkonmi zložiť alebo aj vymontovať ľubovoľné sedadlá. Vzniknutý až 3100-litrový priestor ponúka potom nekonečné možnosti využitia.

Skryť Vypnúť reklamu

Nezvyklá prístrojová doska s digitálnym a grafickým znázorňovaním je akoby schovaná pod štítom v strede prístrojového panela. Prístrojom dominuje digitálny ukazovateľ rýchlosti, nechýba však ani grafický otáčkomer. Je dobre osvetlený a čitateľný aj počas dňa. V strede prístrojového panela je ešte široká a objemná odkladacia skrinka s otváracím vekom a sú tu aj priestory na odkladanie pohárov s nápojmi a minikontajnerový prenosný popolník. Originálne sú riešené sklopné stolíky pre cestujúcich na zadných sedadlách – sú zabudované v zadnej strane predných operadiel, podobne ako v lietadle. Účelné sú aj sťahovacie roletky na strešnom okne, na bočných zadných dverách a piatych dverách.

Použitý vznetový motor s objemom 2,2 l je dosť výkonný i pružný, takže Espace sa na cestách správa dostatočne sebavedome. Znamená to, že vie byť rýchly na voľných cestách, dynamický a pružný v mestskej premávke, kde drží krok aj s výkonnejšími limuzínami. Napriek hmotnosti o dosť prevyšujúcej jeden a pol tony vie byť aj úsporný. Rozpätie spotreby od 7,5 do 9,5 l/100 km je štandardom, výnimkou nie je ani pri šetrnej jazde spotreba 6,5 l/100 km. Ani pri ostrej jazde priemer neprevýšil 9,8 l/100 km. Kultivovaný chod motora a dobré odhlučnenie motorového priestoru v každom režime otáčok prispieva k vysokému jazdnému komfortu, k bezpečnej jazde zasa účinné brzdy s pomerne progresívnym nábehom. Ľahké a presné riadenie, tradičné u automobilov Renault, nechýba ani tomuto dlhému midivanu. Napriek vyššie položenému ťažisku má Espace veľmi dobré jazdné vlastnosti, a to aj napriek nie príliš tuhému podvozku. Renault Espace Long v našom teste presvedčil o tom, že v kategórii veľkopriestorových automobilov patrí k tomu najlepšiemu, čo trh ponúka.

Skryť Vypnúť reklamu

Technické údaje - Renault Espace Long 2,2 dCi
Motor
Radový kvapalinou chladený preplňovaný vznetový štvorvalec uložený vpredu naprieč s ventilovým rozvodom OHC, poháňaný ozubeným remeňom. Tri ventily v každom valci so samočinným hydraulickým vymedzovaním vôle. Hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 2188 cm3, vŕtanie a zdvih 87/92 mm. Kompresný pomer 22 : 1. Najväčší výkon 95 kW/130 k pri otáčkach 4000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 290 Nm pri otáčkach 1750 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Priame vstrekovanie paliva Common Rail, chladič stlačeného vzduchu.
Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,91 – 2,21 – 1,31 - 0,98 - 0,76, R 3,64. Stály prevod hnanej nápravy 3,81.
Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Predná náprava typu McPherson, zadné polotuhý profil vedený dvoma pozdĺžnymi ramenami. Pruženie vpredu i vzadu vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 225/55 R 16.
Karoséria
Samonosná, päťdverový päťmiestny midivan.
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4790/1810/1690 mm, rázvor náprav 2870 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1535/1540 mm. Priemer otáčania 11,5 m. Pohotovostná hmotnosť 1702 kg, užitočná 808. Objem batožinového priestoru 520/3100 l. Objem palivovej nádrže 80 l.
Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 185 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12,4 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,8/6,1/7,1 l/100 km.
Cena
Základná 1 399 900 Sk

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Videli ste, čo sa stane s vašim SUV po 100.000 kilometroch?
  2. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  3. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  4. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  5. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  6. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  7. Vyberte sa s nami na vandrovku, navštívime Spišský hrad a Levoču
  8. Prečo Slováci nemajú rezervy?
  9. Chcete, aby mali školáci Čerstvé hlavičky? Hlasujte
  10. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania
  1. Ľudia vymieňajú autá za elektrobicykle. Záujem v Trenčíne rastie
  2. Opäť štartuje projekt Futbal v meste
  3. Videli ste, čo sa stane s vašim SUV po 100.000 kilometroch?
  4. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  5. Atos stavia v Bulharsku nový špičkový superpočítač EuroHPC
  6. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  7. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  8. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  9. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  10. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  1. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 16 039
  2. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 12 135
  3. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 9 820
  4. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 8 484
  5. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 8 419
  6. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 7 270
  7. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 6 934
  8. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus® 6 278
  9. Nákupy, ktoré rozbúchajú srdce v nákupnom centre Novum Prešov 5 817
  10. Hľadáte firmu na predaj? Poradíme vám, ako ju nájsť 5 655
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezidentka Zuzana Čaputová.

Dáni i ďalší s prebytkami pfizerov si zákaz astry môžu (ľahšie) dovoliť.

13. máj
Ilustračná fotografia.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 387-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 203 obetí.

6 h
Nepokoje sa stupňujú.

Treba podporiť umiernené časti spoločnosti na oboch stranách konfliktu.

23 h
Pacientka ukazuje svoj očkovací preukaz proti ochoreniu Covid-19 v piatok 30. apríla 2021 v Budapešti.

Slovensko vypadlo z dohody o voľnom cestovaní.

17 h

Neprehliadnite tiež

Toyota GR Yaris

Perfektné šoférske auto kazí iba chabý zvuk trojvalca.

3 h
Hyundai i20 N

Ponúka najlepší pomer ceny a výkonu.

14. máj
Ilustračné foto

V minulosti sa minuli za necelé štyri minúty.

7. máj
Škoda Fabia v základnej výbave Ambition.

Oproti predošlej generácii zdražela približne o 2000 eur.

13. máj