SME
Streda, 28. júl, 2021 | Meniny má KrištofKrížovkyKrížovky

KUPUJEME OJAZDENÉ AUTO - VW Golf III

Model Golf je už dlhé roky jednoznačným favoritom nemeckej automobilky Volkswagen. Sériová výroba tretej generácie Golfa začala v roku 1991. Výraznou zmenou oproti starším modelom bolo celkové zaoblenie karosérie vrátane svetlometov a charakteristický šir


oký zadný stĺpik. Prvé tri roky sa niesli v znamení dolaďovania a vychytávania chybičiek, pretože exempláre vyrobené v tomto období nepatrili k najspoľahlivejším. Množstvo chýb dielenského spracovania sa odrazilo aj na výsledkoch štatistiky poruchovosti ADAC. V zozname najčastejších porúch figuroval štartér, alternátor, vodné čerpadlo u TDI tesnenie pod hlavou valcov. VW dokázal zareagovať vo veľmi rýchlom čase a Golf III sa vzápätí vyšplhal medzi najspoľahlivejšie značky. Rovnako mu nemožno uprieť ani jednoduché ovládanie, funkčnosť a dlhú životnosť. Tuhá karoséria ponúka okrem bezpečia aj dostatok priestoru, pohodlia a komfortu. Záujemcovia majú k dispozícii množstvo karosárskych verzií od troj- a päťdverového základného vyhotovenia hatchback až po kabrio, kombi (Variant) a Syncro (s pohonom všetkých štyroch kolies). Je treba spomenúť aj širokú paletu motorov. Veľmi zaujímavý je harmonický 1,8 l agregát s výkonom 90 konských síl, s dobrými jazdnými vlastnosťami a priaznivou spotrebou. Vyznávačom temperamentnej jazdy určite ulahodia športovo ladené šesťvalce. Výroba Golfa III sa skončila v roku 1997, keď ho na trhu nahradil jeho nástupca VW Golf IV.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Typické slabé miesta
klepot sedadiel, uvoľnené vodiace koľajničky sedadiel, netesné strešné okno, poruchový tachometer, deformovaný kľúč, poruchy zadného osvetlenia
+
dostatok priestoru
variabilný batožinový priestor
dobré jazdné vlastnosti
ľahké a presné riadenie s posilňovačom
široká ponuka motorov
prvky pasívnej bezpečnosti
-
poruchové elektrické nastavovanie zrkadiel (začiatok výroby)
poruchy elektrického spúšťania okien (začiatok výroby)
prehrdzavený výfuk (TDI)
Odporúčané druhy motorov
1,4 l štvorvalcový s výkonom 60 k, dobré jazdné vlastnosti, priaznivá spotreba 8,5 l/100 km. Model s týmto motorom je bez posilňovača riadenia.
1,8 l štvorvalcový s výkonom 90 k. Harmonický, dobré jazdné vlastnosti. Spotreba 9 l/100 km.
1,9 l diesel s výkonom 64 k. Dobré jazdné vlastnosti, menej temperamentný, veľmi úsporný. Spotreba 6 l/100 km.
1,9 l TDI s výkonom 90 alebo 100 k. Silný, trochu hlučný. Extrémne nízka spotreba 5,5 l/100 km.
2,0 l GTI s výkonom 115 k. Kultivovaný, dobré jazdné vlastnosti. Akceptovateľná spotreba 9,5 l/100 km.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Túto bagetu jedia Slováci už 24 rokov. Čo nám chutí najviac?
  2. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  3. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  4. Kravy jedia srvátku. Výrobky vďaka tomu nemajú konkurenciu
  5. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  6. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  7. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  8. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. Lenivý brunch s Muchom
  1. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  2. Keď ekológia spája
  3. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  4. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  5. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  6. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  7. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  8. Slovník investora 07: Bitcoin a jeho úloha v portfóliu investora
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 10 817
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 746
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 4 927
  4. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 4 336
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 4 252
  6. Od Česka až po Jadran 3 970
  7. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 149
  8. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 3 101
  9. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 2 849
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny 2 202
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Do kaviarne Towers nevidno.

Inšpekcia má odposluchy aj videozáznamy.


3 h
Zuzana Rehák Štefečeková na LOH Tokio 2020 / 2021.

Sledujte online letnú olympiádu.


Sportnet 38m
Logo podcastu Dobré ráno.

Za kyberšikanu hrozí až šesť rokov.


a 1 ďalší 2 h

Neprehliadnite tiež

Renault Arkana E-Tech

Výrobcovi sa podaril zaujímavý hybrid s nízkou spotrebou.


11 h
Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


26. júl

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.


26. dec
Suzuki S-Cross vs. Ssangyong Korando

Novšie auto nemusí byť vždy presvedčivejšie.


23. júl