SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

KUPUJEME OJAZDENÉ AUTO - VW Golf III

Model Golf je už dlhé roky jednoznačným favoritom nemeckej automobilky Volkswagen. Sériová výroba tretej generácie Golfa začala v roku 1991. Výraznou zmenou oproti starším modelom bolo celkové zaoblenie karosérie vrátane svetlometov a charakteristický šir


oký zadný stĺpik. Prvé tri roky sa niesli v znamení dolaďovania a vychytávania chybičiek, pretože exempláre vyrobené v tomto období nepatrili k najspoľahlivejším. Množstvo chýb dielenského spracovania sa odrazilo aj na výsledkoch štatistiky poruchovosti ADAC. V zozname najčastejších porúch figuroval štartér, alternátor, vodné čerpadlo u TDI tesnenie pod hlavou valcov. VW dokázal zareagovať vo veľmi rýchlom čase a Golf III sa vzápätí vyšplhal medzi najspoľahlivejšie značky. Rovnako mu nemožno uprieť ani jednoduché ovládanie, funkčnosť a dlhú životnosť. Tuhá karoséria ponúka okrem bezpečia aj dostatok priestoru, pohodlia a komfortu. Záujemcovia majú k dispozícii množstvo karosárskych verzií od troj- a päťdverového základného vyhotovenia hatchback až po kabrio, kombi (Variant) a Syncro (s pohonom všetkých štyroch kolies). Je treba spomenúť aj širokú paletu motorov. Veľmi zaujímavý je harmonický 1,8 l agregát s výkonom 90 konských síl, s dobrými jazdnými vlastnosťami a priaznivou spotrebou. Vyznávačom temperamentnej jazdy určite ulahodia športovo ladené šesťvalce. Výroba Golfa III sa skončila v roku 1997, keď ho na trhu nahradil jeho nástupca VW Golf IV.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Typické slabé miesta
klepot sedadiel, uvoľnené vodiace koľajničky sedadiel, netesné strešné okno, poruchový tachometer, deformovaný kľúč, poruchy zadného osvetlenia
+
dostatok priestoru
variabilný batožinový priestor
dobré jazdné vlastnosti
ľahké a presné riadenie s posilňovačom
široká ponuka motorov
prvky pasívnej bezpečnosti
-
poruchové elektrické nastavovanie zrkadiel (začiatok výroby)
poruchy elektrického spúšťania okien (začiatok výroby)
prehrdzavený výfuk (TDI)
Odporúčané druhy motorov
1,4 l štvorvalcový s výkonom 60 k, dobré jazdné vlastnosti, priaznivá spotreba 8,5 l/100 km. Model s týmto motorom je bez posilňovača riadenia.
1,8 l štvorvalcový s výkonom 90 k. Harmonický, dobré jazdné vlastnosti. Spotreba 9 l/100 km.
1,9 l diesel s výkonom 64 k. Dobré jazdné vlastnosti, menej temperamentný, veľmi úsporný. Spotreba 6 l/100 km.
1,9 l TDI s výkonom 90 alebo 100 k. Silný, trochu hlučný. Extrémne nízka spotreba 5,5 l/100 km.
2,0 l GTI s výkonom 115 k. Kultivovaný, dobré jazdné vlastnosti. Akceptovateľná spotreba 9,5 l/100 km.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  6. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 061
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 297
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 527
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 966
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 723
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 656
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 852
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 760
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 621
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 8 946
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Vždy sa dá počítať s vypätím všetkých síl

Krajčí počas testovania videl "silného ducha slovenského národa".

Minister obrany Jaroslav Naď (OĽaNO) počas návštevy odberného miesta. v obci Nižná v okrese Tvrdošín.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.