SME
Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

KUPUJEME OJAZDENÉ AUTO - VW Golf III

Model Golf je už dlhé roky jednoznačným favoritom nemeckej automobilky Volkswagen. Sériová výroba tretej generácie Golfa začala v roku 1991. Výraznou zmenou oproti starším modelom bolo celkové zaoblenie karosérie vrátane svetlometov a charakteristický šir


oký zadný stĺpik. Prvé tri roky sa niesli v znamení dolaďovania a vychytávania chybičiek, pretože exempláre vyrobené v tomto období nepatrili k najspoľahlivejším. Množstvo chýb dielenského spracovania sa odrazilo aj na výsledkoch štatistiky poruchovosti ADAC. V zozname najčastejších porúch figuroval štartér, alternátor, vodné čerpadlo u TDI tesnenie pod hlavou valcov. VW dokázal zareagovať vo veľmi rýchlom čase a Golf III sa vzápätí vyšplhal medzi najspoľahlivejšie značky. Rovnako mu nemožno uprieť ani jednoduché ovládanie, funkčnosť a dlhú životnosť. Tuhá karoséria ponúka okrem bezpečia aj dostatok priestoru, pohodlia a komfortu. Záujemcovia majú k dispozícii množstvo karosárskych verzií od troj- a päťdverového základného vyhotovenia hatchback až po kabrio, kombi (Variant) a Syncro (s pohonom všetkých štyroch kolies). Je treba spomenúť aj širokú paletu motorov. Veľmi zaujímavý je harmonický 1,8 l agregát s výkonom 90 konských síl, s dobrými jazdnými vlastnosťami a priaznivou spotrebou. Vyznávačom temperamentnej jazdy určite ulahodia športovo ladené šesťvalce. Výroba Golfa III sa skončila v roku 1997, keď ho na trhu nahradil jeho nástupca VW Golf IV.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Typické slabé miesta
klepot sedadiel, uvoľnené vodiace koľajničky sedadiel, netesné strešné okno, poruchový tachometer, deformovaný kľúč, poruchy zadného osvetlenia
+
dostatok priestoru
variabilný batožinový priestor
dobré jazdné vlastnosti
ľahké a presné riadenie s posilňovačom
široká ponuka motorov
prvky pasívnej bezpečnosti
-
poruchové elektrické nastavovanie zrkadiel (začiatok výroby)
poruchy elektrického spúšťania okien (začiatok výroby)
prehrdzavený výfuk (TDI)
Odporúčané druhy motorov
1,4 l štvorvalcový s výkonom 60 k, dobré jazdné vlastnosti, priaznivá spotreba 8,5 l/100 km. Model s týmto motorom je bez posilňovača riadenia.
1,8 l štvorvalcový s výkonom 90 k. Harmonický, dobré jazdné vlastnosti. Spotreba 9 l/100 km.
1,9 l diesel s výkonom 64 k. Dobré jazdné vlastnosti, menej temperamentný, veľmi úsporný. Spotreba 6 l/100 km.
1,9 l TDI s výkonom 90 alebo 100 k. Silný, trochu hlučný. Extrémne nízka spotreba 5,5 l/100 km.
2,0 l GTI s výkonom 115 k. Kultivovaný, dobré jazdné vlastnosti. Akceptovateľná spotreba 9,5 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vytvor si svoju budúcnosť
  2. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  3. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás.
  4. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  5. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  6. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  2. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  3. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  4. Zmeny v systéme revíznych postupov
  5. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  6. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 16 172
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 905
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 192
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 545
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 134
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 043
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 502
  8. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 166
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 408

Jediným väčším problémom bude cena.


5 h
Porsche 911 Dakar

Celkovo vznikne len 2 500 kusov.


22 h
Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov

Blogy SME

  1. Jozef Kozár: Vianočný Mars na večernej oblohe
  2. Ján Škerko: Temné sily toto kolo vyhrali
  3. Ctirad Klimčík: Prečo študovať na bratislavskom matfyze
  4. Tomáš Hegedűš: Štátne budovy či ruiny? Začnime nanovo
  5. Peter Maroncik: Ako preklenúť tichú domácnosť
  6. Ján Bilohuščin: Generálny sudca SR
  7. Ľuboš Vodička: Rimania na Dunaji: Gerulata v Bratislave
  8. Michal Lendvorsky: Ste nespokojní v práci? Rozmýšľate o zmene? Zdieľame s Vami varovné signály v zamestnaní.
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 205 151
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 811
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 135
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 884
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 027
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 945
  7. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 504
  8. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 2 912
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu