SME
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Autom roka 2001 na Slovensku - Peugeot 607

V ankete Auto roka 2001 na Slovensku rozhodovali vybraní motoristickí novinári o tom, ktorý automobil zvíťazí v jej druhom ročníku. Sedemnásťčlenná jury hodnotila automobily uvedené na slovenský trh v roku 2000. Posudzovali automobil ako celok, pričom roz

hodujúcimi kritériami boli okrem štylistického a estetického stvárnenia najmä technická a technologická pokrokovosť, kvalita použitých materiálov, úroveň bezpečnosti, pohodlia a komfortu, jazdné vlastnosti a výkony. Prvé kolo ankety rozhodovalo o finalistoch, z ktorých v druhom kole po zoznamovacích a testovacích jazdách vyšiel víťazný automobil. Každý zo sedemnástich porotcov mal k dispozícii 12 bodov, ktoré musel rozdeliť medzi finalistov, pričom jednému automobilu mohol udeliť najviac 7 bodov. Titul Auto roka 2001 na Slovensku prekvapivo získal Peugeot 607, ktorý do finále postúpil zo šiestej postupovej pozície pri rovnosti bodov iných dvoch finalistov. Víťaz dostal spolu 64 bodov. Alfa Romeo 147, európsky Automobil roka 2001, len o jeden menej - 63 bodov. Na treťom a štvrtom mieste Audi A2 a Ford Mondeo získali zhodne po 28 bodov. Novinka Mercedesu - model triedy C skončil s 20 bodmi piaty a nová Honda Civic šiesta. Pripomeňme, že v roku 2000, prvom roku ankety, zvíťazila Škoda Fabia. Dôstojným vyvrcholením ankety bolo slávnostné vyhlásenie v bratislavskom Istropolise pod patronátom generálneho partnera firmy Mikona, partnerov Slovnaft, CAC Leasing Slovakia, poisťovne Kooperativa a kamier Slovenskej televízie. Súčasťou príjemného večera bolo aj vyhlásenie výsledkov najpredávanejších automobilov na Slovensku v uplynulom roku Bestsellery 2000. V triede miniautomobilov patrí prvenstvo Daewoo Matiz, medzi malými automobilmi Škode Felicia, v nižšej strednej Škode Octavia, strednej Volkswagenu Passat, vo vyššej strednej Daewoo Leganza, medzi uxusnými automobilmi bol najpredávanejší Mercedes triedy S, medzi športovými Renault Mégane Coupé, z terénnych sa najviac kupoval Mitsubishi Pajero a z vanov Seat Alhambra.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

1. Peugeot 607 (64 b.)
Po obnove dvoch menších modelov modernizoval francúzsky Peugeot aj svoju vlajkovú loď úplne novým Peugeotom 607, ktorý by sa mal stať silným konkurentom všetkým značkám vo vyššej strednej triede. Cieľom Peugeota bolo ponúknuť zákazníkom veľký vnútorný priestor, vysoký komfort, elegantný a šarmantný dizajn, kvalitné dielenské spracovanie, množstvo bezpečnostných prvkov, bohatú základnú výbavu, celý rad nadštandardných prvkov i nové motory. Pri porovnávaní plánov s dosiahnutou realitou možno konštatovať, že Francúz s levom na maske chladiča ciele splnil. Ďalší mu vyšiel teraz na Slovensku, kde sa môže pýšiť zatiaľ prvým európskym titulom Auto roka 2001, čo je dôkazom, že vlajková loď automobilky Peugeot vykročila do sveta správnou nohou.

SkryťVypnúť reklamu

2. Alfa Romeo (63 b.)
Nová Alfa Romeo 147 sa stala európskym Automobilom roka 2001 a skutočne len o vlások jej unikol primát tohto významu aj na Slovenku, keď o jej druhej priečke rozhodol jeden jediný bod. Milánska krásavica, ako sa jej zvykne vravieť, však už i tak poriadne rozvírila hladinu v nižšej strednej triede. Znalci oceňujú na nej najmä nevšedný dizajn karosérie, elegantné línie, ergonómia, kvalitné materiály, bohatá, vlastne kompletná výbava už v sériovom vyhotovení (vo výbave Progression šesť airbagov, ABS + EDS, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, hliníkové 15" kolesá, klimatizácia s oddelenou dvojzónovou reguláciou, audiosústava Bose a iné), športový jazdné vlastnosti i motory. Hádam ako jediný cestovný automobil má radenie jednotlivých prevodov na volante ako pretekárske automobily formuly 1. Nová Alfa Rpmeo 147 umožňuje ako sériový cestovný automobil skutočné športové jazdenie.

SkryťVypnúť reklamu

3.-4. Audi A2 - (28 b.)
Kompaktný päťdverový, prvý sériovo vyrábaný v triede malých automobilov s celohliníkovou karosériou. Netradične riešená karoséria s veľkým vnútorným priestorom, bohatou výbavou a prvkami aktívnej a pasívnej bezpečnosti už v sériovom vyhotovení. Ľahká karoséria a zážihový štvorvalec 1,4 s výkonom 75 k robia z najmenšieho Audi rýchly a dynamický (173 km/h, 0 - 100 km/h za 12,3 s), so vznetovým trojvalcom 1,4 TDI aj veľmi úsporný automobil. Kapota motora sa neotvára - len v servise. Na jar príde A2 so superúsporným "trojlitrovým" vznetovým motorom 1,2 TDI so spotrebou len 2,99 l/100 km.

3,-4. Ford Mondeo - (28 b.)
Mondeo nahradil model Sierra v roku 1993 a koncom minulého roku prišiel na trh s jeho druhou generáciou. Nové Mondeo má prinavrátiť automobilke Ford postavenie i lesk, najmä však vedúce postavenie v strednej triede európskych automobilov, pričom novému Mondeu skutočne nechýbajú znaky, ktoré by ho sem mali vyniesť, najmä veľký vnútorný priestor, výborné jazdné vlastnosti, skvelá ovládateľnosť a vysoká mieru bezpečnosti. Útok na cielené pozície potvrdzuje aj paletová pestrosť, keď výrobca ponúka Mondeo ako štvordverový sedan, päťdverový liftback i päťdverové kombi. Aj nové Mondeo má charakteristické prvky štýlu New Edge Designu, ale aj novú generáciu zážihových motorov Ford Duratec HE i úsporné vznetové Duratorq Di.

SkryťVypnúť reklamu

5. Mercedes - Benz triedy C - (20 b.)
Automobily triedy C má štutgartská automobilka vo svojom programe od roku 1993 a sú najpredávanejším modelom jedného z najrenomovanejších svetových výrobcov. Vlani prišla s novým modelom s dynamickým dizajnom, veľmi podobným luxusnej limuzíne triedy S. Štvordverová limuzína je na trhu od minulého roka, v Paríži predstavené športové kupé i kombi T-model sa dostanú na trh v týchto dňoch aj u nás. Model C podobne ako ostatné modely značky Mercedes-Benz vynikajú robustnosťou konštrukcie, výbornými jazdnými vlastnosťami, vysokou kvalitou spracovania i použitými materiálmi, pričom modelom C sa značka ponúka do pozornosti širšej, najmä mladšej generácii motoristov.

6. Honda Civic - (1 b.)
Od roku 1972, odkedy sa model Civic vyrába, je nový model už siedmou generáciou nosného modelového radu japonského výrobcu. Ako prvý variant vstúpil nový Civic na európsku scénu so štvordverovým sedanom, po ktorom budú nasledovať kupé a troj- a päťdverový hatchback. Nový Civic je oproti predchodcovi väčší najmä svojim vnútrajškom. Svojou väčšou eleganciou sa tento automobil nužšej strednej triedy približuje väčšej sestre Accord. Svojim interiérom sa nový Civic prakticky vyrovná automobilom strednej triedy. Tradične dobrej povesti kvalitných, výkonných a aj pomerne úsporných motorov nezostal nič dlžný ani tento model. Výborný je už základný motor 1,4 so systémom variabilného časovania ventilov VTEC i výkonnejší s objemom 1,6 l (81 kW), teraz oba s lepším priebehom krútiaceho momentu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  2. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  5. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  6. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  7. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  2. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  5. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  6. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  7. Modernizácia VÚSCH rozšíri a skvalitní zdravotnú starostlivosť
  8. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 204
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 357
  3. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 5 151
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 954
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 752
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 151
  7. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 1 702
  8. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 1 260
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Bývalá štátna tajomníčka Monika Jankovská.

Trnavský súd zatiaľ nepovedal, či ju bude súdiť napriek zlej psychike.


13 h
Súkromné lietadlo od spoločnosti Wheels Up

Je to efekt pandémie, šéfovia si presadili luxusnú formu cestovania.


12 h
Notre Dame má obklopovať zeleň.

Katedrálu chcú verejnosti opätovne sprístupniť o dva roky.


9 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


6 h

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: Šialenstvo raketové vs. šialenstvá iné ?
  2. Irena Šimuneková: Trenčiansky luh a okolie
  3. Vladimír Krátky: Kam sa hrabe Wiener šniceľ na naše bryndzáky !
  4. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  5. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  6. Vanda Tuchyňová: Svedectvo byváleho krajského predsedu OĽANO v Žiline
  7. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  8. Peter Maroncik: Kúpili sme záhradku
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 465
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 432
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 895
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 926
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 3 648
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 547
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 193
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 112
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu