SME
reklama

Autom roka 2001 na Slovensku - Peugeot 607

V ankete Auto roka 2001 na Slovensku rozhodovali vybraní motoristickí novinári o tom, ktorý automobil zvíťazí v jej druhom ročníku. Sedemnásťčlenná jury hodnotila automobily uvedené na slovenský trh v roku 2000. Posudzovali automobil ako celok, pričom roz

hodujúcimi kritériami boli okrem štylistického a estetického stvárnenia najmä technická a technologická pokrokovosť, kvalita použitých materiálov, úroveň bezpečnosti, pohodlia a komfortu, jazdné vlastnosti a výkony. Prvé kolo ankety rozhodovalo o finalistoch, z ktorých v druhom kole po zoznamovacích a testovacích jazdách vyšiel víťazný automobil. Každý zo sedemnástich porotcov mal k dispozícii 12 bodov, ktoré musel rozdeliť medzi finalistov, pričom jednému automobilu mohol udeliť najviac 7 bodov. Titul Auto roka 2001 na Slovensku prekvapivo získal Peugeot 607, ktorý do finále postúpil zo šiestej postupovej pozície pri rovnosti bodov iných dvoch finalistov. Víťaz dostal spolu 64 bodov. Alfa Romeo 147, európsky Automobil roka 2001, len o jeden menej - 63 bodov. Na treťom a štvrtom mieste Audi A2 a Ford Mondeo získali zhodne po 28 bodov. Novinka Mercedesu - model triedy C skončil s 20 bodmi piaty a nová Honda Civic šiesta. Pripomeňme, že v roku 2000, prvom roku ankety, zvíťazila Škoda Fabia. Dôstojným vyvrcholením ankety bolo slávnostné vyhlásenie v bratislavskom Istropolise pod patronátom generálneho partnera firmy Mikona, partnerov Slovnaft, CAC Leasing Slovakia, poisťovne Kooperativa a kamier Slovenskej televízie. Súčasťou príjemného večera bolo aj vyhlásenie výsledkov najpredávanejších automobilov na Slovensku v uplynulom roku Bestsellery 2000. V triede miniautomobilov patrí prvenstvo Daewoo Matiz, medzi malými automobilmi Škode Felicia, v nižšej strednej Škode Octavia, strednej Volkswagenu Passat, vo vyššej strednej Daewoo Leganza, medzi uxusnými automobilmi bol najpredávanejší Mercedes triedy S, medzi športovými Renault Mégane Coupé, z terénnych sa najviac kupoval Mitsubishi Pajero a z vanov Seat Alhambra.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

1. Peugeot 607 (64 b.)
Po obnove dvoch menších modelov modernizoval francúzsky Peugeot aj svoju vlajkovú loď úplne novým Peugeotom 607, ktorý by sa mal stať silným konkurentom všetkým značkám vo vyššej strednej triede. Cieľom Peugeota bolo ponúknuť zákazníkom veľký vnútorný priestor, vysoký komfort, elegantný a šarmantný dizajn, kvalitné dielenské spracovanie, množstvo bezpečnostných prvkov, bohatú základnú výbavu, celý rad nadštandardných prvkov i nové motory. Pri porovnávaní plánov s dosiahnutou realitou možno konštatovať, že Francúz s levom na maske chladiča ciele splnil. Ďalší mu vyšiel teraz na Slovensku, kde sa môže pýšiť zatiaľ prvým európskym titulom Auto roka 2001, čo je dôkazom, že vlajková loď automobilky Peugeot vykročila do sveta správnou nohou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

2. Alfa Romeo (63 b.)
Nová Alfa Romeo 147 sa stala európskym Automobilom roka 2001 a skutočne len o vlások jej unikol primát tohto významu aj na Slovenku, keď o jej druhej priečke rozhodol jeden jediný bod. Milánska krásavica, ako sa jej zvykne vravieť, však už i tak poriadne rozvírila hladinu v nižšej strednej triede. Znalci oceňujú na nej najmä nevšedný dizajn karosérie, elegantné línie, ergonómia, kvalitné materiály, bohatá, vlastne kompletná výbava už v sériovom vyhotovení (vo výbave Progression šesť airbagov, ABS + EDS, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, hliníkové 15" kolesá, klimatizácia s oddelenou dvojzónovou reguláciou, audiosústava Bose a iné), športový jazdné vlastnosti i motory. Hádam ako jediný cestovný automobil má radenie jednotlivých prevodov na volante ako pretekárske automobily formuly 1. Nová Alfa Rpmeo 147 umožňuje ako sériový cestovný automobil skutočné športové jazdenie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

3.-4. Audi A2 - (28 b.)
Kompaktný päťdverový, prvý sériovo vyrábaný v triede malých automobilov s celohliníkovou karosériou. Netradične riešená karoséria s veľkým vnútorným priestorom, bohatou výbavou a prvkami aktívnej a pasívnej bezpečnosti už v sériovom vyhotovení. Ľahká karoséria a zážihový štvorvalec 1,4 s výkonom 75 k robia z najmenšieho Audi rýchly a dynamický (173 km/h, 0 - 100 km/h za 12,3 s), so vznetovým trojvalcom 1,4 TDI aj veľmi úsporný automobil. Kapota motora sa neotvára - len v servise. Na jar príde A2 so superúsporným "trojlitrovým" vznetovým motorom 1,2 TDI so spotrebou len 2,99 l/100 km.

3,-4. Ford Mondeo - (28 b.)
Mondeo nahradil model Sierra v roku 1993 a koncom minulého roku prišiel na trh s jeho druhou generáciou. Nové Mondeo má prinavrátiť automobilke Ford postavenie i lesk, najmä však vedúce postavenie v strednej triede európskych automobilov, pričom novému Mondeu skutočne nechýbajú znaky, ktoré by ho sem mali vyniesť, najmä veľký vnútorný priestor, výborné jazdné vlastnosti, skvelá ovládateľnosť a vysoká mieru bezpečnosti. Útok na cielené pozície potvrdzuje aj paletová pestrosť, keď výrobca ponúka Mondeo ako štvordverový sedan, päťdverový liftback i päťdverové kombi. Aj nové Mondeo má charakteristické prvky štýlu New Edge Designu, ale aj novú generáciu zážihových motorov Ford Duratec HE i úsporné vznetové Duratorq Di.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

5. Mercedes - Benz triedy C - (20 b.)
Automobily triedy C má štutgartská automobilka vo svojom programe od roku 1993 a sú najpredávanejším modelom jedného z najrenomovanejších svetových výrobcov. Vlani prišla s novým modelom s dynamickým dizajnom, veľmi podobným luxusnej limuzíne triedy S. Štvordverová limuzína je na trhu od minulého roka, v Paríži predstavené športové kupé i kombi T-model sa dostanú na trh v týchto dňoch aj u nás. Model C podobne ako ostatné modely značky Mercedes-Benz vynikajú robustnosťou konštrukcie, výbornými jazdnými vlastnosťami, vysokou kvalitou spracovania i použitými materiálmi, pričom modelom C sa značka ponúka do pozornosti širšej, najmä mladšej generácii motoristov.

6. Honda Civic - (1 b.)
Od roku 1972, odkedy sa model Civic vyrába, je nový model už siedmou generáciou nosného modelového radu japonského výrobcu. Ako prvý variant vstúpil nový Civic na európsku scénu so štvordverovým sedanom, po ktorom budú nasledovať kupé a troj- a päťdverový hatchback. Nový Civic je oproti predchodcovi väčší najmä svojim vnútrajškom. Svojou väčšou eleganciou sa tento automobil nužšej strednej triedy približuje väčšej sestre Accord. Svojim interiérom sa nový Civic prakticky vyrovná automobilom strednej triedy. Tradične dobrej povesti kvalitných, výkonných a aj pomerne úsporných motorov nezostal nič dlžný ani tento model. Výborný je už základný motor 1,4 so systémom variabilného časovania ventilov VTEC i výkonnejší s objemom 1,6 l (81 kW), teraz oba s lepším priebehom krútiaceho momentu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 068
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 547
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 16 003
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 987
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 557
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 474
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 975
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 426
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 600
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 662
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 465
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 507
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 451
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 389
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 361
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 6 442
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu