Häkkinen sa lúči víťazstvom

Frustrovaný po neúspechoch v tejto sezóne ohlásil fínsky pilot formuly 1 po pretekoch v Monze prerušenie kariéry, ale na záver tohto ročníka bude zaiste rád spomínať


. V piatok 28. septembra oslávil dvojnásobný majster sveta (1998, 1999) 33. narodeniny a ako darček k nim si pripravil víťazstvo na Veľkej cene USA v Indianapolise. Jeho McLaren-Mercedes išiel ako hodinky, hoci blonďavý severan štartoval namiesto druhej až zo štvrtej pozície (kvôli porušeniu predpisov v zahrievacom kole, keď vyšiel na trať pri červenom svetle, mu zarátali nie prvý, ale až druhý najlepší čas v kvalifikácii). Na stupni víťazov zobrali Häkkinena na plecia už istý majster sveta Michael Schumacher z Ferrari aj jeho tímový kolega David Coulthard.

Po štarte si udržal vedúcu pozíciu M. Schumacher, zaňho sa zaradili Montoya na Williamse a Barrichello na Ferrari, R. Schumacher na Williamse a obidva McLareny - Häkkinen s Coulthardom. Len Barrichello s R. Schumacherom zo špičky zvolili taktiku dvoch zastávok v boxe, jazdili tak spočiatku s ľahšími autami. V pomerne nudnom priebehu vzrušili len situácie pri výmenách pneumatík a doplnení paliva. V 37. kole vyletel z trate do štrku R. Schumacher a kolesá sa hlboko zapadli. V nasledujúcom kole skončil pre poruchu hydrauliky aj druhý jazdec vo Williamse Montoya. Po pitstope M. Schumachera v 38. kole sa na čelo dostal Häkkinen a hoci aj on musel zájsť v 45. kole do boxu, po druhej zastávke Barrichella sa znova stal lídrom pretekov a náskok si udržal až do cieľa. Päť kôl pred koncom spomalil na 2. mieste Barrichello, z motora jeho auta sa zadymilo. "Rubinho" zúfalo pokračoval, aby zabodoval v súboji o 2. miesto celkového poradia, ale dve kolá pred cieľom musel definitívne skončiť.

Tak sa na stupeň víťazov dostal jeho najväčší súper Coulthard.
Keďže po pretekoch diskvalifikovali štvrtého Taliana Trulliho na Jordane (technickí komisári našli tenšie brzdové platničky, než sú predpísané), na jednobodové 6. miesto sa posunul Francúz Alesi, ktorý jazdil svoju jubilejnú 200. veľkú cenu. Häkkinen vyhral 20. preteky svojej kariéry. Čech Enge obsadil pri svojom druhom štarte v F 1 za volantom Prostu 13. miesto.
M. Schumacher vytvoril so 113 bodmi nový rekord v jednom ročníku a o dva týždne v Japonsku môže hranicu posunúť ešte vyššie.

Hlasy v cieli:
Mika Häkkinen:
"Bol to môj tohtoročný vrchol. Veľmi som túžil vyhrať v Silverstone, vyšlo mi to, a ďalším cieľom bol Indianapolis. A pritom nedeľňajší deň sa pre mňa nezačal najlepšie, v tréningu som havaroval s autom - skvelí mechanici ho stačili pripraviť na preteky. V zahrievacom kole som nechtiac prešiel na semafore na červenú, za čo mi traťoví stewardi udelili trest - musel som štartovať zo 4. miesta. To všetko mi brnkalo na nervy, preto je víťazstvo cennejšie. Som veľmi šťastný, ani to neviem slovami opísať."
Michael Schumacher: "S výnimkou súboja s Montoyom to boli celkom normálne preteky. Pneumatiky som nemal ideálne, to využil Juan Pablo a v zákrute ma predbehol. Mika vyhral zaslúžene. Mrzí ma, že v závere vypadol Barrichello, ak ma pamäť neklame, je to prvá porucha motora nášho vozidla v tomto ročníku.
David Coulthard: "Z auta som vyžmýkal všetko. Nakoniec som profitoval zo smoly iných jazdcov a so šťastím som získal 3. miesto. Mám radosť z Mikovho triumfu."

Veľká cena USA (okruh 4,192 km, 73 kôl, 306,016 km): 1. Häkkinen (Fín., McLaren-Mercedes) 1:32:42,480 h, 2. M. Schumacher (Nem., Ferrari) +11,046 s, 3. Coulthard (V. Brit., McLaren-Mercedes) +12,043, 4. Irvine (V. Brit., Jaguár-Cosworth) +1:12,434 min, 5. Heidfeld (Nem., Sauber-Petronas) +1:12,996, 6. Alesi (Fr., Jordan-Honda) +1 kolo.

Ďalšie poradie: 7. Fisichella (Tal., Benetton-Renault) +1 kolo, 8. Button (V. Brit., Benetton-Renault) +1 kolo, 9. Frentzen (Nem., Prost-Acer) +1 kolo, 10. Panis (Fr., BAR-Honda) +1 kolo, 11. De la Rosa (Šp., Jaguár-Cosworth) +1 kolo, 12. Bernoldi (Braz., Arrows-Asiatech) +1 kolo, 13. Enge (ČR, Prost-Acer) +1 kolo, 14. Barrichello (Braz., Ferrari) + 2 kolá. Diskvalifikovaný: Trulli (Tal., Jordan-Honda).

Nedokončili: 3. kolo - Räikkönen (Fín., Sauber-Petronas) porucha vozidla, 37 - Alonso (Šp., European-Minardi) porucha vozidla, 37 - R. Schumacher (Nem., Williams-BMW) hodiny, 38 - Montoya (Kol., Williams-BMW) hydraulika, 38 - Yoong (Malaj., European-Minardi) prevodovka, 45 - Verstappen (Hol., Arrows-Asiatech) motor, 46 - Villeneuve (Kan., BAR-Honda) havária, 72 - Barrichello (Braz., Ferrari) motor.
Najrýchlejšie kolo: Montoya - 1:14,448 min v 38. kole.

Poradie jazdcov po 16 pretekoch: 1. M. Schumacher (Nem.) 113 bodov, 2. Coulthard 61, 3. Barrichello 54, 4. R. Schumacher 48, 5. Häkkinen 34, 6. Montoya 25, 7. Villeneuve, Heidfeld a Trulli po 12, 10. Räikkönen 9, 11. Fisichella 8, 12. Irvine a Frentzen po 6, 14. Panis a Alesi po 5, 16. De la Rosa 3, 17. Button 2, 18. Verstappen 1.

Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 167 bodov, 2. McLaren 95, 3. Williams 73, 4. Sauber 21, 5. Jordan 19, 6. BAR 17, 7. Benetton 10, 8. Jaguar 9, 9. Prost 4, 10. Arrows 1.
Posledné preteky tohto ročníka majstrovstiev sveta sa jazdia v nedeľu 14. októbra v Suzuke - Veľká cena Japonska.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 11 345
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 425
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 979
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 531
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 249
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 130
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 987
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 664
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 522
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 307

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.