Redakčný test: Fiat Brava 100 Steel ako stvorený pre rodinu

Keď Fiat predstavil dvojicu Bravo a Brava, očakával od ich uvedenia predajný úspech. Stali sa automobilom roku 1996. Približne za tri roky sa ich predalo vyše trištvrte milióna...


Keď Fiat predstavil dvojicu Bravo a Brava, očakával od ich uvedenia predajný úspech. Stali sa automobilom roku 1996. Približne za tri roky sa ich predalo vyše trištvrte milióna. Potom prišla modernizácia oboch modelov. Teraz čaká oba sesterské modely generačné striedanie. Kým však odídu zo scény a nahradí ich nové Stilo, podrobili sme päťdverový hatchback Brava s motorom 1,6 vo výbave Steel redakčnému testu.


Automobil nižšej strednej triedy s motorom vpredu a pohonom predných kolies ešte stále poteší svojim vonkajším vzhľadom i priestranným interiérom. Klinovitý tvar predku a dokonale oblé tvary celej karosérie sa starajú o priaznivú aerodynamiku. Originálne kvapkovité koncové svetlá sú výrazom originality. Oblosť tvarov vniesli talianski dizajnéri aj do interiéru. Vidieť i cítiť ju najmä na palubnej doske, prístrojovom štíte, stredovom paneli, ale aj na každom detaile. Napríklad na hlavici radiacej páky alebo na volante, čo spolu s pohodlnými tvrdšími sedadlami s mierne vystupujúcimi bokmi, ale aj dostatkom miesta pre nohy, nad hlavou a v okolí ramien dáva pocit komfortu.


Najmä ponukou priestoru, a to aj na zadných sedadlách, predčí Brava väčšinu konkurentov vo svojej triede. Veľkým priestorom s objemom 380 litrov disponuje aj batožinový priestor, ktorý vďaka výklopným piatym dverám je dobre prístupný aj pre väčšie predmety. Ten možno sklopením operadiel zadných delených sedadiel zväčšiť. Komfort testovaného automobilu vo výbave Steel zvyšovala mechanická klimatizácia, posilňovač riadenia, výškovo nastaviteľný volant a sedadlo vodiča, centrálne zamykanie a elektrické ovládanie okien predných dverí, integrované autorádio s prehrávačom i množstvo odkladacích priestorov.


Bezpečnosť posádky chránia airbagy vodiča a spolujazdca, nastaviteľné bezpečnostné pásy s predpínačmi a opierky hláv pre päť cestujúcich, bezpečnosť samotného auta imobilizér v kľúči a alarm za príplatok. Výkon 76 kW/103 k motora s objemom 1,6 l a najvyšší krútiaci moment 145 Nm umožňuje pomerne ľahkej Brave slušnú dynamiku, keď z nuly na 100 km/h dokáže zrýchliť za 11,5 s a dosiahnuť až 180 km/h. Motor sa pri jazde pružný, takže ani v hustej mestskej premávke nemusíme neustále preraďovať. Má pomerne tichý chod, je dobre odhlučnený a má aj prijateľnú spotrebu. Pri vyšších rýchlostiach na diaľnici je v aute vďaka zaobleným líniám karosérie a nízkemu aerodynamickému hluku príjemné ticho. Vyššie rýchlosti pripomína len tachometer, pričom cestujúci v automobile túto rýchlosť pociťuje ako omnoho nižšiu.


Nadštandardne dobré jazdné vlastnosti Fiata Bravo ocení vodič hlavne pri svižnej jazde, najviac pri prechádzaní zákrutami. Automobil sa v zákrutách nakláňa len minimálne a malá nedotáčavosť sa ľahko koriguje volantom. Moderný tvar karosérie Brava je stále veľmi príťažlivý z hľadiska ceny, dostatku priestoru i toho, čo tento kompaktný automobil, vhodný hlavne pre rodiny s deťmi, ponúka.



TECHNICKÉ ÚDAJE
Fiat Brava 100 16V Steel


Motor
Radový vodou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu naprieč s ventilovým rozvodom 2xOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci so samočinným hydraulickým vymedzovaním vôle. Hlava valcov  z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1581 cm3, vŕtanie a zdvih 86,4/67,4 mm. Kompresný pomer 10,5 : 1. Najväčší výkon 76kW (103 k) pri otáčkach 5750 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 145 Nm pri otáčkach 4000 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie benzínu Weber-Marelli.


Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,91 – 2,24 – 1,52 - 1,16 - 0,91, R – 3,91. Stály prevod 3,35.


Podvozok
Bezrámová konštrukcia s pomocným rámom. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na priečnych spodných ramenách a vzperách McPherson. Odpruženie vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi, priečny skrutný stabilizátor. Vzadu viacprvkové zavesenie s pozdĺžnymi a priečnymi ramenami. Odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi, priečny skrutný stabilizátor.  Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové  s vnútorným chladením, vzadu bubnové. Protiblokovací systém ABS. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 185/65 R 14.


Karoséria
Samonosná celokovová, päťdverový päťmiestny hatchback.


Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4190/1740/1410 mm, rázvor náprav 2540 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1461/1463 mm. Priemer otáčania 10,8 m. Pohotovostná hmotnosť 1090 kg. Objem batožinového priestoru 380/1165 l. Objem palivovej nádrže 58 l.


Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 180 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 11,5 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116  10,4/5,9/7,6 l/100 km.


Cena: základný model 506 900 Sk



Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 11,6 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h  (III/IV)  7,7/12,1 s
80 – 120 km/h (IV/V) 12,7/18,5 s
Max.  rýchlosť 180 km/h
Spotreba priemerná 8,2 l/100 km


Porovnanie automobilov v rovnakej triede:


Citroën Xsara 1,6i 16V SX
Zdvih. objem 1587 cm³
Výkon 81 kW/110 k
Krút. mom. 147/4000 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 10,9 s
Max. rých. 195 km/h
Spotreba mesto 9,3 l/100 km
mimo mesta 5,5 l/100 km
kombinovaná 6,9 l/100 km
Cena 556 000 Sk                                   


Ford Focus 1,6 16V Ambiente
Zdvih. objem 1596 cm³
Výkon 74 kW/100 k
Krút. mom. 145/4000 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 11,0 s
Max. rých. 185 km/h
Spotreba mesto 9,4 l/100 km
mimo mesta 5,6 l/100 km
kombinovaná 7,0 l/100 km
Cena 552 300 Sk                                   


Mazda 323i 1,6 16V Comfort
Zdvih. objem 1598 cm³
Výkon 72 kW/98 k
Krút. mom. 145/3700 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 11,6 s
Max. rých. 182 km/h
Spotreba mesto 9,6 l/100 km
mimo mesta 6,3 l/100 km
kombinovaná 7,5 l/100 km
Cena 519 900

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 9 880
  2. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 604
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 970
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 450
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 120
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 817
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 440
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 917
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 516
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 195

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štát plánuje otvoriť trh s online hazardom. Vyhovovalo by to najmä Pente, tvrdia aktivisti

Nový zákon podľa stávkarov pomôže proti nelegálnemu hazardu.

DOBRE RÁNO

Dobré ráno: Súd mu vymeral 12 rokov, chce sa stať primátorom

Ako sa u nás robí komunálna politika.

STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Hazard nezastavíte

Hazard treba regulovať, nie zakazovať.

Neprehliadnite tiež

Aston Martin Cygnet už nie je terčom posmechu, dostal motor V8

Výkonný koncept vznikol pre festival rýchlosti v Goodwoode.

Na nové autá sa čaká dlhšie. S niektorými modelmi je problém

Problém sa môže týkať desiatky tisíc áut.