Aj v rozšírenej EÚ bude riziko dopravnej nehody najvyššie v Rakúsku

Viedeň 14. januára (TASR) - Rakúsko bude aj po rozšírení EÚ krajinou s najväčším rizikom dopravných nehôd. Vyplýva to z analýzy počtu nehôd so zranenými, ...

Viedeň 14. januára (TASR) - Rakúsko bude aj po rozšírení EÚ krajinou s najväčším rizikom dopravných nehôd. Vyplýva to z analýzy počtu nehôd so zranenými, ktorú dnes zverejnil Rakúsky dopravný klub (VCÖ).

Na milión obyvateľov pripadá v Rakúsku dvakrát viac ľudí zranených pri dopravných nehodách ako v Českej republike a dokonca trikrát viac než v Maďarsku.

V krajinách európskej pätnástky a v Maďarsku, ČR, Poľsku, v Slovinsku a na Slovensku sa v roku 2002 stalo asi 1,4 milióna dopravných nehôd, pri ktorých sa zranilo takmer 1,6 milióna ľudí a 49.000 zahynulo. Hoci v Rakúsku sa stáva nadpriemerne veľa nehôd, najmä z dôvodu lepšej lekárskej starostlivosti tu menej ľudí na cestách zomiera.

Štatistika VCÖ v tabuľke:

dop. nehody zranení mŕtvi

(na milión obyvateľov) Maďarsko 1850 2410 124 ČR 2535 3280 130 Slovinsko 4625 6370 140 Slovensko 1515 2010 114 Poľsko 1395 1770 143 Rakúsko 5380 7010 119 EÚ 3430 3750 107

V rámci EÚ je najmenej mŕtvych na milión obyvateľov vo Veľkej Británii (60), Holandsku a Švédsku (62). V počte dopravných nehôd na milión obyvateľov je na tom najlepšie Fínsko (1230), pred Rakúskom sú ešte Dánsko (1310), Švédsko (1840), Francúzsko (2030), Portugalsko (4500), Nemecko (4600) a Belgicko (4800).

VCÖ v tejto súvislosti žiada rýchle zavedenie bodového vodičského preukazu podľa nemeckého vzoru a viac policajných kontrol na cestách. Počet obetí z radov mladých ľudí sa dá znížiť investíciami do dopravy vo vidieckych oblastiach.

5 hy ed

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 978
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 017
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 746
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 607
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 444
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 089
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 028
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 846
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 507

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.