Paríž 4.októbra (TASR) - Predaj nových áut vo Francúzsku sa v septembri medziročne zvýšil o 2 %. Analytici sa obávajú, že táto tendencia sa môže zmeniť pod vplyvom medzinárodného napätia.
Automobilový trh vo Francúzsku zaznamenal v septembri znova nárast, ale jeho vývoj v troch nasledujúcich mesiacoch bude závisieť od ochoty zákazníkov nakupovať. V medzinárodnej napätej situácii po teroristických útokoch v USA a pri očakávaní odvetných akcií USA a ich spojencov to však ťažko možno predvídať.
V septembri tohto roka sa vo Francúzsku predalo 153 151 osobných automobilov, informovali v týchto dňoch predstavitelia Výboru francúzskych automobilových konštruktérov (CCFA).
Za prvých 9 mesiacov tohto roka vo Francúzsku predali vyše 1,7 milióna áut. Je to zvýšenie o 5,7 % v porovnaní s rovnakým obdobím vlani.
Francúzske značky si udržali 63-% podiel na trhu v sledovanom mesiaci, kým v septembri 2000 ich podiel na trhu bol 56,9 %.
Predaj automobilov skupiny PSA Peugeot-Citro‰n sa zvýšil o 26,7 % a skupina PSA zvýšila podiel na trhu na 35 %. Pred rokom mala na trhu 27,7-% podiel. Úspech skupine PSA priniesli autá Peugeot 206 a nový model 307. Peugeot zaznamenal "najlepší september" za posledných 10 rokov.
Predaj automobilov Citro‰n sa zvýšil o 42 %, najmä vďaka radu Xsara, základný model, kombi a monovan Picasso, ako aj novému modelu C5.
Naopak, znížil sa podiel na trhu automobilky Renault, a to z 29,1 % v septembri 2000 na 28 % v septembri tohto roka. Klesol najmä predaj radu Mégane, vrátane modelu Scénic. Naopak, zvýšil sa predaj modelov Laguna a vynoveného malého auta Clio. Z dôvodu neistoty na medzinárodnej scéne automobilka Renault zastaví od 1. novembra výrobu v hlavných montážnych závodoch. Predaj áut zahraničných značiek vo Francúzsku v sledovanom období klesol. Informoval o tom denník Le Figaro.
12 roi gl