Ak hovoríme o technike ABS, musíme sa vrátiť do minulého storočia. Vznikla pred viac ako 25 rokmi a zo začiatku boli takéto systémy vyhradené vozidlám vyššej triedy. Dnes ich nájdeme aj v ostatných automobiloch, viacerí výrobcovia ich ponúkajú aj v sériovej výbave. Najväčším výrobcom je Bosch, ktorý uviedol prvý systém ABS v roku 1978. V roku 1987 nasledovala regulácia preklzu kolies ASR. Ďalším medzníkom na postupe elektroniky do automobilov sa stal rok 1995, keď sa objavil elektronický program stability. Technologicky náročný systém predstavuje elektrohydraulická brzda alebo Senzoric Brake Control (SBC). Ďalším krokom by mohla byť elektromagnetická brzda bez hydrauliky, pre tú však treba zaviesť 42 voltovú elektrickú sieť.
V nasledujúcich rokoch môžu prísť do sériovej výroby ďalšie funkcie bŕzd. Napríklad ak vodič trhane uvoľní pedál, systém Electronic Brake Prefill prisunie brzdové obloženie ku kotúčom a zabezpečí rýchlejšie zastavenie vozidla. Spolu s brzdovým asistentom minimalizuje brzdnú dráhu. Brake Dise Wiping je funkcia, ktorá vytláča za silného dažďa vodu na brzdových kotúčoch pravidelným pritláčaním brzdových doštičiek. Soft-Stop zaručí zas plynulé zastavenie tým, že brzdový systém krátko pred zastavením vozidla zníži prítlak bŕzd.
K vyvinutým systémom patrí napríklad Hill Hold Control, ktorý zabraňuje nechcenému cúvaniu pri rozjazde do kopca. Brzdový systém drží samočinne brzdný tlak a zabraňuje tak cúvaniu. Funkcia Stop&Go rozširuje systém regulácie vzdialenosti Adaptive Cruise Control (ACC). Na základe informácií zo snímačov sa môže brzdiť až do zastavenia a potom bez pričinenia vodiča zrýchliť, ak to umožní dopravná situácia.
Blízka budúcnosť má patriť automatickej parkovacej brzde, pričom ESP po stlačení tlačidla vodičom vytvorí tlak a pritlačí brzdové dostičky na kotúč. Následne sa mechanicky zablokuje strmeň kotúčovej brzdy. Elektricky ovládaný magnetický ventil integrovaný v strmeni hydraulicky ovláda príslušný mechanizmus a strmeň zostane bez hydraulického tlaku zablokovaný. Brzda sa uvoľní po vytvorení tlaku ESP, ktorý je o niečo vyšší ako tlak pri zablokovaní. (mat)