Moderný materiál - hliník

Viaceré moderné automobily majú karosériu z hliníka. Od klasickej ocele ho človek nerozozná, pretože sa schová pod lakom. Prečo sa výrobcovia rozhodujú pre tento materiál? Na prvom mieste je úspora hmotnosti, ktorá prináša ďalšie výhody, ako nižšiu spotre


Audi A8 má celohliníkovú karosériu.



bu paliva, lepšie jazdné vlastnosti, a tým aj komfort jazdy.

V Európe sa za priekopníka pokladá značka Audi. Celohliníková karoséria ASF (Audi Space Frame) sa objavila na Audi A8, používa ju aj súčasná generácia. Hliník sa neuplatňuje len pri luxusnejších limuzínach, používajú ho aj viaceré minivozidlá, populárne medzi mladými vodičmi v západnej Európe. A nemecká automobilka ho použila aj na malom automobile Audi A2.

K hliníkovej ponuke sa pridala aj značka Jaguar. Model XJ má karosériu ľahšiu o 40 percent a v porovnaní s oceľovou je asi o 60 percent tuhšia. Jaguar neodmietol ani ďalší ľahký materiál. Priečna výstuha prístrojového panelu a rámy sedadiel sú z horčíka. Ľahšia karoséria zaručuje lepšie jazdné vlastnosti, lepšie odhlučnenie interiéru a tiež vyššiu bezpečnosť.

Do hliníka sa napríklad obliekli aj dva športové automobily. Honda NSX a v Detroite predstavené Ferrari 612 Scaglietti. Vo viacerých automobiloch sa hliník použil na kapoty a dvere, aby aj tu usporil čosi na hmotnosti. Karoséria BMW radu 5 má vpredu hliníkový pomocný rám, ktorý redukuje hmotnosť o 75 kg a zároveň približuje rozloženie hmotností na prednú a zadnú nápravu k pomeru 50:50. Hliník sa objavuje aj na častiach podvozkov. Jeho nevýhodou je vyššia cena a náročnejšia technológia opráv.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 599
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 7 021
  3. Moskva alebo Petrohrad? 5 657
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 328
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 423
  6. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 947
  7. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 885
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 807
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 792
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 346

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Beblavý predstavil plány, vznikajúca strana začala zbierať podpisy

Do roka chcú pripraviť programové tézy.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.