a lak proti malým škrabancom, napríklad pri mechanickom umývaní kefami na umývacích linkách. Prvými automobilmi vybavenými takýmto lakom sa stali modely triedy E, S, CL, SL a SLK. Ďalšie modely budú nasledovať na jar tohto roka.
Pri porovnávaní s klasickými lakmi poskytuje novinka trojnásobne vyššiu odolnosť a lepší vzhľad. Inžinieri pri skúškach zistili, že lesk sa oproti doteraz používaným priesvitným lakom zvýšil asi o 40 percent. Počas rozsiahlych viacročných testov sa skúšalo 150 vozidiel, aby sa potvrdili očakávania vývojových pracovníkov. Výsledkom bolo potvrdenie vyššej odolnosti a ochrany laku vozidla.
Základom nanotechnológie sú keramické čiastočky, ktoré majú rozmer jednej milióntiny milimetra a sú integrované do molekulárnej štruktúry tmelu laku. Tieto čiastočky plávajú najprv neusporiadane v tekutom priesvitnom laku a spájajú sa počas procesu schnutia. Čiastočky sa pritom spoja tak, že na povrchu laku vytvoria veľmi nepriepustnú pravidelnú sieťovú štruktúru. Tá slúži ako ochranná vrstva a robí nanolak výrazne odolnejším proti škrabancom, ako je to pri obyčajnom laku. Pojem nano pochádza z gréckeho nanos, čo znamená miniatúrny (trpasličí). Vo vede to znamená jednu milardtinu jednotky - v tomto prípade miliardtinu metra. Merceds-Benz sa stal prvým výrobcom na svete, ktorý ponúka takýto lak. (mat)