Nová Octavia bude priestrannejšia

Už dlhší čas sa hovorilo o generačnej výmene automobilu Škoda Octavia. Symbolické podávanie rúk prvej a druhej generácie sa odohrá na ženevskej pôde. Aj keď dovtedy zostáva ešte necelý mesiac, automobilka Škoda uvoľnila prvé informácie.

Prvá generácia sa predávala od roku 1997 a má sa ešte nejaký čas vyrábať paralelne s nástupcom. Oba automobily sa dajú porovnať z obrázkov, preto sa venujme skôr zopár technickým informáciám. Dĺžka automobilu je 4572 mm, šírka 1769 mm a výška 1462 mm. Konštrukčne je nová Octavia úplne nový automobil, využívajúci nové technológie. Ak sa máme pridŕžať koncernovej filozofie dedenia platforiem, potom rázvor by mal byť 2578 mm, ako pri novom VW Golf. Tento rozmer pridáva takmer 70 mm a je jasné, že na zadných sedadlách bude mať nová Octavia viac miesta. Základný batožinový objem je 560 litrov, čo znamená v porovnaní s predchodcom pridanie troch desiatok litrov. Pod kapotu novinky pobežia zážihové motory 1,4 MPI (55 kW/75 k) a 1,6 MPI (75 kW/102 k). K dispozícii budú aj moderné agregáty s priamym vstrekovaním paliva (1,6 FSI - 85 kW/115 k a 2,0 FSI - 110 kW/150 k). Ponuku vznetových motorov tvoria štvorvalce 1,9 TDI-PD (77 kW/105 k) a 2,0 TDI-PD (103 kW/140 k).

Článok pokračuje pod video reklamou


Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 944
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 858
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 940
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 10 419
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 388
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 192
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 804
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 643
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 777
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 279

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.