Zdroje pohonu - realita súčasnosti

Súčasný automobilový svet ponúka viacero pohľadov na zdroje pohonu a možnosti využitia palív. Mnohé automobilky si uvedomujú, že zásoby ropy nie sú nekonečné a ich ohraničenosť posúva ľudstvo k ďalším objavom.

Zmiešané pohony (hybridné) ponúkajú vhodnú alternatívu, pri nej sa využíva kombinovaný pohon spaľovací motor - elektromotor. Okrem úspory paliva sa tu objavuje aj fenomén označovaný ako priateľstvo k životnému prostrediu.

Solídne rozpracovaná je kombinácia palivové články - elektromotor. Viaceré autá, ktoré sa podrobujú rozsiahlym testom, to potvrdzujú. Kým sa táto technika dostane do bežnej praxe, bude treba investovať veľké finančné prostriedky do rozvoja čerpacích staníc. Optimisti tvrdia, že rok 2020 bude už vekom palivových článkov.

V posledných rokoch sa do popredia dostávajú vznetové motory. Kedysi boli zaznávané, pokrok techniky ich posunul do takej pozície, že v mnohých štátoch západnej Európy hrajú prím. Prekvitajúcim trhom automobilov vybavených vznetovým agregátom je už dlhšie Rakúsko. Ich predaj sa približuje k 70 percentám. O desať percent nižšie sa pohybovali Francúzsko, Luxemburgsko a Belgicko, približovalo sa im Španielsko. Viac ako tretinový podiel dosiahli Nemecko, Taliansko a Portugalsko. Priemerný počet automobilov vybavených vznetovým motorom sa v roku 2002 pohyboval na hranici 40 percent. Prečo nastal za ostatných 13 rokov taký boom naftových motorov? V prvom rade to bola o niečo nižšia cena nafty a tiež menšia spotreba dieselových motorov. (mat)

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  5. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  6. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  7. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  10. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 965
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 749
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 4 214
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 700
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 302
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 2 998
  7. Kam do tepla v januári? 2 464
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 257
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 107
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 1 276

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Predaj Telekomu stále nedokončili, štátu chýba sto miliónov eur

Aj zvyšný 49-percentný balík akcií operátora v roku 2015 kúpil nemecký Deutsche Telekom.

DOMOV

Harabin má k prezidentskej petícii bližšie, ako priznáva

Harabin sa zneužitia svojich údajov nebojí.

BRATISLAVA

Električkovú trať v Petržalke v máji stavať nezačnú

Výstavba necelých siedmich kilometrov električkovej trate trvá 20 rokov.

Neprehliadnite tiež

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.

Ako James Bond. Pozrite sa, aké rôzne funkcie auta môžete ovládať cez mobil

Všetky autá musia byť pripojené do mobilnej siete, automobilky to využívajú.

Starý Land Rover Defender sa na chvíľu vráti do výroby

Za najrýchlejšiu verziu v histórii zaplatí záujemca minimálne 180-tisíc eur.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.