Väčšina japonských automobilov predaných v Európe je zo starého kontinentu

Londýn 8. októbra (TASR) - Japonskí výrobcovia osobných automobilov dosiahli v minulom roku svoj strategický cieľ: vyrobiť väčšinu japonských vozidiel ...

Londýn 8. októbra (TASR) - Japonskí výrobcovia osobných automobilov dosiahli v minulom roku svoj strategický cieľ: vyrobiť väčšinu japonských vozidiel predaných v Európe na starom kontinente. V uplynulom roku doviezli Japonci zo svojich domácich tovární 1,002 milióna vozidiel a v Európe ich vyrobili 1,351 milióna.

Podľa nemeckého denníka Frankfurter Allgemeine Zeitung ďalším strategickým cieľom Japoncov bude výroba dvoch miliónov vozidiel v európskych závodoch. Tento rok by z ich montážnych pásov malo zísť 1,5 milióna a na budúci rok ešte o 150 000 viac. Japonci postavili v Európe moderné závody, ktoré dosahujú vysokú produktivitu práce. Majú však viac zamestnancov ako ich európski konkurenti v rozvoznej a predajnej sieti.

Pritom však je pozoruhodný rast prepojenia medzi japonskými, európskymi a americkými firmami. Renault získal v Nissane podiel 36,8 % a 22,5 % akcií kúpil v Nissane Diesel, výrobcovi nákladných automobilov. DaimlerChrysler kúpil podiel 37,3 % v automobilke Mitsubishi Motors. Okrem toho jestvuje veľa ďalších prepojení medzi nimi, o ktorých sa veľa nehovorí, napríklad pri výrobe súčiastok, či v prepojení prepravných a obchodných sietí. Napríklad Fuji Heavy Industries predáva v Japonsku vozidla Porsche a aj švédske Volvá. Toyota predáva volkswageny a s najväčšou európskou automobilkou spolupracuje na vývoji navigačných systémov pre motorové vozidlá. Toyota s francúzskym Peugeotom pripravuje montáž malého vozidla vo východnej Európe. Honda a Rover vzájomne využívajú svoje licenčné práve a pod.

Informoval nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung.

* jns zll

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 637
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 785
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 767
  4. Ako sme jazdili v socializme 2 651
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 847
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 761
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 304
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 256
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 196
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 803

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa Slovák z Terchovej stal veľkým reformátorom u Márie Terézie

Adam František Kollár, vedec a knihovník bol jedným z popredných osvietenských reformátorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.