SME

Väčšina japonských automobilov predaných v Európe je zo starého kontinentu

Londýn 8. októbra (TASR) - Japonskí výrobcovia osobných automobilov dosiahli v minulom roku svoj strategický cieľ: vyrobiť väčšinu japonských vozidiel ...

Londýn 8. októbra (TASR) - Japonskí výrobcovia osobných automobilov dosiahli v minulom roku svoj strategický cieľ: vyrobiť väčšinu japonských vozidiel predaných v Európe na starom kontinente. V uplynulom roku doviezli Japonci zo svojich domácich tovární 1,002 milióna vozidiel a v Európe ich vyrobili 1,351 milióna.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa nemeckého denníka Frankfurter Allgemeine Zeitung ďalším strategickým cieľom Japoncov bude výroba dvoch miliónov vozidiel v európskych závodoch. Tento rok by z ich montážnych pásov malo zísť 1,5 milióna a na budúci rok ešte o 150 000 viac. Japonci postavili v Európe moderné závody, ktoré dosahujú vysokú produktivitu práce. Majú však viac zamestnancov ako ich európski konkurenti v rozvoznej a predajnej sieti.

SkryťVypnúť reklamu

Pritom však je pozoruhodný rast prepojenia medzi japonskými, európskymi a americkými firmami. Renault získal v Nissane podiel 36,8 % a 22,5 % akcií kúpil v Nissane Diesel, výrobcovi nákladných automobilov. DaimlerChrysler kúpil podiel 37,3 % v automobilke Mitsubishi Motors. Okrem toho jestvuje veľa ďalších prepojení medzi nimi, o ktorých sa veľa nehovorí, napríklad pri výrobe súčiastok, či v prepojení prepravných a obchodných sietí. Napríklad Fuji Heavy Industries predáva v Japonsku vozidla Porsche a aj švédske Volvá. Toyota predáva volkswageny a s najväčšou európskou automobilkou spolupracuje na vývoji navigačných systémov pre motorové vozidlá. Toyota s francúzskym Peugeotom pripravuje montáž malého vozidla vo východnej Európe. Honda a Rover vzájomne využívajú svoje licenčné práve a pod.

SkryťVypnúť reklamu

Informoval nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung.

* jns zll

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 574
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 290
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 709
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 083
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 297
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 926
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 852
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 409
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 30 223
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 778
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 115
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 966
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 574
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 847
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 005
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 873
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu