Väčšina japonských automobilov predaných v Európe je zo starého kontinentu

Londýn 8. októbra (TASR) - Japonskí výrobcovia osobných automobilov dosiahli v minulom roku svoj strategický cieľ: vyrobiť väčšinu japonských vozidiel ...

Londýn 8. októbra (TASR) - Japonskí výrobcovia osobných automobilov dosiahli v minulom roku svoj strategický cieľ: vyrobiť väčšinu japonských vozidiel predaných v Európe na starom kontinente. V uplynulom roku doviezli Japonci zo svojich domácich tovární 1,002 milióna vozidiel a v Európe ich vyrobili 1,351 milióna.

Podľa nemeckého denníka Frankfurter Allgemeine Zeitung ďalším strategickým cieľom Japoncov bude výroba dvoch miliónov vozidiel v európskych závodoch. Tento rok by z ich montážnych pásov malo zísť 1,5 milióna a na budúci rok ešte o 150 000 viac. Japonci postavili v Európe moderné závody, ktoré dosahujú vysokú produktivitu práce. Majú však viac zamestnancov ako ich európski konkurenti v rozvoznej a predajnej sieti.

Pritom však je pozoruhodný rast prepojenia medzi japonskými, európskymi a americkými firmami. Renault získal v Nissane podiel 36,8 % a 22,5 % akcií kúpil v Nissane Diesel, výrobcovi nákladných automobilov. DaimlerChrysler kúpil podiel 37,3 % v automobilke Mitsubishi Motors. Okrem toho jestvuje veľa ďalších prepojení medzi nimi, o ktorých sa veľa nehovorí, napríklad pri výrobe súčiastok, či v prepojení prepravných a obchodných sietí. Napríklad Fuji Heavy Industries predáva v Japonsku vozidla Porsche a aj švédske Volvá. Toyota predáva volkswageny a s najväčšou európskou automobilkou spolupracuje na vývoji navigačných systémov pre motorové vozidlá. Toyota s francúzskym Peugeotom pripravuje montáž malého vozidla vo východnej Európe. Honda a Rover vzájomne využívajú svoje licenčné práve a pod.

Informoval nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung.

* jns zll

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Rastie nám pokrivená generácia?
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  9. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  1. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  2. Detské zúbky sú veda
  3. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Rastie nám pokrivená generácia?
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  8. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 221
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 690
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 4 012
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 192
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 015
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 441
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 286
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 167
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 145
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 640

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan: Bol som zmierený s tým, že nevyhrám

Slovenský cyklista dokázal to, čo sa ešte nikdy nikomu nepodarilo.

KOMENTÁRE

Až teraz si Merkelová začína budovať svoj odkaz

Bude to ona, kto bude ovládať nemeckú aj európsku politiku.

Neprehliadnite tiež

Nová Kia Stonic osloví tínedžera aj dôchodcu (prvá jazda)

Do predaja sa na Slovensku dostane 14. októbra.

Malá XC40 so sebou prináša veľké zmeny

Volvo predstavilo svoje najmenšie SUV, prináša hneď niekoľko noviniek

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.