Bratislava 22. februára (TASR) - Tri modely značky Škoda obsadili prvé tri miesta v predajnosti osobných automobilov na Slovensku v minulom roku. Škoda sa tak s podielom 57,19 % stala absolútne najpredávanejšou značkou. Vyplýva to z informácií Združenia automobilového priemyslu SR (ZAP).
Až 24 %, teda 13 237 kusov zo všetkých 54 718 v minulom roku predaných osobných automobilov tvorila Škoda Felicia, za ňou je Škoda Fabia s 11 136 kusmi umiestnenými na trh (20,35 %) a potom Škoda Octavia, ktorej podiel dosiahol 12,64 % s 6 919 predanými vozidlami. Päticu najpredávanejších uzatvára kórejský automobilový výrobca Daewoo, ktorého model Matiz predstihol Lanos o 140 kusov a s počtom 1 841 sa podieľal na celkovom predaji vo výške 3,36 %. V prvej desiatke najpredávanejších sa umiestnil trikrát Volkswagen s automobilom Golf, Passat a Polo, ako aj Peugeot 206 a Opel Astra.
V porovnaní s minulým rokom možno konštatovať, že predajnosť Škody Felicia zaznamenala takmer 44-% pokles. Bolo to na úkor minuloročnej novinky Fabie. Oproti roku 1999 sa nezvýšil len podiel Škody na celkovom počte predaných automobilov, ale aj samotný objem, čo vo fyzickom vyjadrení predstavuje nárast o 915 kusov. Trend zvyšovania jej podielu je badateľný už od roku 1996, kedy predstavoval 29,48 %.