V trvalej prevádzke by potom mohol byť od 1. októbra, informoval dnes na medzinárodnej konferencii Podzemné staviteľstvo v Bojniciach generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest Dušan Matonok.
V súčasnosti vrcholia dokončovacie stavebné práce nielen v tuneli, ale tiež na vetracej šachte i prívodných komunikáciách. V polovici tohto mesiaca začnú stavbári klásť betónový povrch vozovky a začne tiež montáž vetracej a bezpečnostnej techniky.
Tunel odstráni na medzinárodnom cestnom ťahu jeden z neuralgických bodov cez pohorie Branisko, kde najmä v zimnom období dochádza k častým dopravným nehodám. Pri budovaní diaľničnej siete bude na Slovensku potrebné vybudovať ešte najmenej 17 kilometrov tunelov. Ďalšie by sa mali postaviť na rýchlostných komunikáciách. Dokončenie diaľnic v celkovej dĺžke 660 kilometrov a 1 100 až 1 200 km rýchlostných komunikácií predpokladá D. Matonok v priebehu 30 rokov.
* pr we zll