pokles zisku na 0,5 miliardy EUR. Obrat koncernu vzrástol na rekordnú hodnotu 162,4 miliardy EUR.
V 1. štvrťroku tohto roka podnik očakáva vysoké straty. Prevádzkový hospodársky výsledok by mal v dôsledku jednorazových efektov skĺznuť do straty 3,8 až 4,3 miliardy EUR. Dôvodom sú straty a reštrukturalizačné náklady v americkej časti koncernu Chrysler. Autovýrobca za celý rok 2001 očakáva prevádzkovú stratu 2,2 až 2,6 miliardy EUR. Ozdravovacie náklady spadajú v celej výške na 1. štvrťrok a do účtovnej knihy by sa mali podpísať sumou 3 miliardy EUR. Za celý rok by mal DaimlerChrysler dosiahnuť prevádzkový zisk 1,2 až 1,7 miliardy EUR, podmienený mimoriadnymi efektmi, a do roku 2002 by sa mal Chrysler opäť dostať do ziskovej zóny.
Šéf automobilky DaimlerChrysler Jürgen Schrempp si na plecia vzal veľké bremeno. Miliardové ozdravovanie Chrysleru a Mitsubishi, v ktorom má 34-% podiel, nemá v histórii automobilového priemyslu obdobu. Vo svetovom autokoncerne nezostane počas nasledujúcich rokov kameň na kameni.
Schrempp a jeho americký miestodržiteľ Dieter Zetsche dnes v doteraz nepoznanej úprimnosti vykreslili kroky na ceste k ružovej budúcnosti koncernu. "Je určité ojedinelé, že šéf spoločnosti verejne určuje exaktné ciele, čo sa týka výsledkov," uviedol automobilový boss pred 400 zástupcami médií z celého sveta v sildelfingerskej továrni stuttgartského koncernu.
S cieľmi, ktorými sa Schrempp chce zrejme otestovať, vstupuje "otec fúzie" do veľkého rizika, pretože po prvýkrát po uzatvorení "manželstva z lásky" medzi nemeckým podnikom Daimler Benz a americkým Chryslerom v roku 1998 nedával nejasné sľuby, ale jasne predpovedal budúce efekty. Schrempp, ktorý dnes na tlačovej konferencii pôsobil až príliš koncentrovane a nezvyčajne prosto, musel priznať, že "nie všetko sa podarilo tak, ako si predstavovali". Neisto zareagoval len raz, vtedy, keď sa ho jeden z novinárov opýtal, či je v hre aj jeho post. Po krátkom zaváhaní Schrempp odpovedal: "Prečo sa pýtate mňa? Myslíte si, že o tom rozhodujem sám? Tým ste takmer dostali odpoveď." Potom zmizol úsmev z jeho tváre.
Schrempp médiám objasnil, že obaja veľkí akcionári, Deutsche Bank a Kuvajt, úplne stoja za reštrukturalizačným plánom, ktorý je stanovený do roku 2003. Z toho by sa dalo usúdiť, že jemu osobne dali do tohto termínu čas, aby koncern opäť doviedol do prijateľnej hladiny čiernych čísel. Každopádne v princípe aj tie najkrajšie ciele by sa mohli zmeniť na náhrobný kameň koncernu, napríklad ak by kráľ zákazník nespolupracoval. Predpoklad ozdravovacieho plánu Chrysleru stavia na tom, že v USA tento rok predajú po vlaňajších 17 miliónoch osobných automobilov stále ešte 16 miliónov. To je však vzhľadom na rôzne neisté vplyvy ako napríklad úrokový vývoj odvážny predpoklad. Napätie teda v nemecko-americkom koncerne ostane.
Koncern chce okrem iného v japonskej automobilke Mitsubishi do roku 2003 prepustiť 9 500 zamestnancov, čo z celkového počtu 65 000 predstavuje 14 %. Okrem toho v rámci ozdravovacieho programu by mali do roku 2003 realizovať úspory nákladov na materiál vo výške 15 % a výrobnú kapacitu by mali zredukovať o minimálne 20 %.