Praha 14.októbra (TASR) - Útoky teroristov znížili predaj áut
nielen v USA či západnej Európe, ale aj v Českej republike. September
bol od februára ...
TASR
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Praha 14.októbra (TASR) - Útoky teroristov znížili predaj áut nielen v USA či západnej Európe, ale aj v Českej republike. September bol od februára prvým mesiacom, počas ktorého sa v autosalónoch predalo menej nových vozidiel ako vlani. Škoda Auto aj dovozcovia majú jasné vysvetlenie. Útoky otriasli psychikou ľudí a zmrazili chuť na veľké nákupy.
Šéf Škody Vratislav Kulhánek sa bojí dopadov na celoročné hospodárenie firmy. "Tento rok bude vynikajúce, ak vôbec zvýšime produkciu a predaj," uviedol. Škoda v septembri predala 5 834 áut, čo je o 200 kusov menej ako v rovnakom mesiaci vlani. Podľa V. Kulhánka má toto zníženie jednoznačne na svedomí druhá polovica mesiaca.
Zlú náladu spotrebiteľov pocítili aj dovozcovia. Napríklad Fordu sa v septembri medziročne znížil predaj áut o viac ako 20 %. "V druhej polovici mesiaca sme videli jasný zlom. Potvrdzuje sa, že predaj osobných automobilov je veľmi citlivý ukazovateľ ekonomického vývoja a nálad v spoločnosti," povedal Martin Linhart z českého zastúpenia Fordu.
Septembrovú štatistiku za celý automobilový trh nakoniec zachránila prvá dekáda. Vďaka nej v číslach za celý mesiac vidieť iba mierny pokles. V celej krajine sa podľa najnovšej správy českého Združenia automobilového priemyslu predalo 10 813 osobných áut, teda o 80 menej ako vlani, čo je zníženie o necelé percento. V auguste však predaj vzrástol o 7 % a v júli dokonca o 17 %. Informoval o tom český denník Mladá fronta Dnes.