Schumi sa rozlúčil so sezónou víťazstvom v Japonsku

Michael Schumacher vyhral v nedeľu Veľkú cenu Japonska formuly 1 a potvrdil, že titul je v správnych rukách. Obhájil vlaňajšie prvenstvo už v auguste na VC Maďarska, v ďalších štyroch pretekoch 17-dielneho seriálu už len zvyšoval svoj náskok

. V sezóne nazbieral rekordných 123 bodov a pred druhým Coulthardom (McLaren) mal v konečnom účtovaní priepastný 58-bodový náskok. M. Schumacher vyhral v sezóne deväť pretekov, jeho mladší brat Ralf na Williamse pridal ďalšie tri prvenstvá. V Suzuke s M. Schumacherom vystúpil na pódium aj Kolumbijčan Juan-Pablo Montoya (Williams) a Coulthard (McLaren). O prvých šesť miest sa podelili jazdci dominantných stajní v tomto ročníku F 1 Ferrari, McLaren a Williams. M. Schumacher si v sobotňajšej kvalifikácii vyjazdil pole position (43. v kariére), v pretekoch vyrazil z najvýhodnejšej pozície. V nájazde do prvej zákruty si ustrážil druhého Montoyu a potom už kontroloval vedúcu priečku. Väčšina špičkových pretekárov išla na dva pitstopy, len Brazílčan Barrichello zašiel do boxov na výmenu pneumatík a doplnenie paliva tri razy, potom zvádzal ostré súboje s Ralfom Schumacherom. V pohodových pretekoch si Coulthard bez problémov ustrážil post vicemajstra, Barrichello skončil až piaty. V 6. kole mal nebezpečne vyzerajúcu haváriu Alesi na Jordane, v plnej rýchlosti narazil do vozidla Sauber Fína Räikkönena, ktorý dostal v zákruhe hodiny. „Takto som si rozlúčku s formulou 1 nepredstavoval," povzdychol si 37-ročný Francúz Alesi, keď sa dostal z kokpitu rozbitého monopostu. S formulou 1 sa lúčil aj Fín Häkkinen, údajne len na rok a v depe ho tímoví kolegovia zasypali darčekmi pre jeho 10-mesačného syna Huga. M. Schumacher získal štvrtý titul majstra sveta, s celkovými 801 bodmi už preskočil v historických tabuľkách doterajšieho lídra Alaina Prosta z Francúzska, s 53 víťazstvami posunul hranicu do nebeských výšin.
V roku 2002 pribudne vo formule 1 nový tím Toyota.

Hlasy v cieli - M. Schumacher:  „Perfektný záver sezóny, víťazstvo je pred zimnou prestávkou dôležité. V prvej časti som si pripravil náskok, mal som výborné pneumatiky. Po výmene som už z pneumatík tak neťažil, lebo som sa dostal za Häkkinena, ale náskok vystačil." Montoya: „Proti vynovenému Ferrari sme nemali žiadnu šancu. Aj s druhým miestom som spokojný. Bol to pre mňa úspešný ročník vstupu do formuly 1." Coulthard: „Moje auto nemalo ideálne nastavenie, o to väčšiu radosť mám, že som sa dostal na stupeň víťazov. V závere ma pustil pred seba Häkkinen, musím sa mu za to poďakovať."
Veľká cena Japonska (okruh 5,964 km, 53 kôl, 310,792 km): 1. M. Schumacher (Nem., Ferrari) 1:27:33,298 h (priem. rýchlosť 212,664 km/h), 2. Montoya (Kol., Williams-BMW) + 3,153 s, 3. Coulthard (V. Brit., McLaren-Mercedes) + 23,261, 4. Häkkinen (Fín., McLaren-Mercedes) + 35,539, 5. Barrichello (Braz., Ferrari) + 36,544, 6. R. Schumacher (Nem., Williams-BMW) + 37,122.
Ďalšie poradie: 7. Button (V. Brit., Benetton-Renault) + 1:37,102 min, 8. Trulli (Tal., Jorda-Honda) + 1 kolo, 9. Heidfeld (Nem., Sauber-Petronas) + 1 kolo, 10. Villeneuve (Kan., BAR-Honda) + 1 kolo, 11. Alonso (Šp., European-Minardi) + 1 kolo, 12. Frentzen (Nem., Prost-Acer) + 1 kolo, 13. Panis (Fr., BAR-Honda) + 2 kolá, 14. Verstappen (Hol., Arrows-Asiatech) + 2 kolá, 15. Bernoldi (Braz., Arrows-Asiatech) + 2 kolá, 16. Yoong (Malaj. European-Minardi) + 3 kolá.
Nedokončili: 6. kolo - Alesi (Fr., Jordan-Honda) havária, 6 - Räikkönen (Fín., Sauber-Petronas) havária, 25 - Irvine (V. Brit., Jaguár-Cosworth) došiel mu benzín, 45 - Enge (ČR, Prost-Acer) brzdy, 47 - De la Rosa (Šp., Jaguár-Cosworth) unikajúci olej, 48 - Fisichella (Tal., Benetton-Renault) prevodovka.
Najrýchlejšie kolo: Montoya 1:36,450 v 30. kole.
Celkové poradie MS po 17 pretekoch: 1. M. Schumacher 123 bodov, 2. Coulthard 65, 3. Barrichello 56, 4. R. Schumacher 49, 5. Häkkinen 37, 6. Montoya 31, 7. Heidfeld 13, 8. Villeneuve 12, 9. Räikkönen 9, 10. Trulli 9, 11. Fisichella 8, 12. Irvine 7, 13. Frentzen 6, 14. Alesi 6, 15. Panis 5, 16. De la Rosa 3, 17. Button 2, 18. Verstappen 1.
Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 179 bodov, 2. McLaren 102, 3. Williams 80, 4. Sauber 22, 5. BAR 17, 6. Jordan 17, 7. Benetton 10, 8. Jaguár 10, 9. Prost 4, 10. Arrows 1.
Nová sazóna 2002 sa začne v marci Veľkou cenou Austrálie.


 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  4. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  1. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  2. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  3. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 17 428
  2. Eilat: Slnko, teplo a zábava 10 115
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 520
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 408
  5. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 2 754
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 657
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 1 990
  8. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 738
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky 1 512
  10. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50% 1 441

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Veľkolepý nástup, výslnie a pád. Prečo veľké strany neprežijú svojich lídrov

Výmena lídra nie je kľúčom k dlhšej životnosti strany. Funguje len pri menších stranách, v Smere by mohla znamenať rýchly zánik.

KOMENTÁRE

Smer bez Fica nemá logiku

Životnosť strán ako Smer sa odvíja od popularity zakladateľa.

Neprehliadnite tiež

Po Špitálskej ulici po štyroch mesiacoch opäť prešli električky

Električková doprava by sa mohla do centra mesta vrátiť ešte pred Vianocami.

Hybridný MINI Countryman je demoverzia športového elektromobilu (test)

Výdržou batérie príliš neohúri, športovou jazdou už áno.

Dopravná hádanka: Môžete parkovať na miestach pre tradičnú rodinu?

Vyhradené miesta majú okrem osôb so zdravotným postihnutím aj rodiny.

Dopravná hádanka: Môžete parkovať na miestach pre tradičnú rodinu? (riešenie)

Vyhradené miesta majú okrem osôb so zdravotným postihnutím aj rodiny.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Revolúcia v autách? Tesla skôr pripomína pyramídový podvod

Autá by mohli v budúcnosti vyzerať úplne inak.