SME

Nissan Almera Tino 1,8 Comfort – variabilita i komfort

Japonský výrobca predstavil svoj prvý kompaktný minivan ako prototyp pre Európu v Ženeve na jar 1998. Skôr ako na jar tohto roku prišiel Tino do predaja aj k nám, predával sa pre veľký záujem už na západoeurópskych trhoch


. Ako už z jeho mena vyplýva, Tino je postavený na báze modelu Almera, s ktorým má zhodné podvozkové komponenty – vpredu klasické zavesenie McPherson, vzadu viacprvkový multi-link so Scott-Russelovým závesom s odpružením vinutými pružinami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S takto riešeným podvozkom má Tino jazdné vlastnosti, ktoré po prvých zákrutách presvedčia o tom, že sú výborné. Aj keď sa Tino v zákrutách nakloní, je to len preto, že má mäkšie a komfortnejšie pruženie, ale i tak veľmi dobre „sedí“. Bezpečné správanie má aj na rovných úsekoch pri vyšších rýchlostiach. Tu dobrej smerovej stabilite vďačí väčšiemu rázvoru, ale aj presnému riadeniu, výborným brzdám, ABS s EBD -  s elektronickým rozdeľovaním brzdného tlaku - a brzdovým asistentom, ktorý pomáha v núdzových situáciách. Jazdné výkony Tina riešia tri pohonné jednotky – dve zážihové 1,8 a 2,0 l s výkonmi 84 kW/114 k a 100 kW/136 k a turbodiesel 2,2 l s výkonom 84 kW/114 k.

SkryťVypnúť reklamu


Testovaný automobil s tým najmenším motorom prejavoval ak nie skvelé, tak aspoň výborné dynamické vlastnosti. Dynamicky pôsobí Tino aj zvonku najmä vďaka dopredu sa zvažujúcim bočný  líniám a klinovitému predku. Vari jeho najviac cenenou vlastnosťou je veľkosť vnútorného priestoru a jeho variabilita s až 24 možnosťami usporiadania interiéru. Prispievajú k tomu aj tri samostatné zadné sedadlá s možnosťami rôznych manipulácií – posúvania napríklad dopredu až o 90 mm, vyberania, sklápania operadla a pod. To umožňuje napríklad zväčšovať podľa potreby batožinový priestor – od základného 440 litrového objemu až po 1950 l v prípade vymontovania troch zadných sedadiel. Okrem toho interiér ponúka toľko odkladacích priestorov ako hádam žiadny iný van.

SkryťVypnúť reklamu

Interiér okrem svojej variability a flexibility obsahuje v stupňoch výbavy Comfort, čo je prípad testovaného automobilu, a Elegance naozajstný komfort a skvelú bezpečnostnú výbavu: klimatizáciu, elektrické ovládanie skiel predných dverí, elektrické nastavovanie vonkajších zrkadiel, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, rádio s prehrávačom, imobilizér, čelné a integrované bočné a hlavové airbagy, aktívne opierky hlavy, kotúčové brzdy na všetkých kolesách a už skôr spomínané systémy, tónované atermické sklá a iné vymoženosti. Pre všetky tieto vlastnosti je Nissan Almera Tino vhodný na rodinné využívanie, na trávenie voľného času, ale uspokojí aj požiadavky každodenných užívateľov.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Nissan Almera Tino 1,8  Comfort

SkryťVypnúť reklamu

Motor
Radový kvapalinou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu naprieč s ventilovým rozvodom 2xOHC, poháňaný reťazou. Štyri ventily v každom valci. Hlava valcov  z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1769 cm3, vŕtanie a zdvih 80/88 mm. Kompresný pomer 9,5 : 1. Najväčší výkon 84 kW (114 k) pri otáčkach 5600 min-1. Najvyšší krútiaci moment 158 Nm pri otáčkach 2800 min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie benzínu.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,33 – 1,95 – 1,29 - 0,93 - 0,73, R – 3,21. Stály prevod hnanej nápravy 4,44.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na dvojitých priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson. Odpruženie vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi, priečny skrutný stabilizátor. Vzadu viacprvkové zavesenie s pozdĺžnymi a priečnymi ramenami. Odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi.  Brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, predné  s vnútorným chladením, ABS. Parkovacia brzda na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 195/65 R 15.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Karoséria
Samonosná celokovová, päťdverový päťmiestny minivan.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4265/1760/1610 mm, rázvor náprav 2535 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1535/1510 mm. Priemer otáčania 10,2 m. Pohotovostná hmotnosť 1370 kg, celková hmotnosť 1830. Objem batožinového priestoru 440/1950 l. Objem palivovej nádrže 60 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 173 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 12,7 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116  10,3/6,3/7,8 l/100 km.

Cena: 659 000 Sk

Porovnanie s automobilmi v rovnakej triede:

Citroën Xsara  Picasso 1,8 16V
Zdvih. objem 1749 cm³
Výkon 85 kW/115 k
Krút. mom. 160/4000 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 12,2 s
Max. rých. 190 km/h
Spotreba mesto 10,8 l/100 km
mimo mesta 5,9 l/100 km
kombinovaná 7,7 l/100 km
Cena 644 900 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mazda Premacy 1,8i Exclusive
Zdvih. objem 1839 cm³
Výkon 81 kW/115 k
Krút. mom. 161/4000 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 11,4 s
Max. rých. 180 km/h
Spotreba mesto 10,9 l/100 km
mimo mesta 7,0 l/100 km
kombinovaná 8,4 l/100 km
Cena 794 900 Sk                                   


Renault Scénic 16V Authentique
Zdvih. objem 1598 cm³
Výkon 79W/107 kW
Krút. mom. 148/3700 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 11,2 s
Max. rých. 185 km/h
Spotreba mesto 9,6 l/100 km
 mimo mesta 6,0 l/100 km
kombinovaná 7,3 l/100 km
Cena 644 900

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 531
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 410
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 062
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 781
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 629
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 588
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 024
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  2. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  3. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  4. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  5. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  6. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  7. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  8. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 40 395
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 671
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 361
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 799
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 303
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 072
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 461
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 495
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu