REDAKČNÝ TEST

Nissan Almera Tino 1,8 Comfort – variabilita i komfort

Japonský výrobca predstavil svoj prvý kompaktný minivan ako prototyp pre Európu v Ženeve na jar 1998. Skôr ako na jar tohto roku prišiel Tino do predaja aj k nám, predával sa pre veľký záujem už na západoeurópskych trhoch


. Ako už z jeho mena vyplýva, Tino je postavený na báze modelu Almera, s ktorým má zhodné podvozkové komponenty – vpredu klasické zavesenie McPherson, vzadu viacprvkový multi-link so Scott-Russelovým závesom s odpružením vinutými pružinami.

S takto riešeným podvozkom má Tino jazdné vlastnosti, ktoré po prvých zákrutách presvedčia o tom, že sú výborné. Aj keď sa Tino v zákrutách nakloní, je to len preto, že má mäkšie a komfortnejšie pruženie, ale i tak veľmi dobre „sedí“. Bezpečné správanie má aj na rovných úsekoch pri vyšších rýchlostiach. Tu dobrej smerovej stabilite vďačí väčšiemu rázvoru, ale aj presnému riadeniu, výborným brzdám, ABS s EBD -  s elektronickým rozdeľovaním brzdného tlaku - a brzdovým asistentom, ktorý pomáha v núdzových situáciách. Jazdné výkony Tina riešia tri pohonné jednotky – dve zážihové 1,8 a 2,0 l s výkonmi 84 kW/114 k a 100 kW/136 k a turbodiesel 2,2 l s výkonom 84 kW/114 k.



Testovaný automobil s tým najmenším motorom prejavoval ak nie skvelé, tak aspoň výborné dynamické vlastnosti. Dynamicky pôsobí Tino aj zvonku najmä vďaka dopredu sa zvažujúcim bočný  líniám a klinovitému predku. Vari jeho najviac cenenou vlastnosťou je veľkosť vnútorného priestoru a jeho variabilita s až 24 možnosťami usporiadania interiéru. Prispievajú k tomu aj tri samostatné zadné sedadlá s možnosťami rôznych manipulácií – posúvania napríklad dopredu až o 90 mm, vyberania, sklápania operadla a pod. To umožňuje napríklad zväčšovať podľa potreby batožinový priestor – od základného 440 litrového objemu až po 1950 l v prípade vymontovania troch zadných sedadiel. Okrem toho interiér ponúka toľko odkladacích priestorov ako hádam žiadny iný van.

Interiér okrem svojej variability a flexibility obsahuje v stupňoch výbavy Comfort, čo je prípad testovaného automobilu, a Elegance naozajstný komfort a skvelú bezpečnostnú výbavu: klimatizáciu, elektrické ovládanie skiel predných dverí, elektrické nastavovanie vonkajších zrkadiel, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, rádio s prehrávačom, imobilizér, čelné a integrované bočné a hlavové airbagy, aktívne opierky hlavy, kotúčové brzdy na všetkých kolesách a už skôr spomínané systémy, tónované atermické sklá a iné vymoženosti. Pre všetky tieto vlastnosti je Nissan Almera Tino vhodný na rodinné využívanie, na trávenie voľného času, ale uspokojí aj požiadavky každodenných užívateľov.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Nissan Almera Tino 1,8  Comfort

Motor
Radový kvapalinou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu naprieč s ventilovým rozvodom 2xOHC, poháňaný reťazou. Štyri ventily v každom valci. Hlava valcov  z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1769 cm3, vŕtanie a zdvih 80/88 mm. Kompresný pomer 9,5 : 1. Najväčší výkon 84 kW (114 k) pri otáčkach 5600 min-1. Najvyšší krútiaci moment 158 Nm pri otáčkach 2800 min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie benzínu.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,33 – 1,95 – 1,29 - 0,93 - 0,73, R – 3,21. Stály prevod hnanej nápravy 4,44.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na dvojitých priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson. Odpruženie vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi, priečny skrutný stabilizátor. Vzadu viacprvkové zavesenie s pozdĺžnymi a priečnymi ramenami. Odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi.  Brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, predné  s vnútorným chladením, ABS. Parkovacia brzda na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 195/65 R 15.

Karoséria
Samonosná celokovová, päťdverový päťmiestny minivan.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4265/1760/1610 mm, rázvor náprav 2535 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1535/1510 mm. Priemer otáčania 10,2 m. Pohotovostná hmotnosť 1370 kg, celková hmotnosť 1830. Objem batožinového priestoru 440/1950 l. Objem palivovej nádrže 60 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 173 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 12,7 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116  10,3/6,3/7,8 l/100 km.

Cena: 659 000 Sk

Porovnanie s automobilmi v rovnakej triede:

Citroën Xsara  Picasso 1,8 16V
Zdvih. objem 1749 cm³
Výkon 85 kW/115 k
Krút. mom. 160/4000 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 12,2 s
Max. rých. 190 km/h
Spotreba mesto 10,8 l/100 km
mimo mesta 5,9 l/100 km
kombinovaná 7,7 l/100 km
Cena 644 900 Sk                                   

Mazda Premacy 1,8i Exclusive
Zdvih. objem 1839 cm³
Výkon 81 kW/115 k
Krút. mom. 161/4000 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 11,4 s
Max. rých. 180 km/h
Spotreba mesto 10,9 l/100 km
mimo mesta 7,0 l/100 km
kombinovaná 8,4 l/100 km
Cena 794 900 Sk                                   


Renault Scénic 16V Authentique
Zdvih. objem 1598 cm³
Výkon 79W/107 kW
Krút. mom. 148/3700 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 11,2 s
Max. rých. 185 km/h
Spotreba mesto 9,6 l/100 km
 mimo mesta 6,0 l/100 km
kombinovaná 7,3 l/100 km
Cena 644 900

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Používate make-up? Potom spozornite
  3. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  8. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Mečiarovské spôsoby nového bratislavského župana?
  2. Študenti Stavebnej fakulty STU na exkurzii v Brne
  3. Top 10 inzerovaných áut za posledné 3 roky
  4. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  5. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  7. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  8. Používate make-up? Potom spozornite
  9. Legendárna Transsibírska magistrála
  10. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 28 369
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 180
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 141
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 023
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 019
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 984
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 978
  8. Používate make-up? Potom spozornite 969
  9. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov 965
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 899

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Róbert Bezák: Za pápežmi som bol trikrát, chodil som aj za kardinálmi

Diskusia SME NAŽIVO s Róbertom Bezákom a Marie Vrabcovou.

PLUS

Fico dal opäť prednosť sebe, a kto je užitočný idiot politiky

Robert Fico si už musí poslušnosť vynucovať krajnými prostriedkami

KOMENTÁRE

Rok 1998: Maďarka prah môjho domu neprekročí

Čože?! Ty nebudeš voliť Mečiara?

Neprehliadnite tiež

V počítači nasimulovali, ako vyzerá optimálna križovatka

Kruhové objazdy premávku spomaľujú, inteligentné semafory zrýchľujú.

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.