REDAKČNÝ TEST

Nissan Almera Tino 1,8 Comfort – variabilita i komfort

Japonský výrobca predstavil svoj prvý kompaktný minivan ako prototyp pre Európu v Ženeve na jar 1998. Skôr ako na jar tohto roku prišiel Tino do predaja aj k nám, predával sa pre veľký záujem už na západoeurópskych trhoch


. Ako už z jeho mena vyplýva, Tino je postavený na báze modelu Almera, s ktorým má zhodné podvozkové komponenty – vpredu klasické zavesenie McPherson, vzadu viacprvkový multi-link so Scott-Russelovým závesom s odpružením vinutými pružinami.

S takto riešeným podvozkom má Tino jazdné vlastnosti, ktoré po prvých zákrutách presvedčia o tom, že sú výborné. Aj keď sa Tino v zákrutách nakloní, je to len preto, že má mäkšie a komfortnejšie pruženie, ale i tak veľmi dobre „sedí“. Bezpečné správanie má aj na rovných úsekoch pri vyšších rýchlostiach. Tu dobrej smerovej stabilite vďačí väčšiemu rázvoru, ale aj presnému riadeniu, výborným brzdám, ABS s EBD -  s elektronickým rozdeľovaním brzdného tlaku - a brzdovým asistentom, ktorý pomáha v núdzových situáciách. Jazdné výkony Tina riešia tri pohonné jednotky – dve zážihové 1,8 a 2,0 l s výkonmi 84 kW/114 k a 100 kW/136 k a turbodiesel 2,2 l s výkonom 84 kW/114 k.



Testovaný automobil s tým najmenším motorom prejavoval ak nie skvelé, tak aspoň výborné dynamické vlastnosti. Dynamicky pôsobí Tino aj zvonku najmä vďaka dopredu sa zvažujúcim bočný  líniám a klinovitému predku. Vari jeho najviac cenenou vlastnosťou je veľkosť vnútorného priestoru a jeho variabilita s až 24 možnosťami usporiadania interiéru. Prispievajú k tomu aj tri samostatné zadné sedadlá s možnosťami rôznych manipulácií – posúvania napríklad dopredu až o 90 mm, vyberania, sklápania operadla a pod. To umožňuje napríklad zväčšovať podľa potreby batožinový priestor – od základného 440 litrového objemu až po 1950 l v prípade vymontovania troch zadných sedadiel. Okrem toho interiér ponúka toľko odkladacích priestorov ako hádam žiadny iný van.

Interiér okrem svojej variability a flexibility obsahuje v stupňoch výbavy Comfort, čo je prípad testovaného automobilu, a Elegance naozajstný komfort a skvelú bezpečnostnú výbavu: klimatizáciu, elektrické ovládanie skiel predných dverí, elektrické nastavovanie vonkajších zrkadiel, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, rádio s prehrávačom, imobilizér, čelné a integrované bočné a hlavové airbagy, aktívne opierky hlavy, kotúčové brzdy na všetkých kolesách a už skôr spomínané systémy, tónované atermické sklá a iné vymoženosti. Pre všetky tieto vlastnosti je Nissan Almera Tino vhodný na rodinné využívanie, na trávenie voľného času, ale uspokojí aj požiadavky každodenných užívateľov.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Nissan Almera Tino 1,8  Comfort

Motor
Radový kvapalinou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu naprieč s ventilovým rozvodom 2xOHC, poháňaný reťazou. Štyri ventily v každom valci. Hlava valcov  z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1769 cm3, vŕtanie a zdvih 80/88 mm. Kompresný pomer 9,5 : 1. Najväčší výkon 84 kW (114 k) pri otáčkach 5600 min-1. Najvyšší krútiaci moment 158 Nm pri otáčkach 2800 min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie benzínu.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,33 – 1,95 – 1,29 - 0,93 - 0,73, R – 3,21. Stály prevod hnanej nápravy 4,44.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na dvojitých priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson. Odpruženie vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi, priečny skrutný stabilizátor. Vzadu viacprvkové zavesenie s pozdĺžnymi a priečnymi ramenami. Odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi.  Brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, predné  s vnútorným chladením, ABS. Parkovacia brzda na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 195/65 R 15.

Karoséria
Samonosná celokovová, päťdverový päťmiestny minivan.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4265/1760/1610 mm, rázvor náprav 2535 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1535/1510 mm. Priemer otáčania 10,2 m. Pohotovostná hmotnosť 1370 kg, celková hmotnosť 1830. Objem batožinového priestoru 440/1950 l. Objem palivovej nádrže 60 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 173 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 12,7 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116  10,3/6,3/7,8 l/100 km.

Cena: 659 000 Sk

Porovnanie s automobilmi v rovnakej triede:

Citroën Xsara  Picasso 1,8 16V
Zdvih. objem 1749 cm³
Výkon 85 kW/115 k
Krút. mom. 160/4000 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 12,2 s
Max. rých. 190 km/h
Spotreba mesto 10,8 l/100 km
mimo mesta 5,9 l/100 km
kombinovaná 7,7 l/100 km
Cena 644 900 Sk                                   

Mazda Premacy 1,8i Exclusive
Zdvih. objem 1839 cm³
Výkon 81 kW/115 k
Krút. mom. 161/4000 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 11,4 s
Max. rých. 180 km/h
Spotreba mesto 10,9 l/100 km
mimo mesta 7,0 l/100 km
kombinovaná 8,4 l/100 km
Cena 794 900 Sk                                   


Renault Scénic 16V Authentique
Zdvih. objem 1598 cm³
Výkon 79W/107 kW
Krút. mom. 148/3700 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 11,2 s
Max. rých. 185 km/h
Spotreba mesto 9,6 l/100 km
 mimo mesta 6,0 l/100 km
kombinovaná 7,3 l/100 km
Cena 644 900

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  6. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  2. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  3. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  4. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  5. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  6. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  9. Vysoká hra o súdne trovy
  10. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 14 255
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 8 472
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 578
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 609
  5. Splnený sen 1 823
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 1 681
  7. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 1 560
  8. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 1 428
  9. Ako na refinancovanie hypotéky 992
  10. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 947

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Španielsko si vybralo jadrovú možnosť. Čo znamená spustenie článku 155?

Katalánsko po referende môže prísť aj o tú mieru autonómie, ktorú malo doteraz.

KOMENTÁRE

Katalánsky líder nechce stratiť tvár, Španielsko zas Katalánsko

Puigdemont sa oháňa nezávislosťou.

SVET

Španielsko pozastaví Katalánsku autonómiu

Katalánsky premiér pohrozil Madridu vyhlásením nezávislosti.

Neprehliadnite tiež

Honda Civic jazdí lahodne a konečne vyzerá dobre (test)

Dojem trochu kazí ovládanie elektroniky na palube.

Malé autá sú čoraz drahšie, ľudia chcú výbavu z veľkých áut

Zákazníci si aj pri kompaktných autách radi priplatia za bohatú výbavu a možnosť prispôsobiť si vzhľad.

Jazdené auto sa samo nepredá. Ako mu pomôcť

Atraktivitu auta môžete zvýšiť už za pár eur.

Volvo spúšťa značku športových áut Polestar, prvý model je hybrid

Športový hybrid Polestar 1 prichádza s výkonom 600 koní a karbónovou karosériou.