SME
reklama

Nissan Almera Tino 1,8 Comfort – variabilita i komfort

Japonský výrobca predstavil svoj prvý kompaktný minivan ako prototyp pre Európu v Ženeve na jar 1998. Skôr ako na jar tohto roku prišiel Tino do predaja aj k nám, predával sa pre veľký záujem už na západoeurópskych trhoch


. Ako už z jeho mena vyplýva, Tino je postavený na báze modelu Almera, s ktorým má zhodné podvozkové komponenty – vpredu klasické zavesenie McPherson, vzadu viacprvkový multi-link so Scott-Russelovým závesom s odpružením vinutými pružinami.

S takto riešeným podvozkom má Tino jazdné vlastnosti, ktoré po prvých zákrutách presvedčia o tom, že sú výborné. Aj keď sa Tino v zákrutách nakloní, je to len preto, že má mäkšie a komfortnejšie pruženie, ale i tak veľmi dobre „sedí“. Bezpečné správanie má aj na rovných úsekoch pri vyšších rýchlostiach. Tu dobrej smerovej stabilite vďačí väčšiemu rázvoru, ale aj presnému riadeniu, výborným brzdám, ABS s EBD -  s elektronickým rozdeľovaním brzdného tlaku - a brzdovým asistentom, ktorý pomáha v núdzových situáciách. Jazdné výkony Tina riešia tri pohonné jednotky – dve zážihové 1,8 a 2,0 l s výkonmi 84 kW/114 k a 100 kW/136 k a turbodiesel 2,2 l s výkonom 84 kW/114 k.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Testovaný automobil s tým najmenším motorom prejavoval ak nie skvelé, tak aspoň výborné dynamické vlastnosti. Dynamicky pôsobí Tino aj zvonku najmä vďaka dopredu sa zvažujúcim bočný  líniám a klinovitému predku. Vari jeho najviac cenenou vlastnosťou je veľkosť vnútorného priestoru a jeho variabilita s až 24 možnosťami usporiadania interiéru. Prispievajú k tomu aj tri samostatné zadné sedadlá s možnosťami rôznych manipulácií – posúvania napríklad dopredu až o 90 mm, vyberania, sklápania operadla a pod. To umožňuje napríklad zväčšovať podľa potreby batožinový priestor – od základného 440 litrového objemu až po 1950 l v prípade vymontovania troch zadných sedadiel. Okrem toho interiér ponúka toľko odkladacích priestorov ako hádam žiadny iný van.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Interiér okrem svojej variability a flexibility obsahuje v stupňoch výbavy Comfort, čo je prípad testovaného automobilu, a Elegance naozajstný komfort a skvelú bezpečnostnú výbavu: klimatizáciu, elektrické ovládanie skiel predných dverí, elektrické nastavovanie vonkajších zrkadiel, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, rádio s prehrávačom, imobilizér, čelné a integrované bočné a hlavové airbagy, aktívne opierky hlavy, kotúčové brzdy na všetkých kolesách a už skôr spomínané systémy, tónované atermické sklá a iné vymoženosti. Pre všetky tieto vlastnosti je Nissan Almera Tino vhodný na rodinné využívanie, na trávenie voľného času, ale uspokojí aj požiadavky každodenných užívateľov.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Nissan Almera Tino 1,8  Comfort

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Motor
Radový kvapalinou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu naprieč s ventilovým rozvodom 2xOHC, poháňaný reťazou. Štyri ventily v každom valci. Hlava valcov  z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1769 cm3, vŕtanie a zdvih 80/88 mm. Kompresný pomer 9,5 : 1. Najväčší výkon 84 kW (114 k) pri otáčkach 5600 min-1. Najvyšší krútiaci moment 158 Nm pri otáčkach 2800 min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie benzínu.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,33 – 1,95 – 1,29 - 0,93 - 0,73, R – 3,21. Stály prevod hnanej nápravy 4,44.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na dvojitých priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson. Odpruženie vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi, priečny skrutný stabilizátor. Vzadu viacprvkové zavesenie s pozdĺžnymi a priečnymi ramenami. Odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi.  Brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, predné  s vnútorným chladením, ABS. Parkovacia brzda na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 195/65 R 15.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Karoséria
Samonosná celokovová, päťdverový päťmiestny minivan.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4265/1760/1610 mm, rázvor náprav 2535 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1535/1510 mm. Priemer otáčania 10,2 m. Pohotovostná hmotnosť 1370 kg, celková hmotnosť 1830. Objem batožinového priestoru 440/1950 l. Objem palivovej nádrže 60 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 173 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 12,7 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116  10,3/6,3/7,8 l/100 km.

Cena: 659 000 Sk

Porovnanie s automobilmi v rovnakej triede:

Citroën Xsara  Picasso 1,8 16V
Zdvih. objem 1749 cm³
Výkon 85 kW/115 k
Krút. mom. 160/4000 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 12,2 s
Max. rých. 190 km/h
Spotreba mesto 10,8 l/100 km
mimo mesta 5,9 l/100 km
kombinovaná 7,7 l/100 km
Cena 644 900 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mazda Premacy 1,8i Exclusive
Zdvih. objem 1839 cm³
Výkon 81 kW/115 k
Krút. mom. 161/4000 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 11,4 s
Max. rých. 180 km/h
Spotreba mesto 10,9 l/100 km
mimo mesta 7,0 l/100 km
kombinovaná 8,4 l/100 km
Cena 794 900 Sk                                   


Renault Scénic 16V Authentique
Zdvih. objem 1598 cm³
Výkon 79W/107 kW
Krút. mom. 148/3700 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 11,2 s
Max. rých. 185 km/h
Spotreba mesto 9,6 l/100 km
 mimo mesta 6,0 l/100 km
kombinovaná 7,3 l/100 km
Cena 644 900

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  2. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  3. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  4. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  5. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  6. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  7. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  8. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 833
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 357
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 804
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 326
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 131
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 878
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 365
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 1 996
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ondřej Havelka: Nazí adamité. Africké bohoslužby v rouše Evině
  2. Portu Fin Blog: Pri investovaní treba pamätať aj na poplatky, vedia si vypýtať tisíce eur
  3. Lucia Kleštincová: Prepíšme (inak dopredu istú) budúcnosť demokracie EÚ
  4. Viktor Pamula: Viceprimátor poslancom
  5. Danica Chames: Ako (ne)rozbehnúť malý online biznis
  6. Jozef Varga: Krkavci / 59. /
  7. Ľuboš Vodička: Viedeň, Gustav Klimt a Secesia
  8. Jan Pražák: Cizinka s rozměrnou kabelou
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 113 048
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 73 013
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 250
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 690
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 454
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 569
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 16 077
  8. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 11 662
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  7. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
reklama
SkryťZatvoriť reklamu