Automobilka Opel bojuje o prežitie pokračujúcou reštrukturalizáciou

Rüsselheim 17. októbra (TASR) - Nemecká automobilka Adam Opel AG, ktorá už niekoľko rokov prekonáva krízu, bude pokračovať v zápase o prežitie technickou ...

Rüsselheim 17. októbra (TASR) - Nemecká automobilka Adam Opel AG, ktorá už niekoľko rokov prekonáva krízu, bude pokračovať v zápase o prežitie technickou prestavbou svojich závodov, vyčlenením výroby automobilových súčiastok zo spoločných podnikov a zrušením zmlúv so subdodávateľmi, ktorí sú vzdialení od jej montážnych závodov. V dôsledku viacerých reorganizačných zmien do konca roka 2003 prepustí okolo 2500 zamestnancov.

Najnovší sanačný program sa nazýva Olympia a automobilke by mal v najbližších dvoch rokoch priniesť zlepšenie hospodárskych výsledkov asi o 2 miliardy mariek. Tento rok by jeho strata mala dosiahnuť 500 miliónov mariek.

Podľa predstaviteľov firmy by sa výrobná kapacita automobilky mala prispôsobiť reálnemu dopytu po jej vozidlách, a preto by nemala vyrábať "na sklad". V Európe v automobilovom priemysle jestvuje 15 % nevyužitej výrobnej kapacity, čo predstavuje 350 000 vozidiel ročne. Opel od leta budúceho roku zruší jednu zmenu v bochumskom závode, kde sa montujú astry. Do roku 2004 sa v ňom zruší aj jedna montážna linka. Zmennosť sa zníži aj v belgickom antverpskom závode. Závody v oboch mestách a okrem toho aj v nemeckom Kaiserlauterne a španielskej Zaragoze predisponujú výrobu automobilových súčiastok externým dodávateľom. O zamestnanie v Opli príde potom ďalších 3200 ľudí, hlavne v Kaiserlauterne, kde sa vyrábajú nielen súčiastky, ale je tam aj veľká lisovňa.

Informoval nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung.

(1 DEM = 22, 288 SKK)

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 544
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 787
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 4 530
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 341
  5. Kam do tepla v januári? 2 505
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 374
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 358
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 163
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 309
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 067

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin si za prezidenta trúfa, no k petícii sa nehlási

Občiansky kandidát na prezidenta potrebuje 15-tisíc podpisov. Bývalý šéf Najvyššieho súdu hovorí, že masovejšia podpora by ho do volieb posmelila.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

ŠPORT

Šatan a Ramsay spravili to, na čo ich predchodcovia nemali guráž

Na olympiádu nepôjdu známe mená a ani jeden hráč Slovana. Je to správne?

KOMENTÁRE

Od mačiatok k ohrozeniu demokracie. Ňuňuňu

Sociálne siete už nie sú miestom, kde sa stretávajú priatelia.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.