z ktorých mnohé zakrátko spestria sortiment predajcov. S určitosťou medzi svetovými novinkami nebudú chýbať predĺžený najmenší Mercedes-Benz A, Renault Vel Satis, Peugeot 307, Citroën C5, Fiat Stilo 192, Lancia Thesis, Mazda MX Sport Tourer (európsku Mazda RX-8), BMW 316ti Compact, Jaguar X-Type, ale aj Škoda Fabia sedan a mnoho ďalších. Niektoré z nich si krátko predstavíme. Po prvý raz sa v Ženeve svetovému motoristickému publiku predstaví predĺžená verzia najmenšieho Mercedesu triedy A. Oproti doterajšiemu je nový dlhší o 170 mm a ponúka maximálny batožinový priestor do 1930 l (terajší model 390/1740 l), čo je o 11 % viac, ako mal doterajší krátky model. Zmeny sú aj na vonkajšom vzhľade nového "áčka": má nové predné svetlomety, masku chladiča, predný spojler a iné, v interiéri vysokokvalitné materiály z triedy S a lepšiu ergonómiu, výkonnejšie motory CDI a stabilizačný systém ESP novej generácie.
Fiat Stilo uvedie taliansky výrobca v Ženeve vo svetovej predpremiére. Fiat svoj nový model Stilo predurčil k tomu, aby propagoval značku Fiat na európskom trhu. Označenie Stilo vybrali pre jeho dobrú výslovnosť vo všetkých jazykoch a má pripomínať niečo moderné, módu vytvárajúce. Stilo je koncipovaný ako sympatický automobil, ktorý riadiť je zábavou, a je to kompaktný, moderný a technologicky dokonalý automobil. Ide o úplne nový troj- a päťdverový automobil, ktorý má výhody aj jednopriestorových automobilov. Je dlhý 4200 mm a bude sa dodávať so štyrmi benzínovými a dvoma turbodieslami Common Rail.
Škoda Fabia sedan je po krátkej Fabii a verzii Combi tretím modelovým variantom posledného mladoboleslavského produktu. Prichádza necelý polrok po verzii Combi. Nový model je trojpriestorový štvordverový automobil s oddeleným batožinovým priestorom. Je postavený na báze krátkej Fabie. Na našom trhu by sa nový automobil Škoda Fabia sedan mal objaviť už v priebehu mája tohto roku. Je dlhý 4222 mm, široký 1646 mm a vysoký 1449 mm. Batožinový priestor má objem 438 l a po sklopení zadných sedadiel 789 l. Bude sa ponúkať so štyrmi benzínovými a dvoma vznetovými motormi.
Mazda predstaví v Ženeve vo svetovej premiére najčerstvejšiu novinku, model MX Sport Tourer. Nejde o automobil zo sériovej výroby, ale o ďalší z konceptov budúcnosti, z ktorých neskôr môže vzísť nový model automobilky Mazda. Podobne Nissan predvedie v Ženeve svoj nový koncept pomenovaný Chappo. Pri tomto modeli je kládli vývojári Nissanu dôraz najmä na priestrannosť interiéru.
Honda okrem iného predstaví v Ženeve úplne nový Civic Type-R. Verejnosti po prvý raz aj trojdverový Civic, Civic Coupé a kompaktný MPV pomenovaný Stream. Z hľadiska výkonu je zaujímavý model Civic Type-R, ktorý sa bude vyrábať v britskom Swindone a do predaja by mal prísť na jeseň tohto roku. Má dravý vzhľad i charakter. Jeho srdcom je dvojlitrový motor DOHC i-VTEC, ktorý dosahuje najvyšší výkon 147 kW/200 k a z nuly na 100 km/h dokáže zrýchliť za rovných sedem sekúnd.
BMW sa bude v Ženeve prezentovať viacerými novinkami, predovšetkým však svetovou premiérou nového Compactu 316ti, modelom X5 3.0d, X5 4,6is a bude tu aj nové M3 Cabrio. Pozornosť si zasluhujú všetky novinky bavorského výrobcu, mimoriadnu však druhá generácia Compactu. Nielen preto, že ide o úplne nový model, ale najmä preto, že na jeho pohon slúži motor novej generácie Velvatronic, ktorý bude mať tu tiež svetovú premiéru. Nový Velvatronic sa bude montovať do modelu 316ti Compact. Tento štvorvalec má výkon 85 kW/115 k, 180 Nm, spotrebu 6,9 l/100 km a najvyššiu rýchlosť 201 km/h.
MINI ONE a MINI COOPER sa predstavia v Ženeve po minulojesennej premiére v Paríži, vlastne skôr predpremiére. MINI ONE je vstupný model retromodelu, úplne nového automobilu postaveného podľa vzoru legendárneho MINI. Teraz už je rozhodnuté, že MINI ONE bude vo verziách Performer a City-Cruiser ako základný model a MINI COOPER výkonnejší a komfortnejší. Rozmerovo budú oba rovnaké, rovnaký bude aj objem motora jedného i druhého, MINI COOPER bude mať však výkonnejší motor (85 kW oproti 66 kW) a bude dynamickejší a rýchlejší. Na európsky trh prídu na jeseň tohto roku.
Autor: gold