SME
Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

TEST - Alfa Romeo 156 Sportwagom 2,4 JTD – netypické kombi

Športový imidž automobilu Alfa Romeo v spojení s verziou kombi a navyše so vznetovým motorom na prvý pohľad akosi nejde dohromady. A predsa, presne takou je aj testovaná Alfa Romeo 156 Sportowagon 2,4 JTD, automobil nižšej strednej triedy, ...



Športový imidž automobilu Alfa Romeo v spojení s verziou kombi a navyše so vznetovým motorom na prvý pohľad akosi nejde dohromady. A predsa, presne takou je aj testovaná Alfa Romeo 156 Sportowagon 2,4 JTD, automobil nižšej strednej triedy, ktorý však nie je typickou verziou kombi, ale ani jazdné a dynamické vlastnosti nepripomínajú diesel. Aj Sportwagon svojim atraktívnym dizajnom kráča po stopách modelov poslednej generácie značky a podobne ako sedan, z ktorého je odvodený, zachováva si aj jeho dynamický vzhľad. Zvýrazňuje ho najmä šikmo sa zvažujúci zadný stĺpik s výklopnými piatymi dverami, ale aj bočné línie bez líšt alebo iných ozdôb. Rovnako alebo aspoň zaujímavo pôsobí skryté umiestnenie kľučky zadných dverí do priestoru zadného bočného stĺpika. O tom, že Sportwagon nie je typickým kombi, dokumentuje objem batožinového priestoru 360 litrov, ktorý je o dvadsať litrov menší, ako má sedan. Vlastnosti tejto verzie, naopak, podčiarkuje veľká variabilnosť vnútorného priestoru a dobrý prístup cez výklopné piate dvere. Sportwagon teda nie je žiadne veľkopriestorové kombi na prepravu veľkého množstva batožín, ale karosárskym variantom pripomínajúcimi vlastnosti tejto verzie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu


Sportwagom podobne ako sedan oplýva bohatosťou výbavy exteriéru i interiéru. Zovňajšok, ktorému dominuje vpredu veľké logo značky zasahujúce hlboko do predného nárazníka s integrovaným spojlerom a svetlometmi do hmly, zdobia aj ráfiky kolies z ľahkých zliatin, zadný strešný spojler i praktický základný strešný nosič. Interiéru nechýba vari nič z toho, čo by mal mať komfortný osobný automobil. Za trojramenným volantom športového strihu s hrubým vencom kontroluje otáčky a rýchlosť v prístrojovom štíte v klasickom kruhovom štýle otáčkomer a tachometer, ktorých čitateľnosť zvýrazňujú biele ciferníky. V rovnakom štýle, iba menšie sú ďalšie tri prístroje na stredovom paneli – teplomer chladiacej kvapaliny, palivomer a klasické ručičkové hodiny. Priestor na stredovom paneli vypĺňa autorádio a ovládanie klimatizácie, v dobrom dosahu vodiča. Podobne ako ovládanie elektrického otvárania okien a nastavovania vonkajších zrkadiel. Tradičné kvalitné materiály čalúnenia sedadiel a anatomické tvarovanie pre pohodlné sedenie nechýba ani variantu Sportwagon, podobne ako ani priestor pre pohodlné sedenie vodiča či spolujazdca. Pre cestujúcich vzadu je v Sportwagone o niečo viac priestoru nad hlavou ako v sedane. Pohonnou jednotkou Sportwagonu je preplňovaný vznetový motor s piatimi valcami umiestnenými v rade s objemom 2387 cm3 a priamym vstrekovaním nafty priamo do spaľovacieho priestoru valcov. Použitím systému vstrekovania Common Rail sa dosiahol výkon 100 kW/136 k, ktorý dokáže rozbehnúť Sportwagon z pokoja na rýchlosť 100 km/h ta 9,9 s a vyvinúť najvyššiu rýchlosť až 203 km/h. Ani s týmto výkonom, zrýchlením a maximálnou rýchlosťou však táto Alfa Romeo nemá na cestách a diaľniciach jazdiť bezpečne žiadne problémy. Jej jazdné vlastnosti totiž v ničom nezaostávajú za športovými jazdnými vlastnosťami, aké má verzia sedan, pretože Sportwagon je posadený na rovnakom podvozku. Vzhľadom na športovejšie zameranie značky i konkrétneho modelu je krútiaci moment posadený trošku vyššie, ako býva zvykom u týchto motorov, a tak treba pri svižnej jazde preradiť na nižší prevod skôr, ako klesnú otáčky motora pod 2000. Aj pri takomto štýle jazde je však spotreba nafty priaznivá, avšak o niečo vyššia. Počas nášho testu neprekročila hranicu 7,6 l/100 km, pri úspornejšom režime 6,4 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu


Z testovacích jázd sme nadobudli dojem, že atraktívny Sportwagon je automobilom schopným uspokojiť nároky aj náročnejších športovo založených vodičov, ktorý však občas musia myslieť aj prepravu objemnejších batožín či nákladov. Prekážkou pre väčší záujem kupujúcich je len jeho vyššia obstarávacia cena.

Technické údaje
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2,4 JTD

Motor
Radový preplňovaný vznetový vodou chladený päťvalec uložený vpredu naprieč s ventilovým rozvodom DOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci so samočinným hydraulickým vymedzovaním vôle. Hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 2387 cm3, vŕtanie a zdvih 82/90,4 mm. Kompresný pomer 18,45 : 1. Najväčší výkon 100 kW/136 k pri otáčkach 4200 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 304 Nm pri otáčkach 2000 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Priame vstrekovanie typu Common Rail s turbodúchadlom s premenlivou geometriou lopatiek a medzichladičom, elektronický systém riadenia motora Bosch EDC 15.
Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,800 – 2,235– 1,360 - 0,971 - 0,763, R – 3,545. Stály prevod hnanej nápravy 3,176.
Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Predné a zadné kolesá nezávisle zavesené, predné na viacprvkové s priečnym skrutným stabilizátorom. Odpruženie vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Vzadu nezávislé typu McPherson s priečnym skrutným stabilizátorom. Odpruženie vpredu i vzadu vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi, vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 185/65 WR 15.
Karoséria
Samonosná celokovová, päťdverové päťmiestne kombi.
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4430/1745/1420 mm, rázvor náprav 2595 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1511/1498 mm. Priemer otáčania 11,6 m. Pohotovostná hmotnosť 1400 kg. Objem batožinového priestoru 360 l. Objem palivovej nádrže 63 l.
Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 203 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,9 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 9,0/5,6/6,8 l/100 km.
Cena základného modelu 1 056 000.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  2. Vytvor si svoju budúcnosť
  3. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  4. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás.
  5. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  6. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  2. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  3. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  4. Zmeny v systéme revíznych postupov
  5. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  6. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 16 255
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 904
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 240
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 545
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 186
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 040
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 508
  8. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 125
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 408

Jediným väčším problémom bude cena.


4 h
Porsche 911 Dakar

Celkovo vznikne len 2 500 kusov.


21 h
Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov

Blogy SME

  1. Ján Škerko: Temné sily toto kolo vyhrali
  2. Ctirad Klimčík: Prečo študovať na bratislavskom matfyze
  3. Tomáš Hegedűš: Štátne budovy či ruiny? Začnime nanovo
  4. Peter Maroncik: Ako preklenúť tichú domácnosť
  5. Ján Bilohuščin: Generálny sudca SR
  6. Ľuboš Vodička: Rimania na Dunaji: Gerulata v Bratislave
  7. Michal Lendvorsky: Ste nespokojní v práci? Rozmýšľate o zmene? Zdieľame s Vami varovné signály v zamestnaní.
  8. Tomáš Vodvářka: O ženském opylování - Manželské toccaty a fugy
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 203 678
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 813
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 136
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 846
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 027
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 935
  7. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 447
  8. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 005
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu