SME

Technické predpisy v F1 urobia svoje

Dlhoočakávaná prezentácia nového monopostu pre vicemajstra sveta potvrdila, že konštruktérsky tím West McLaren Mercedes sa dal pri riešení aerodynamických úloh inou cestou ako Ferrari. Kým červený F2001 má nos monopostu mimoriadne zaoblený smerom nadol, M


P4-16 ho, naopak, o čosi zdvihol a predĺžil, avšak menej revolučne ako Jordan. Potvrdili sa slová konštruktérov, že nové technické predpisy urobia svoje, veď aj zadné krídlo vyzerá teraz oveľa menšie, navyše sa jeho vrchná prítlačná časť môže skladať z maximálne troch plochých častí, pričom vlani napríklad v Monaku jazdili strieborní s krídlom z ôsmich plôch!

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V oblasti vývoja karosérií bolo potrebné prispôsobiť sa novým technickým predpisom, ktoré FIA prijíma vzhľadom na očakávaný pokrok v kvalite pneumatík. Hoci podľa technického šéfa stajne West McLaren Mercedes Adriana Neweya ide na prvý pohľad len o malé zmeny, bolo potrebné úplne prepracovať konštrukciu monopostu. Podobné zmeny vždy prinesú množstvo riešení, ako dokumentuje aj príklad odlišných modelov F2001, MP4-16 a EJ11, ale už po niekoľkých pretekoch sa ukáže, ktorá voľba bola najideálnejšia.

SkryťVypnúť reklamu

Na konci sezóny sa budú jednotlivé formule opäť podobať jedno na druhé, tvrdí majster aerodynamiky Adrian Newey narážajúc na známy fakt, že v zákulisí F1 funguje technická špionáž na najvyššej úrovni. Akonáhle sa potvrdí, že niekto vymyslel čosi prevratné, pokúsi sa konkurencia najskôr dosiahnuť zakázanie novinky zmenou pravidiel, a ak neuspeje, odkopíruje nápad a čo najrýchlejšie ho aj sama použije. Asi aj preto sme sa na prezentácii nového monopostu Ferrari F2001 (47. model z dielní Scuderie) od šéfdizajnéra Roryho Byrna veľa nedozvedeli, typické tajnostkárstvo a stráženie ,,obchodného tajomstva“ mu nedovolili hovoriť o detailoch. ,,Aerodynamika už zodpovedá novým technickým predpisom, čo je v porovnaní s rokom 1998 skutočne veľká zmena," uviedol alibisticky.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: MN&P

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 96 067
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 999
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 670
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 903
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 263
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 153
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 728
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu