Technické predpisy v F1 urobia svoje

Dlhoočakávaná prezentácia nového monopostu pre vicemajstra sveta potvrdila, že konštruktérsky tím West McLaren Mercedes sa dal pri riešení aerodynamických úloh inou cestou ako Ferrari. Kým červený F2001 má nos monopostu mimoriadne zaoblený smerom nadol, M


P4-16 ho, naopak, o čosi zdvihol a predĺžil, avšak menej revolučne ako Jordan. Potvrdili sa slová konštruktérov, že nové technické predpisy urobia svoje, veď aj zadné krídlo vyzerá teraz oveľa menšie, navyše sa jeho vrchná prítlačná časť môže skladať z maximálne troch plochých častí, pričom vlani napríklad v Monaku jazdili strieborní s krídlom z ôsmich plôch!

V oblasti vývoja karosérií bolo potrebné prispôsobiť sa novým technickým predpisom, ktoré FIA prijíma vzhľadom na očakávaný pokrok v kvalite pneumatík. Hoci podľa technického šéfa stajne West McLaren Mercedes Adriana Neweya ide na prvý pohľad len o malé zmeny, bolo potrebné úplne prepracovať konštrukciu monopostu. Podobné zmeny vždy prinesú množstvo riešení, ako dokumentuje aj príklad odlišných modelov F2001, MP4-16 a EJ11, ale už po niekoľkých pretekoch sa ukáže, ktorá voľba bola najideálnejšia.

Na konci sezóny sa budú jednotlivé formule opäť podobať jedno na druhé, tvrdí majster aerodynamiky Adrian Newey narážajúc na známy fakt, že v zákulisí F1 funguje technická špionáž na najvyššej úrovni. Akonáhle sa potvrdí, že niekto vymyslel čosi prevratné, pokúsi sa konkurencia najskôr dosiahnuť zakázanie novinky zmenou pravidiel, a ak neuspeje, odkopíruje nápad a čo najrýchlejšie ho aj sama použije. Asi aj preto sme sa na prezentácii nového monopostu Ferrari F2001 (47. model z dielní Scuderie) od šéfdizajnéra Roryho Byrna veľa nedozvedeli, typické tajnostkárstvo a stráženie ,,obchodného tajomstva“ mu nedovolili hovoriť o detailoch. ,,Aerodynamika už zodpovedá novým technickým predpisom, čo je v porovnaní s rokom 1998 skutočne veľká zmena," uviedol alibisticky.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 391
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 107
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 056
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 387
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 020
  6. Kam do tepla v januári? 1 703
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 451
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 363
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 132
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 928

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Politici neprestanú nepoctivo zavádzať.

KOMENTÁRE

Chceme viac detí v odborných školách? Tak sa o tom bavme

Menej žiakov na osemročných gymnáziách, ale prečo?

Neprehliadnite tiež

Pozrite si, ako budú musieť dávať autá prednosť chodcom. Možno už budúci rok

Slovenské dopravné predpisy sa majú viac podobať na rakúske.

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.