
P4-16 ho, naopak, o čosi zdvihol a predĺžil, avšak menej revolučne ako Jordan. Potvrdili sa slová konštruktérov, že nové technické predpisy urobia svoje, veď aj zadné krídlo vyzerá teraz oveľa menšie, navyše sa jeho vrchná prítlačná časť môže skladať z maximálne troch plochých častí, pričom vlani napríklad v Monaku jazdili strieborní s krídlom z ôsmich plôch!
V oblasti vývoja karosérií bolo potrebné prispôsobiť sa novým technickým predpisom, ktoré FIA prijíma vzhľadom na očakávaný pokrok v kvalite pneumatík. Hoci podľa technického šéfa stajne West McLaren Mercedes Adriana Neweya ide na prvý pohľad len o malé zmeny, bolo potrebné úplne prepracovať konštrukciu monopostu. Podobné zmeny vždy prinesú množstvo riešení, ako dokumentuje aj príklad odlišných modelov F2001, MP4-16 a EJ11, ale už po niekoľkých pretekoch sa ukáže, ktorá voľba bola najideálnejšia.
Na konci sezóny sa budú jednotlivé formule opäť podobať jedno na druhé, tvrdí majster aerodynamiky Adrian Newey narážajúc na známy fakt, že v zákulisí F1 funguje technická špionáž na najvyššej úrovni. Akonáhle sa potvrdí, že niekto vymyslel čosi prevratné, pokúsi sa konkurencia najskôr dosiahnuť zakázanie novinky zmenou pravidiel, a ak neuspeje, odkopíruje nápad a čo najrýchlejšie ho aj sama použije. Asi aj preto sme sa na prezentácii nového monopostu Ferrari F2001 (47. model z dielní Scuderie) od šéfdizajnéra Roryho Byrna veľa nedozvedeli, typické tajnostkárstvo a stráženie ,,obchodného tajomstva“ mu nedovolili hovoriť o detailoch. ,,Aerodynamika už zodpovedá novým technickým predpisom, čo je v porovnaní s rokom 1998 skutočne veľká zmena," uviedol alibisticky.
Autor: MN&P