Podľa šéfa VW bude auto so spotrebou 1 liter na 100 km existovať do apríla 2002

Wolfsburg 22. októbra (TASR) - Šéf Volkswagenu (VW) Ferdinand Pi‰ch v rozhovore pre nemecký denník Die Welt uviedol, že na "litrovom" aute, vozidle ...

Wolfsburg 22. októbra (TASR) - Šéf Volkswagenu (VW) Ferdinand Pi‰ch v rozhovore pre nemecký denník Die Welt uviedol, že na "litrovom" aute, vozidle so spotrebou jeden liter na 100 kilometrov, bude jazdiť ešte pred skončením svojho funkčného obdobia v najväčšej európskej automobilke, teda do konca apríla 2002. "To je isté," zdôraznil.

Pi‰ch v tejto súvislosti tiež povedal, že neverí projektu náhrady benzínu spaľovacími komorami, v ktorých by sa zlučovaním vodíka a kyslíka vyrábala energia a ako odpad by vznikla neškodná voda. Tento projekt je podľa neho nereálny najbližších 5 až 10 rokov.

Je za to, aby sa osobitnými prémiami centrálnej a krajinských vlád dosiahlo odstránenie z ciest 6,7 milióna vozidiel, ktoré sú ešte bez katalyzátorov. Pomohlo by to životnému prostrediu a samozrejme aj výrobe.

Pi‰ch potvrdil, že VW napriek všetkým problémom v odbyte tento rok predáva o 2,1 % vozidiel viac ako za rovnaké obdobie vlaňajška. Vyjadril presvedčenie, že koncernu sa bude dariť aj v nasledujúcom období. Pre denník uviedol, že na automobilovom veľtrhu v Tokiu predstaví VW vozidlo, ktoré v dlhodobých skúškach prekonalo desať svetových rekordov. Podrobnosti o ňom však neuviedol. VW vstúpi do Formule 1 len v prípade, že sa nájde sponzor, ktorý by na seba prevzal enormné náklady, spojené s vývojom takého automobilu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 16 353
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 432
  3. Moskva alebo Petrohrad? 6 319
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 168
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 380
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 935
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 875
  8. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 736
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 656
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 486

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

DOMOV

Ochranár, pred ktorým cúvli lesníci aj štát

Za dlhodobý prínos získal Bielu vranu Erik Baláž.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.