Praha 22. októbra (TASR) - Škoda Auto za tri štvrťroky tohto roka zvýšila napriek stagnácii a poklesu automobilového trhu v rôznych regiónoch sveta predaj automobilov medziročne o 13,5 %, keď v bezmála 70 krajinách sveta predala 356 724 vozidiel. Informovala o tom spoločnosť na svojich internetových stránkach.
V západnej Európe si škodovku kúpilo 192 318 zákazníkov, čo je o 14,1 % viac ako za prvých deväť mesiacov minulého roka. Ešte viac sa proti recesívnemu trendu v rôznych regiónoch sveta pohybovala Škoda v strednej a východnej Európe, kde predaj (okrem ČR) vzrástol o 22,9 % na 89 792 vozidiel. V Českej republike stúpol o 9,9 % na 63 636 áut, čo predstavuje 54-% podiel na trhu.
Najpredávanejším typom boli vozidlá modelového radu Fabia, Fabia Combi a Fabia Sedan, ktorých predala Škoda spolu 190 337. V sledovanom období pokračoval tiež rast dopytu po oboch modeloch radu Octavia a Octavia Combi. Škoda Auto ich predala 123 426, čo je o 5 % viac ako vlani.
Najväčším exportným trhom mladoboleslavskej automobilky zostáva Nemecko, kde sa predaj od začiatku roka zvýšil o 9,1 % na takmer 53 tisíc vozidiel s trhovým podielom 2,1 %. Navzdory pokračujúcemu výraznému poklesu celkového trhu v Poľsku si tam značka Škoda získala v tomto roku 30 tisíc zákazníkov, čo je nárast oproti predchádzajúcemu roku o 4,2 %. Trhový podiel tak vzrástol zo 7,2 na 11,2 %. Na Slovensku sa predaj zvýšil o 27,8 % na vyše 29 tisíc automobilov, čo predstavuje 54,6-% podiel na trhu.
Úspešne sa vyvíjal predaj Škody v Británii (medziročný nárast o 24,1 %), Taliansku (38,8 %), Rakúsku (3 %), ale aj v ostatných krajinách západnej Európy a tiež v Maďarsku, Rusku, Chorvátsku, Rumunsku, na Ukrajine a v Bosne.