"Ide o štúdiu, sériové auto môže vyzerať inak. Veľkou škodovkou by mali jazdiť napríklad českí ministri, veľvyslanci, ale aj podnikatelia. Od čias, keď sa prestala vyrábať Tatra 613, veľké auto z domácej produkcie českému trhu chýba," komentoval nové vozidlo šéf automobilky Vratislav Kulhánek.
Konečné nie je ani meno novinky. Montreux sa totiž volá nielen štúdia, ale aj mesto ležiace vo Švajčiarsku, kde veľká škoda prežíva premiéru. Švajčiarsko pritom môže byť trhom, na ktorom sa český "passat" bude dobre predávať. "Prvé reakcie po odhalení vozidla boli veľmi pozitívne. Švajčiarski predajcovia škodoviek mi gratulovali," povedal technický šéf automobilky Škoda Wilfried Bockelmann. V Mladej Boleslavy však zostáva pracovným názvom vozidla meno Bohémia.
Na otázku, či sú možné problémy s imidžom značky, ktorá ešte pred 13 rokmi vyrábala len zaostalé vozidlá Škoda 105/120, V, Kulhánek povedal: "Hodláme ľuďom pripomenúť, že pred 2. svetovou vojnou továrne Škoda vyrábali veľké, a pritom úspešné vozidlá."
Ak bude auto naozaj vyzerať rovnako ako štúdia Montreux, nemôžu záujemcovia očakávať nové dizajnérske trendy. Zozadu vyzerá takmer ako Škoda Octavia, z boku ako keby z oka vypadla Volkswagenu Passat a predná časť je mixom oboch už existujúcich vozidiel. Neznáma zostáva i cena. Väčšina konkurentov však nestojí menej ako 600 000 Kč. A čím by mala Škoda Montreux presvedčiť zákazníka, váhajúceho medzi ňou a vozidlom, akým je napríklad Volkswagen Passat? "Ponúkneme viac priestoru," zdôraznil V. Kulhánek a vylúčil, že by mala byť veľká škoda lacnejšia ako porovnateľný volkswagen.