SME
Štvrtok, 8. jún, 2023 | Meniny má Medard
reklama

Kupujeme ojazdené auto: Opel Frontera

Uvedením terénneho automobilu s označením Frontera zaplnila v roku 1991 automobilka Opel posledné prázdne miesto vo svojej modelovej ponuke. Na trh sa tak dostal skutočný offroad. Na rozdiel od rôznych „soft“ a „fun“ verzií, ktoré sú viac-menej módnou zál

ežitosťou a vyhovuje im predovšetkým asfalt, Opel Frontera zamieril medzi špičku zdolávačov nerovností každého druhu.

Robustná karoséria už na prvý pohľad vzbudzuje rešpekt. K dispozícii sú dve verzie – trojdverová a päťdverová. Obe ponúkajú dostatok miesta pasažierom v prednej i zadnej časti. Fronteru vyrába anglický General Motors a prvé exempláre, ktoré vznikli kooperáciou s japonskou Isuzu, mali trošku problémy s umiestnením opelovských agregátov. To bolo aj dôvodom, prečo boli modely z prvých rokov hlučnejšie. Inovácia v roku 1995 odstránila mnohé nedostatky a prispela k zvýšeniu pohodlia pasažierov. Ďalšie prepracovanie z roku 1998 prinieslo okrem technických vylepšení aj ľahší facelift a spôsobilo pokles cien starších verzií. Podľa štatistiky Dekra má pri prvej kontrole problémy len 8,5 percenta trojročných automobilov. Pri päťročných exemplároch si prehliadku zopakuje len niečo vyše 12 percent. Dôvodom býva predovšetkým brzdová sústava a osvetlenie, iba najstaršie môžu trpieť aj únikom oleja z motora.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Menej frekventovane sa vyskytuje netesnosť chladiacej sústavy, problémy s tesnením pod hlavou valcov, prasknutý ozubený remeň. Pri zážihových motoroch majú náchylnosť spôsobovať ťažkosti káble zapaľovania a palivové čerpadlo. Pri kúpe ojazdenej Frontery sú odporúčané modely vyrábané od roku 1995. Aj druhý majiteľ môže očakávať dlhú, bezproblémovú prevádzku a výnimočné jazdné vlastnosti v teréne.

Typické slabé miesta

únik oleja z motora (dieselové motory do roku 1992), poškodená výfuková sústava, hlučná zadná náprava (do roku 1994)

+
jazdné vlastnosti v teréne
silné pohonné jednotky
dostatok priestoru
prehľadná karoséria
bezpečnosť
-
tuhé pruženie
ťažké riadenie (do roku 1998)
chúlostivé radenie
nepohodlné zadné sedadlá
hlučné motory

Odporúčané druhy motorov

SkryťVypnúť reklamu
reklama

2,0 l benzínový s výkonom 115 k. Silný, trochu hlučný. Spotreba 12 l/100 km.
2,2 l benzínový s výkonom 136 k. Dobré jazdné vlastnosti, zaujímavá spotreba 11,5 l/100 km.
2,2 l TDI s výkonom 115 k. Veľmi silný, nízka spotreba 10,5 l/100 km.
2,8 l TDI s výkonom 113 k. Spotreba pod 12 l/100 km.

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Aj vaše dieťa sa môže veľmi jednoducho nakaziť parazitmi.
  3. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu
  4. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  5. Ako znížiť vysoký cholesterol?
  6. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. Hlavná cena 25.000 eur. Kráľovská súťaž s pivom Krušovice
  1. Ostré videnie vďaka špeciálnym biometrickým šošovkám
  2. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  3. Super zábava, super deň
  4. Špecialisti na úspory vám bezplatne poradia
  5. Ako znížiť vysoký cholesterol?
  6. Čo priznali rodičia?
  7. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  8. Špecialisti na úspory vám bezplatne poradia
  1. Čierne zlato zeme premenili v Lipanoch na aquaparkové potešenie 15 273
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku 12 155
  3. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody 6 745
  4. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 5 865
  5. Aká má byť hrúbka izolácie pri rekonštrukcii domu? 5 750
  6. Dovolenkový raj kúsok za hranicami 5 406
  7. Ak si teraz predplatíte mesačník INDEX, získate knihu zadarmo 5 142
  8. Tesco v Levoči otvára jedinečnú predajňu 3 874
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Ján Valchár: Ako zničiť nepriateľský John Deere (a útok prežiť)
  2. Martin Zachar: Stále slabšie (každoročné) Majstrovstvá Sveta v hokeji?
  3. Miroslav Tokarčík: Školy čelia ďalšej výzve. Príspevky na nákup učebníc ministerstvo znížilo na polovicu
  4. Aleš Tvrdý: Cesta z Botswany do Namíbie
  5. Martin Majer: Nastavenie systému pomoci obetiam domáceho násilia na Slovensku
  6. Jozef Varga: Accept mi celkom sedia
  7. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Chtelnica
  8. Jan Pražák: Samota ve dvou
  1. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 11 884
  2. Vlasta Sedláková: Ruský štandard 11 422
  3. Miroslav Kocúr: Príklad Handzuš 8 684
  4. Martin Sukupčák: Barbari na Slovensku 8 616
  5. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja 8 131
  6. Lukáš Fedor: Medická nie je pre medikov alebo ako sa štát správa k budúcim lekárom 6 856
  7. Adriana Boysová: Ako sa z paláca volá, tak sa z Ameriky ozýva 5 055
  8. Ján Šeďo: "Vstupom do EÚ Slovenská republika zanikla", občaňák môžeme zahodiť. 4 893
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu