SME

Kupujeme ojazdené auto: Opel Frontera

Uvedením terénneho automobilu s označením Frontera zaplnila v roku 1991 automobilka Opel posledné prázdne miesto vo svojej modelovej ponuke. Na trh sa tak dostal skutočný offroad. Na rozdiel od rôznych „soft“ a „fun“ verzií, ktoré sú viac-menej módnou zál

ežitosťou a vyhovuje im predovšetkým asfalt, Opel Frontera zamieril medzi špičku zdolávačov nerovností každého druhu.

Robustná karoséria už na prvý pohľad vzbudzuje rešpekt. K dispozícii sú dve verzie – trojdverová a päťdverová. Obe ponúkajú dostatok miesta pasažierom v prednej i zadnej časti. Fronteru vyrába anglický General Motors a prvé exempláre, ktoré vznikli kooperáciou s japonskou Isuzu, mali trošku problémy s umiestnením opelovských agregátov. To bolo aj dôvodom, prečo boli modely z prvých rokov hlučnejšie. Inovácia v roku 1995 odstránila mnohé nedostatky a prispela k zvýšeniu pohodlia pasažierov. Ďalšie prepracovanie z roku 1998 prinieslo okrem technických vylepšení aj ľahší facelift a spôsobilo pokles cien starších verzií. Podľa štatistiky Dekra má pri prvej kontrole problémy len 8,5 percenta trojročných automobilov. Pri päťročných exemplároch si prehliadku zopakuje len niečo vyše 12 percent. Dôvodom býva predovšetkým brzdová sústava a osvetlenie, iba najstaršie môžu trpieť aj únikom oleja z motora.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Menej frekventovane sa vyskytuje netesnosť chladiacej sústavy, problémy s tesnením pod hlavou valcov, prasknutý ozubený remeň. Pri zážihových motoroch majú náchylnosť spôsobovať ťažkosti káble zapaľovania a palivové čerpadlo. Pri kúpe ojazdenej Frontery sú odporúčané modely vyrábané od roku 1995. Aj druhý majiteľ môže očakávať dlhú, bezproblémovú prevádzku a výnimočné jazdné vlastnosti v teréne.

Typické slabé miesta

únik oleja z motora (dieselové motory do roku 1992), poškodená výfuková sústava, hlučná zadná náprava (do roku 1994)

+
jazdné vlastnosti v teréne
silné pohonné jednotky
dostatok priestoru
prehľadná karoséria
bezpečnosť
-
tuhé pruženie
ťažké riadenie (do roku 1998)
chúlostivé radenie
nepohodlné zadné sedadlá
hlučné motory

Odporúčané druhy motorov

SkryťVypnúť reklamu

2,0 l benzínový s výkonom 115 k. Silný, trochu hlučný. Spotreba 12 l/100 km.
2,2 l benzínový s výkonom 136 k. Dobré jazdné vlastnosti, zaujímavá spotreba 11,5 l/100 km.
2,2 l TDI s výkonom 115 k. Veľmi silný, nízka spotreba 10,5 l/100 km.
2,8 l TDI s výkonom 113 k. Spotreba pod 12 l/100 km.

 

Autor: Martina Skurková

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 462
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 327
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 902
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 807
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 561
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 425
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 135
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 772
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 532
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 307
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu