Kupujeme ojazdené auto: Opel Frontera

Uvedením terénneho automobilu s označením Frontera zaplnila v roku 1991 automobilka Opel posledné prázdne miesto vo svojej modelovej ponuke. Na trh sa tak dostal skutočný offroad. Na rozdiel od rôznych „soft“ a „fun“ verzií, ktoré sú viac-menej módnou zál

ežitosťou a vyhovuje im predovšetkým asfalt, Opel Frontera zamieril medzi špičku zdolávačov nerovností každého druhu.

Robustná karoséria už na prvý pohľad vzbudzuje rešpekt. K dispozícii sú dve verzie – trojdverová a päťdverová. Obe ponúkajú dostatok miesta pasažierom v prednej i zadnej časti. Fronteru vyrába anglický General Motors a prvé exempláre, ktoré vznikli kooperáciou s japonskou Isuzu, mali trošku problémy s umiestnením opelovských agregátov. To bolo aj dôvodom, prečo boli modely z prvých rokov hlučnejšie. Inovácia v roku 1995 odstránila mnohé nedostatky a prispela k zvýšeniu pohodlia pasažierov. Ďalšie prepracovanie z roku 1998 prinieslo okrem technických vylepšení aj ľahší facelift a spôsobilo pokles cien starších verzií. Podľa štatistiky Dekra má pri prvej kontrole problémy len 8,5 percenta trojročných automobilov. Pri päťročných exemplároch si prehliadku zopakuje len niečo vyše 12 percent. Dôvodom býva predovšetkým brzdová sústava a osvetlenie, iba najstaršie môžu trpieť aj únikom oleja z motora.

Menej frekventovane sa vyskytuje netesnosť chladiacej sústavy, problémy s tesnením pod hlavou valcov, prasknutý ozubený remeň. Pri zážihových motoroch majú náchylnosť spôsobovať ťažkosti káble zapaľovania a palivové čerpadlo. Pri kúpe ojazdenej Frontery sú odporúčané modely vyrábané od roku 1995. Aj druhý majiteľ môže očakávať dlhú, bezproblémovú prevádzku a výnimočné jazdné vlastnosti v teréne.

Typické slabé miesta

únik oleja z motora (dieselové motory do roku 1992), poškodená výfuková sústava, hlučná zadná náprava (do roku 1994)

+
jazdné vlastnosti v teréne
silné pohonné jednotky
dostatok priestoru
prehľadná karoséria
bezpečnosť
-
tuhé pruženie
ťažké riadenie (do roku 1998)
chúlostivé radenie
nepohodlné zadné sedadlá
hlučné motory

Odporúčané druhy motorov

2,0 l benzínový s výkonom 115 k. Silný, trochu hlučný. Spotreba 12 l/100 km.
2,2 l benzínový s výkonom 136 k. Dobré jazdné vlastnosti, zaujímavá spotreba 11,5 l/100 km.
2,2 l TDI s výkonom 115 k. Veľmi silný, nízka spotreba 10,5 l/100 km.
2,8 l TDI s výkonom 113 k. Spotreba pod 12 l/100 km.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Používate make-up? Potom spozornite
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Mečiarovské spôsoby nového bratislavského župana?
  2. Študenti Stavebnej fakulty STU na exkurzii v Brne
  3. Top 10 inzerovaných áut za posledné 3 roky
  4. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  5. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  7. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  8. Používate make-up? Potom spozornite
  9. Legendárna Transsibírska magistrála
  10. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 28 369
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 180
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 141
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 023
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 019
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 984
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 978
  8. Používate make-up? Potom spozornite 969
  9. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov 965
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 899

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Róbert Bezák: Za pápežmi som bol trikrát, chodil som aj za kardinálmi

Diskusia SME NAŽIVO s Róbertom Bezákom a Marie Vrabcovou.

PLUS

Fico dal opäť prednosť sebe, a kto je užitočný idiot politiky

Robert Fico si už musí poslušnosť vynucovať krajnými prostriedkami

KOMENTÁRE

Rok 1998: Maďarka prah môjho domu neprekročí

Čože?! Ty nebudeš voliť Mečiara?

Neprehliadnite tiež

V počítači nasimulovali, ako vyzerá optimálna križovatka

Kruhové objazdy premávku spomaľujú, inteligentné semafory zrýchľujú.

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.