SME
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Kupujeme ojazdené auto: Opel Frontera

Uvedením terénneho automobilu s označením Frontera zaplnila v roku 1991 automobilka Opel posledné prázdne miesto vo svojej modelovej ponuke. Na trh sa tak dostal skutočný offroad. Na rozdiel od rôznych „soft“ a „fun“ verzií, ktoré sú viac-menej módnou zál

ežitosťou a vyhovuje im predovšetkým asfalt, Opel Frontera zamieril medzi špičku zdolávačov nerovností každého druhu.

Robustná karoséria už na prvý pohľad vzbudzuje rešpekt. K dispozícii sú dve verzie – trojdverová a päťdverová. Obe ponúkajú dostatok miesta pasažierom v prednej i zadnej časti. Fronteru vyrába anglický General Motors a prvé exempláre, ktoré vznikli kooperáciou s japonskou Isuzu, mali trošku problémy s umiestnením opelovských agregátov. To bolo aj dôvodom, prečo boli modely z prvých rokov hlučnejšie. Inovácia v roku 1995 odstránila mnohé nedostatky a prispela k zvýšeniu pohodlia pasažierov. Ďalšie prepracovanie z roku 1998 prinieslo okrem technických vylepšení aj ľahší facelift a spôsobilo pokles cien starších verzií. Podľa štatistiky Dekra má pri prvej kontrole problémy len 8,5 percenta trojročných automobilov. Pri päťročných exemplároch si prehliadku zopakuje len niečo vyše 12 percent. Dôvodom býva predovšetkým brzdová sústava a osvetlenie, iba najstaršie môžu trpieť aj únikom oleja z motora.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Menej frekventovane sa vyskytuje netesnosť chladiacej sústavy, problémy s tesnením pod hlavou valcov, prasknutý ozubený remeň. Pri zážihových motoroch majú náchylnosť spôsobovať ťažkosti káble zapaľovania a palivové čerpadlo. Pri kúpe ojazdenej Frontery sú odporúčané modely vyrábané od roku 1995. Aj druhý majiteľ môže očakávať dlhú, bezproblémovú prevádzku a výnimočné jazdné vlastnosti v teréne.

Typické slabé miesta

únik oleja z motora (dieselové motory do roku 1992), poškodená výfuková sústava, hlučná zadná náprava (do roku 1994)

+
jazdné vlastnosti v teréne
silné pohonné jednotky
dostatok priestoru
prehľadná karoséria
bezpečnosť
-
tuhé pruženie
ťažké riadenie (do roku 1998)
chúlostivé radenie
nepohodlné zadné sedadlá
hlučné motory

Odporúčané druhy motorov

SkryťVypnúť reklamu

2,0 l benzínový s výkonom 115 k. Silný, trochu hlučný. Spotreba 12 l/100 km.
2,2 l benzínový s výkonom 136 k. Dobré jazdné vlastnosti, zaujímavá spotreba 11,5 l/100 km.
2,2 l TDI s výkonom 115 k. Veľmi silný, nízka spotreba 10,5 l/100 km.
2,8 l TDI s výkonom 113 k. Spotreba pod 12 l/100 km.

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  2. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  3. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  4. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  5. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  6. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  7. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  2. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  3. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  4. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  5. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  6. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  7. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  8. Modernizácia VÚSCH rozšíri a skvalitní zdravotnú starostlivosť
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 217
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 362
  3. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 6 381
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 4 531
  5. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 4 463
  6. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 959
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 762
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 157
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Súkromné lietadlo od spoločnosti Wheels Up

Zuckerberg prelietal v tryskáči 1,6 milióna a emisie prudko rastú.


18 h
Bývalá štátna tajomníčka Monika Jankovská.

Trnavský súd zatiaľ nepovedal, či ju bude súdiť napriek zlej psychike.


18 h
Klimatológ Pavol Faško.

Záhorie má podľa klimatológa najvyššiu pravdepodobnosť vzniku tornád.


3 h

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 6 ďalší 12 h

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Pštrosi v písku
  2. Tomáš Jacko: Mala by sa prezidentka stretávať s extrémistami?
  3. Kristína Jakubičková: Kráľovná zdravých raňajok
  4. Ján Raclavský: Slepí kresťanskí bojovníci
  5. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  6. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline
  7. Irena Šimuneková: Trenčiansky luh a okolie
  8. Vladimír Krátky: Šialenstvo raketové vs. šialenstvá iné ?
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 422
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 6 636
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 317
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 5 249
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 987
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 599
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 214
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 124
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
SkryťZatvoriť reklamu