Redakčný test: Ford Mondeo kombi 2,0 DI – to najlepšie z kombi

Mondeo vo verzii kombi zaujme zvonku najmä dĺžkou a zvnútra veľkosťou vnútorného priestoru. Dĺžkou karosérie vyše 4,8 m, rázvorom náprav 2,75 m a vnútorným priestoru atakuje parametre vyššej strednej triedy


. Dizajn verzie kombi je príťažlivý a podobne ako limuzína sa aj Mondeo kombi druhej generácie radí k špičke vo svojej kategórii. Aj pri kombi uplatnili konštruktéri známy fordovský štýl New Edge Design, najmä na prednej časti karosérie, pričom ani zadnej partii nemožno vyčítať štylistické chyby. Aj u kombi svetlomety s čírymi sklami, maska chladiča s prednou kapotou, nárazník s integrovaným spojlerom a lemy blatníkov zjemňujú masívnejší predok, podobne ako vertikálne koncové svetlá a zoštíhlené zadné stĺpiky zadnú partiu. Rozmerný interiér, pohodlné sedadlá i pomerne bohatá výbava prekračujú rámec strednej triedy.

Interiér má tiež výbornú ergonómiu, kvalitné materiály  a veľmi dobré je aj dielenské spracovanie. Spestrujú ho doplnky z lešteného hliníka na volante, radiacej páke, na kľučkách dverí a inde. Priestranný mimoriadne priestranný interiér naväzuje veľký 540 litrový dobre prístrupný batožinový priestor s veľkým otvorom piatych dverí, ktorý možno zväčšiť podľa potreby sklopením delených operadiel zadných sedadiel. Jazdný komfort zvyšujú pohodlné sedadlá s dobrým vedením, nastaviteľný volant i  výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča. Miesta je vpredu i vzadu dostatok v každom smere, aj pre vyššie postavy. Komfort zvyšuje  aj viacero odkladacích priestory.

Pohonnou jednotkou testovaného kombi bol preplňovaný vznetový motor 2,0 l s priamym vstrekovaním s výkonom 85 kW/115 k. Dosahuje ho aj s pomocou turbodúchadla s variabilnou geometriou lopatiek a chladiča stlačeného vzduchu. Vďaka takto zvýšenému výkonu a vysokému krútiacemu momentu 280 Nm, ktorý dosahuje už pri otáčkach 1900 min-1, veľké kombi má veľmi dobré jazdné výkony a aj dobre zrýchľuje. Motor po zahriatí má pomerne tichý chod a nenarúša jazdný komfort. Prispieva k tomu aj konštrukčné riešenie podvozku a zavesenia kolies, i jeho dobré odhlučnenie. Z dobrého podvozku mondea profitujú jazdné vlastnosti. Ak sa niekedy verziám kombi vyčítajú horšie jazdné vlastnosti, pre Mondeo Combi to neplatí.


Veľký rázvor osí náprav poskytuje výbornú smerovú stabilitu aj pri vyšších a vysokých rýchlostiach, systém zavesenia kolies zasa stabilitu jazdy v zákrutách. Päťstupňová mechanická prevodovka s presným ručným radením krátkou radiacou pákou dovoľuje správne využívať potenciál krútiaceho momentu, takže jazda vie byť dynamická a režim jazdy úsporný. Pomerne veľký a rýchly automobil ako je Mondeo Combi úspešne krotia  brzdy, vpredu kotúčové, v súčinnosti s ABS a rozdeľovaním brzdného tlaku EBD.

TECHNICKÉ ÚDAJE


Ford Mondeo kombi 2,0 DI Core 

Motor
Radový kvapalinou chladený preplňovaný vznetový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva, uložený vpredu naprieč. Variabilná geometria lopatiek turbodúchadla, chladič stlačeného vzduchu. Ventilový rozvod DOHC. Blok motora liatinový, hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1998 cm3, vŕtanie a zdvih 86,0 x 86,0 mm. Kompresný pomer 19,0 : 1. Najväčší výkon 85 kW/115 k pri otáčkach 4000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 2800 Nm pri otáčkach 1900 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Uzavretá chladiaca súprava s elektrickým ventilátorom. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Oxidačný katalizátor.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,80 – 2,05 – 1,26 - 0,92 - 0,71, R 3,45. Stály prevod 3,56.


Podvozok
Bezrámová konštrukcia, vpredu s pomocným rámom. Všetky kolesá nezávisle zavesené. Vpredu na spodných ramenách a vzperách McPherson, zadná náprava viacprvková s dvoma  priečnymi a jedným vlečeným ramenom na každej strane, odpružená vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, predné  s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS. Parkovacia brzda s účinkom na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 205/55 R 16.

Karoséria
Samonosná celokovová, päťdverové päťmiestne kombi.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4805/1810/1440 - 1510 mm, rázvor náprav 2755 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1520/1535 mm. Priemer otáčania 11,1 m. Pohotovostná hmotnosť 1475 kg, celková 2140 kg. Objem batožinového priestoru 540/1700 l. Objem palivovej nádrže 56 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 193 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 11,0 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116  8,3/4,7/6,0 l/100 km.

Cena  896 800 Sk

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Citroën C5 Break 2,0 HDi
Zdvih. objem 1997 cm³
Výkon 80 kW/109 k
Krút. mom. 250/1750 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 12,5 s
Max. rých. 192 km/h
Spotreba mesto 7,4 l/100 km
mimo mesta 4,6 l/100 km
kombinovaná 5,6 l/100 km
Cena 881 900 Sk                                   

Renault Laguna Grandtour 1,9 dCiExpression
Zdvih. objem 1870 cm³
Výkon 88 kW/120 k
Krút. mom. 270/2000 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 10,7 s
Max. rých. 200 km/h
Spotreba mesto 7,7 l/100 km
mimo mesta 4,6 l/100 km
kombinovaná 5,5 l/100 km
Cena 914 900 Sk                                   

VW Passat 1,9 TDI Variant  
Zdvih. objem 1896 cm³
Výkon 96 kW/130 k
Krút. mom. 310/1900 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 10,2 s
Max. rých. 201 km/h
Spotreba mesto 7,6 l/100 km
 mimo mesta 4,9 l/100 km
kombinovaná 5,9 l/100 km
Cena 945 100

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  8. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Slováci triedia lepšie
  1. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  2. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  3. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  4. Accessible Urban Living
  5. RPSP – A good intention ruined by execution
  6. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Riešenia pre hnedú planétu
  9. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  10. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 11 384
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 155
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 4 132
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 122
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 320
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 844
  7. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 553
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 535
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 419
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 119

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zamestnal černákovca, predal stroje, schválil odmeny. Kotlebu preverí kontrolór

Krátko pred svojím odchodom Marian Kotleba urobil zmeny, ktoré chce nový župan Ján Lunter preveriť.

PLUS

O čo naozaj ide Georgeovi Sorosovi

Mýty, fikcia a fakty. Čo sa všetko spája so známym finančníkom.

DOMOV

Silný vietor pokračuje, hlavný prúd ide viac severom

Výstrahy platia až do utorkového popoludnia.

KOMENTÁRE

Nesrovnal nezvládol už ani oportunizmus

Prečo vám nikto nepovedal o najväčšom zlepšení bratislavskej MHD.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Môžete sa otočiť v zákaze odbočovania?

Vodička sa pýta, či pokutu dostala oprávnene.

Druhý najpredávanejší Peugeot sa vyrába už 30 rokov

Po dávnom odchode z Európy sa model 405 ďalej vyrába v Iráne.

Silný vietor a sneh komplikujú dopravu

Uzatvorené sú viaceré horské priechody.